eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chojnów › Zakup i dostawa wraz z leasingiem ( na 5 lat)zestawu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Chojnów oraz osprzętu kompatybilnego z ciągnikiem rolniczym tj. przyczepa, pług śnieżny, posypywarka ciągnikowa soli i piasku, kosiarka tylno- czołowa.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-11-23

Chojnów: Zakup i dostawa wraz z leasingiem ( na 5 lat): zestawu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Chojnów oraz osprzętu kompatybilnego z ciągnikiem rolniczym tj. przyczepa, pług śnieżny, posypywarka ciągnikowa soli i piasku, kosiarka tylno- czołowa.
Numer ogłoszenia: 171107 - 2015; data zamieszczenia: 23.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Chojnów , ul. Fabryczna 1, 59-225 Chojnów, woj. dolnośląskie, tel. 076 8188504, faks 076 8187587.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-chojnow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i dostawa wraz z leasingiem ( na 5 lat): zestawu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Chojnów oraz osprzętu kompatybilnego z ciągnikiem rolniczym tj. przyczepa, pług śnieżny, posypywarka ciągnikowa soli i piasku, kosiarka tylno- czołowa..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Zakup i dostawa wraz z leasingiem ( na 5 lat): zestawu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Chojnów oraz osprzętu kompatybilnego z ciągnikiem rolniczym tj. przyczepa, pług śnieżny, posypywarka ciągnikowa soli i piasku, kosiarka tylno- czołowa. Opis przedmiotu zamówienia I) Ciągnik rolniczy - fabrycznie nowy, rok produkcji nie starszy niż 2014 r. i zarejestrowany; - spełniający polskie i europejskie wymogi w zakresie bezpieczeństwa oraz wymagania poruszania się po drogach publicznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. po. 1137 z póź. zmian); SILNIK: - moc silnika homologowana przy obrotach nominalnych od 105 do 110 KM, - silnik wysokoprężny, - liczba cylindrów 4, - pojemność skokowa od 3 000 do 5 000 cm3, - układ zasilania paliwem wysokociśnieniowy, - typ paliwa - olej napędowy, - norma emisji spalin Euro IV. SKRZYNIA BIEGÓW I UKŁAD NAPĘDOWY: - napęd 4 x 4 - na wszystkie 4 koła, - skrzynia biegów: zsynchronizowana, - smarowanie: wymuszone z chłodnicą oleju przekładni, - liczba biegów: min 16x16 - smarowanie: wymuszone z chłodnicą oleju przekładni, - rewers do zmiany kierunku jazdy - prędkość jazdy do przodu max. 40 km/h, - blokada mechanizmu różnicowego tylnego mostu - system automatycznego rozłączania blokady mechanizmów różnicowych i przedniego napędu przy wyższych prędkościach jazdy. UKŁAD HYDRAULICZNY: - pompa hydrauliczna o wydajności minimum 60 l/min., - hydraulika zewnętrzna - przód oraz tył - gniazda z szybkozłączami, - gniazda hydrauliczne z odzyskiem oleju, - przedni TUZ o udźwigu 2,7 t oraz tylny TUZ o udźwigu min. 4,300 t , - cięgna regulowane mechanicznie - lewe. UKŁAD JEZDNY, KIEROWNICZY I HAMULCOWY: - przednia oś napędowa, - ogumienia przednie standardowe, - ogumienia tylne standardowe, - błotniki przednie, - błotniki tylne, - układ kierowniczy ze wspomaganiem - hydrostatyczny z niezależną pompą, - układ hamulcowy do hamowania przyczep - instalacja pneumatyczna jednoobwodowa i dwuobwodowa, KABINA KIEROWCY - OPERATORA: - komfortowa, ergonomiczna i wyciszona, - siedzenie operatora amortyzowane, z pasem bezpieczeństwa, - kierownica regulowana w min. 2 płaszczyznach, - ew. siedzenie 2-go operatora, - wentylacja, ogrzewanie, - szyba przednia nieotwierana, - 2 drzwi, - wycieraczka przednia i tylna, - lusterka zewnętrzne kabiny, - oświetlenie przednie do ruchu prawostronnego, - światła robocze w dachu kabiny z przodu i z tyłu, - światło obrotowe, błyskowe - ostrzegawcze. DODATKOWE WYPOSAŻENIE: - zaczep tylny automatyczny regulowany góra-dół, - zaczep dolny - belka pociągowa oscylacyjna, - instrukcja obsługi w języku polskim. II) Beczka asenizacyjna - fabrycznie nowa, rok produkcji nie starsza niż 2014 r. - beczka asenizacyjna winna spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. Nr 193, poz. 1617). CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA: - pojemność zbiornika: 10 000 litrów, - zbiornik: ocynkowany obustronnie z dodatkową pasywacją, - podwójny spaw z zewnątrz i wewnątrz, - wewnątrz zbiornika dwa falochrony, - wzmocnione podpory mocowania zbiornika do ramy; - sprężarka, czas napełniania 6 min - regulowana stopa podporowa, - wąż ssawny o długości min. 6,0 m, - przedłużka węża ssawnego - długość min. 4,0 m, - ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa, - zawór przeciw przelewowy zabezpieczający pompę, - manowakuometr, - filtr powietrza, - zawór tylny spustowy hydrauliczny, - wskaźnik poziomu napełnienia zbiornika przeźroczysty z pleksiglasu, - ilość wskaźników poziomu napełnienia zbiornika min. 2 szt., - oświetlenie drogowe wbudowane, - 3 króćce ssawne: boczne min. 2 szt. i tylne min. 1 szt., - instalacja hamulcowa pneumatyczna, - haki do mocowania węży z obu stron zbiornika, - wałek przegubowo-teleskopowy z 6-ma wypustami - otwierana dennica tylnia - 2 zasuwy mosiężne - górny właz szybko otwieralny - tłumik i odzyskiwacz oleju - ilość kół - 4 - ogumienie standardowe III) Przyczepa - fabrycznie nowa, rok produkcji nie starsza niż 2014 r. spełniający polskie i europejskie wymogi w zakresie bezpieczeństwa oraz wymagania poruszania się po drogach publicznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. po. 1137 z póź. zmian). WYPOSAŻENIE: - dwuosiowa - instalacja pneumatyczna jednoobwodowa - trójstronny wywrót - ładowność 6 tys. kg - koła 11, 5 x 15,3 12 PR - zaczep tylny zwykły - burty pojedyncze - koło zapasowe, IV) Pług śnieżny - fabrycznie nowy, rok produkcji nie starszy niż 2014 r. - szerokość robocza max. 2,5 - zawieszenie na przednim TUZ ciągnika - gumowa listwa zgarniająca - zabezpieczenie sprężynowe listwy zgarniającej - hydrauliczne starowanie lemieszami V) Posypywarka ciągnikowa soli i piasku - fabrycznie nowa, rok produkcji nie starszy niż 2014 r. - zawieszana z tyłu ciągnika - pojemność 850 l/ 1200 kg - zbiornik wykonany z tworzywa sztucznego odpornego na uderzenia oraz warunki atmosferyczne - podłoga wibracyjna - system precyzyjnego rozsypu materiałów zbrylonych - drabinka zapobiegająca zawieszaniu się masy - przekładnia bezobsługowa - osłona 3 strefowa - kółka magazynowo- transportowe - sito wstępnego przesiewu VI) Kosiarka tylno - czołowa -fabrycznie nowa, rok produkcji nie starszy niż 2014 r - szerokość robocza 2 m - 30 noży tnących - przesuw hydrauliczny - wałek WOM Zamawiający dodatkowo wymaga: - Zamawiający wymaga, aby wszystkie urządzenia oferowane były fabrycznie nowe, kompletne, wyprodukowane nie wcześniej niż przed 2014 rokiem, posiadały wymagane prawem atesty i certyfikaty oraz nie wymagały żadnych dodatkowych nakładów i były gotowe do pracy. - Dokumentacja ciągnika powinna być dostarczona w języku polskim i umożliwiać ich rejestrację bez dodatkowych badań i testów oraz prawidłową eksploatację. - Przyjęcie dokumentacji, po jej analizie i akceptacji przez zamawiającego. - Przeprowadzenie testów sprawdzających pojazdów i urządzeń poprzedzające podpisanie protokołu odbioru końcowego. - Gwarancja i serwis ciągnika i wozu asenizacyjnego oraz całego osprzętu - min. 36 miesięcy bez limitu motogodzin, licząc od daty jego przyjęcia przez zamawiającego. - Z chwilą wymiany zespołu lub części w ramach gwarancji, następuje automatyczne przedłużenie gwarancji odpowiednio na ten wyrób, zespół lub część, o okres jego wymiany. - Gwarancja dotycząca serwisu gwarancyjnego sprzętu: - przyjazd serwisu do 12 godzin, - usunięcie uszkodzenia do 48 godzin, - przy dłuższym czasie naprawy niż 48 godzin, pojazd/maszyna zastępcza. - Odległość do punktu serwisowego stacjonarnego posiadającego uprawnienia producenta do wykonywania napraw gwarancyjnych - nie więcej niż 30 km od siedziby zamawiającego. - Świadczenie w okresie gwarancyjnym pełnego bezpłatnego serwisu wraz z przeprowadzeniem bezpłatnych przeglądów okresowych i konserwacji zgodnie z dokumentami gwarancyjnymi, koszt materiałów eksploatacyjnych ponosi Wykonawca (w cenie niniejszego zamówienia); - Wykonawca przeszkoli 3 przedstawicieli zamawiającego, w uzgodnionym terminie oraz w uzgodnionym miejscu - Wykonawca gwarantuje spełnienie wymagań rejestracyjnych obowiązujących w dniu dostawy. - Wyrób będzie wyposażony w elementy takie jak, trójkąt ostrzegawczy, gaśnica oraz apteczkę pierwszej pomocy i niezbędny zestaw kluczy. - Silniki jezdne i robocze zamawianych urządzeń powinny spełniać wymagania norm emisji spalin aktualne w dniu dostawy. Pojazdy powinny posiadać homologację tam gdzie to wymagane lub decyzję zwalniającą z uzyskania świadectwa homologacji. Urządzenia powinny posiadać odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań. Uwaga: Szczegółowe warunki leasingu operacyjnego z opcją wykupu znajdują się we wzorze umowy..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16.70.00.00 - Ciągniki 66.11.40.00 - (3) Usługi leasingu finansowego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.01.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium 1. Ustala się wadium w wysokości: 4.878,00 zł słownie: cztery tysiące osiemset siedemdziesiąt osiem złotych 00100. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: BS Chojnów nr 64 8644 0000 0000 1384 2000 0030 z dopiskiem: Wadium do przetargu nieograniczonego na Zakup i dostawa wraz z leasingiem na 5 lat: zestawu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych nr SOGCHZP152015 Zamawiający nie przyjmuje gotówki w kasie Urzędu. 4. Termin wniesienia wadium w formie pieniężnej do dnia : 03.12.2015 r. do godz. 9.00, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku bankowego zamawiającego tj. datę faktycznego wpływu środków pieniężnych na konto zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, do oferty trzeba dołączyć kserokopię przelewu. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy, na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej - w sekretariacie urzędu. W terminie do dnia : 03.12.2015 r. do godz. 900 za potwierdzeniem odbioru. 6. Wykonawca, który nie złożył wadium w dopuszczonej w niniejszej SIWZ formie, zostanie z postępowania wykluczony.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Zaakceptowany wzór umowy załącznik nr 5 do siwz.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - Gwarancja - 15

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień umowy 1) Zmiana umowy może być dokonana tylko za zgodą obu stron. 2) Wszystkie zmiany umowy dokonywane są w formie pisemnej i muszą być podpisane przez upoważnionych przedstawicieli obu stron. 3) Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, dotyczących: a) terminu Termin zakończenia przedmiotu zamówienia ustalony w umowie może ulec zmianie w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności pod warunkiem, że mają one wpływ na termin realizacji całego przedmiotu umowy. Okoliczności mogące spowodować zmianę terminu mogą wynikać z: - działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), - ujawnienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy niezidentyfikowanej przeszkody, W okolicznościach wyżej wymienionych strony ustalają nowe terminy umowne, z tym że wielkość zmian musi być powiązana z przyczyną jaka ją spowodowała. b) zmian osób reprezentujących strony umowy W przypadku zmian osób uprawnionych do reprezentowania zamawiającego lub wykonawcy strony dokonają stosownych zmian w umowie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-chojnow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Chojnów, ul. Fabryczna 1, 59-225 Chojnów, pokój nr 310.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Chojnów, ul. Fabryczna 1, 59-225 Chojnów, pokój nr 103 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.