eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Wykonanie nowych punktów świetlnych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza w nowoczesnej technologii LED w ramach zadania pn. Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-18

Dąbrowa Górnicza: Wykonanie nowych punktów świetlnych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza w nowoczesnej technologii LED w ramach zadania pn. Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej
Numer ogłoszenia: 168937 - 2015; data zamieszczenia: 18.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie nowych punktów świetlnych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza w nowoczesnej technologii LED w ramach zadania pn. Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 5.186.000,00 EUR. 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania polegającego na dobudowie punktów świetlnych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności zgodnie z normą PN-EN 13201 lub równoważną i uzgodnieniami branżowymi. Przedmiot zamówienia określony został w programach funkcjonalno użytkowych stanowiących część Dokumentacji technicznej - załącznik nr 8 do SIWZ. Zakres szczegółowy robót obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowę oświetlenia drogowego. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a) budowę oświetlenia drogowego, zgodnie z poniższym wykazem: 1. Al. J. Piłsudskiego - skwer przy S.P. nr 13 - 4 słupy i 4 oprawy 2. Al. Zwycięstwa 12 słupów i 12 opraw 3. Droga leśna od ul. Nadrzecznej do Oś. Robotniczego - 12 słupów i 12 opraw 4. Park Hallera (plac zabaw, siłownia, streetworkout park) 5 słupów, 5 opraw 5. S.P. nr 18, Al. Piłsudskiego 73 (oświetlenie boisk szkolnych) 4 słupy, 12 opraw 6. S.P. nr 8, ul. Krasińskiego 34 (oświetlenie boisk szkolnych) - 4 słupy i 12 opraw 7. Ul. Adamieckiego 2 słupy i 2 oprawy 8. ul. Dąbskiego - 4 słupy i 4 oprawy 9. ul. Dzieci Wrześni - 4 słupy i 4 oprawy 10. ul. Jamki - 24 słupy i 24 oprawy 11. ul. Jasna, ul. Parkowa, ul. Zakładowa - 26 słupów i 26 opraw 12. ul. Krasińskiego - dojście do Real - 3 słupy i 3 oprawy 13. ul. Krasińskiego- dojście do Real od strony garaży - 5 słupów i 5 opraw 14. ul. Kryniczna - 11 słupów i 11 opraw 15. ul. Kusocińskiego/S1 - 2 słupy i 2 oprawy 16. ul. Kuźnica Błędowska - 7 słupów i 7 opraw 17. ul. Legionów Polskich - oświetlenie boiska sportowego - 8 słupów i 20 opraw 18. ul. Ludowa - 3 słupy i 3 oprawy 19. ul. Marianki - 2 słupy i 2 oprawy 20. ul. Marii Szulc - 5 słupów i 5 opraw 21. ul. Migdałowa - 7 słupów i 7 opraw 22. ul. Młodych - 2 słupy i 4 oprawy 23. ul. Morcinka - 1 słup i 1 oprawa 24. ul. Ratanice - 2 słupy i 2 oprawy 25. ul. Reja - 5 słupów i 5 opraw 26. ul. Relaksowa - 5 słupów i 5 opraw 27. ul. Sezamkowa - 6 słupów i 6 opraw 28. ul. Skibińskiego - 1 słup i 1 oprawa 29. ul. Skibińskiego/Górników Redenu (plac wewnątrzosiedlowy) - 4 słupy i 4 oprawy 30. ul. Sosnowiecka - 6 słupów i 6 opraw 31. ul. Storczyków/Jaskrów (wejście na cmentarz) - 2 słupy i 2 opraw 32. ul. Strzemieszycka - Wywierzysko - 6 słupów i 6 opraw 33. ul. Szenwalda/ul. Krasickiego - 6 słupów i 6 opraw 34. ul. Szosowa - 6 słupów i 6 opraw 35. ul. Sztorcowa - 20 słupów i 20 opraw 36. ul. Topolowa- garaże - 9 słupów i 10 opraw 37. ul. Topolowa - boiska - 6 słupów i 10 opraw 38. ul. Tysiąclecia 5 - 1 słup i 1 oprawa 39. ul. Tysiąclecia/Morcinka - montaż 4 opraw na istniejących słupach 40. ul. Wybickiego, Park BEMA - 6 słupów i 6 opraw 41. ul. Zagrabie - 4 słupy i 4 oprawy 42. ul. Zakątek - 9 słupów i 9 opraw W przypadku poniższych ulic (zadań) należy zrobić ustępstwo w stosunku do Programu funkcjonalno -użytkowego w zakresie podanym poniżej: 1. ul. Ratanice - w wycenie oraz robocie budowlanej należy uwzględnić 2 słupy i montaż 2 opraw oświetleniowych, 2. ul. Tysiąclecia/Morcinka - wymiana istniejących jednoramiennych wysięgników na dwuramienne na 4 istniejących słupach 3. ul Topolowa - garaże - w wycenie oraz robocie budowlanej należy uwzględnić 9 słupów i montaż 10 opraw oświetleniowych zgodnie z załączonym rysunkiem, załącznik nr 9. 4. ul. Wybickiego, Park BEMA - po zawarciu umowy, Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wytyczne w sprawie rozmieszczenia słupów oświetlenia ulicznego/parkowego na przedmiotowym terenie z uwagi na trwające prace dot. rewitalizacji tego terenu. b) wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do realizacji zadania, c) sporządzenie Programu Zapewnienia Jakości oraz planu BIOZ (bezpieczeństwo i ochrona zdrowia) niezwłocznie po podpisaniu umowy, jednak przed przekazaniem placu budowy i przystąpieniem do robót budowlano montażowych, d) uzyskanie stosownych decyzji administracyjnych umożliwiających realizację robót budowlanych w oparciu o dokumentację, o której mowa w lit. b), ewentualnie uzyskanie zaświadczenia o nie wniesieniu sprzeciwu wobec zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, e) montaż i uruchomienie systemu sterowania oświetleniem wraz z oprogramowaniem do zarządzania oświetleniem (prawidłowo funkcjonujący system sterowania jest także niezbędny do odbiorów częściowych), f) wykonanie badań i pomiarów luminancji po wykonaniu przedmiotu zamówienia, przed odbiorem przedmiotu zamówienia; g) udostępnienie Zamawiającemu systemu informatycznego sterowania oświetleniem z możliwością zdalnego monitoringu wybudowanej infrastruktury - bezpłatne przez okres gwarancji; h) udzielenie Zamawiającemu nieograniczonej terytorialnie licencji na korzystanie z systemu do zdalnego monitorowania wybudowanej infrastruktury; i) bezpłatne wsparcie techniczne oraz stałą i bezpłatną aktualizację oprogramowania systemu w okresie gwarancji; j) zaprojektowanie i zastosowanie osłon bezpiecznych na słupy, o wys. 180 cm na obiektach sportowych. Powyższe dot. słupów zlokalizowanych w bezpośredniej odległości od boiska. k) Zamawiający nie wymaga, aby lampy oświetlające przejścia dla pieszych posiadały zdalną regulację poziomu natężenia oświetlenia, l) Zamawiający dopuszcza także oprawy parkowe o wadze nie większej niż 10 kg oraz o powierzchni oporu aerodynamicznego nie większego niż 0,10 m2 pod warunkiem doboru odpowiedniego słupa zgodnego z opisem w pfu, m) Zamawiający nie wymaga, aby lampy parkowe posiadały standard gniazda NEMA 5 PIN. 3. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami będącymi przedmiotem umowy przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane, zgodnie z obowiązującym prawem. 4. Wykonawca w terminie dwóch tygodni od daty zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji zadania z podziałem na poszczególne zadania/ulice, który będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy. Harmonogram musi uwzględniać wykonanie w pierwszej kolejności zadań przewidzianych do realizacji do końca kwietnia 2016 roku (projekt + pozwolenie na budowę + realizacja), tj.: ul. Zakątek, Droga leśna od ul. Nadrzecznej do Os. Robotniczego, Parkowa, Jasna, Zakładowa, Ratanice, Marianki, Migdałowa, Szenwalda, Krasickiego, Dzieci Wrześni, Park Hallera, Marii Szulc, Sezamkowa. W dzielnicy Gołonóg należy przeprowadzić uzgodnienia z właściwymi administracjami domów mieszkalnych oraz wspólnotami mieszkaniowymi w zakresie dokładnej lokalizacji słupów oświetleniowych. Harmonogram winien być podpisany przez osoby reprezentujące Wykonawcę. Harmonogram winien określać zakres, kolejność wykonywanych robót oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych zadań. Wszelkie niezbędne zmiany w harmonogramie wynikające z zaistniałych zdarzeń w trakcie realizacji zadania dokonuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym. Zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej. Zatwierdzenie zmiany wymaga podpisów właściwych Inspektorów Nadzoru oraz Naczelnika Wydziału prowadzącego inwestycję lub odpowiedniego Kierownika Referatu. 5. Każda montowana oprawa musi posiadać oznakowanie widoczne z poziomu jezdni lub chodnika w formie trwałego graweru na spodzie obudowy oprawy z nazwą miejscowości oraz herbem miasta (wzór w załączniku nr 2 do umowy) lub trwale zabudowana tabliczka z grawerem min. 15 cm szerokości na 10 cm wysokości (przykręcona lub przynitowana oraz dodatkowo przyklejona do oprawy), której ew. oderwanie spowoduje trwałe uszkodzenie oprawy. Każda oprawa musi posiadać dodatkowo numer seryjny, a po oddaniu przedmiotu umowy w dokumentacji musi być wskazane miejsce zamontowania oprawy z konkretnym numerem seryjnym lub inwentarzowym. 6. Wszystkie montowane słupy muszą być wykonane z anodowanego aluminium lub stalowe ocynkowane oraz dodatkowo malowane proszkowo w kolorach uzgodnionych z Zamawiającym (wymagany protokół z uzgodnień). Na każdym słupie musi być wytłoczony herb miasta w dwóch miejscach - 2 metry poniżej górnego poziomu wysięgnika oraz do 1 metra od środka wnęki rewizyjnej. Dodatkowo musi być wytłaczana nazwa gminy na drzwiczkach wnęki rewizyjnej słupa. Śruby zabezpieczające odkręcenie drzwiczek wnęk rewizyjnych muszą być nietypowe (dostarczenie 5 kluczy umożliwiających otwarcie drzwi). Trwałe zabezpieczenie śrub mocujących słupy (zabezpieczenie przed kradzieżą lub odkręceniem słupów - dopuszcza się spawanie gwintów, lakowanie otworów śrubowych lub ich rozwiercanie przy jednoczesnym zachowaniu gwarancji). 7. Wykonawca i Zamawiający będą uczestniczyć w naradach roboczych i koordynacyjnych, jakie mogą odbywać się na wniosek stron niniejszej umowy na terenie placu budowy lub w siedzibie Zamawiającego. 8. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest okazać certyfikat na znak bezpieczeństwa, zgodność z Polską Normą, normą branżową lub aprobatą techniczną itp. na materiały i urządzenia stosowane do realizacji zadania. 9. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania terminów wykonania poszczególnych etapów robót wynikających z przedstawionego przez Wykonawcę po zawarciu umowy harmonogramu. 10. Wykonawca, w okresie gwarancji, wyraża zgodę na konserwację oświetlenia ulicznego przez inne podmioty. 3.4. Rozwiązania równoważne 1. Wskazane w SIWZ znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ oraz programach funkcjonalno-użytkowych - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy. W związku z tym: a) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ oraz programach funkcjonalno-użytkowych - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta. b) Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 3.5. Gwarancja i rękojmia 1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na przedmiot zamówienia, tj. na roboty budowlane wraz z wbudowanymi i dostarczonymi materiałami i urządzeniami na okres zgodny z deklaracją oferty (min.60 miesięcy, max. 132 miesiące) licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa w § 4 ust. 3 projektu umowy i zobowiązuje się do wydania Zamawiającemu w dniu odbioru ostatecznego przedmiotu zamówienia dokumentu gwarancyjnego. 2. W przypadku ujawnienia wad przedmiotu, Wykonawca zobowiązuje się: a) w przypadku ujawnienia wad opraw - do wymiany uszkodzonego elementu na nowy w terminie do 7 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnego zgłoszenia mailem, telefonicznie, listownie lub FAX-em (Wykonawca ma obowiązek m.in. zapewnić demontaż i ponowny montaż elementu oraz ma obowiązek przekazać ten element do naprawy i odebrać go, po czym ponownie zamontować); b) w przypadku ujawnienia wad pozostałych elementów i urządzeń przedmiotu umowy - do bezpłatnego usunięcia wad fizycznych przedmiotu umowy poprzez naprawę lub wymianę w terminie do 7 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnego zgłoszenia, a w uzasadnionych przypadkach w innym uzgodnionym przez strony terminie, jednak za pisemną zgodą odpowiednich osób ze strony Zamawiającego. 3. W przypadku nieusunięcia przez Wykonawcę wad, o których mowa w pkt. 2 w terminach opisanych w pkt. 2 lit. a i b) powyżej, Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo zlecenia usunięcia zaistniałej wady osobie trzeciej na koszt i ryzyko Wykonawcy, bez konieczności ponownego wzywania Wykonawcy do usunięcia wady oraz naliczenie kar za każdy dzień opóźnienia. 4. Zamawiający może dochodzić roszczeń wynikających z gwarancji także po upływie terminu gwarancyjnego, jeżeli przed upływem tego terminu zawiadomił Wykonawcę o wadzie. 5. Jeżeli w wykonaniu obowiązków z tytułu gwarancji Wykonawca dokonał stosownych napraw, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili naprawy lub dostarczenia rzeczy wolnej od wad. Termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego Zamawiający wskutek wady nie mógł z przedmiotu umowy w sposób pełny korzystać. 6. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu gwarancji niezależnie od uprawnień wynikających z rękojmi. 7. Termin rękojmi będzie równy z okresem gwarancji. 8. Wykonawca wyraża zgodę na rozbudowę lub doposażenie sieci oświetleniowej o nowe urządzenia nie powodujące utraty sprawności technicznej opraw oświetleniowych LED i oświadcza, że nie spowoduje to utraty uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji. Wykonawca wyraża również zgodę na konserwację oświetlenia przez uprawnione do tego osoby. 9. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia w okresie od dnia udostępnienia Zamawiającemu platformy informatycznej do dnia zakończenia okresu gwarancji, o którym mowa w § 11 ust. 1 projektu umowy wykonuje wszelkie czynności związane z utrzymywaniem platformy informatycznej w pełnej sprawności funkcjonalnej, w tym aktualizacji oprogramowania i czynności te wykonuje w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w § 3 ust. 1 projektu umowy. 10. W przypadku nienależytego wykonywania przez Wykonawcę obowiązków, o których mowa w pkt. 9 Zamawiający wezwie Wykonawcę do prawidłowego wykonywania zamówienia z zastrzeżeniem, iż w przypadku gdy Wykonawca nie wykona ciążących na nim obowiązków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, Zamawiający będzie uprawniony do zlecenia wykonania czynności, których Wykonawca nie wykonał, osobie trzeciej, na koszt i ryzyko Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest zwrócić Zamawiającemu wszelkie poniesione z tego tytułu koszty w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania do zapłaty. 3.6. Ubezpieczenie: Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych) ..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w stosunku do zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy do wysokości 30% wartości zamówienia podstawowego. W zakres zamówienia uzupełniającego mogą wchodzić: prace związane z dobudową kolejnych punktów świetlnych, montażem dodatkowych wysięgników, kabli, opraw, słupów, elementów sterowania.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71.24.20.00 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 45.31.53.00 - Instalacje zasilania elektrycznego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył minimum jedną robotę budowlaną wykonaną w systemie zaprojektuj-wybuduj polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie sieci rozdzielczo-oświetleniowej niskiego napięcia o wartości min. 1.000.000,00 zł brutto. Uwagi: 1. Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należyw wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku. 2. Równowartość w złotych zadań rozliczanych w walutach obcych zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym ogłoszenie o niniejszym postępowaniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej: - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika Budowy, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U z 2013 r. poz. 1409 z póżn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane. Zamawiający dopuszcza posiadanie przez jedną osobę więcej niż jednego z ww. uprawnień

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2.000 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dowodów dotyczy robót budowlanych pozwalających wykazać, iż Wykonawca spełnia warunek określony w pkt. III.3.2. ogłoszenia. W wykazie nie należy podawać informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie - Zamawiający nie ocenia zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia na podstawie art. 22 ust. 5 Ustawy (zdanie 2).;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 2. formularz cenowy - załącznik nr 1A do SIWZ (wskazana data podpisania); 3. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); 4. dowód oddania przez Podmiot niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na zasobach Podmiotu - zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 5. potwierdzenie wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - Okres gwarancji 15 - 15

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający n a podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: 1.1. zmiany terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach: 1.1.1.wystąpienie siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, 1.1.2. wystąpienie nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie zamówień/robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonania, np. gradobicia, trąby powietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim , 1.1.3. zaistnienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych kategoria gruntu, kurzawka, skała, niekontrolowane nasypy, obecność płyt betonowych itp) skutkujące niemożliwością realizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych 1.1.4. nie dotrzymanie wstępnego przyrzeczenia przez właścicieli nieruchomości, przez którą przebiega planowana inwestycja, co powoduje konieczność przeprojektowania; 1.1.5. braku prawa do dysponowania terenem, 1.1.6. niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień w uzyskaniu wymaganych pozwoleń, uzgodnień, decyzji lub opinii organów, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę. 1.1.7. zaistnienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności napotkania innych niezinwentaryzowanych sieci, urządzeń podziemnych kolidujących z realizowanymi robotami, skutkujących niemożliwością prowadzenia robót 1.1.8. konieczność wykonania robót zamiennych o pracochłonności większej od robót pierwotnie przewidzianych do wykonania, 1.1.9. pojawienia się na terenie budowy zewnętrznego inwestora prowadzącego roboty budowlane kolidujące, utrudniające bądź uniemożliwiające prowadzenie prac budowlanych objętych zawartą umową, 1.1.10.opóźnień w przyłączeniu do sieci zewnętrznych przez gestorów mediów, powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy. 1.1.11. zaistnienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych w szczególności napotkanie innych niezinwentaryzowanych sieci, urządzeń podziemnych kolidujących z realizowanymi robotami, skutkujących niemożliwością prowadzenia robót. 1.2. w pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności: 1.2.1. zmiany przepisów prawa w trakcie realizacji zamówienia, powodujących konieczność dostosowania dokumentacji, 1.2.2. zmiany Kierownika Budowy Wykonawcy na skutek zdarzeń losowych, zmian kadrowo- personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska z zastrzeżeniem równoważności uprawnień, 1.2.3. zmiany podwykonawców na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem , że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca, 1.2.4.zmiany przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy, 1.2.5. zmiany stawki VAT: - w przypadku zwiększenia stawki VAT- ceny jednostkowe netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w kosztorysie ofertowym. Wartość wynagrodzenia brutto nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, - w przypadku zmniejszenia stawki VAT- ceny jednostkowe netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w kosztorysie ofertowym. Wartość wynagrodzenia brutto zostanie pomniejszona z odpowiednim zastosowaniem zmniejszonej stawki podatku VAT, 1.2.6.poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robot budowlanych, dostaw lub zmiana technologii, 1.2.7. aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny bądź zmiany obowiązujących przepisów lub konieczność opracowania ekspertyz, opinii archeologicznych 2. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa w ust. 1, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa w ust.1 Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. 4. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy strony sporządzą protokół konieczności oraz aneks do umowy, w trybie art. 144 ustawy. 5. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. 6. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabrowa-gornicza.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej 41-300 Dąbrowa Górnicza ul. Graniczna 21 Wydział Inwestycji Miejskich.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, parter, stanowisko nr 13 - INFORMACJA.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. II. 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie 8 SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 9 SIWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 9.2. SIWZ przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Dokument wymieniony w pkt. 9.3. SIWZ każdy z Wykonawców składa oddzielnie. 3.Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 9.1.2 do 9.1.4 SIWZ Wykonawcy składają wspólnie.Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ, formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.4.1. SIWZ, formularz cenowy wymieniony w pkt. 9.4.2. SIWZ winny być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców. Oświadczenia na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ) składają wszyscy wykonawcy wspólnie na jednym druku lub pełnomocnik.W przypadku polisy wymaganej w pkt. 9.1.4. SIWZ Zamawiający dopuszcza także przedstawienie jednej polisy wystawionej na Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. III. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny brutto podanej w ofercie. IV. Uszczegółowienie sekcji IV.2.1 ogłoszenia: Kryteria oceny ofert. / Okres gwarancji Wykonawcy mogą zadeklarować okres gwarancji na przedmiot zamówienia z przedziału pomiędzy 60 a 132 miesiącami z dokładnością do jednego miesiąca w pkt. 5 Formularza ofertowego - załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę okresu gwarancji, krótszego niż 60 miesięcy jego oferta będzie podlegała odrzuceniu, w przypadku deklaracji okresu gwarancji dłuższego niż 132 miesiące, do potrzeb oceny w ramach kryterium Okres gwarancji Zamawiający przyjmie 132 miesiące.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.