eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lębork › Awaryjna naprawa korpusu drogowego drogi wojewódzkiej nr 214 w km od 25+600 do 25+700 w m. Nowa Wieś Lęborska



Ogłoszenie z dnia 2016-08-02

Lębork: Awaryjna naprawa korpusu drogowego drogi wojewódzkiej nr 214 w km od 25+600 do 25+700 w m. Nowa Wieś Lęborska
Numer ogłoszenia: 170547 - 2016; data zamieszczenia: 02.08.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku Rejon Dróg Wojewódzkich w Lęborku, ul. Słupska 18, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 59 863 18 88, faks 59 863 19 66.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Awaryjna naprawa korpusu drogowego drogi wojewódzkiej nr 214 w km od 25+600 do 25+700 w m. Nowa Wieś Lęborska.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia obejmują wykonanie naprawy korpusu DW nr 214.Zaprojektowano technologię naprawy nasypu i nawierzchni poprzez frezowanie warstwy ścieralnej na głębokość 4 cm na całej szerokości jezdni, rozbiórkę istniejącej konstrukcji nawierzchni po stronie lewej (od krawędzi do osi jezdni), po stronie prawej, na szerokości 0,5 m od osi jezdni, frezowanie/rozbiórka istniejącej konstrukcji na głębokość 14 cm (18 cm łącznie z 4 cm warstwy ścieralnej), rozbiórka istniejącego nasypu na głębokość 1,5 m poniżej spodu istniejącej konstrukcji nawierzchni, dolną powierzchnię wykopu należy ukształtować ze spadkiem 3% w kierunku na zewnątrz nasypu, ułożenie pasma geotkaniny poliestrowej 200/50, odbudowanie nasypu z zagęszczaniem warstwami, wykonanie geomateraca z mieszanki niezwiązanej C50/30 0/31,5 stabilizowanej georusztem trójosiowym o grubości 20 cm, wykonanie konstrukcji nawierzchni: dolna warstwa podbudowy zasadniczej: mieszanka niezwiązana C90/3 0/31,5: 20 cm, górna warstwa podbudowy zasadniczej: beton asfaltowy AC22P: 8 cm, warstwa wiążąca: AC16W: 6 cm,warstwa ścieralna: SMA8: 4 cm, górną warstwę podbudowy zasadniczej oraz warstwę wiążącą należy wykonać również po prawej stronie jezdni na szerokości 0,5 m od osi jezdni, na górnej warstwie podbudowy zasadniczej należy ułożyć geosiatkę przeciwspękaniową z włókna szklanego, warstwę ścieralną z SMA8 należy ułożyć na całej szerokości jezdni, powierzchnię skarpy należy wyprofilować do spadków pokazanych na przekrojach poprzecznych, następnie należy ułożyć na niej warstwę humusu o grubości 10 cm i obsiać trawą..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.07.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Skanska S.A., ul. Gen. Józefa Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 544361,85 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 474391,64

  • Oferta z najniższą ceną: 474391,64 / Oferta z najwyższą ceną: 474391,64

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Odcinek drogi wojewódzkiej nr 214 na odcinku od km 15+414 do km 26+562 został przebudowany w terminie 30.04.2010 r. do 17.05.2012 r. Po pierwszym roku eksploatacji, tj. w 2013 roku z uwagi na pojawienie się lokalnego zapadnięcia jezdni wraz z pęknięciami podłużnymi o powiększającym się rozwarciu oraz uskoku na krawędzi jezdnia - pobocze (odc. w km 25+600 do 25+700 strona lewa), Wykonawca robót firma STRAGAG Sp. z o.o. w ramach udzielonej 3 letniej gwarancji wykonał remont nawierzchni w miejscu zapadnięcia w dniach 03.09 ÷ 07.09.2013 r., poprzez wymianę warstw konstrukcyjnych jezdni. Jednocześnie ZDW w Gdańsku zlecił Instytutowi Badawczemu Dróg i Mostów, Zakład Diagnostyki Nawierzchni z Warszawy, wykonanie stosownej ekspertyzy w celu ustalenia przyczyny tej sytuacji. Po przeprowadzeniu badań w dniu 27.09.2013 r. i opracowaniu wyników stwierdzono, że zaistniała sytuacja nie wynika z błędów wykonawczych podczas realizacji przedmiotowego zadania przez firmę STRAGAG Sp. z o.o. W następnym roku tj. 2014 w okresie wakacyjnym zaczęły pojawiać się lekkie deformacje i nierówności nawierzchni, które były na bieżąco sprawdzane i monitorowane przez służby RDW w Lęborku. Z upływem czasu oprócz stopniowo powiększających się deformacji jezdni i pobocza, zaczęły rozszczelniać się połączenia technologiczne powierzchni wyremontowanej oraz zaczęły ujawniać się pęknięcia podłużne w miejscach jak przed remontem. W porozumieniu ZDW w Gdańsku, RDW w Lęborku przeprowadził postępowanie przetargowe na opracowanie Dokumentacji projektowej na zabezpieczenie i odwodnienie korpusu drogowego DW 214 w tej lokalizacji. W końcu roku przed okresem zimowym zabezpieczono wszystkie pęknięcia i szwy technologiczne poprzez zalanie asfaltem drogowym. Po okresie zimowym 2014/15 miejsce było ciągle monitorowane (wykonywano dokumentację fotograficzną oraz pomiary zapadnięć jezdni i rozwarcia szczelin pęknięć). Po okresie wakacyjnym 2015 zaobserwowano gwałtownie pogłębiające się deformacje jezdni i pobocza wraz z pojawianiem się nowych pęknięć. Niestety w roku 2015 nie zostały przyznane środki na realizację robót wg posiadanej Dokumentacji projektowej. Z uwagi na duże deformacje jezdni i bezpieczeństwo ruchu drogowego RDW w Lęborku w dniu 23.11.2015 r. ustawiło oznakowanie pionowe w postaci znaków pionowych A-11 wraz z B-33 (40 km/h) oraz B-42, co odnotowano w Dzienniku czynności brygady patrolowo interwencyjnej. Dodatkowo zlecono wykonanie badania i opracowanie opinii geotechnicznej oraz przeprowadzono w trybie zabezpieczenia na sezon zimowy 2015/16 remont cząstkowy nawierzchni asfaltem lanym. W dniu 14.07.2016 r. oraz w nocy z 14/15.07.2016 r. ciągłe opady ulewnegu deszcze i silne wiatry doprowadziły do lokalnych podtopień, powodzi oraz uszkodzeń w postaci połamanych drzew i rozmyć poboczy i skarp. Rano w dniu 15.07.br. otrzymałem o godz. 5:50 telefoniczną informację od Dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Lęborku o podmyciu krawędzi jezdni na DW nr 214 w obszarze miejscowości Nowa Wieś Lęborska. Po przyjeździe na miejsce okazało się, że pod wpływem ciągłego ulewnego deszczu w dniu wczorajszym i dzisiejszej nocy skarpa nasypu drogowego uległa rozmoknięciu i obsunięciu - nastąpiło ścięcie w kierunku pionowym pobocza i załamanie krawędzi jezdni na szerokości ok. 3,00 m. Miejsce awarii zostało wygrodzone oznakowaniem pionowym i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wyłączone z ruchu poprzez wprowadzenie ruchu wahadłowego jednym pasem jezdni. Wyłączony odcinek z ruchu o długości ok. 30 m oznakowanie U-3d, U-20b oraz U-21b, natomiast miejsce awarii poprzedzono znakami A-12b, A-12c i A-30 oraz B-33 (60 km/h) i B-33 (40 km/h) wraz z A-11. Dodatkowo na końcu wygrodzonej strefy zastosowano znaki B-42. Tego samego dnia Kierownik RDW w Lęborku dokonał awaryjnego przeglądu drogi DW 214 w miejscu zarwania jezdni wynikiem czego był spisany protokół z wnioskiem końcowym o treści: cyt. Miejsce awarii tj. na od km 25+600 do km 25+700 stanowi zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia dla ludzi, mienia i środowiska. Powyższy protokół przesłano także do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Gdańsku wraz z prośba o podjęcie działań. Zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Przede wszystkim ze względu na prawdopodobieństwo powiększania się zakresu zdarzenia występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W związku z tym, że wykonanie zamówienia powinno nastąpić natychmiast dlatego wymagana jest od Zamawiającego szczególnie szybka reakcja. Potrzeba natychmiastowego zrealizowania zamówienia, podyktowana jest koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Natychmiastowość wykonania zamówienia wynika z konieczności ochrony interesu, którego naruszenie zagrożone jest wystąpieniem nieprzewidywalnych okoliczności, a który może doznać uszczerbku w przypadku zbyt długiego oczekiwania na udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku nie podjęcia natychmiastowych działań w celu jak najszybszej realizacji zamówienia wystąpią dalsze zniszczenia drogi i zbocza na których jest posadowiona. W przypadku wystąpienia w najbliższym czasie dodatkowych opadów istnieje zagrożenie całkowitego zniszczenia, rozmycia korpusu drogowego poprzez zarwanie jezdni na całej szerokości i konieczności całkowitego zamknięcia drogi dla ruchu. W związku z powyższym należy podjąć bezzwłoczne działania zmierzające do naprawy drogi, w celu ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było wcześniej przewidzieć. Zamawiający zamierza udzielić zamówienia w zakresie, który jest niezbędny i którego wykonanie zapobieże dalszemu zagrożeniu bezpieczeństwa i zdrowia ludzi, mienia i środowiska. Konieczność natychmiastowego wykonania awaryjnej naprawy drogi uniemożliwia zachowanie terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem czy negocjacji bez ogłoszenia. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.