eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Turawa › Budowa przyszkolnej hali sportowej przy Publicznym Gimnazjum w Turawie, ul. Opolska 47

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2016-07-27

Turawa: Budowa przyszkolnej hali sportowej przy Publicznym Gimnazjum w Turawie, ul. Opolska 47
Numer ogłoszenia: 166279 - 2016; data zamieszczenia: 27.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Turawa , ul. Opolska 39c, 46-045 Turawa, woj. opolskie, tel. 077 4212012, faks 077 4212073.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.turawa.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przyszkolnej hali sportowej przy Publicznym Gimnazjum w Turawie, ul. Opolska 47.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Budowa przyszkolnej hali sportowej przy Publicznym Gimnazjum w Turawie, ul. Opolska 47. 2. Szczegółowy zakres rzeczowy robót obejmuje: 2.1. Część sportowa: 2.1.1. roboty budowlano - kubaturowe; 2.1.2. instalacja wodno - kanalizacyjna; 2.1.3. instalacja c.o. i zasilania nagrzewic; 2.1.4. wentylacja mechaniczna oraz grawitacyjna; 2.1.5. kotłownia olejowa z kotłem o mocy 400 kW; 2.1.6. instalacje elektryczne; 2.1.7. instalacja solarna; 2.1.8. instalacja fotowoltaiczna. 2.2. Łącznik I etap: 2.2.1. roboty budowlane kubaturowe. 2.3. Roboty zewnętrzne: 2.3.1. roboty budowlane zewnętrzne; 2.3.2. kanalizacja deszczowa; 2.3.3. przyłącza i instalacje wod. - kan. 2.3.4. ciągi komunikacyjne piesze i jezdne oraz parkingi; 2.3.5. wymiana ogrodzenia, furtki i bramy przy zjazdach. 3. Charakterystyczne parametry techniczne: 3.1. Powierzchnia zabudowy: 2 557,4 m2 3.2. Powierzchnia użytkowa: 2 747,5 m2 3.3. Powierzchnia całkowita: 3 008,33 m2 3.4. Kubatura: 18 615,9 m3 3.5. Wysokość budynku: 11,31m 3.6. Wymiary budynku: 65,18 x 40,44 m 3.7. Liczba kondygnacji: 2 nadziemne 3.8. Wymiary areny to 44,42 x 26,09 m, 7,82 m. 4. Przeznaczenie i program użytkowy budynku Obiekt przeznaczony jest do zajęć z zakresu wychowania fizycznego i sportu, do organizacji imprez sportowo-widowiskowych, zajęć klubowo-świetlicowych, zajęć międzyszkolnych organizacji sportowych i rekreacyjnych. Budynek składa się z hali, specjalistycznych sal pomocniczych, oraz pomieszczeń pomocniczych. Na parterze zaprojektowano: przy wejściu głównym hall z kioskiem wraz z zapleczem, 2 pomieszczenia biurowe, 2 pomieszczenia porządkowe, pokój socjalny, sanitariaty ogólnodostępne, 2 zespoły szatniowe wraz z toaletami, umywalniami i natryskowniami, pomieszczenie saun z przebieralniami i łazienkami, pokój trenera z łazienką, halę główną z widownią przystosowaną do rozgrywania meczy piłki ręcznej, koszykówki, tenisa i siatkówki, magazyny, kotłownie olejową, skład opału, wentylatornie i niezbędną komunikację. Na piętrze zaprojektowano kabinę komentatora, 2 sale pomocnicze, 2 zespoły szatniowe z toaletami, umywalniami i natryskowniami, trybunę na 65 miejsc oraz niezbędną komunikację. Przewiduje się 90 osób jako maksymalną liczbę ćwiczących. Łączna liczba miejsc na widowni wynosi 305, z czego 240 to miejsca na trybunach składanych, a 65 na trybunach stałych (I piętro). Zaprojektowano miejsca postojowe zlokalizowane na dwóch parkingach - łącznie 27 miejsc postojowych oraz drogę i ciągi piesze z kostki betonowe. 5. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia oraz jego parametry techniczne przedstawione zostały w dokumentacji projektowej oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załączniki nr 10a - 10n i 11 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu finansowo- rzeczowego najpóźniej w dniu podpisania umowy. 7. Wizja lokalna - zaleca się aby każdy z wykonawców dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków placu budowy, warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej poniesie Wykonawca. 8. Wykonawca udzieli gwarancji na wykonanie przedmiotu zamówienia (materiały, robocizna, sprzęt) na okres wskazany w formularzu ofertowym (oświadczenie zawarte w formularzu oferty). 9. Obowiązki oraz zakres prac do których Wykonawca jest zobowiązany, a nie stanowiących odrębnych pozycji kosztorysowych i których koszty ponosi Wykonawca należą w szczególności: 9.1. Przejęcie protokolarnie terenu, na którym będą wykonywane roboty; 9.2. Przygotowanie i zagospodarowanie placu budowy; 9.3. Utrzymania zaplecza budowy; 9.4. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z: 9.4.1. Dokumentacją projektowo - techniczną - załączniki nr 10a - 10o do SIWZ; 9.4.2. Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Technicznych - załącznik nr 11 do SIWZ; 9.4.3. wymogami określonymi przez Zamawiającego; 9.4.4. przepisami prawa oraz normami technicznymi i innymi określonymi w dniu rozpoczęcia robót przepisami i zasadami współczesnej wiedzy technicznej; 9.5. Wykonawca zobowiązany jest wykonać do dnia 15 grudnia 2016r. roboty o wartości 1 045 150,00 zł brutto (słownie: jeden milion czterdzieści pięć tysięcy sto pięćdziesiąt złotych 00/100). 9.6. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z materiałów i urządzeń stanowiących jego własność; 9.7. Materiały i urządzenia, powinny posiadać świadectwa jakości, certyfikaty kraju pochodzenia; 9.8. Wykonawca zobowiązany jest używać materiały i urządzenia: 9.8.1. oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo 9.8.2. umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo 9.8.3. oznakowane znakiem budowlanym. 9.9. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną; 9.10. Wykonawca ma obowiązek usunąć wadliwy materiał, urządzenia oraz wykonawstwo i zastąpić je na swój koszt właściwym zgodnie z umową i przepisami prawa; 9.11. Opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 23.06.2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126) i przedłożenie go do akceptacji Zamawiającego najpóźniej w dniu przekazania placu budowy. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia będzie uwzględniać specyfikę robót przy realizacji obiektu budowlanego, warunków realizacji robót budowlanych, projektu organizacji robót i zagospodarowania placu budowy, uzgodnień dotyczących zapewnienia mediów dla potrzeb budowy; programu zapewnienia jakości prac jak i wykonania pozostałych spraw formalno-prawnych; 9.12. Zorganizowanie terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń; 9.13. Uzgodnienia we własnym zakresie miejsca poboru wody, energii oraz ewentualnie punktu zrzutów ścieków oraz ponoszenia kosztów z tym związanych; 9.14. Zapewnienia bezpiecznego dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie prowadzonych prac ze szczególnym uwzględnieniem personelu i uczniów szkoły; 9.15. Wykonawca przyjmie odpowiedzialność za: 9.15.1. szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników Wykonawcy oraz osób trzecich przebywających w rejonie prowadzonych robót; 9.15.2. szkody wynikające ze zniszczeń oraz innych zdarzeń w odniesieniu do robót, obiektów, materiałów, sprzętu i innego mienia ruchomego związanego z prowadzeniem robót podczas realizacji przedmiotu Umowy; 9.15.3. szkody w robotach spowodowane przez niego przy usuwaniu wad w okresie gwarancji i rękojmi; 9.15.4. za właściwe zabezpieczenie przeciwpożarowe placu budowy i wykonawstwa prac pożarowo niebezpiecznych; 9.15.5. szkody w nieruchomościach lub sieciach powstałe na terenie sąsiadującym z terenem budowy wskutek prowadzenia robót; 9.15.6. niewłaściwe zabezpieczenie terenu budowy oraz dopuszczenie na teren budowy osób nieupoważnionych. 9.16. Odpowiedniego zabezpieczenia oraz uporządkowanie terenu budowy, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących, zajętych przez Wykonawcę na potrzeby realizacji robót; 9.17. Przywrócenie do stanu pierwotnego i odtworzenie uszkodzonych nawierzchni i terenów zielonych uszkodzonych wskutek poruszania się sprzętu budowlanego i transportu ciężkiego oraz składowania materiałów budowlanych; 9.18. Przestrzeganie przepisów bhp oraz przepisów przeciwpożarowych; 9.19. Wykonawca w trakcie wykonywania robot ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych prac; 9.20. Oznakowanie terenu prowadzenia robót; 9.21. Oznaczenia i zabezpieczenia instalacji na powierzchni ziemi oraz urządzeń podziemnych; 9.22. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robot bądź urządzeń ( np. istniejącego uzbrojenia, znaki geodezyjne) w toku realizacji prac, Wykonawca ma obowiązek ich naprawienia ( doprowadzenia do stanu poprzedniego, wznowienia) na swój koszt; 9.23. Przeprowadzenie wszystkich prób , badań sprawdzeń, przeglądów, pomiarów i odbiorów, kosztów; 9.24. Zapewnienie kompleksowej obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację geodezyjną; 9.25. Skompletowanie i przekazanie Zamawiającemu operatu powykonawczego inwestycji wraz z mapą z pomiaru powykonawczego przyjętą do zasobu PZGiK; 9.26. Uzyskanie w imieniu Inwestora pozwolenia na użytkowanie, 9.27. Przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy, w skład której powinny wejść min. następujące dokumenty: 9.27.1. inwentaryzacja geodezyjna przyjęta do zasobu PZGiK - trzy egzemplarze; 9.27.2. dokumentacja powykonawcza obiektu wraz z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie budowy, potwierdzonymi przez kierownika budowy, inspektora nadzoru i projektanta, za zmiany wprowadzone do projektu bez wiedzy Zamawiającego odpowiada wyłącznie Wykonawca; 9.27.3. protokoły odbiorów technicznych, atesty, gwarancje, i świadectwa pochodzenia wbudowanych materiałów i urządzeń potwierdzone przez producenta/dostawcę; 9.27.4. protokoły badań i sprawozdań; 9.27.5. kosztorys powykonawczy. 9.28. Ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie wykonywania przedmiotu umowy;.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych. Przedmiotem zamówień uzupełniających jest powtórzenie tego samego rodzaju robót co w zamówieniu podstawowym, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych, polegających w szczególności na wykonaniu stolarki okiennej i drzwiowej oraz instalacji w budynku łącznika przyszkolnej hali sportowej

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych 45.21.22.25 - Roboty budowlane związane z halami sportowymi 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium w wysokości 150 000,00 złotych, (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Udokumentowanie wykonania, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych, w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch inwestycji o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, polegających na: Budowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 000 m2. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę: 1) wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ); 2) dowodu dotyczącego najważniejszych robót, określającego, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1. osoba pełniąca funkcję kierownika budowy posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i co najmniej 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie, w ramach którego zobowiązana jest wykazać, że pełniła funkcję kierownik budowy lub robót przy co najmniej dwóch zadaniach polegających na budowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1 500 m2. oraz należąca do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; 2. osoba pełniąca funkcję kierownika robót branży sanitarnej posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych i co najmniej 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie oraz należąca do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. 3. osoba pełniąca funkcję kierownika robót branży elektrycznej posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i co najmniej 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie oraz należąca do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. 4. osoba posiadająca świadectwo uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę: 1) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie załącznikiem nr 6 do SIWZ); 2) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. Przed terminem podpisania umowy Wykonawca wyłoniony w przetargu zobowiązany jest przedstawić opłaconą polisę a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 5 000 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. formularz ofertowy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ - odpowiednio do danej części zamówienia); 2. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ); 3. kosztorys ofertowy - sporządzony na podstawie załączonych do niniejszej SIWZ przedmiarów robót - załączniki nr 9a - 9c; 4. dowód wpłaty wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. 1) Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 2) Zmiany umowy mogą dotyczyć: a) wystąpienia wyjątkowych okoliczności, niezależnych od stron umowy, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, a wpływają na jej realizację; b) zmiany podwykonawców, których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający; c) zmiany zapisów w harmonogramie rzeczowo - finansowym; d) zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych; e) wykonania robót budowlanych innego rodzaju niż te, które zostały przewidziane w dokumentacji projektowej lub wykonania robót pomocniczych i wspomagających; f) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp techno?logiczny; g) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budow?lanych; h) zmiany w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych; i) zmiany ilości robót budowlanych lub dostaw w stosunku do przedmiaru, pod warunkiem że wynikają one z dokumentacji projektowej i zasad wiedzy technicznej, j) rezygnacji z wykonania części robót budowlanych, nieprzekra?czających jednak 30% wynagrodzenia Wykonawcy, k) terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli wystąpią przyczyny niezależne od działań leżących po stronie Wykonawcy, l) zmiany wynikające z innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego skutkujące niemożnością wykonywania robót przez Wykonawcę lub wykonywania innych czynności przewidzianych Umową, przykładowo przez, i. działania osób trzecich (np. właściwych instytucji, organów, w tym instytucji współfinansującej inwestycję), ii. warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi realizację umowy, stanowiącymi siłę wyższą, iii. koniecznością podjęcia robót dodatkowych (w ramach odrębnego zamówienia), niezbędnych dla prawidłowej realizacji umowy, m) zmiany specjalistów, n) zmiany wysokości należnych podatków i opłat w szczególności zmiany stawki podatku VAT, o) inną okolicznością prawną, ekonomiczną lub techniczną skutkującą niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem Umowy zgodnie z SIWZ. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami. 4) Roboty zamienne możliwe do wykonania w ramach zmiany umowy zawsze będą robotami dotyczącymi robót budowlanych objętych zakresem umowy, ale o innym charakterze niż pierwotnie planowano. Roboty zamienne muszą odpowiadać warunkom (np. standard, funkcjonalność) opisa?nym w dokumentach przetargowych; 5) Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 2) wymaga zmiany dokumenta?cji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian oraz przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji projektanta i zatwierdzenia do realizacji przez zamawiającego. 6) Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 2), jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą, który zawiera: a) opis propozycji zmiany; b) uzasadnienie zmiany; c) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy; d) opis wpływu zmiany na termin wykonania umowy. 7) Zmiany, o których mowa w ust. 2), mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione okoliczności: a) obniżenie kosztu wykonania robót lub kosztu eksploatacji (użyt?kowania) obiektu; b) zmiana obowiązujących przepisów prawa; c) podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót; d) usprawnienia procesu budowy i użytkowania obiektu; e) opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia w wykonywaniu robót lub przeszkody spowodowane z przyczyn niezależnych od działań Wykonawcy; f) zaistnienie nieprzewidzianych w umowie warunków geologicz?nych, hydrogeologicznych, wykopalisk, wyjątkowo niekorzyst?nych warunków atmosferycznych, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewi?dzianych w niej warunkach; g) siła wyższa. 8) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, które nie obniżają parametrów technicznych; b) powodujące poprawienie parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 9) Podstawę obliczenia kosztów zmiany, o której mowa w ust. 6 punkt c), w przypadku gdy zmiany będą wynikać ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania odbioru robót, stanowi projekt zamienny, o którym mowa w punkcie 5), oraz: a) kosztorys ofertowy opracowany, na podstawie cen jednostko?wych lub dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte do spo?rządzenia kosztorysu ofertowego wykonawcy, ceny jednost?kowe pracy sprzętu i materiałów zaproponowanych przez wykonawcę, ale nie większe niż średnie ceny np. SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych lub b) kalkulacja uproszczona sporządzona w oparciu o uzgodniony z Zamawiającym publikator cen jednostkowych robót budow?lanych, np. SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych. 10) Wykonawca może dokonywać zmiany osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi i odpowiedzialnymi za wykonanie zamówienia, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiające?go, akceptującego nowe osoby z wyłączeniem sytuacji określonej w ust. 11 punkt a). 11) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę osób odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia w następujących przypadkach: a) śmierci i długotrwałej choroby powyżej 30 dni; b) niewywiązywania się osoby odpowiedzialnej za wykonanie zamówienia z obowiązków wyni?kających z umowy; c) jeżeli zmiana osoby odpowiedzialnej za wykonanie zamówienia stanie się konieczna z jakichkol?wiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji itp.). 12) Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany osób odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia, jeżeli uzna, że osoby te nie wykonują swoich obowiązków wynikających z umowy. 13) W przypadku zmiany osoby odpowiedzialnej za wykonanie zamówienia nowa osoba musi spełniać wymagania określone w SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.turawa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Turawa, ul. Opolska 39c, 46-045 Turawa, pokój nr 36.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.08.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Turawa, ul. Opolska 39c, 46-045 Turawa, pokój nr 30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja zostanie dofinansowana z Programu Rozwoju Regionalnej Infrastruktury Sportowej 2016.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.