eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Hrubieszów › Budowa obiektów sportowo-rekreacyjnych przy Zespole Szkół Miejskich Nr 2 oraz Hrubieszowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2016-07-27

Hrubieszów: Budowa obiektów sportowo-rekreacyjnych przy Zespole Szkół Miejskich Nr 2 oraz Hrubieszowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji
Numer ogłoszenia: 165997 - 2016; data zamieszczenia: 27.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Hrubieszów , ul. mjr H. Dobrzańskiego "Hubala" 1, 22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie, tel. 084 6962380 w. 56, faks 084 6962380.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.hrubieszow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa obiektów sportowo-rekreacyjnych przy Zespole Szkół Miejskich Nr 2 oraz Hrubieszowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa boiska wielofunkcyjnego, boiska do piłki nożnej, bieżni okólnej o długości 200 m przy ul. Żeromskiego 29 oraz budowa skateparku i ścianki wspinaczkowej przy ul. Ciesielczuka w Hrubieszowie. Infrastruktura przy ul. Żeromskiego wiąże się również z budową doświetlenia terenu oraz jego odwodnieniem poprzez budowę kanalizacji deszczowej i włączeniem się do kanalizacji deszczowej znajdującej się w ul. Żeromskiego. Obiekty sportowo-rekreacyjne znajdować się będą na dz. nr 67/8 przy ul. Żeromskiego oraz dz. nr 76 i 1567 przy ul. Ciesielczuka 2. Obecnie na terenie objętym inwestycją znajdują się obiekty sportowe. Zakres robot obejmuje wykonanie niżej wymienionych obiektów: 1) Przy Zespole Szkół Miejskich nr 2 przy ul. Żeromskiego 29 na dz. nr 67/8 1) budowa boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni z poliuretanu nieprzepuszczalnego 2) budowa boiska do piłki nożnej z trawy naturalnej 3) budowa bieżni okólnej o długości 200m o nawierzchni z poliuretanu nieprzepuszczalnego 4) ogrodzenie boiska wielofunkcyjnego 5) ustawienie piłkochwytu na boisku piłkarskim 6) budowa ogrodzenia od strony drogi gminnej 7) budowa drenażu 8) budowa odwodnień liniowych 9) budowa kanalizacji deszczowej 10) budowa doświetlenia terenu Wymagania dotyczące nawierzchni boisk wielofunkcyjnych i bieżni Boisko wielofunkcyjne o nawierzchni poliuretanowej nieprzepuszczalnej o wymiarach pola gier: koszykówka 23,0x15,0m, siatkówka 9,0x18,0m, piłka ręczna 20,x40,0m, boisko do tenisa ziemnego 10,97x23,77m. Boisko wyposażone w cztery kosze, jeden komplet do piłki siatkowej, dwie bramki do piłki ręcznej i komplet do tenisa ziemnego. Wymiary i konstrukcja zgodnie z rys. arch. (montaż wg zaleceń producenta, zgodnie z certyfikatami bezpieczeństwa). Wszystkie urządzenia sportowe montowane w tulejach, stojaki do koszykówki i zestaw do piłki siatkowej - z regulacją wysokości. Nawierzchnia boiska obramowana obrzeżem betonowym 8x30x100 cm, osadzonym na ławie betonowej. Wody opadowe będą odprowadzane do korytek liniowych umieszczonych wzdłuż dłuższych boków boiska a następnie do kanalizacji deszczowej. Konstrukcja nawierzchni: 1) nawierzchnia syntetyczna poliuretanowa nieprzepuszczalna gr.1,4cm 2) warstwa et gr.2,5cm 3) warstwa klinująca, kruszywo łamane 0-31,5mm gr.4cm 4) kruszywo łamane (kruszone) stabilizowane mechanicznie 31,5-63mm gr.16cm 5) piasek zagęszczony do id>0,5 gr.min.10cm 6) grunt rodzimy Nawierzchnia powinna być przyjazna dla otoczenia i ludzi korzystających z niej, a zawartość związków chemicznych powinna być nie większa niż opisana poniżej: 1) DOC - po 48 godzinach < 10 2) ołów (Pb) < 0,01 3) kadm (Cd) < 0,001 4) chrom (Cr) < 0,01 5) chrom VI (CrVI) < 0,01 6) rtęć (Hg) < 0,001 7) cynk (Zn) < 1,0 8) cyna (Sn) < 0,01 Nawierzchnia nie powinna mieć parametry gorsze niż opisane poniżej: 1) Wytrzymałość na rozciąganie (MPa): 0,40 - 0,70 2) Wydłużenie względne przy rozciąganiu (%): 50 - 80 3) Ścieralność (mm) max. 0,109 4) Twardość według metody Shorea . A(Sh. A ): 60 - 75 5) Współczynnik tarcia kinetycznego powierzchni: w stanie suchym max. 0,35, w stanie mokrym max. 0,35. Bieżnia okólna, czterotorowa o długości 200m o nawierzchni z poliuretanu nieprzepuszczalnego. Nawierzchnia bieżni obramowana obrzeżem betonowym 8x30x100cm, osadzonym na ławie betonowej. Wody opadowe będą odprowadzane do korytek liniowych umieszczonych wewnątrz bieżni. Konstrukcja nawierzchni: 1-nawierzchnia syntetyczna poliuretanowa gr.min.1.4cm 2-asfaltobeton zamknięty gr.3cm 3-asfaltobeton częściowo zamknięty gr.4cm 4-warstwa klinująca, kruszywo łamane 0-31,5mm gr.4cm 5-kruszywo łamane (kruszone) stabilizowane mechanicznie 31,5-63mm gr.16cm 6-piasek zagęszczony do id>0,5 gr.min.10cm 7-grunt rodzimy. Nawierzchnia powinna być przyjazna dla otoczenia i ludzi korzystających z niej, a zawartość związków chemicznych powinna być nie większa niż opisana poniżej: 1) DOC - po 48 godzinach < 10 2) ołów (Pb) < 0,01 3) kadm (Cd) < 0,001 4) chrom (Cr) < 0,01 5) chrom VI (CrVI) < 0,01 6) rtęć (Hg) < 0,001 7) cynk (Zn) < 1,0 8) cyna (Sn) < 0,01 Nawierzchnia syntetyczna poliuretanowa gr.min.1.4cm - bezspoinowa, nie prefabrykowaną, nieprzepuszczalną nawierzchnia poliuretanowa nie powinna mieć parametry gorsze niż opisane poniżej: 1) Grubość całkowita: max.14mm 2) Wytrzymałość na rozciąganie (MPa): min.0,50 3) Wydłużenie względne przy zerwaniu (%): min. 40,0 4) Wytrzymałość na rozdzieranie (N): min. 70 5) Ścieralność (mm): min.0,4 6) Twardość według metody Shorea (Sh.A): max. 50 7) Współczynnik tarcia kinetycznego powierzchni: w stanie suchym min. 0,30, w stanie mokrym min. 0,20. Nawierzchnie syntetyczne stosowane do budowy urządzeń sportowych, zdaniem Instytutu Techniki Budowlanej oraz PZLA, muszą posiadać niżej wymienione dokumenty: 1) Badania na zgodność z normą PN-EN 14877:2014-02 lub aktualna aprobata techniczna ITB, lub aktualna rekomendacja techniczna ITB, 2) wyniki badań specjalistycznego laboratorium potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni tj. dokument wydany przez uprawniony podmiot zawierający kompletny raport potwierdzające parametry oferowanej syntetycznej nawierzchni sportowej, na przykład aprobata lub rekomendacja ITB, sprawozdanie laboratorium. 3) Karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta, zawierająca parametry oferowanej nawierzchni. 4) Atest PZH dla oferowanej nawierzchni. 5) Autoryzacja producenta nawierzchni, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 2) Przy Hrubieszowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji przy ul. Ciesielczuka 2 na dz. nr 76 1) budowa skateparku z wyposażeniem w: a) Quarter Pipe+ mini quarter 320x610x150cm b) Jumpbox 604x244x90cm c) Funbox + grindbox 3/3+ rail 3/3 720x488x60cm d) Quarter pipe+ bank+ quarter 416x732x150cm e) Poręcz prosta 400x5x35cm f) Grindbox 1 364x121x25cm g) Grindbox 2 600x60x50cm h) Grindbox 5 486x121x30/50cm 2) rozbiórka częściowo ogrodzenia istniejącego 3) budowa ogrodzenia od strony zachodniej skateparku 3) Przy Hrubieszowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji przy ul. Ciesielczuka 2 na dz. nr 1567 1) budowa ścianki wspinaczkowej Powierzchnia użytkowa ściany wspinaczkowej: pow. ok.60m2. Procentowy udział paneli wspinaczkowych na bazie włókna szklanego wykonanych jako jednolita powierzchnia ściany wspinaczkowej (odwzorowanie naturalnej rzeźby skalnej) - 100%. Powierzchnia ściany (panele) musi spełniać wymagania normy PN-EN 12572 - 1:2009. Powierzchnia użytkowa ściany zawiera, co najmniej następujące elementy: formacje przewieszone, formacja pionowe, formacja typu zacięcie (co najmniej 1 zacięcie), formacja typu rysa. Szczegółowy zakres oraz technologię robót określa dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 11. Przedmiary robót załączone do specyfikacji stanowiące Załącznik nr 12 są opracowaniem wtórnym w stosunku do projektu dokumentacji projektowej. Zawierają zestawienie przewidywanych robót w celu zobrazowania skali zamierzenia budowlanego i ułatwienia Wykonawcom oszacowania kosztów realizacji inwestycji, dlatego co do zasady pełnią funkcję pomocniczą, gdyż cena za wykonanie przedmiotu zamówienia jest CENĄ RYCZAŁTOWĄ. Jeżeli w projekcie, przedmiarze robót bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót występują wskazania materiałowe typu znaków towarowych, patentów, nazw własnych lub pochodzenia (producenta), to należy odczytywać je, jako przykładowe i służą one określeniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla danych rozwiązań. Dopuszcza się równoważne rozwiązania (w oparciu o produkty innych producentów) pod warunkiem spełnienia tych samych właściwości technicznych. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Za równoważne komisja uzna te rozwiązania, które spełniają co najmniej minimalne wymagania techniczne, jakościowe i użytkowe wynikające z dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz odpowiadają opisowi zamówienia. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest przedstawić zamienne rozwiązania na piśmie (dane, techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania) w postaci stosownego projektu na etapie składania ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.27.20 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.21.22.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych 45.21.22.20 - Roboty budowlane związane z wielofunkcyjnymi obiektami sportowymi 45.21.22.21 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych 37.41.00.00 - Sprzęt sportowy do uprawiania sportów na wolnym powietrzu 36.40.00.00 - 36.40.00.00 31.52.72.00 - Oświetlenie zewnętrzne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.07.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości 30.000 zł. (słownie: trzydzieści tysięcy zł.). 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 12.08.2016 r. do godz. 10.00

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonania minimum: 1) dwóch odrębnych robót budowalnych na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł. każda, polegających na budowie stadionów sportowych, boisk sportowych wielofunkcyjnych, boisk lekkoatletycznych, przy czym jedna z tych robót musi obejmować kompleksowe wykonanie boisk sportowych, w skład, których będą wchodziły: boisko wielofunkcyjne o nawierzchni poliuretanowej, boisko o nawierzchni trawiastej, dostawa i montaż wyposażenia boisk oraz zagospodarowanie terenu wokół boisk, 2) jednej roboty polegającej na budowie skateparku na kwotę nie mniejszą niż 50.000 zł., 3) jednej roboty polegającej na budowie ścianki wspinaczkowej na kwotę nie mniejszą niż 50.000 zł Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów: wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż w/w warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi niezbędne uprawnienia i kwalifikacje do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj.: 1) Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz doświadczeniem przy realizacji min. dwóch zadań przy budowie stadionów sportowych lub boisk sportowych wielofunkcyjnych lub boisk lekkoatletycznych, 2) Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia w specjalności drogowej oraz doświadczeniem przy realizacji min. dwóch zadań przy budowie stadionów sportowych lub boisk sportowych wielofunkcyjnych lub boisk lekkoatletycznych, 3) Kierownikiem robót elektrycznych posiadającym uprawnienia w specjalności instalacji elektrycznej, 4) Kierownikiem robót sanitarnych posiadającym uprawnienia w specjalności instalacji sanitarnych. Warunek zostanie spełniony po przedłożeniu wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności z uprawnionymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi oraz oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1) badania na zgodność z normą PN-EN 14877:2014-02, lub aktualna aprobata techniczna ITB, lub aktualna rekomendacja techniczna ITB, 2) wyniki badań specjalistycznego laboratorium potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni tj. dokument wydany przez uprawniony podmiot zawierający kompletny raport potwierdzające parametry oferowanej syntetycznej nawierzchni sportowej, na przykład aprobata lub rekomendacja ITB, sprawozdanie laboratorium. 3) Karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta, zawierająca parametry oferowanej nawierzchni. 4) Atest PZH dla oferowanej nawierzchni. 5) Autoryzacja producenta nawierzchni, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 6) próbkę oferowanej syntetycznej nawierzchni sportowej o wymiarach minimum 10 x 10 cm z oznaczeniem producenta i typu oferowanego produktu;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. 2. W przypadku udziału podwykonawców załącznik nr 5. 3. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załącznik nr 9 jeżeli dotyczy 4. Wycena robót w formie kosztorysu skróconego, sporządzona w oparciu o przedmiar robót, dokumentację techniczną oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Wycena ta stanowi podstawę do dokonywania rozliczenia finansowego zaawansowania prac.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Tremin gwarancji na roboty budowlane, wbudowane materiały i urządzenia - 5
  • 3 - Termin gwarancji na nawierzchnie syntetyczne - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty polegających na: 2. Zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach: 1) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: a) o charakterze niezależnym od stron, b) którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, c) którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, d) której nie można przypisać drugiej stronie; 2) za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; 3) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron; 4) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 5) zmiany lub innej istotnej zmiany w ilości jakiegokolwiek elementu prac objętych umową, w tym zwłaszcza konieczności wykonania robót nieprzewidzianych i niewycenionych w ofercie, konieczności wykonywania części robót w sposób inny niż założony w projekcie lub rezygnacji z części pracy w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz ze związanym z tym obniżeniem kosztów wynagrodzenia. W tym przypadku Wykonawca przygotuje przy udziale Zamawiającego protokół sporządzony na dzień rezygnacji określający zakres prac, z których się rezygnuje oraz wysokość kwoty, o którą zostanie obniżone wynagrodzenie. 6) wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkującej koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji - zmianie ulegnie odpowiednio termin realizacji zamówienia; 7) zmianę wynagrodzenia w przypadku zmian ilości jednostek przedmiarowych faktycznie wykonanych. 3. Zamawiający dopuszcza ewentualne zmiany następujących postanowień umowy: a) zmiany osób wykonujących czynności Wykonawcy, wymienionych w ofercie, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego oraz że osoby te będą spełniać warunki opisane w SIWZ, b) zmiany terminu zakończenia przedmiotu zamówienia spowodowane przebiegiem procesu inwestycyjnego i nie zawinione przez Wykonawcę, c) termin zakończenia robót budowlanych może ulec zmianie z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych (takich jak intensywne opady deszczu, śniegu, silny wiatr) zamawiający może przedłużyć termin wykonania umowy o czas niezbędny do wykonania zamówienia uwzględniając tylko dni niekorzystne, potwierdzone wpisem w dzienniku budowy przez Inspektora Nadzoru. d) zmiany podmiotów trzecich na etapie realizacji przedmiotu umowy na zasobach których Wykonawca opierał się wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca, e) zmiany sposobu regulowania należności Wykonawcy spowodowane przebiegiem procesu inwestycyjnego, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy, f) wprowadzenia na teren budowy podwykonawcy, który nie był zgłoszony na etapie składania oferty, 4. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli wynika to z faktu oraz z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy tj: a) Wykonawca nie wykonuje prac zgodnie z umową lub nienależycie wykonuje swoje zobowiązania umowne, b) Wystąpią istotne zmiany okoliczności powodujące, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy- art. 145.1 ustawy Prawo zamówień publicznych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: umhrubieszow.bip.lubelskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Miejska Hrubieszów - Wydział Promocji i Rozwoju Gospodarczego Hrubieszów ul. 3-go Maja 15 - tel. 84 696 2380 w. 42.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.08.2016 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego (sekretariat I piętro), bądź przesłać na poniższy adres Zamawiającego: Gmina Miejska Hrubieszów ul. Mjr H. Dobrzańskiego Hubala 1, 22-500 Hrubieszów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki w ramach Programu rozwoju regionalnej infrastruktury sportowej - edycja 2016..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.