eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Starogard Gdański › Mechaniczne ścinanie zawyżonych poboczy gruntowych dróg powiatowych w PZD Starogard Gdański w roku 2015.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-01-26

Starogard Gdański: Mechaniczne ścinanie zawyżonych poboczy gruntowych dróg powiatowych w PZD Starogard Gdański w roku 2015.
Numer ogłoszenia: 17378 - 2015; data zamieszczenia: 26.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg , ul. Mickiewicza 9, 83-200 Starogard Gdański, woj. pomorskie, tel. (058) 562-34-61, faks (058) 562-34-62.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdstg.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Mechaniczne ścinanie zawyżonych poboczy gruntowych dróg powiatowych w PZD Starogard Gdański w roku 2015..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszej szczegółowej specyfikacji technicznej (SST) są wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót związanych ze ścinaniem - regulacją zawyżonych poboczy gruntowych. 1.2.Zakres stosowania SST Szczegółowa specyfikacja techniczna (SST) stanowi dokument przetargowy i kontraktowy przy zlecaniu i realizacji robót na drogach powiatowych - teren działania PZD Starogard Gdański. 1.3.Zakres robót objętych SST Ustalenia zawarte w niniejszej specyfikacji dotyczą zasad prowadzenia robót związanych ze ścinaniem - regulacją zawyżonych poboczy gruntowych wraz z odwozem gruntu w miejsce odkładu, w ciągu dróg powiatowych wg nr administrowanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Starogardzie Gdańskim: Lp. Droga Lokalizacja odcinka Powierzchnia m2 1. nr 2733G Lubichowo - Ocypel 25 480 m2 2. nr 2721G Odc. Bietowo - Szteklin 8 000 m2 3. nr 2712G Koteże - Sumin 5 600 m2 4. nr 2718G DK22-Rywałd-Klonówka-Gr. Powiatu. 21 210 m2 5. nr 2717G Rywałd - Brzeźno 6 180 m2 6. nr 2710G Klonówka-Kolincz-Dr. Owidzka 13 380 m2 7. nr 2702G Pinczyn (przepust)-Piesienica 9 150 m2 8. nr 2703G DK22 - Karolewo - Skarszewy 37 800 m2 9. nr 2720G Osiek - Wierzbiny 16 284 m2 10. nr 2731G Błędno-Gr. Woj. od skrzyż. z 2726G do mostu 6 600 m2 11. nr 2732G Ocypel-L. Baby od torów kolej. w Ocyplu do skrzyż. z dr. 2704G L. Baby 6 240 m2 12. nr 2739G Barłożno-granica pow.(Kierwałd) od tablic. m. Barłożno do gr. pow. 5 491 m2 13. nr 2724G Byłyczek - D. Krówno 2 700 m2 14. nr 2724G D. Krówno - Osieczna 4 650 m2 15. nr 2730G Kopytkowo - Bobrowiec (droga gruntowa) 9 600 m2 Razem: 178 365 m2 w poboczu występuje zadrzewienie; średnia grubość ścinki 15 -25 cm; wywóz odkładu - w gestii Wykonawcy Należy wykonać uzupełnienia materiałem rodzimym na każdym odcinku wykonywanej ścinki, tam gdzie sytuacja tego wymaga. Zakładane w pkt 1.3. ilości robót określone szczegółowo w tabeli mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. 1.4. Określenia podstawowe 1.4.1 Pobocze gruntowe - część korony drogi przeznaczona do chwilowego zatrzymania się pojazdów, umieszczenia urządzeń bezpieczeństwa ruchu i wykorzystywana do ruchu pieszych, służąca jednocześnie do bocznego oparcia konstrukcji nawierzchni i odprowadzenia wód opadowych z jezdni do rowu. 1.4.2 Odkład - miejsce składowania gruntu pozyskanego w czasie ścinania poboczy. 1.4.3 Dokop - miejsce pozyskania gruntu do wykonania uzupełnienia poboczy położone poza pasem drogowym. 1.4.4 Pozostałe określenia podstawowe są zgodne z obowiązującymi, odpowiednimi polskimi normami i z definicjami podanymi w D-00.00.00 Wymagania ogólne 1.5. Ogólne wymagania dotyczące robót Ogólne wymagania dotyczące robót podano w SST D-00.00.00 Wymagania ogólne pkt 1.5. 2. MATERIAŁY 2.1. Ogólne wymagania dotyczące materiałów Ogólne wymagania dotyczące sprzętu podano w SST D-00.00.00 Wymagania ogólne pkt 2. 2.2.Wymagania dotyczące materiałów do uzupełnienia poboczy Przewiduje się częściowe uzupełnianie poboczy materiałem rodzimym, na odcinkach gdzie po prowadzonej ścince będą miejsca zaniżone. W tym celu należy wykorzystać w maksymalnym stopniu rodzimy grunt zalegający w podłożu ściętego pobocza. Zakłada się, że uzupełnieniu podlegać będzie do 10 % powierzchni ilości m2 ścinania. 3. SPRZĘT 3.1. Ogólne wymagania dotyczące sprzętu Ogólne wymagania dotyczące sprzętu podano w SST D-00.00.00 Wymagania ogólne pkt 3 3.2. Sprzęt do ścinania poboczy Wykonawca przystępujący do wykonania robót określonych w niniejszej SST powinien wykazać się możliwością korzystania z samobieżnych frezarek/ ścinarek do ścinki poboczy. 4.TRANSPORT 4.1.Ogólne wymagania dotyczące transportu Ogólne wymagania dotyczące transportu podano w SST D-00.00.00 Wymagania ogólne pkt 4. 4.2. Transport materiałów Przy wykonywaniu robót określonych w niniejszej SST, można korzystać z dowolnych środków transportowych skrzyniowych - samowyładowczych. przeznaczonych do przewozu gruntu w ilości i ładowności zapewniającej ciągłość pracy. 5. WYKONANIE ROBÓT 5.1. Ogólne zasady wykonania robót Ogólne zasady wykonania robót podano w SST D-00.00.00 Wymagania ogólne pkt 5. 5.2. Ścinanie poboczy Ścinanie poboczy należy wykonywać samobieżnym sprzętem mechanicznym wg pkt 3.2. Ścinanie poboczy należy przeprowadzić od krawędzi pobocza do krawędzi nawierzchni, zgodnie ze spadkiem poprzecznym 6% 8%. Ścinkę poboczy należy wykonać na odcinkach wskazanych przez Zamawiającego, na średniej szerokości 1,5 m, przy średniej grubości ścinania 20 cm. Szerokości i długości ścinania dla poszczególnych odcinków dróg podano szczegółowo w tabeli w pkt 1.3. zakres robót Część nadmiaru gruntu uzyskanego podczas ścinania poboczy będzie wykorzystana do ich uzupełnienia, pozostałą część należy wywieźć na odkład na średnią odległość do 5 km. Miejsce odkładu należy uzgodnić z Zamawiającym. 5.3. Uzupełnianie poboczy W przypadku występowania ubytków wgłębień i zaniżenia w poboczach należy je uzupełnić materiałem rodzimym lub o właściwościach podobnych do materiału, z którego zostały pobocza wykonane. Miejsce, w którym wykonywane będzie uzupełnienie, należy spulchnić na głębokość od 2 do 3 cm, doprowadzić do wilgotności optymalnej, a następnie ułożyć w nim warstwę materiału uzupełniającego. Zagęszczenie ułożonej warstwy materiału uzupełniającego należy prowadzić od krawędzi poboczy w kierunku krawędzi nawierzchni. Rodzaj sprzętu do zagęszczania musi być zaakceptowany przez Zamawiającego. Zagęszczona powierzchnia powinna być równa, posiadać spadek poprzeczny zgodny z założonym, oraz nie posiadać śladów po przejściu zagęszczarek. 6. KONTROLA JAKOŚCI ROBÓT 6.1. Ogólne zasady kontroli jakości robót Ogólne zasady kontroli jakości robót podano w SST D-00.00.00 Wymagania ogólne pkt 6. 6.2. Pomiar cech geometrycznych ścinanych poboczy Tablica 1. Częstotliwość oraz zakres pomiarów ścinanych lub uzupełnianych poboczy Lp. Wyszczególnienie Minimalna częstotliwość pomiarów 1 Szerokość ściętego pobocza co 50 m 2 Spadki poprzeczne 2 razy na 100 m 3 Równość podłużna co 50 m 4 Równość poprzeczna 6.3.1. Spadki poprzeczne poboczy Spadki poprzeczne poboczy powinny być zgodne z założonymi, z tolerancją 1%. od 6% ÷ 8% na odcinku prostym, 2% do 3% więcej niż pochylenie jezdni, jeżeli jest to pobocze po wewnętrznej stronie łuku: tyle co pochylenie jezdni - do szerokości 1,0 m pobocza, a na pozostałej części pobocza 2% w kierunku przeciwnym, jeżeli jest to pobocze po zewnętrznej stronie łuku. 6.3.2. Równość poboczy Nierówności podłużne i poprzeczne należy mierzyć łatą 4-metrową wg BN-68/8931-04 2. Maksymalny prześwit pod łatą nie może przekraczać 15 mm. 7. OBMIAR ROBÓT 7.1. Ogólne zasady obmiaru robót Ogólne zasady obmiaru robót podano w SST D-00.00.00 Wymagania ogólne pkt 7. 7.2. Jednostka obmiarowa Jednostką obmiarową jest m2 wykonanych robót na poboczach. 8. ODBIÓR ROBÓT Ogólne zasady odbioru robót podano w SST D-00.00.00 Wymagania ogólne pkt 8. Roboty uznaje się za wykonane zgodnie z dokumentacją przetargową , SST i wymaganiami Zamawiającego, jeżeli wszystkie pomiary i badania z zachowaniem tolerancji wg pkt 6 dały wyniki pozytywne. 9. PODSTAWA PŁATNOŚCI 9.1. Ogólne ustalenia dotyczące podstawy płatności Ogólne ustalenia dotyczące podstawy płatności podano w SST D-00.00.00 Wymagania ogólne pkt 9 9.2. Cena jednostki obmiarowej Cena wykonania 1 m2 robót obejmuje: prace pomiarowe i przygotowawcze, robociznę bezpośrednią wraz z kosztami towarzyszącymi oznakowanie robót, ścięcie poboczy i zagęszczenie podłoża, odwiezienie gruntu na odkład, dostarczenie materiału uzupełniającego, uzupełnienie materiałem rodzimym, zagęszczenie poboczy, przeprowadzenie pomiarów wymaganych w specyfikacji technicznej, 10. PRZEPISY ZWIĄZANE 10.1. Normy 1. PN-B-04481 Grunty budowlane. Badania laboratoryjne 2. BN-68/8931-04 Drogi samochodowe. Pomiar równości nawierzchni planografem i łatą 3. BN-77/8931-12 Oznaczenie wskaźnika zagęszczenia gruntu. 3.1. Inne materiały 1. Stanisław Datka, Stanisław Luszawski: Drogowe roboty ziemne..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.22.00 - Usuwanie powłoki gleby .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 84.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 6 000,00 zł. (słownie złotych: sześć tysięcy 00/100). Wadium musi być wniesione na koncie bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku Spółdzielczym o/ Starogard Gdański nr 94 8340 0001 0005 5420 2000 0004 b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp i spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i zakresem tzn. Mechaniczne ścinanie zawyżonych poboczy gruntowych dróg.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać dysponowanie w celu realizacji zamówienia narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami wymienionymi w poniższej tabeli: Wyszczególnienie Min. liczba jednostek sprzęt. / transp. 1. Frezarka/ ścinarka samobieżna do ścinki mechanicznej poboczy 2 szt. 2. Samochody ciężarowe - skrzyniowe samowyładowcze 4 szt.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, legitymującymi się doświadczeniem i kwalifikacjami zawodowymi określonymi w poniżej: 1. Kierownik budowy - robót min 1 rok praktyki zawodowej jako kierownik podobnych robót, legitymujący się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności drogowej lub równoważne oraz przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. 2.Operator frezarki/ ścinarki osoba legitymująca się uprawnieniami maszynisty ciężkich maszyn budowlanych i drogowych w zakresie obsługi samobieżnej frezarki/ścinarki poboczy. Liczba operatorów uzależniona jest od ilości maszyn użytych do realizacji zamówienia (min.2 osoby) 3.Osoby do kierowania ruchem 4 osoby legitymujące się uprawnieniami do kierowania ruchem drogowym

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt. 7.2.1 niniejszej Instrukcji dla Wykonawców

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - termin realizacji - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W przypadku ustawowej zmiany procentowej stawki podatku VAT, kwota brutto wynagrodzenia zostanie odpowiednio dostosowana aneksem do niniejszej umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdstg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Mickiewicza 9, 83-200 Starogard Gd..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.02.2015 godzina 08:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Mickiewicza 9, 83-200 Starogard Gd., pok. nr 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.