Rybno: Odbiór i zagospoadarowanie odpadówkomunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rybno.
Numer ogłoszenia: 162178 - 2015; data zamieszczenia: 01.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rybno , ul. Długa 20, 96-514 Rybno, woj. mazowieckie, tel. 046 8611438, faks 046 8611438.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospoadarowanie odpadówkomunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rybno..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysku lub unieszkodliwienie) , wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Rybno w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.),zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza , przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz przepisami prawa miejscowego. W niniejszym opisie przedmiotu zamówienia przez pojęcie właściciela nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej .Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie pojemnikowo- workowy system zbiórki odpadów komunalnych:Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01):Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l. i worków o pojemności 120 l w przypadku przepełnienia pojemnika. Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 1 raz na tygodnie,zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego w godzinach (7.00-20.00) Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady (kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 17, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 23, 20 01 26, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, ex 20 01 99, 20 02 01, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99, 20 03 07 ). a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. b)Worki do odbioru od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: - materiał: folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, - pojemność: minimalna pojemność: 120 l., o grubości - kolor - Wykonawca powinien zapewnić worki w co najmniej 3 kolorach: niebieski- papier, zielony-szkło, żółty- plastik, opakowania wielomateriałowe, metale, - grubość - zapewniającej odpowiednią wytrzymałość mechaniczną worków, tj. co najmniej 60 mikronów - dla odpadów zielonych wykonawca winien zapewnić worki perforowane w kolorze brązowym, - oznakowanie - worki winny być opatrzone nadrukiem jednostronnym , na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone i zawierać informację jakie odpady winny być umieszczane w worku. Dodatkowo na workach może widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy. c) Worki do odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest dostarczać w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu. d) Częstotliwość odbioru i wywozu - worki z odpadami selektywnie zebranymi odbierane będą w okresie marzec -październik co 4 tygodnie a w miesiącach listopad - luty co 8 tygodni zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego w godzinach (7.00-20.00) e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych, worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości nowych, pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w tej samej ilości dla danego rodzaju co worki odebrane. Dotyczy tylko zabudowy jednorodzinnej i osób, które zdeklarowały, iż będą segregować odpady komunalne. f) Meble , odpady wielkogabarytowe , chemikalia, zużyte opony wystawione przez właścicieli przed nieruchomości będą odbierane przez Wykonawcę w ustalonych wcześniej terminach w godzinach (7.00- 20.00) g) Odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane będą wyznaczonych miejsc w formie mobilnego punktu selektywnej na zgłoszenie w ciągu 4 tygodni w godzinach (7.00- 20.00) h) Częstotliwość odbioru prze Wykonawcę odpadów zielonych 5 razy w roku w okresie maj- wrzesień. Przy jednorazowym odbiorze worków na odpady z każdego punktu odbioru w zabudowie jednorodzinnej Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia 3 worków brązowych. W ofercie Wykonawca może zadeklarować dodatkowe terminy odbioru odpadów zielonych w terminach obejmujących następujące miesiące : kwiecień , październik i) Zużyte baterie , akumulatory będą odbierane przez Wykonawcę z wyznaczonych miejsc na terenie Gminy Rybno na zgłoszenie telefoniczne o zapełnieniu pojemników , w ciągu 48 godzin. j) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny co 4 tygodnie. 3. Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia (nie stanowiące limitów zamówienia): 1) Szacuje się, że na terenie Gminy Rybno istnieje ok. 822 nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej; 2) Powierzchnia Gminy Rybno wynosi 72,84 km2; 3) Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Rybno na dzień 31grudnia 2014 r. - 3499 osób; liczba mieszkańców objętych systemem gospodarowania odpadami - 3282 osoby. 4) Gmina Rybno posiada na swoim terenie ok.100 km dróg; 5) Odbiór odpadów z zabudowy jednorodzinnej z pojemników 120 i 240l.; 6) Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Rybno, określona na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w roku 2014 wyniosła: a) Zmieszane odpady komunalne - 410,7 Mg; b) Opakowania z papieru i tektury - 4,8 Mg; c) Opakowania ze szkła - 8,1 Mg; d) Opakowania z tworzyw sztucznych - 23,8 Mg; Przedmiotem zamówienia nie jest objęte odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy z nieruchomości niezamieszkałych . Struktura mieszkańców Gminy w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi ( na dzień 29.06. 2015 r.): Udział osób segregujących odpady - 96,00% * Udział osób niesegregujących odpady - 4,00% * Uwaga (*) *-Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany procentu udziału osób niesegregujących i segregujących odpady. Ich procentowy udział w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie. Orientacyjna liczba nieruchomości z których będą odbierane odpady komunalne. 1. Antosin - Liczba nieruchomości - budynków 29 , liczba punktów odbioru 30 Liczba osób 88 2. Aleksandrów - Liczba nieruchomości - budynków 25 , liczba punktów odbioru 29 Liczba osób 123 3. Bronisławy - Liczba nieruchomości - budynków 24 , liczba punktów odbioru 27 Liczba osób 70 4. Cypriany - Liczba nieruchomości - budynków 39 , liczba punktów odbioru 44 Liczba osób 157 5. - Ćmiszew Parcel- Liczba nieruchomości - budynków 18 , liczba punktów odbioru 23 Liczba osób 80 6. Ćmiszew Rybnowski - Liczba nieruchomości - budynków 26 , liczba punktów odbioru 29 Liczba osób 107 7. Erminów - Liczba nieruchomości - budynków 37 , liczba punktów odbioru 42 Liczba osób 162 8. Jasieniec - Liczba nieruchomości - budynków 44 , liczba punktów odbioru 48 Liczba osób 182 9. Józin - Liczba nieruchomości - budynków 23 , liczba punktów odbioru 24 Liczba osób 91 10. Kamieńszczyzna - Liczba nieruchomości - budynków 20 , liczba punktów odbioru 23 Liczba osób 86 11. Konstantynów - Liczba nieruchomości - budynków 26 , liczba punktów odbioru 27 Liczba osób 113 12. Karolków Szwarocki - Liczba nieruchomości - budynków 38 , liczba punktów odbioru 45 Liczba osób 141 13. Karolków Rybnowski - Liczba nieruchomości - budynków 27 , liczba punktów odbioru 28 Liczba osób 120 14. Koszajec - Liczba nieruchomości - budynków 20 , liczba punktów odbioru 22 Liczba osób 56 15. Ludwików - Liczba nieruchomości - budynków 17 , liczba punktów odbioru 20 Liczba osób 77 16. Nowy Szwarocin - Liczba nieruchomości - budynków 22 , liczba punktów odbioru 26 Liczba osób 99 17. Nowa Wieś - Liczba nieruchomości - budynków 22 , liczba punktów odbioru 25 Liczba osób 81 18. Matyldów - Liczba nieruchomości - budynków 30 , liczba punktów odbioru 33 Liczba osób 107 19. Rybionek - Liczba nieruchomości - budynków 11 , liczba punktów odbioru 12 Liczba osób 48 20. Rybno - Liczba nieruchomości - budynków 153 , liczba punktów odbioru 169 Liczba osób 564 21. Sarnów - Liczba nieruchomości - budynków 40 , liczba punktów odbioru 43 Liczba osób 147 22. Stary Szwarocin - Liczba nieruchomości - budynków 20 , liczba punktów odbioru 21 Liczba osób 99 23. Wesoła - Liczba nieruchomości - budynków 16 , liczba punktów odbioru 17 Liczba osób 79 24. Wężyki - Liczba nieruchomości - budynków 55 , liczba punktów odbioru 66 Liczba osób 256 25. Złota - Liczba nieruchomości - budynków 41 , liczba punktów odbioru 44 Liczba osób 149 Razem. - Liczba nieruchomości - budynków 823 , liczba punktów odbioru 917 Liczba osób 3282 Obowiązki Wykonawcy: 1) W dniu podpisania umowy zostanie przekazany wykaz nieruchomości. Na podstawie w/w wykazu przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca opracuje harmonogram odbioru wywozu odpadów na II półrocze 2015 nie później niż w ciągu 10 dni od podpisania umowy. Harmonogramy na kolejna lata będą sporządzane na podstawie terminów zawartych w harmonogramie w 2015r. W harmonogramie Wykonawca uwzględni termin ostatniego odbioru odpadów w ostatnim tygodniu miesiąca trwania umowy. 2) Wykonawca zobowiązany będzie do dystrybucji harmonogramów wśród właścicieli nieruchomości w ciągu 7 dni od ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami (tj.: ulotek, ogłoszeń itp.). 3) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów komunalnych w niezbędne pojemniki oraz w worki przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest dostosować wielkość pojemników do ilości osób zamieszkujących poszczególne nieruchomości .Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela .W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności, co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach , co najmniej 3 dniowych w godzinach 7.00-.20.00 4) Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy w formie pisemnej , informację o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów. 5) Wykonawca zobowiązany będzie, w zakresie przedmiotu zamówienia do monitorowania wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie dokonuje segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego w formie pisemnej, o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację w formie fotografii nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości i w jakim dniu doszło do ustalenia ww. zdarzenia; 6) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju wydanych pojemników i worków w terminie 7 dni roboczych od dnia zakończenia danego miesiąca. 7) Wykonawca zobowiązany jest również do przekazywania comiesięcznych wykazów w formie papierowej podpisanej przez osobę wskazaną do realizacji umowy potwierdzających odbiór odpadów zmieszanych i selektywnych od mieszkańców z zaznaczeniem adresu nieruchomości , rodzaju odpadu i ilości odebranych pojemników oraz worków. W wykazie tym Wykonawca wskaże również , z której nieruchomości nie zostały odebrane odpady ( pojemnik czy worki). 8) W trakcie wykonywania umowy Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia , zgłaszanych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Wykonawca dokona zmiany pojemnika na mniejszy lub większy na wniosek osób zamieszkujących daną nieruchomość w uzgodnieniu z Zamawiającym. 9) Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców Gminy Rybno o terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz zasadach ich segregowania. W tym celu Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym sporządza harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz informacje o zasadach segregowania odpadów. Harmonogram oraz informacje o zasadach segregowania odpadów Zamawiający będzie publikował na swojej stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń. Wykonawca jest również odpowiedzialny za powielanie i dystrybucję do mieszkańców przy pierwszej i każdej kolejnej zmianie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych oraz informacji o zasadach segregowania. 10) Wykonawca zobowiązany będzie do zabierania dostawionych przy pojemnikach worków z odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie miesiąca będzie niewystarczająca) oraz poinformowania Zamawiającego o miejscach odbioru tego rodzaju worków, w celu przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość; Wykonawca zobowiązuje się do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego , w szczególności do: a) zapobiegania wysypywania się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru. b) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników i worków jeśli jest to wynikiem jego działalności. 11) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru i transportu odpadów , również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości , z których są odbierane odpady komunalne będzie znacznie utrudniony z powodu remontów dróg, dojazdów itp. w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niepozostawienie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem do Zamawiającego; 12) Podmiot odbierający odpady komunalne jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów: a) Selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwienia odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach. b) Zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust.1 pkt.6 ustawy do 20% wartości zamówienia podstawowego które, będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający działając na podstawie art.45 ust. 2 ustawy wymaga wniesienia wadium w wysokości wysokości: 9.000,00 zł (słownie:dziewięć tysięcy złotych )
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał: a) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwego starostę, wymagane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), b) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wymagany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.). 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1) ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. 3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące:posiadania wiedzy i doświadczenia. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał, a w przypadku usług okresowych lub ciągłych również wykonał lub wykonuje w okresie trzech lat przed dniem upływu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości, w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o łącznej masie min.500 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (20 03 01). Fakt należytego wykonania usługi należy udokumentować stosownym dowodem. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. 3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na dzień otwarcia ofert, spełniał wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122); a w szczególności dysponował co najmniej: a) 1 pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) 1 pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. 3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań ,których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), przy czym ważność polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia, musi obejmować co najmniej dzień składania oferty. Wykonawca, który zostanie wybrany na Wykonawcę przedmiotu zamówienia publicznego zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). Obowiązek ten nie dotyczy Wykonawcy, którego polisa lub inny dokument ubezpieczenia złożony wraz z ofertą obejmuje okres objęty realizacją przedmiotu zamówienia. W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) nieobejmującego całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca ten zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu kolejnych opłaconych polis lub innych dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. 3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Inne dokumenty wymienione w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 98
- 2 - dodatkowe odbiory odpadów zielonych - 2
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie w razie zaistnienia następujących okoliczności: 1) klęski żywiołowe; 2) inne warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu niniejszej umowy; 3) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością wykonywania przedmiotu niniejszej umowy lub wykonywania czynności przewidzianych niniejszą umową. 2. W przypadkach, o których mowa w ust. 2: 1) Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z opóźnienia lub niewykonania jego zobowiązań wynikających z niniejszej umowy; 2) Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić te czynności, których realizacja nie podlega ograniczeniom wynikającym z przypadków, o których mowa w ust. 2, chyba że Zamawiający uzna, iż prawdopodobne jest tylko częściowe wykonanie czynności, które będą dla niego nieprzydatne, 3) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym, czy i jakie alternatywne środki są możliwe do zastosowania w celu prowadzenia czynności objętych niniejszą umową w przypadkach, o których mowa w ust. 2 oraz zobowiązany jest do podjęcia działań uzgodnionych w tym zakresie przez obydwie strony.Umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zawarta wg.wzoru umowy stanowiacej Załącznik do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rybno.e-sochaczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd gminy Rybno, ul. Długa 20, 96-514 Rybno.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd gminy Rybno, ul. Długa 20, 96-514 Rybno , sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz zagospodarowaniu przyjętych odpadów
- Zagospodarowanie odpadów z SKM - II postępowanie
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wytworzonych na oczyszczalni ścieków w Mogielnicy
- Prowadzenie i organizacja Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Wejherowo w Części 1 - PSZOK północny.
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Ruja
- Opróżnianie lokali wraz z pomieszczeniami przynależnymi - piwnice
więcej: Usługi wywozu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.