eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Wykonanie robót dodatkowych polegających na wywozie odpadów zgromadzonych podczas realizacji zadania inwestycyjnego pn.Budowa lewostronnego obwałowania rzeki Wisłoki w km 53+800-55+600 w miejscowościachZawierzbie, Żyraków na terenie gm. Żyraków, woj. podkarpackie- etap II (umowa nr 48.IM.2015 z dnia 24.07.2015 r.).



Ogłoszenie z dnia 2015-11-20

Rzeszów: Wykonanie robót dodatkowych polegających na wywozie odpadów zgromadzonych podczas realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Budowa lewostronnego obwałowania rzeki Wisłoki w km 53+800-55+600 w miejscowościach: Zawierzbie, Żyraków na terenie gm. Żyraków, woj. podkarpackie- etap II (umowa nr 48.IM.2015 z dnia 24.07.2015 r.).
Numer ogłoszenia: 170739 - 2015; data zamieszczenia: 20.11.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych, ul. Hetmańska 9, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8537 440, faks 17 8536421.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżetowa).

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych polegających na wywozie odpadów zgromadzonych podczas realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Budowa lewostronnego obwałowania rzeki Wisłoki w km 53+800-55+600 w miejscowościach: Zawierzbie, Żyraków na terenie gm. Żyraków, woj. podkarpackie- etap II (umowa nr 48.IM.2015 z dnia 24.07.2015 r.)..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje m.in. : 1) roboty polegające na wywozie odpadów z terenu budowy , 2) uzupełnienie ubytków terenowych na skarpie bezpośrednio przylegającej do korpusu wału od strony odpowietrznej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.11.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Zadrzewień , Zieleni i Rekultywacji Sp. z o.o., ul. Fabryczna 8, 39-400 Tarnobrzeg, kraj/woj. podkarpackie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 75851,62 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 85991,00

  • Oferta z najniższą ceną: 85991,00 / Oferta z najwyższą ceną: 85991,00

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    I. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym: Zamówienie podstawowe realizowane jest na podstawie zawartej umowy nr 48.IM.2015 z dnia 24.07.2015 r. Roboty dodatkowe stanowiące przedmiot niniejszego postępowania nie były ujęte w żadnym dokumencie, który precyzuje przedmiot zamówienia podstawowego tj. specyfikacji istotnych warunków zamówienia podstawowego, załączonej do niej dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Roboty dodatkowe nie były również objęte umową zawartą z Wykonawcą w dniu 24.07.2015 r. II. Wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50 % wartości zamówienia realizowanego: Wartość zamówienia wynosi 75851,62 zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy osiemset pięćdziesiąt jeden złotych 62/100) netto, co stanowi 5,87% wartości realizowanego zamówienia podstawowego wynoszącej : 1 292 319,04 zł (słownie: jeden milion dwieście dziewięćdziesiąt dwa tysiące trzysta dziewiętnaście złotych 04/100) netto. Zamówienie będące przedmiotem niniejszego postępowania nie przekracza więc ustawowego progu wartości zamówień dodatkowych (50%). W ramach umowy podstawowej nie były wcześniej udzielane zamówienia dodatkowe. III. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia: Wykonawca, w trakcie realizacji umowy nr 48.IM.2015, tj. dnia 29.09.2015 r., poinformował Zamawiającego, że w celu wykonania zadania zachodzi konieczność wywiezienia tymczasowo shałdowanych odpadów oraz dowozu ziemi w ilości 1500 m3, która jest niezbędna do uzupełnienia terenu po usunięciu odpadów. Wykonawca robót po rozpoczęciu prac przygotowawczych stwierdził występowanie odpadów w skarpie przyległej do budowanego wału przeciwpowodziowego. Odpady (ziemia zmieszana z gruzem betonowym, ceglanym, odpady z plastiku, styropian, folia, drewno) zostały tymczasowo shałdowane na terenie budowy (w granicach linii rozgraniczającej), w celu umożliwienia wykonywania zaplanowanych robót zgodnie z przyjętą technologią. Wykonawca jednocześnie poinformował Zamawiającego, że zgromadzone na hałdzie odpady uniemożliwiają mu wykonanie robót budowlanych. Zwrócił uwagę na fakt, że opracowana dokumentacja geotechniczna wraz z dokumentacją badań podłoża gruntowego nie wykazywała występowania odpadów na terenie realizowanego przedmiotu umowy. Wobec powyższego, Zamawiający zażądał wyjaśnień od projektanta. W odpowiedzi na to, złożył on pisemne oświadczenie, w którym stwierdził, iż w trakcie dokonanej przedprojektowej wizji w terenie nie stwierdzono występowania materiałów pochodzenia antropogenicznego. Wg projektanta badania w terenie zostały przeprowadzone rzetelnie przez doświadczoną osobę z uprawnieniami geologiczno-inżynierskimi. Ponadto projektant zwrócił uwagę, że przekroje badawcze, w których wykonano wiercenia zostały rozmieszczone pięciokrotnie gęściej niż to wynika z obowiązujących wytycznych w tym zakresie. Projektant stwierdził również w ww. oświadczeniu, że w trakcie badań laboratoryjnych prób pobranych w wyniku wierceń również nie stwierdzono żadnych oznak występowania materiałów antropogenicznych. Potrzeby wykonania robót dodatkowych nie można było również przewidzieć w okresie przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego (postępowanie zostało wszczęte w dniu 03.06.2015 r., otwarcie ofert odbyło się w dniu 18.06.2015 r.), ani w dniu zawarcia umowy podstawowej (tj. dnia 24.07.2015 r.). IV. Aby prawidłowo wykonać zamówienie podstawowe należy wykonać roboty dodatkowe, a ponadto wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego: Zgodnie ze stanem faktycznym, Wykonawca robót bez usunięcia odpadów z terenu budowy nie będzie mógł w całości zakończyć robót w ramach zawartej umowy nr 48.IM.2015 z dnia 24.07.2015 r. tj. wykonanie drogi zielonej wraz z miejscem do zawracania pojazdów. W wyniku wydobycia odpadów w ilości 1396 m3 (ziemia z gruzem), niezbędne będzie również uzupełnienie ubytków terenowych na skarpie bezpośrednio przylegającej do korpusu wału od strony odpowietrznej. Brak uzupełnienia ubytków spowodowałoby niekorzystny wpływ na stateczność wału jak również niekorzystnie wpłynęłoby na warunki filtracji wód. Umowa podstawowa powinna zostać zakończona do dnia 30.11.2015 r. Wykonanie przedmiotowych robót dodatkowych jest konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a ponadto wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania robót dodatkowych. V. Zamówienie zostaje udzielone dotychczasowemu Wykonawcy: Umowa podstawowa jest zawarta z Wykonawcą: Zakładem Zadrzewień Zieleni i Rekultywacji Sp. z o.o. 39-400 Tarnobrzeg ul. Fabryczna 8 Wyżej wymienionemu Wykonawcy zostaje również udzielone zamówienie na roboty dodatkowe.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.