eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kłaj › Odtworzenie Kotłowni w Wiejskim Domu Kultury w Szarowie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-11-09

Kłaj: Odtworzenie Kotłowni w Wiejskim Domu Kultury w Szarowie
Numer ogłoszenia: 162903 - 2015; data zamieszczenia: 09.11.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kłaj, 655, 32-015 Kłaj, woj. małopolskie, tel. 012 2841100 w. 36, faks 012 2841133.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odtworzenie Kotłowni w Wiejskim Domu Kultury w Szarowie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: roboty budowlane konieczne do wykonania zgodnie z protokołeme z dnia: 28.10.2015 Wspólny słownik zamówień (CPV): Roboty budowlane: 45000000; Wykonywanie instalacji cieplnych, wodnych, wentylacyjnych i gazowych: 45330000 Zakres prac obejmuje: 1. Demontaż części starej instalacji oraz kotła Beretta, 2. Przystosowanie obecnej instalacji, 3. Przygotowanie pomieszczenia kotłowni, 4. Wykonanie wentylacji nawiewno- wywiewnej, 5. Instalacja kondensacyjnego wkładu kominowego, 6. Instalacja kotłów, 7. Instalacja zasobnika ciepłej wody użytkowej, 8. Integracja starej instalacji z nową instalacją kotłową, 9. Montaż pompy cyrkulacyjnej, obiegowej, ładującej, 10. Montaż zaworów trójdrogowych wraz z siłownikami oraz sprzęgła, 11. Montaż zbiorników przeponowych, 12. Montaż pomp kondensatu i neutralizatora kondensatu, 13. Wykonanie instalacji odprowadzającej kondensat, 14. Podłączenie kotłów do instalacji elektryczno- sterowniczej, 15. Wykonanie instalacji gazowej, 16. Próby szczelności, 17. Płukanie instalacji centralnego ogrzewania, 18. Uruchomienie kotłów. Wykonawca udzieli na wykonane usługi 36 miesięcy gwarancji..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.33.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • HYDRODOM Seweryn Wajda, Dąbrowa 136, 32-014 Brzezie, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 98000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 113283,00

  • Oferta z najniższą ceną: 113283,00 / Oferta z najwyższą ceną: 113283,00

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W dniu 28.10.2015r. zgłoszono do Urzędu Gminy w Kłaju awarię pieca gazowego wraz z instalacją tj. ulatnianie się gazu z okolicy pieca, oraz duży wyciek wody. Zawiadomiono o podjęciu działań zapobiegawczych tj. odcięcia gazu na zaworze pieca oraz zamknięciu wody do obiegu pieca. Zwrócono się także z prośbą o powołanie komisji w trybie pilnym celem zbadania przyczyn awarii gdyż obiekt jest w tej chwili nieogrzewany. Uruchomienie pieca jest niezbędne ze względu na codzienne korzystanie z obiektu około 30 osób. W obiekcie funkcjonuje placówka wsparcia dziennego Jaskółka oraz biblioteka. W dniu 28.10.2015r. na okoliczność zgłoszenia awarii kotłowni przez Sołectwo Szarów w Domu Kultury w Szarowie zebrała się komisja, która stwierdziła, że po demontażu obudowy kotła widoczny jest przeciek wody z okolic korpusu kotła. Próba włączenia pieca nie powiodła się z uwagi na sygnalizację awarii palnika. Stwierdzono iż kocioł nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Do czasu montażu nowego kotła zalecono zamknięcie zaworów instalacji wodnej i gazowej oraz odłączenie kotła od sieci dystrybucji elektrycznej. I Uzasadnienie zastosowania przesłanki wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki- na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art., 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia. Możliwość skorzystania z trybu z wolnej ręki wymaga łącznego spełnienia wskazanych warunków: 1 wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikają z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 k.c. (klauzula rebus sic stantibus) oraz art. 632 §2 k.c. (tzw. Mała klauzula rebus sic stantibus) okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuacja w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Zamawiający w dniu 28 października 2015 r. został zawiadomiony od użytkownika obiektu o awarii kotła tj. wycieku wody oraz ulatnianiu się gazu z okolic pieca. W związku z powyższym jeszcze w tym samym dniu zebrał komisję i dokonał oględzin instalacji kotłowni. Stwierdzono wyciek wody oraz nieudaną próbę włączenia pieca. Dla bezpieczeństwa zamkniętą zawory instalacji wodnej i gazowej oraz odłączono kocioł od sieci elektrycznej. Komisja stwierdziła także konieczność wymiany pieca gdyż obecny nie nadaje się do dalszej eksploatacji. W tym celu, należy niezwłocznie wszcząć postępowanie o zamówienie publiczne, dokonać analizy rynku i wybrać potencjalnego Wykonawcę na odtworzenie kotłowni. Decyzja w tym zakresie powinna być podjęta natychmiast, gdyż z uwagi na rozpoczęcie sezonu grzewczego w budynku Domu Kultury (od miesiąca października) dostarczenie ciepła i ciepłej wody decyduje o funkcjonowaniu placówki wsparcia dziennego. W tym stanie, powołując się na art. 67 ust.1 p.3 ustawy o zamówieniach publicznych zachodzi konieczność zastosowania trybu z wolnej ręki do zamówienia na odtworzenie kotłowni. Zastosowanie innego trybu postępowania wiąże się z koniecznością zachowania terminów wynikających z ustawy Pzp co zagraża zdrowiu ludzi zwłaszcza dzieci. Powyższe stwierdza cechę wyjątkowości, bowiem zgodnie z zasadą ścisłej interpretacji wyjątków, wyłącznie zdarzeniom losowym, awariom, klęskom żywiołowym, które wymagają podjęcia natychmiastowych działań zabezpieczających lub podjęcia innych niestandardowych działań w następstwie zaistniałej sytuacji, a tego typu sytuacja ma miejsce w niniejszej sprawie tj. zdarzenie losowe- awaria. Sytuacja w której znalazł się Zamawiający zmusza do podjęcia natychmiastowych działań. 2. konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia z wolnej ręki i jego realizacji szybciej niż pilne, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Oceniając zaistniały stan faktyczny, nie ulega wątpliwości, że zagrożenie związane z ulatnianiem się gazu, a po jego zamknięciu z niskimi temperaturami występującymi w budynku wiąże się z zagrożeniem dla zdrowia ludzi w tym dzieci przebywających w obiekcie. W związku iż piec znajduje się na najwyższej kondygnacji obiektu w kuchni w pobliżu sanitariatu jest niebezpieczne ze względu na to iż te miejsca są często uczęszczane przez osoby korzystające z ośrodka, głównie dzieci. Stanowi to przesłankę konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia. Zaniechanie udzielenia zamówienia i jego wykonywania w trybie natychmiastowym spowodowałoby narażenie przez Zamawiającego zdrowia osób przebywających w obiekcie. 3. brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na postępowaniach przetargowych udzielanych przez Gminę Kłaj w trybie przetargu nieograniczonego średni czas trwania postępowania przetargowego to 1,5 miesiąca. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia odtworzenia kotłowni nie istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybach podstawowych. Konieczność realizacji odtworzenia kotłowni szybciej niż pilne, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia. Podsumowanie Przeprowadzona ocena stanu prawnego oraz faktycznego, tj. w szczególności: okoliczności przeprowadzenia postępowania przetargowego zakończonego zawarciem umowy; wskazanych w Ustawie Pzp przesłanek skorzystania z trybu z wolnej ręki; Prowadzi do wniosku iż wybór wykonawcy na odtworzenie kotłowni w domu kultury w Szarowie, w trybie z wolnej ręki jest uzasadniony.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.