eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żabia Wola › Pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pnCENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ- BUDOWA SALI SPORTOWEJ W RAMACH ROZBUDOWY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OJRZANOWIE



Ogłoszenie z dnia 2015-07-03

Żabia Wola: Pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pn: CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ- BUDOWA SALI SPORTOWEJ W RAMACH ROZBUDOWY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OJRZANOWIE
Numer ogłoszenia: 165786 - 2015; data zamieszczenia: 03.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żabia Wola , ul. Główna 3, 96-321 Żabia Wola, woj. mazowieckie, tel. 046 8578182, 8578224, faks 046 8578181.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabiawola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pn: CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ- BUDOWA SALI SPORTOWEJ W RAMACH ROZBUDOWY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OJRZANOWIE.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa obejmuje kontrolę wykonywanych robót budowlanych z upoważnienia Zamawiającego w sposób stały podczas prowadzonych prac budowlanych, a także kontrolę rozliczeń budowy pod względem ilościowym z zakresem czynności jaki dla nadzoru inwestorskiego przewiduje ustawa Prawo Budowane z dnia 7 lipca 1994 r. ( Dz. U. 2013 poz. 1409 z późn. zm.), we wszystkich wymaganych specjalnościach tj.: a) Konstrukcyjno-budowlanej, b) Elektrycznej c) Sanitarnej Zakres usług szczegółowo poniżej określa Zamawiający. 1) Inspektor Nadzoru Inwestorskiego/ - oznacza osobę fizyczną, posiadającą kwalifikacje i sprawującą funkcje nadzoru na Placu Budowy określone przez Art. 25 (obowiązki) oraz Art. 26 (prawa) ustawy Prawo Budowlane. 2) /Koordynator Czynności Nadzoru Inwestycyjnego/- oznacza osobę wykonującą usługę koordynacji czynności inspektorów na budowie i jednocześnie będącego Inspektorem nadzoru w specjalności robót konstrukcyjno-budowlanej,. 1. Obowiązki i uprawnienia koordynatora czynności na budowie 1) Koordynator jest wyznaczony zgodnie z art. 27 Prawa budowlanego przez Zamawiającego do sprawowania obowiązków przypisanych mu w Umowie i SIWZ. Uważa się, iż Koordynator działa w imieniu Zamawiającego. 2) Koordynatorem na budowie czynności inspektorów nadzoru będzie inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno budowlanej 3) Aby wypełnić swoje zobowiązania koordynator powinien posiadać wysoko wykwalifikowany personel posiadający uprawnienia wymagane przepisami obowiązującego prawa, oraz posiadający odpowiednią do trudności i specyfiki zadania wiedzę inżynierską, pozwalającą na wykonanie swoich obowiązków jako inspektor nadzoru zgodnie z wymogami wynikającymi z polskiego prawa budowlanego. 4) Osoby powołane do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w jednej branży nie mogą łączyć funkcji z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru innej baraży. 5) Kontrola i zatwierdzanie dokumentów rozliczeniowych, zatwierdzanie robót dodatkowych i zamiennych mających wpływ na wysokość wynagrodzenia umownego. Koordynator ustala również ceny/stawki za dodatkowe roboty oraz uzgadnia i zatwierdza harmonogram rzeczowo-finansowy Wykonawcy. Wszelkie decyzje finansowe mające wpływ na wysokość zobowiązań Zamawiającego względem Wykonawcy robót wymagają jednak wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 6) Koordynator Czynności Nadzoru Inwestorskiego przede wszystkim stoi na straży prawidłowo wykonanej umowy, zgodnie z jej zapisami oraz obowiązującymi przepisami i zasadami sztuki budowlanej. Podejmuje bezstronne decyzje np. w sprawie roszczeń Wykonawcy, wydaje polecenia Wykonawcy zgodnie z przepisami i zasadami wiedzy technicznej. 7) Koordynator prowadzi polubowne uzgodnienia w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 8) Koordynator jest odpowiedzialny za przygotowanie: a) odpowiednich protokołów konieczności i negocjacji, b) raportów z umowy o nadzór oraz na roboty budowlane, c) protokołów odbioru robót. 9) Koordynator wspiera działania Zamawiającego poprzez: a) pilnowanie zgodności robót z umową, b) rzetelne raportowanie {nie jest jedynie obserwatorem (fotografia) lecz aktywnym elementem całości} dające wczesną analizę zagrożeń i wnioski w sprawozdaniach, c) bieżącą sprawozdawczość na podstawie własnej oceny. 2. Podstawowe zadania Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego 1) Koordynator poprzez powołany zespół inżynierów będzie odpowiedzialny za całościowe zarządzanie robotami pod kątem technicznym, finansowym oraz administracyjnym, m.in. zgodnie z: a) Ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zmianami), b) ustawą Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zmianami), c) umową na roboty budowlane z Wykonawcą, d) umową na usługę nadzoru. 2) Koordynator Czynności Nadzoru Inwestorskiego zapewnia w imieniu Zamawiającego pełny nadzór nad robotami. W szczególności Koordynator powinien pełnić nadzór inwestorski przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego, zgodnie z polskim Prawem Budowlanym oraz w oparciu o zapisy umowy na roboty. Nadzór powinien być sprawowany przez zespół specjalistów branżowych posiadających odpowiednie uprawnienia przewidziane przepisami polskiego Prawa Budowlanego. 3) Koordynator winien realizować powierzone zadania stosując najnowsze osiągnięcia wiedzy technicznej, nowoczesne metody programowania, zarządzania oraz rejestracji pomiarów i rozliczania robót za pomocą nowoczesnej techniki pomiarowej. 4) Koordynator pełni wszelkie obowiązki wymienione w SIWZ z zastrzeżeniem, że przed podjęciem decyzji finansowych lub innych decyzji pociągających za sobą skutki finansowe dla Zamawiającego powinien uzyskać jego zgodę. 5) Koordynator powinien przedstawić do akceptacji Zamawiającego wzory wszystkich dokumentów wystawianych przez siebie tj. np. świadectw, opinii, zatwierdzeń, poleceń, powiadomień, propozycji, życzeń, prób. 6) Koordynator będący jednocześnie Inspektorem nadzoru ds. robót konstrukcyjno-budowlanych, musi zapewnić personel zdolny do spełnienia wymagań, postawionych w przedmiocie zamówienia. W skład personelu Koordynatora powinien wchodzić, co najmniej: a) Inżynier - Inspektor nadzoru ds. robót sanitarnych, b) Inżynier - Inspektor nadzoru ds. robót elektrycznych, 7) Koordynator Czynności Nadzoru inwestorskiego nie może łączyć pozostałych funkcji, np. konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej. Natomiast pozostały personel Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego może sprawować dwie funkcje jednocześnie pod warunkiem posiadania stosownych uprawnień budowlanych. 8) Skład kluczowego personelu Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego jest składem minimalnym, którym musi dysponować Wykonawca w celu prawidłowej realizacji zamówienia. Natomiast osoby wskazane w rozdziale VIII SIWZ należy wykazać na etapie składania ofert w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 9) Koordynator zapewni pobyt na budowie pracowników przewidzianych do bezpośredniego nadzorowania robót. W razie konieczności wynikających z wymagań technologicznych pracy Wykonawcy robót budowlanych, pracowników Zespołu Nadzoru Inwestorskiego obowiązuje system nadzoru ciągłego. 10) Koordynator własnym kosztem i staraniem musi zapewnić swojemu personelowi niezbędne wsparcie i pomoc techniczną innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni dla poprawnej realizacji umowy na wykonanie usługi i umowy na roboty budowlane. 11) Wykaz personelu ujęty w SIWZ może być niewystarczający i w razie konieczności może zostać uzupełniony przez Koordynatora. Wykaz ten powinien być uważany, jako wymagania minimalne Zamawiającego dla rzetelnego wypełnienia obowiązków Wykonawcy. 12) Wynagrodzenie dodatkowych osób zatrudnionych przez Koordynatora należy uwzględnić w cenie oferty. Ewentualne dodatkowe wynagrodzenie należne członkom zespołu Koordynatora z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych, nocnych oraz w dni wolne od pracy nie będzie podlegało odrębnej zapłacie przez Zamawiającego i Wykonawca powinien je uwzględnić w cenie oferty. 13) Zastępstwo zaproponowane w ofercie przez Koordynatora robót będzie pełniło daną funkcję, w następujących przypadkach: a) śmierci, choroby lub wypadku którejkolwiek z osób personelu, b) jeżeli jest konieczne zastąpienie którejkolwiek z osób personelu z innych, niż wymienione w pkt a), niezależnych od Koordynatora przyczyn. 14) Zamawiający może wystąpić z wnioskiem uzasadnionym na piśmie o zmianę którejkolwiek z osób personelu, jeżeli w jego opinii osoba ta nie wywiązuje się ze swoich obowiązków wynikających z umowy. Wniosek ten jest dla Koordynatora wiążący. 15) W przypadku, gdy zachodzi konieczność zmiany którejkolwiek z osób personelu, proponowana osoba musi posiadać wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zgodne z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W przypadku, gdy Koordynator nie będzie mógł zapewnić nowej osoby o wykształceniu, kwalifikacjach oraz doświadczeniu spełniającym wymagania, Zamawiający może podjąć decyzję o odstąpieniu od umowy z winy Wykonawcy. 16) Koordynator poniesie wszelkie dodatkowe koszty związane ze zmianami w składzie personelu. W przypadku, gdy członek personelu nie może zostać niezwłocznie zastąpiony, Zamawiający może zwrócić się do Koordynatora o wyznaczenie tymczasowego zastępcy lub o podjęcie takich kroków, które zrekompensują tymczasową nieobecność członka personelu. 3. Szczegółowe obowiązki Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego 1) utrzymanie bieżącej komunikacji i raportowanie pomiędzy wszystkimi uczestnikami realizującymi roboty, 2) monitoring i kontrola wykonania robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i terminowym, 3) informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących i przewidywanych problemach, oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych, 4) współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty, w tym ustalenie punktów krytycznych oraz dopilnowanie wdrożenia procedur zapewnienia jakości, 5) nadzór, kontrola i działania prewencyjne, w tym w odniesieniu do monitoringu, sprawozdawczości obejmującej rzeczowe i finansowe postępy robót, kontrola kosztów, 6) zapewnienie organizacji pracy personelu w taki sposób, aby jego udział sprzyjał zapewnieniu wykonania robót, zgodnie ze szczegółowym harmonogramem Wykonawcy, 7) zapewnienie zaopatrzenia personelu własnego w niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów Koordynatora, jeśli zajdzie taka potrzeba,, 8) wdrożenie systemu zapewniającego skuteczny nadzór nad wykonawstwem robót tj. kontrola pod względem, jakości i ilości, monitorowanie postępów robót i wydatków oraz administrowanie robotami, 9) weryfikacja, sprawdzanie i opiniowanie dokumentacji budowy (w tym projektów budowlanych lub wykonawczych) opracowywanej i przedkładanej Koordynatorowi przez Wykonawcę w toku realizacji robót, 10) opiniowanie i zatwierdzanie zmian oraz korekt zgodnie z przepisami Prawo Budowlane i przepisami technicznymi oraz ocena i weryfikacja propozycji robót zamiennych i/lub dodatkowych przedstawionych przez Wykonawcę w zakresie finansowym i rzeczowym, 11) sprawdzanie i potwierdzanie, że Wykonawca mobilizuje i zapewnia cały sprzęt Wykonawcy i dostawy określone w Umowie na roboty oraz, że wszystko pozostanie na terenie budowy aż do uzyskania zgody na ich wycofanie, a ponadto zatwierdzanie sprzętu zamiennego lub wprowadzanie na plac budowy sprzętu, który nie był ujęty w umowie na roboty, 12) kontrola posiadanych przez Wykonawcę robót wymaganych umową na roboty ubezpieczeń i gwarancji oraz jeżeli zajdzie taka konieczność przedkładanie ich Zamawiającemu, 13) organizowanie okresowych narad na budowie lub w siedzibie Zamawiającego przynajmniej 1 raz w miesiącu, a w okresie nasilenia prac 1 raz w tygodniu lub na wniosek Zamawiającego, oraz sporządzanie protokołów z narad w terminie 2 dni od daty spotkania i przekazanie zainteresowanym stronom oraz podejmowanie bieżących decyzji dotyczących wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp robót, 14) Koordynator inspektorów nadzoru inwestorskiego informuje z 5- dniowym wyprzedzeniem uczestników narady koordynacyjnej o terminie i miejscu narady, prowadzi naradę i zapewnia jej protokołowanie, a kopie protokołu lub ustaleń dostarcza wszystkim osobom zaproszonym na naradę 15) sporządzanie i przedkładanie Zamawiającemu następujących raportów: a) Raportu Miesięcznego w ciągu 5 dni po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego: - podsumowanie głównych działań Koordynatora w tym okresie i listę zaangażowanego personelu Koordynatora oraz - pełną informację techniczno-ekonomiczną i finansową z realizacji robót, b) Raportu Końcowego w ciągu 15 dni po wystawieniu przez Koordynatora protokołu odbioru dla danej części zamówienia zawierający pełne i obszerne podsumowanie czynności Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego oraz Wykonawcy robót, a także rzeczową analizę wszystkich ważniejszych problemów, c) Raportu Ostatecznego w ciągu 30 dni po zakończeniu okresu gwarancyjnego danej części zamówienia udzielonego przez Wykonawców robót. Ww. Raporty w 1 egzemplarzu w wersji papierowej i 1 wersji elektronicznej powinny być przekazywane bezpośrednio przez Koordynatora do Zamawiającego. W przypadku wniesienia przez Zamawiającego uwag i zastrzeżeń co do treści składanych raportów bądź też odrzucenia raportu, Koordynator zobowiązany jest odpowiednio do ich uwzględnienia lub poprawienia w nieprzekraczalnym terminie 15 dni od daty ich otrzymania lub poinformowania o odrzuceniu raportu. Jeżeli Zamawiający nie przekaże na piśmie żadnych uwag do Raportów w terminie 30 dni od daty ich otrzymania, Raporty będą uważane za zatwierdzone przez Zamawiającego 16) zatwierdzanie robót wraz z robotami zanikającymi i ulegającymi zakryciu w nieprzekraczalnym terminie do 2 dni od daty ich zgłoszenia do odbioru, 17) fotografowanie robót ulegających zakryciu i zamieszczaniu ich w raportach w postępie prac, 18) przeprowadzanie wraz z Zamawiającym i Wykonawcą odbiorów robót oraz określanie stopnia realizacji robót zgodnie z Umową na roboty i akceptowanie odpowiednich protokołów płatności w terminie 5 dni od daty otrzymania kompletnych dokumentów rozliczeniowych, 19) prowadzenie codziennych inspekcji na terenie budowy (za wyjątkiem okresu wstrzymania prac) wraz z poinformowaniem Zamawiającego o toczących się robotach pocztą elektroniczną, monitorowanie postępu prac, kontrola jakości wykonania i materiałów, pod względem zgodności z Umową na roboty, Prawem Budowlanym. Sporządzanie dokumentacji fotograficznej i przekazywanie na bieżąco Zamawiającemu 20) zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę robót do wbudowania, kontrola dokumentów, jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, gwarancji, w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów wadliwych lub nieprzewidzianych w umowie na roboty w terminie 3 dni od daty otrzymania kompletu dokumentów, 21) organizowanie badań, jakości w instytucjach specjalistycznych, jeśli będzie to konieczne, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego, 22) nadzór i akceptacja wszelkich prób, badań materiałów i rozruchów oraz weryfikacja i zatwierdzanie opracowanych przez Wykonawcę robót instrukcji eksploatacyjnych, w celu ułatwienia przekazania obiektów do eksploatacji Zamawiającemu, 23) skompletowanie dokumentacji i oświadczeń Wykonawcy robót wymaganych odpowiednimi przepisami, oraz współdziałanie z Wykonawcą robót w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu zrealizowanego w ramach budowy 24) informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących oraz przewidywanych problemach, oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub naprawczych dla ich przezwyciężenia, 25) doradztwo w zakresie roszczeń lub sporów dotyczących umów na roboty lub dostawy oraz rozwiązywanie problemów mogących pojawić się podczas robót, a także o ile to możliwe zapobieganie roszczeniom i opóźnieniom, w przypadku powstania sporów związanych z realizacją Umowy na roboty, doprowadzenia w miarę możliwości do polubownego ich rozwiązania z Wykonawcą, 26) zapewnienie zachowania należytego poziomu bezpieczeństwa i ochrony pracowników Wykonawcy i własnego personelu zgodnie z przepisami prawa i odpowiednimi normami ochrony zdrowia i bezpieczeństwa podczas prowadzenia robót w ramach realizacji umowy, 27) poświadczenia usunięcia przez Wykonawcę robót wad, 28) kontrola zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu, 29) kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów, 30) podejmowanie decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty, 31) wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawców robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, 32) udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju wniosków, skarg i roszczeń wywołanych realizacją Przedsięwzięcia, 33) ścisła współpraca z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego oraz powiadamiania Zamawiającego i Projektanta w każdym przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów, opuszczeń, niejasności, sprzeczności, niestosowności i innych wad w dokumentacjach projektowych, 34) sprawdzenia i zatwierdzenia przygotowanych przez Wykonawców robót kompletnych dokumentacji powykonawczych, 35) rekomendowanie i wycena robót dodatkowych lub zamiennych w porozumieniu z Zamawiającym oraz sporządzanie ewentualnych specyfikacji technicznych tych robót, 36) sporządzanie protokołów konieczności i negocjacji do robót dodatkowych lub zamiennych, 37) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, 38) opiniowanie dokumentów przedłożonych przez Wykonawców w zakresie podwykonawstwa i rekomendowanie Zamawiającemu Podwykonawców do akceptacji. 4. Pozostałe zadania Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego 1) Kontrola przebiegu realizacji przedsięwzięcia - pod względem czasowym i finansowym, 2) Prowadzenie systematycznej koordynacji budowy, 3) Kontrolowanie procedury zapewnienia jakości przez Wykonawcę robót, 4) Przeprowadzanie w imieniu Zamawiającego procedur odbioru materiałów, urządzeń oraz wykonanych fragmentów robót, 5) Przeprowadzanie procedur przekazania obiektu do użytkowania, 6) Kontrolowanie realizacji budżetu roboty wraz z ewidencją kosztów, oraz kompletowanie dokumentów dotyczących płatności dla Wykonawców, Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, przekazywanie ich w terminie do zapłaty przez Zamawiającego, oraz bieżące rozliczanie zadania odpowiednio do zakresu działań Koordynatora, 7) Współdziałanie z Zamawiającym w ewentualnym dochodzeniu i egzekwowaniu od uczestników biorących udział w realizacji roboty odszkodowań lub kar umownych za nienależyte wykonanie lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych, 8) Sporządzanie dokumentacji wymaganej przez Zamawiającego, 9) Kontrolowanie rozliczeń finansowych z podwykonawcami, 10) Inżynier Koordynator ma obowiązek codziennej 8 godzinnej obecności na placu budowy w okresie wykonywania robót budowlanych. Konieczność obecności pozostałych członków personelu jest zależna od zatwierdzonego harmonogramu robót oraz wpisów w dzienniku budowy. Nie przewiduje się dodatkowego zwiększenia wynagrodzenia czasu pracy wynoszącego więcej niż 8 godzin. Godziny pracy nadzoru muszą być dostosowane do czasu pracy Wykonawcy robót. Należy wobec tego przewidzieć pracę gdy będzie tego wymagała technologia robót, w tych samych godzinach i dniach co Wykonawca budowy 11) Koordynator zobowiązany jest do faktycznego sprawdzenia w terenie min. 80% pomiarów geodezyjnych wykonywanych przez geodetów Wykonawcy robót budowlanych. Koordynator zobowiązany jest do dołączenia swoich kontrolnych pomiarów podpisanych przez własnego geodetę do dokumentów obmiarowych wystawianych przez Wykonawcę robót w celu sprawdzenia i potwierdzenia faktycznych ilości wykonanych robót wykazywanych przez Wykonawcę, 12) korespondencja pomiędzy Zamawiającym a koordynatorem, będzie sporządzona w języku polskim. Zamawiający dopuszcza w pierwszej kolejności pocztę elektroniczną, 13) do zadań Koordynatora będzie należało również pełnienie usług dla umów na roboty dodatkowe związane z realizacją umowy. 14) W przypadku, gdy wystąpi konieczność przedłużenia czasu realizacji zamówienia objętego nadzorem i tym samym wydłużenia czasu pracy Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego ponad czas umowny, to Koordynator ma obowiązek kontynuowania realizacji umowy w okresie dodatkowym 15) W przypadku przerw w realizacji robót budowlanych wynikających z zerwania umowy na roboty budowlane, Koordynator czynności nadzoru inwestorskiego zobowiązany będzie w ramach przysługującego mu wynagrodzenia do wykonania w ciągu 21 dni od daty zerwania umowy: a) inwentaryzacji stanu istniejącego budowy (tabelaryczne zestawienie robót wykonanych i pozostałych do wykonania wraz z ich przedstawieniem na załączniku graficznym) - w tym inwentaryzacji geodezyjnej. Rozliczenia finansowego robót i elementów wykonanych do wykonania b) dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia postępowania mającego na celu wybór Wykonawcy na dokończenie robót budowlanych. 16) W przypadku zerwania lub odstąpienia od umowy na roboty budowlane Zamawiający nie przewiduje rozwiązania umowy na pełnienie funkcji Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego. Koordynatorowi nie przysługuje żadne dodatkowe wynagrodzenie za pełnienie swoich funkcji w przypadku realizacji robót dodatkowych bądź zamiennych oraz zamówień dodatkowych (zleconych w terminie wykonania przedmiotu umowy) realizowanych przez Wykonawcę robót budowlanych. Koordynatorowi nie przysługuje również dodatkowe wynagrodzenie w sytuacji przedłużenia terminu wykonania robót budowlanych objętych nadzorem. W interesie Koordynatora ma być doprowadzenie do zrealizowania robót budowlanych objętych nadzorem w terminie wyznaczonym w umowie na roboty budowlane nie zaś przedłużanie tego terminu (co w sytuacji dodatkowej płatności za usługi wykonywane w wyniku przedłużenia tego terminu skutkowałoby niegospodarnością w zarządzaniu środkami publicznymi przez Zamawiającego). W przypadku skrócenia terminu realizacji umowy usługa zostanie rozliczona zgodnie z warunkami umowy. Fakturę za pozostałe wynagrodzenie końcowe wynikające z formularza oferty Wykonawca winien wystawić po odbiorze końcowym inwestycji. 5. Obowiązki Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego po ukończeniu robót 1) Po przejęciu wykonanych robót przez Zamawiającego Koordynator zobowiązany jest do sprawowania okresowej inspekcji wykonanych robót nie rzadziej niż 3 razy w roku, nadzorowania usuwania wad i awarii oraz udzielania Zamawiającemu wyjaśnień związanych z dokumentacją powykonawczą. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania rocznych przeglądów (o których mowa w przepisach Prawa budowlanego) oraz wykonania 5-letniego przeglądu okresowego - dotyczących wykonanych robót budowlanych objętych nadzorem Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego (do momentu zakończania obowiązywania gwarancji i rękojmi). 2) Koordynator jest zobowiązany do udzielenia gwarancji na wykonane usługi na cały okres gwarancji robót budowlanych, licząc od dnia wystawienia przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego czynności koordynatowa. W ramach udzielonej gwarancji Koordynator ma obowiązek pełnienia nadzoru inwestorskiego w przypadku ujawnienia się wad, oraz obowiązek udziału w odbiorze pogwarancyjnym i organizowanie przeglądów gwarancyjnych. O okres gwarancji wydłuża się uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Zamawiający zamieszcza do niniejszego postępowania wzór umowy na roboty budowlane ze względu na zapisy dot. obowiązków koordynatora podczas realizacji robót wynikające z umowy Zamawiającego z Wykonawcą budowy obowiązujące koordynatora. 6. Do zadań inspektorów nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: 1) Prowadzenie kontroli nad zgodnością i prawidłową realizacją robót z dokumentacją projektową, STWIORB, wytycznymi technologicznymi, obowiązującymi normami, SIWZ, zawartą z wykonawcą robót umową na wykonie robót i harmonogramem rzeczowo-finansowo- terminowym zaakceptowanym przez Zamawiającego i nadzór inwestorski, obowiązującym prawem, a szczególności Ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 poz. 1409 ze zm), oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy. W tym prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy i inspekcji koniecznych na wezwanie Zamawiającego. W czasie każdego pobytu na terenie budowy zespół inspektorów nadzoru ma obowiązek dokonania przeglądu dziennika budowy i dokonania wpisu, 2) Dołożenie szczególnej staranności przy realizacji swoich zadań, uwzględniając profesjonalny charakter prowadzonej przez siebie działalności. Najważniejszym obowiązkiem inspektorów nadzoru inwestorskiego jest dbanie o prawidłowe wykonywanie robót budowlanych. Udział inspektorów nadzoru inwestorskiego w procesie budowlanym musi być fachowym zastępowaniem inwestora w wykonywaniu nadzoru nad prowadzonymi robotami. Ma to zapewnić inwestorowi możliwość faktycznej kontroli zgodności wykonywanych robót budowlanych z projektem, przepisami i zasadami wiedzy technicznej. Wiedza, którą posiada zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego musi stanowić dla Zamawiającego swoiste zabezpieczenie, że realizowana inwestycja jest pod fachową kontrolą. Udział inspektorów nadzoru inwestorskiego w odbiorach poszczególnych zrealizowanych etapów budowy, kontrola jakości wykonanych robót, sprawdzenie, jakie zastosowano wyroby i czy zrobiono to właściwie oraz udział w kontroli robót maja zapewnić Zamawiającemu bezpieczeństwo i pewność, że nie popełniono błędów i budowa przebiega zgodnie decyzją o pozwoleniu na budowę oraz projektem budowlanym. Ponadto uczestnictwo inspektorów nadzoru inwestorskiego w przygotowaniu zrealizowanego obiektu do odbioru i użytkowania musi dać Zamawiającemu gwarancje tego, że inwestycję zrealizowano zgodnie z prawem i oczekiwaniem Zamawiającego, 3) Uzgodnienie z Wykonawcą robót budowlanych procedur (wzory druków i obieg dokumentów) w tym harmonogramu rzeczowego- finansowego i terminowego, jakie będą obowiązywać podczas procesu realizacji inwestycji, zaakceptowanie harmonogramu i przedłożenie do akceptacji Zamawiającemu; 4) Opiniowanie wniosków wykonawcy robót budowlanych w sprawie dokonania zmian personelu wskazanego w ofercie i przedłożenie jej Zamawiającemu do zatwierdzenia -jeśli nastąpi taka okoliczność; 5) Dopuszczenie do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne i inne wymagania sformułowane w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych, a także w przepisach BHP i ppoż.; 6) Inspektorowie nadzoru będą w szczególności decydować o dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót, zatwierdzeniu receptur w tym mieszanek mineralno - bitumicznych, betonów do wszystkich elementów i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz podpisanych umów, 7) Weryfikowanie i zatwierdzanie wykonawcy robót budowlanych wszelkich materiałów wbudowywanych na podstawie dostarczonych przez niego koniecznych prób i testów; 8) Uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich odstępstw i zmian technologii robót, materiałów i urządzeń, zgłaszanych przez wykonawcę robót budowlanych, szczególnie w sytuacjach, gdy zmiany te mogą skutkować rozszerzeniem zakresu rzeczowego określonego umową lub podwyższeniem kosztów realizacji robót, oraz występowania do Zamawiającego z wnioskiem na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów inwestycji bądź zastosowania co najmniej równoważnych rozwiązań materiałowych i technicznych, 9) Sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, sprawdzeniu w zakresie kontroli, jakości robót Szczegółowo przedmiot zamówienia określa SIWZ.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona ustalenia, czy Wykonawca spełnia w/w warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie: - świadczył co najmniej jedną usługę nadzoru inwestorskiego polegającego na nadzorowaniu budowy, rozbudowy odbudowy, nadbudowy sali sportowej. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę oraz stwierdzi brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia W przypadku, gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia wraz ze wskazaniem zakresu i okresu uczestnictwa podmiotu trzeciego w wykonaniu zamówienia, gwarantującego realne przekazanie zasobów, na których polega Wykonawca; Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art.26 ust. 2b ustawy P.z.p., odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1. Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować osobami zdolnymi do realizacji zamówienia: 1) Koordynator czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego na budowie Inspektor nadzoru,(1 osoba) osoba posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży konstrukcyjno-budowlanej i co najmniej 3 lata doświadczenia przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych- inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej, oraz doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami budowlanymi, polegającymi na budowie rozbudowie, odbudowie lub nadbudowie , sali sportowej , oraz zakończonymi, tj. doprowadzonymi przy udziale osoby wykazującej doświadczenie co najmniej do wystawienia Świadectwa Przejęcia/ Protokołu Odbioru Końcowego. 2) Inspektor nadzoru, - osoba posiadająca następujące kwalifikacje - co najmniej 2 lata doświadczenia przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych- inspektora nadzoru, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej (1 osoba) 3) Inspektor nadzoru, - osoba posiadająca następujące kwalifikacje - co najmniej 2 lata doświadczenia przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - inspektora nadzoru posiadający uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.(1 osoba) Koordynator Czynności Nadzoru inwestorskiego może pełnić tylko funkcje koordynatora i inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno budowlanej. Natomiast pozostały Personel Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego nie może sprawować dwóch funkcje jednocześnie. Wykonawca wykonując przedmiot zamówienia będzie posługiwał się osobami wskazanymi w ofercie, jako personel Wykonawcy (wykaz osób - załącznik nr 5 do SIWZ). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę oraz stwierdzi brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia W przypadku, gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia wraz ze wskazaniem zakresu i okresu uczestnictwa podmiotu trzeciego w wykonaniu zamówienia, gwarantującego realne przekazanie zasobów, na których polega Wykonawca; Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art.26 ust. 2b ustawy P.z.p., odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie usług oraz złożenia dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie dotyczy usług określonych w rozdz. VIII SIWZ;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w prowadzonym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 2) Pełnomocnictwo osoby/osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 3) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, wraz z podaniem przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1. 4) Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiającemu, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, należy przedstawić dokumenty dotyczące: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Jakość oferowanej usługi - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Forma zmiany umowy 1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 2. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę istotnych postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: a. w przypadku zmiany ustaleń dotyczących podwykonawstwa b. w przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, jeżeli konieczność przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy będzie spowodowana przyczynami niezależnymi od Zamawiającego lub od Wykonawcy, przy czym każda ze stron w terminie 14 dni od zaistnienia tych przyczyn powiadomi drugą stronę o ich zaistnieniu, c. w przypadku wykonywania robót budowlanych zamiennych lub ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy na wykonanie robót budowlanych d. w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, a w tym zmiany wysokości stawki podatku VAT, e. w przypadku konieczności przedłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy o czas wynikający z przerw w realizacji robót budowlanych będących konsekwencją rozwiązania lub odstąpienia od umowy na roboty budowlane z dotychczasowym Wykonawcą robót, konieczny dla wyboru Wykonawcy na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz o czas wykonania tych robót przez nowo wybranego Wykonawcę wynikający z zawartej z tym Wykonawcą umowy f. w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń instytucji, która przyzna środki na sfinansowanie zamówienia. g. W przypadku wydania postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadku, o którym mowa w art.50 ust.1ustawy z dnia 7 lipca1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. 2013 r. poz. 1409z późn. zm.) h. W przypadku konieczności uzyskania orzeczenia sądu lub aktu organu administracyjnego (w tym w szczególności decyzji, postanowienia, uzgodnienia), którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy, 3. Dopuszcza się zmianę osób pełniących funkcje inspektorów nadzoru inwestorskiego z zastrzeżeniem że muszą one spełniać minimalne warunki określone przez Zamawiającego na etapie przeprowadzenia postępowania przetargowego. 4. Dopuszcza się zmianę zasad dokonywania odbiorów robót budowlanych, jeżeli nie zmniejszy to zasad bezpieczeństwa i nie spowoduje zwiększenia kosztów odbiorów, które obciążałyby Zamawiającego, zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy przy czym zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych Zamawiającemu do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy; 5. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 2 wymagać będzie podpisania aneksu do umowy, przy czym niedopuszczalne są zmiany umowy w zakresie usług wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia. 6. Zamawiający może nie wyrazić zgody na dokonanie zmian postanowień umowy, jeśli proponowana zmiana może wpłynąć na opóźnienie, obniżenie jakości wykonywanych prac lub zwiększenie kosztów wykonania niniejszej umowy. 7. Dopuszcza się zmianę umowy gdy zaistnieje inna niemożliwa do przewidzenia okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie z SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zabiawola.akcessnet.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Żabia Wola ul. Głowna 3,96-321 Żabia Wola.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Żabia Wola ul. Głowna 3,96-321 Żabia Wola - kancelaria urzędu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. 2. Termin realizacji zadania: 1. Rozpoczęcie pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru z dniem podpisania umowy między Zamawiającym a Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego, 2. Zakończenie pełnienia funkcji Nadzoru inwestorskiego nastąpi, z zastrzeżeniem ust.3 poniżej, po zakończeniu budowy i spisaniu protokołu odbioru końcowego bez uwag i zakończeniu budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego. (przewidywany termin zakończenia 31 sierpień 2017 r.) 3. Ostateczne zakończenie pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego nastąpi po odbiorze ostatecznym pogwarancyjnym.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.