Goworowo: Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 2 000 000,00 zł
Numer ogłoszenia: 165704 - 2015; data zamieszczenia: 03.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Goworowo , ul. Ostrołęcka 21, 07-440 Goworowo, woj. mazowieckie, tel. 029 7614066, faks 029 7614043.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.goworowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 2 000 000,00 zł.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowa kredytu o następujących parametrach: 1. Wysokość kredytu: 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych), z możliwością niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. Kredyt zostanie wykorzystany do 31 grudnia 2015 roku. Postawienie środków do dyspozycji nastąpi na podstawie zleceń Zamawiającego w transzach i terminach ustalonych przez Zamawiającego. 2. Okres kredytowania 9 lat z karencją w spłacie rat kapitałowych na okres do 28.09.2018 r. 3. Spłaty kapitału następować będą w 13 następujących ratach płatnych: - w dniu 28.09.2018 r. w kwocie 100 000,00 PLN - w dniu 30.09.2019 r. w kwocie 100 000,00 PLN - w dniu 30.12.2019 r. w kwocie 250 000,00 PLN - w dniu 30.09.2020 r. w kwocie 100 000,00 PLN - w dniu 30.12.2020 r. w kwocie 250 000,00 PLN - w dniu 30.09.2021 r. w kwocie 100 000,00 PLN - w dniu 30.12.2021 r. w kwocie 250 000,00 PLN - w dniu 30.09.2022 r. w kwocie 100 000,00 PLN - w dniu 30.12.2022 r. w kwocie 200 000,00 PLN - w dniu 29.09.2023 r. w kwocie 100 000,00 PLN - w dniu 29.12.2023 r. w kwocie 200 000,00 PLN - w dniu 30.09.2024 r. w kwocie 100 000,00 PLN - w dniu 30.12.2024 r. w kwocie 150 000,00 PLN. Odsetki od udzielonego kredytu płatne do 30 dnia każdego miesiąca. 5. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowił będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 6. Przeznaczenie kredytu - finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Goworowo oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. 7. Koszty obsługi kredytu stanowią: - prowizja przygotowawcza; - oprocentowanie kredytu. 8. Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte na stawce rynku międzybankowego WIBOR 3M. Oprocentowanie liczone jako suma marży banku i średniej arytmetycznej notowań stawki WIBOR 3M za ostatni miesiąc poprzedzający kolejny 3-miesięczny okres rozliczeniowy. 9. W umowie kredytowej dopuszczalna będzie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 10. Kredyt będzie wykorzystany w formie bezgotówkowej na wskazane konto. Inne wymagania, dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Wysokość prowizji bankowej od udzielonego kredytu nie może przekroczyć 0,50% kwoty kredytu. 2. W trakcie udzielenia i obsługi kredytu nie mogą być naliczane i pobierane przez Wykonawcę żadne opłaty i prowizje poza przewidzianą w SIWZ prowizją przygotowawczą. 3. Koszt oprocentowania obliczony na podstawie stawki WIBOR 3M oraz stałej marży proponowanej przez bank. W terminie 3 dni od otrzymania informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty wybrany Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogramy spłaty kredytu i odsetek oraz projekt umowy kredytowej, zgodny z postanowieniami niniejszej SIWZ dla kredytu (załączniki własne). Wartość usługi jest niższa od kwoty określonej w przepisach, wydanych na podstawie art. 11 ust.8. ustawy Prawo zamówień publicznych..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od pobrania wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie złożonych oświadczeń
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie złożonych oświadczeń
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie złożonych oświadczeń
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie złożonych oświadczeń
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie złożonych oświadczeń
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Możliwa jest zmiana stawki procentowej marży banku - jedynie w wypadku jej obniżenia. 2. Możliwa jest zmiana terminów uruchamiania transzy kredytu - za zgodą obu stron. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.goworowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Goworowo, ul. Ostrołęcka 21, 07-440 Goworowo, pokój nr 21.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.07.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Goworowo, ul. Ostrołęcka 21, 07-440 Goworowo, pokój nr 23.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie Gminie Szerzyny kredytu długoterminowego w 2024 r.
- Udzielenie Gminie Prusice kredytu krótkoterminowego w wysokości 1 300 000,00 zł
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 500 000,00 zł
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.