eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Porąbka › ŚWIADCZENIE USŁUG ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY PORĄBKA W 2016r.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-23

Porąbka: ŚWIADCZENIE USŁUG ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY PORĄBKA W 2016r.
Numer ogłoszenia: 171423 - 2015; data zamieszczenia: 23.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Porąbka , ul. Krakowska 3, 43-353 Porąbka, woj. śląskie, tel. 033 8272802, 8272815, 8272810, faks 033 8272802.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.porabka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY PORĄBKA W 2016r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne, nieruchomości mieszanych a także domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku - zlokalizowanych na terenie Gminy Porąbka. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach i kontenerach usytuowanych w szczególności przy budynkach mieszkalnych, domkach letniskowych, w zakładach pracy, punktach handlowych i usługowych, szkołach, instytucjach i innych podmiotach oraz przy cmentarzach, ulicach, placach, parkingach i przystankach. 2.Odbiór segregowanych odpadów komunalnych (gromadzonych w sposób selektywny) następujących frakcji: Suche (odpady surowcowe: papier, metale żelazne i nieżelazne, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz torebki i worki foliowe, szkło ozdobne, odzież, tkaniny , tekstylia, naczynia żaroodporne, porcelana, fajans, guma, skóra, itp ) Mokre (odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, odpady zielone, pozostałe odpady biodegradowalne np. odpady kuchenne, odpady tytoniowe, rośliny i ziemia kwiatowa, zużyte jednorazowe worki do odkurzaczy, zużyte ręczniki papierowe i chusteczki papierowe, mokre i zatłuszczone: papier i karton oraz worki i torebki papierowe; pieluchy jednorazowe, pozostałości po domowej hodowli zwierząt, trociny, skoszona trawa, liście, pocięte gałęzie). Szkło: butelki i słoiki po napojach i żywności; szklane opakowania po kosmetykach. Popiół, gromadzonych w workach lub pojemnikach usytuowanych w szczególności przy budynkach mieszkalnych, domkach letniskowych, w zakładach pracy, punktach handlowych i usługowych, szkołach, instytucjach i innych podmiotach, Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, Meble i inne odpady wielkogabarytowe, Przeterminowane leki, gromadzone w pojemnikach umieszczonych we wskazanych aptekach na terenie Gminy. 3. Rodzaje nieruchomości, z których będą odbierane odpady: a) nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy (w nin. SIWZ zdefiniowana jako mieszkalna); b) nieruchomość, która w części stanowi nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (w nin. SIWZ zdefiniowana jako mieszana lub zamieszkała w części); c) nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (w nin. SIWZ zdefiniowana jako niezamieszkała); d) domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku. 4.Typy pojemników z których będą odbierane odpady z terenu Gminy Porąbka: a) pojemnik z tworzywa sztucznego lub metalowy o pojemności 0,055 m3 (55 litrów), b)pojemnik z tworzywa sztucznego lub metalowy o pojemności 0,06 m3 (60 litrów), c) pojemnik z tworzywa sztucznego lub metalowy o pojemności 0,08 m3 (80 litrów), d) pojemnik z tworzywa sztucznego lub metalowy o pojemności 0,11 m3 (110 litrów), e) pojemnik z tworzywa sztucznego lub metalowy o pojemności 0,12 m3 (120 litrów), f) pojemnik z tworzywa sztucznego lub metalowy o pojemności 0,24 m3 (240 litrów), g) pojemnik z tworzywa sztucznego lub metalowy o pojemności 1,1 m3 (1100 litrów), h) kontener o pojemności 1,5 m3, i) kontener o pojemności 5,0 m3, j) kontener o pojemności 7,0 m3, k) kontener o pojemności 10,0 m3, l) kosze uliczne o pojemności od 0,01 m3 do 0,07 m3 (od 10 do 70 litrów). ł) worki na odpady segregowane o poj. 120L (na odpady suche) i 60L (na szkło) lub o innej pojemności na odpady mokre, 14.worki na odpady zmieszane. Zamawiający nie dysponuje szczegółową informacją o rodzaju i ilości pojemników, w które właściciele poszczególnych nieruchomości wyposażyli nieruchomości. 5.Sposób oraz częstotliwość odbioru odpadów: 1) Bezpośrednio z nieruchomości: a)MOKRE odpady ulegające biodegradacji gromadzone w pojemnikach lub w workach zakupionych przez właściciela nieruchomości u Wykonawcy albo indywidualnie. Częstotliwość odbioru według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. b)SUCHE gromadzone w pojemnikach lub w dostarczonych przez Wykonawcę workach. Częstotliwość odbioru według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. c)SZKŁO gromadzone w pojemnikach lub w dostarczonych przez Wykonawcę workach. Częstotliwość odbioru według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. d)ZMIESZANE (niesegregowane) gromadzone w pojemnikach lub w workach zakupionych przez właściciela nieruchomości u Wykonawcy albo indywidualnie. Częstotliwość odbioru według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. e)POPIÓŁ gromadzony w pojemnikach będących w posiadaniu właścicieli nieruchomości. Częstotliwość odbioru według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. UWAGI dot. częstotliwości: 1. W zabudowie wielorodzinnej (bloki przy ul. Bielskiej i Wodociągowej w Kobiernicach) odpady komunalne muszą być odbierane 1 raz na tydzień, według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Z obiektów wykorzystywanych na cele imprez, imprez masowych lub plenerowych (np. stadiony, boiska szkolne, park, itp.) odpady komunalne muszą być odbierane niezwłocznie po zakończeniu imprezy na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego. Poza przypadkami w/w imprez odpady komunalne z obiektów komunalnych należy odbierać zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Z cmentarzy komunalnych odpady zgromadzone w kontenerach należy odbierać według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Dodatkowy odbiór będzie zarządzany przez Zamawiającego w okolicach Świąt Wielkanocnych, Bożego Narodzenia i Wszystkich Świętych. 4.Z placu targowego w Porąbce odpady komunalne będą odbierane w każdą sobotę miesiąca, po zakończeniu targu. 5. Z przystanków oraz koszy ulicznych zlokalizowanych na terenie Gminy odpady będą odbierane dwa razy w tygodniu w każdy poniedziałek i sobotę. 6.Worki z odpadami ze sprzątania centrów poszczególnych sołectw należy odbierać z miejsc wskazanych przez Zamawiającego po podpisaniu umowy w każdą sobotę miesiąc. 7.Przeterminowane leki będą odbierane ze wszystkich aptek na terenie Gminy Porąbka, raz w miesiącu w ostatnim dniu każdego miesiąca. Wykonawca będzie zobowiązany do włożenia worka do pojemnika na leki. Dodatkowo Wykonawca będzie zobowiązany w następnym dniu roboczym przypadającym po dniu zgłoszenia telefonicznego przez Zamawiającego do odbioru popiołu z obiektów komunalnych ( maksymalnie 4 razy w trakcie trwania umowy z każdego z 3 obiektów) oraz do odbioru odpadów mokrych - zielonych z terenów Gminy (park w Kobiernicach, park w Czańcu wokół Przedszkola Publicznego) - maksymalnie 6 razy z każdego obiektu w trakcie trwania umowy. Wykonawca będzie zobowiązany w następnym dniu roboczym przypadającym po dniu zgłoszenia telefonicznego przez Zamawiającego do likwidacji tzw. dzikiego wysypiska, która będzie obejmować podstawienie kontenera, załadunek odpadów i ich wywiezienie. Wykonawca będzie zobowiązany w następnym dniu roboczym przypadającym po dniu zgłoszenia telefonicznego przez Zamawiającego do wywiezienia odpadów powstałych w wyniku pożarów, powodzi, lub innych zdarzeń losowych. Usługa w tym przypadku będzie obejmowała podstawienie kontenera i wywiezienie odpadów. 2) Wykonawca będzie zobowiązany do zorganizowania objazdowej zbiórki i odbioru bezpośrednio sprzed posesji zamieszkałych i zamieszkałych częściowo: a) odpadów komunalnych wielkogabarytowych i mebli co najmniej dwa razy w trakcie realizacji umowy zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, b) Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne odbierane będą na indywidualne zamówienie złożone przez właściciela nieruchomości zamieszkałej, zamieszkałej w części oraz domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku. Zamówienia będą składane do Wykonawcy. Każdy właściciel nieruchomości w ramach usługi stanowiącej przedmiot zamówienia będzie miał prawo do oddania do 500 kg odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, w ciągu roku. Termin realizacji usługi: Wykonawca zobowiązany będzie do podstawienia na teren nieruchomości pojemnika/ kontenera do 3 dni od zgłoszenia złożonego Wykonawcy od właściciela nieruchomości. Termin wywozu zgromadzonych odpadów: do 3 dni od zgłoszenia przez właściciela nieruchomości gotowości do odbioru zgromadzonych odpadów. Maksymalny czas udostępnienia dla właściciela nieruchomości pojemnika/kontenera to 3 dni. Wykonawca będzie odpowiedzialny za zważenie ilości odpadów odbieranych z posesji. 6. Regionalna Instalacja do przetwarzania odpadów: Wykonawca, na podstawie Porozumienia międzygminnego zawartego pomiędzy Gminą Bielsko-Biała a Gminą Porąbka dotyczącego powierzenia przez Gminę Porąbka Gminie Bielsko-Biała realizacji swojego zadania własnego w zakresie zapewnienia budowy, utrzymania i eksploatacji regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych; ma obowiązek przekazania całego strumienia odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Porąbka do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych tj. do RIPOK w Bielsku-Białej przy ul. Krakowska 315d. Wykonawca, w związku z powyższym jest zobowiązany do podpisania umowy z ZGO S.A. w Bielsku-Białej oraz przestrzegania zasad wynikających z zapisów Instrukcji przyjmowania odpadów przez ZGO S.A. w Bielsku-Białej. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania do Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej, do którego kierowany będzie cały strumień odpadów komunalnych z terenu Gminy Porąbka, kart przekazania odpadów, sporządzonych zgodnie z wymaganiami Ustawy o odpadach i potwierdzonych przez Zamawiającego w sposób zgodny z przepisami prawa, stanowiących podstawę przyjęcia odpadów do ZGO S.A. w Bielsku-Białej. 7. Harmonogram oraz terminy wywozu odpadów komunalnych: 1. Odbiór odpadów z terenu Gminy Porąbka Wykonawca prowadzić będzie od poniedziałku do soboty w godzinach nieuciążliwych dla właścicieli nieruchomości tj. 7oo do 18oo. 2. Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości z poszczególnych sołectw Gminy Porąbką w zakresie odpadów suchych, mokrych, szkła, popiołu oraz odpadów zmieszanych stanowi złącznik nr 2 do SIWZ. 3. Wykonawca ma obowiązek wydrukować załączony do SIWZ harmonogram odbioru odpadów komunalnych obowiązujący w 2016r. i dostarczyć wszystkim właścicielom nieruchomości mieszkalnych, niezamieszkałych, mieszanych i oraz domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku w terminie do dnia 24 grudnia 2015r. oraz niezwłocznie każdorazowo w przypadku wprowadzenia jakichkolwiek zmian w harmonogramie (uzgodnionych wcześniej z Zamawiającym). 4. UWAGA Zamawiający w przypadku wystąpienia trudnych warunków atmosferycznych (np. intensywne opady śniegu, powódź) lub innych przyczyn organizacyjnych (np. gwałtowny okresowy wzrost określonej liczby odpadów) przewiduje możliwość świadczenia przez Wykonawcę usług stanowiących przedmiot umowy według tzw. harmonogramu zastępczego, który będzie przewidywał inne niż wskazane w załączniku nr 2 do SIWZ terminy odbioru odpadów na terenach poszczególnych sołectw. Harmonogram zastępczy musi być dostarczony Zamawiającemu na piśmie do akceptacji niezwłocznie w przypadku wystąpienia przyczyn uniemożliwiających świadczenie usług w terminach wskazanych w załączniku nr 2 do SIWZ. Po jego akceptacji przez Zamawiającego - podlega publikacji na stronie internetowej Zamawiającego. Wprowadzenie harmonogramu zastępczego nie stanowi (zmiany harmonogramu), o której mowa w rozdziale XI ust. 5 pkt. 4.3. SIWZ - do której konieczne byłoby sporządzanie aneksu do umowy. 8. Obowiązki Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości w worki i pojemniki: 1.Wykonawca będzie zobowiązany do bieżącego wyposażania wskazanych przez Zamawiającego nieruchomości mieszkalnych oraz zamieszkałych w części, na których gromadzone są odpady w sposób selektywny, w worki niebieskie o pojemności 120 l na odpady suche oraz w worki białe o pojemności 60 l - na szkło. 2.Worki na odpady suche oraz na szkło Wykonawca ma obowiązek dostarczać mieszkańcom w ramach wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu realizacji usług stanowiących przedmiot niniejszego postępowania. 3.Zamawiający zakłada miesięczną liczbę worków na odpady suche i szkło dostarczanych w ramach wynagrodzenia Wykonawcy - łącznie 30 000 sztuk worków średnio na miesiąc. 4.Worki na odpady suche muszą mieć kolor niebieski; na szkło muszą mieć kolor biały. Worki muszą mieć grubość zapewniającą ich wytrzymałość. 5.Wykonawca ma obowiązek pozostawić na każdej nieruchomości co najmniej taką ilość worków na odpady suche i szkło - jaką odbiera z danej nieruchomości (worek za worek). 6.Wyposażenie nieruchomości w worki na odpady mokre należy do obowiązków właściciela nieruchomości. Worki na odpady mokre nie mogą być koloru białego i niebieskiego. Wykonawca ma obowiązek zapewnić mieszkańcom możliwość zakupu worków na odpady mokre bezpośrednio u niego, w trakcie realizacji usługi odbioru. UWAGA: Mieszkańcy mogą ale nie muszą kupować worki na odpady mokre u Wykonawcy. Wykonawca ma obowiązek odbioru z nieruchomości odpadów mokrych niezależnie od tego w jaki worek zostały przez właściciela nieruchomości zapakowane, za wyjątkiem sytuacji w której odpady mokre zostaną spakowane w worki przeznaczone na odpady suche i szkło dostarczone przez Wykonawcę usługi odbioru. 7.Do 31 grudnia 2015r. Wykonawca wyposaży Urząd Gminy Porąbka w 500 worków niebieskich i 300 białych, które będą wydawane mieszkańcom w sytuacjach awaryjnych, gdy zabraknie im worków dostarczonych przez Wykonawcę. Po telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć kolejną partię worków. 8.Wykonawca, zamiast worków na odpady suche i szkło, będzie zobowiązany do wyposażenia altanek śmieciowych zlokalizowanych przy zabudowie wielorodzinnej tj. blokach przy ul. Bielskiej 9 i Wodociągowej 2 w Kobiernicach, w zamykane pojemniki na odpady suche i szkło o pojemnościach dostosowanych do ilości mieszkańców obu bloków i przewidywanej częstotliwości odbioru odpadów. 9. Zakaz mieszania odpadów: Wykonawcy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nie wolno pod groźbą kary pieniężnej mieszać selektywnie zebranych odpadów z odpadami zmieszanymi. Zamawiający nie dopuszcza także możliwości mieszania ze sobą poszczególnych frakcji odpadów zbieranych selektywnie. 9.Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1.wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 2.odbiór odpadów z wszystkich bez wyjątku nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Porąbka, w tym z wszystkich miejsc trudno dostępnych, górskich, do których prowadzą tylko wąskie drogi z małym polem manewru. W przypadku trudnych warunków atmosferycznych lub braku możliwości dojazdu pracownicy Wykonawcy będą zobowiązani do podejścia do nieruchomości położonej w trudno dostępnym miejscu w celu opróżnienia pojemników lub odbioru worków z odpadami, 3.Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru odpadów komunalnych wszystkich nowych nieruchomości, zgłaszanych przez Zamawiającego zarówno mieszkalnych jak i niezamieszkałych (przewiduje się możliwość zgłoszenia ok.100 nowych budynków w okresie realizacji umowy). W takim przypadku Wykonawca będzie odbierał odpady z tych nieruchomości począwszy od pierwszego, określonego w harmonogramie terminu odbioru odpadów, przypadającego po zgłoszeniu. W przypadku nieruchomości zamieszkałych i mieszanych Wykonawca wyposaży daną nieruchomość w worki do gromadzenia odpadów. 4.przeprowadzenie, co najmniej jednej akcji informacyjno-edukacyjnej na terenie gminy w przedmiocie szczegółowego sposobu segregacji odpadów na terenie gminy Porąbka (opracowanie i dostawa ulotek do mieszkańców), 5.w przypadku stwierdzenia, że dana nieruchomość jest zamieszkała, a nie jest objęta odbiorem odpadów komunalnych, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu w terminie do dwóch dni roboczych, podając dane umożliwiające zlokalizowanie danej nieruchomości, 6. w przypadku odbioru odpadów segregowanych oraz zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych lub mieszanych w części dotyczącej np. prowadzonej działalności ( czyli zakłady pracy, obiekty użyteczności publicznej, punkty usługowe, domki letniskowe itp.). Wykonawca jest zobowiązany do każdorazowej kontroli zgodności liczby i pojemności pojemników opróżnianych z liczbą i pojemnością pojemników zadeklarowanych przez właścicieli nieruchomości. Każda rozbieżność winna być zgłaszana Zamawiającemu w formie miesięcznego raportu. 7.Sprawozdawczość: a) Przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne w formie papierowej i elektronicznej, stanowiące część miesięcznego protokołu odbioru odpadów (załączanego do faktury), w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym zawierające informacje o: ilości odebranych odpadów mokrych, suchych, szkła, popiołu i zmieszanych - w tonach (Mg), -ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych w tonach (Mg), -ilości i rodzaju odpadów wielkogabarytowych, elektrycznych i elektronicznych oraz chemikaliów, opon, baterii oraz akumulatorów w tonach (Mg) z podziałem na frakcje, odebranych podczas objazdowej zbiórki, -ilości przeterminowanych leków w tonach (Mg), b)miesięczny raport z rozbieżności stwierdzonych podczas kontroli zgodności liczby i pojemności pojemników opróżnianych z liczbą i pojemnością pojemników zadeklarowanych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych lub mieszanych, w części nie dotyczącej mieszkań. Raport powinien zawierać wskazanie adresu nieruchomości i opis rozbieżności. c)miesięczny raport z kontroli prawidłowości segregowania odpadów. 8.Kontrola rzetelności segregacji: a) Wykonawca powiadamia Gminę w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. b) Wykonawca odbierający odpady komunalne, które są zmieszane od właściciela nieruchomości, który zadeklarowała selektywną zbiórkę odpadów ma obowiązek: - pozostawić źle wysegregowane odpady na nieruchomości z pisemną informacją dla właściciela nieruchomości o konieczności ich posegregowania, -jeśli upomnienie nie przyniesie skutku i sytuacja taka powtórzy się dwukrotnie wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji na poziomie umożliwiającym wydanie przez zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty (dokumentacja fotograficzna z datownikiem wykonana w sposób niebudzący wątpliwości w zakresie przypisania pojemników lub worków do konkretnej nieruchomości oraz oświadczenie pracownika wykonawcy, który stwierdził niezgodność wraz z jego podpisem) oraz do powiadomienia Zamawiającego o zaistniałym fakcie w formie raportu miesięcznego o którym mowa w pkt.10.7 lit. c). 9.wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców gminy Porąbka, itp. 10.zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, 11.porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników i kontenerów w trakcie realizacji usługi odbioru (z winy wykonawcy); oraz porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wokół koszy lokalizowanych na przystankach autobusowych i na ulicach (uprzątnięcie terenu do 2 m od kosza zlokalizowanego na przystanku i od kosza ulicznego obejmujące zebranie odpadów, uporządkowanie terenu, odbiór odpadów), 12.W przypadku złożenia przez właściciela nieruchomości reklamacji dotyczącej niewłaściwej realizacji usług odbioru odpadów przez Wykonawcę (np. nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niepozostawienie worków do segregacji itp.) Wykonawca w terminie 24 godzin od otrzymania zawiadomienia telefonicznego, e-mailem lub faksem od Zamawiającego informacji o zgłoszonej reklamacji musi się do niej ustosunkować na piśmie. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego zawinionego działania Wykonawcy uzasadniającego złożenie przez właściciela nieruchomości reklamacji, Wykonawca będzie musiał zrealizować reklamację w ciągu 24 godzin od otrzymania przez Zamawiającego informacji o uznaniu zasadności reklamacji właściciela nieruchomości. Po realizacji reklamacji Wykonawca niezwłocznie musi potwierdzić Zamawiającemu e-mailem lub faksem jej wykonanie, 13.wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy, 14.wyposażenie pojazdów do odbierania odpadów (w tym odpadów segregowanych), w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, 15.zapisywanie w sposób umożliwiający odczyt oraz przechowywanie w siedzibie Wykonawcy, przez okres obowiązywania umowy i rok po jej zakończeniu danych pochodzących z systemu monitoringu i systemu czujników. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz analizę przechowywanych danych. 16.Wykonawca wyposaży Zamawiającego na czas trwania umowy w oprogramowanie zainstalowane na co najmniej jednym stanowisku komputerowym będącym własnością Zamawiającego. Oprogramowanie to umożliwi bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę do wykonania usług związanych z odbiorem odpadów komunalnych, odwzorowanie na monitorze, na aktualnej cyfrowej mapie Gminy Porąbka z możliwością jednoznacznego określenia miejsca (adresu) prowadzenia przedmiotowych prac, poprzez odczyt i analizę danych bezpośrednio z urządzeń monitorujących zamontowanych na sprzęcie za pośrednictwem sieci internetowej z komputera bazowego (serwera), 17.Wykonawca przeszkoli osoby wskazane przez Zamawiającego w liczbie nie większej niż 3 osoby w zakresie obsługi oprogramowania. Szkolenie musi odbywać się w siedzibie Zamawiającego w terminie i godzinach uzgodnionych z Zamawiającym. 18. okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 19.ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe z winy Wykonawcy podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 20.naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych z winy Wykonawcy podczas wykonywania usługi odbioru odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenia chodników i innych urządzeń). 21.naprawa lub wymiana uszkodzonych w trakcie realizacji umowy kontenerów i pojemników na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy wykonawcy, w terminie do 7 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub e-mail przez Zamawiającego. 22.umożliwienie wstępu na teren bazy magazynowo-transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi. 23.udostępnienie co najmniej jednej linii telefonicznej w celu szybkiej komunikacji, tak, aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą. 24.Wykonawca będzie zobowiązany do dystrybucji innych, przekazanych przez Zamawiającego dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami komunalnymi, o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru (np. ulotki informacyjne) właścicielom nieruchomości położonych na terenie Gminy Porąbka - max. 4 razy w trakcie trwania umowy. 25.Wykonawca ma obowiązek wyposażyć właścicieli nieruchomości, którzy posiadają pojemniki (nie worki) w naklejki służące oznaczeniu pojemników przeznaczonych do gromadzenia poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, tj. MOKRE, SUCHE, SZKŁO, ZMIESZANE, POPIÓŁ. 10.Charakterystyka Gminy Porąbka: Liczba mieszkańców objętych usługą odbioru odpadów komunalnych - około 13 753 w tym liczba mieszkańców w zabudowie zbiorowej (2 bloki): 131. Wykaz nieruchomości: 4107 właścicieli nieruchomości zamieszkałych zadeklarowało selektywną zbiórkę odpadów; 77 właścicieli nieruchomości zamieszkałych zadeklarowało brak selektywnej zbiórki,53 właścicieli nieruchomości niezamieszkałych (podmioty gospodarcze, obiekty użyteczności publicznej) zadeklarowało selektywną zbiórkę; 200 właścicieli nieruchomości niezamieszkałych (podmioty gospodarcze, obiekty użyteczności publicznej) zadeklarowało brak selektywnej zbiórki; 139 właścicieli domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, zadeklarowało selektywną zbiórkę; 86 właścicieli domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, zadeklarowało brak selektywnej zbiórki; 28 właścicieli nieruchomości mieszanych zadeklarowało selektywną zbiórkę; 2520 właścicieli nieruchomości zadeklarowało selektywną zbiórkę popiołu; UWAGA: Powyższe dane mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności, oddania do użytkowania nowych budynków mieszkalnych, powstawania nowych lub likwidacji istniejących działalności gospodarczych itp. Liczba nieruchomości zamieszkałych może wzrosnąć w wyniku oddania do użytkowania nowych budynków (około 100 budynków rocznie) zakładane zmiany należy także wkalkulować w koszty świadczenia usług; Łączna długość wszystkich dróg 201 km; szerokość dróg od 2,5 do 6 m; Łączna ilość aptek na terenie Gminy: 6; Szacunkowa zakładana ilość wszystkich odpadów w okresie realizacji zamówienia: 4600 Mg..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: a)wpis do działalności regulowanej prowadzonej na podstawie art.9b ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013r. poz.1399 ze zm.) w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Porąbka, b)zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art.28 Ustawy o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz. U. z 2013r. poz. 21 ze zm.) udzielone przez właściwego starostę;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. polegającej na odbieraniu zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł. brutto. Zamawiający uzna za spełniony warunek wiedzy i doświadczenia także w przypadku jeżeli Wykonawca wykaże, że świadczył usługi w zakresie odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł. brutto, które świadczone były równocześnie z usługą zagospodarowania odebranych odpadów.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a)dysponuje pojazdami specjalistycznymi, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości: - co najmniej jeden hakowiec do przewozu kontenerów o pojemności od 10m3 do 30 m3 - co najmniej jeden bramowiec do przewozu odpadów w małych kontenerach o pojemności od 1,5 m3 do 10m3, -co najmniej cztery pojazdy specjalne do wywozu śmieci z pojemników o pojemności od 0,55 m3 do 1,1m3, -co najmniej jeden samochód wyposażonym w HDS - o ładowności min. 3 tony, -co najmniej trzy samochody skrzyniowe (z plandeką) lub o zabudowie kontenerowej o ładowności min. 1 tona, -co najmniej dwa samochody umożliwiające odbiór odpadów komunalnych z trudno dostępnych górzystych terenów (mogą to być samochody wskazane powyżej jeśli nadają się do terenów górzystych) b)posiada odpowiednią do realizacji przedmiotu zamówienia bazę magazynowo-transportową usytuowaną i wyposażoną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku i za spełnienie tego warunku uzna złożenie stosownego oświadczenia (według załącznika do SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 złotych

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    informacja o co najmniej jednej usłudze polegającej na odbieraniu zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł. brutto; lub usłudze polegającej na odbieraniu zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych połączonych jednocześnie z zagospodarowaniem tych odpadów o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł. brutto.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    oświadczenie dot. bazy magazynowo-transportowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

formularz oferty, 2. dokument potwierdzający wniesienie wadium, 3. pełnomocnictwo ( jeżeli nie wynika z przedstawionych dokumentów), 4. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów + dokumenty (jeżeli dotyczy), 5. informacja o zakresie usług realizowanych przez podwykonawców (jeżeli dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - termin płatności faktury - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru oferty, z zastrzeżeniem, że zmiana umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, jeżeli służyć będzie należytemu wykonaniu umowy. Zmiany umowy w szczególności mogą dotyczyć: 1. zwiększenia lub zmniejszenie częstotliwości odbierania odpadów wskazanych w pkt. 5.5. załącznika nr 1 do SIWZ tj. w zakresie zbiórki odpadów wielkogabarytowych, mebli, akumulatorów i baterii, opon, zużyty sprzęt elektronicznego i elektrycznego oraz chemikaliów; i wynikających stąd zmian w zakresie łącznego wynagrodzenia wykonawcy wskazanego w umowie, 2. zmian Harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, 3. opóźnienia w rozpoczęciu i zakończeniu wykonywania umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, 4. Zmiany podwykonawcy, który - zgodnie z art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych - będzie podmiotem udostępniającym zasoby niezbędne do realizacji zamówienia. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany zaproponować innego podwykonawcę spełniającego na dzień składania ofert warunki określone przez Zamawiającego w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załączeniem wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w SIWZ. 5. Zmiana polegająca na dopuszczeniu udziału podwykonawcy lub podwykonawców w sytuacji, gdy Wykonawca w treści oferty zadeklarował samodzielna realizację zamówienia, 6. Zmiana zakresu (rodzaju) usług jakie wykonawca powierzy podwykonawcom w stosunku do zakresu zadeklarowanego w ofercie,7. zmiany uwarunkowań prawnych lub administracyjnych wykonywanej umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, 8. wystąpienia siły wyższej, 9. urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.porabka.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Porąbka, 43-353 Porąbka ul. Krakowska 3, pok. nr 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2015 godzina 09:00, miejsce: 43-353 Porąbka ul. Krakowska 3, Biuro Obsługi Klienta (parter budynku).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.