eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybno › Odbiór i zagospoadarowanie odpadówkomunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rybno.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-01

Rybno: Odbiór i zagospoadarowanie odpadówkomunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rybno.
Numer ogłoszenia: 162178 - 2015; data zamieszczenia: 01.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rybno , ul. Długa 20, 96-514 Rybno, woj. mazowieckie, tel. 046 8611438, faks 046 8611438.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospoadarowanie odpadówkomunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rybno..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysku lub unieszkodliwienie) , wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Rybno w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.),zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza , przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz przepisami prawa miejscowego. W niniejszym opisie przedmiotu zamówienia przez pojęcie właściciela nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej .Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie pojemnikowo- workowy system zbiórki odpadów komunalnych:Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01):Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l. i worków o pojemności 120 l w przypadku przepełnienia pojemnika. Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 1 raz na tygodnie,zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego w godzinach (7.00-20.00) Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady (kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 17, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 23, 20 01 26, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, ex 20 01 99, 20 02 01, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99, 20 03 07 ). a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. b)Worki do odbioru od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: - materiał: folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, - pojemność: minimalna pojemność: 120 l., o grubości - kolor - Wykonawca powinien zapewnić worki w co najmniej 3 kolorach: niebieski- papier, zielony-szkło, żółty- plastik, opakowania wielomateriałowe, metale, - grubość - zapewniającej odpowiednią wytrzymałość mechaniczną worków, tj. co najmniej 60 mikronów - dla odpadów zielonych wykonawca winien zapewnić worki perforowane w kolorze brązowym, - oznakowanie - worki winny być opatrzone nadrukiem jednostronnym , na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone i zawierać informację jakie odpady winny być umieszczane w worku. Dodatkowo na workach może widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy. c) Worki do odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest dostarczać w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu. d) Częstotliwość odbioru i wywozu - worki z odpadami selektywnie zebranymi odbierane będą w okresie marzec -październik co 4 tygodnie a w miesiącach listopad - luty co 8 tygodni zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego w godzinach (7.00-20.00) e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych, worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości nowych, pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w tej samej ilości dla danego rodzaju co worki odebrane. Dotyczy tylko zabudowy jednorodzinnej i osób, które zdeklarowały, iż będą segregować odpady komunalne. f) Meble , odpady wielkogabarytowe , chemikalia, zużyte opony wystawione przez właścicieli przed nieruchomości będą odbierane przez Wykonawcę w ustalonych wcześniej terminach w godzinach (7.00- 20.00) g) Odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane będą wyznaczonych miejsc w formie mobilnego punktu selektywnej na zgłoszenie w ciągu 4 tygodni w godzinach (7.00- 20.00) h) Częstotliwość odbioru prze Wykonawcę odpadów zielonych 5 razy w roku w okresie maj- wrzesień. Przy jednorazowym odbiorze worków na odpady z każdego punktu odbioru w zabudowie jednorodzinnej Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia 3 worków brązowych. W ofercie Wykonawca może zadeklarować dodatkowe terminy odbioru odpadów zielonych w terminach obejmujących następujące miesiące : kwiecień , październik i) Zużyte baterie , akumulatory będą odbierane przez Wykonawcę z wyznaczonych miejsc na terenie Gminy Rybno na zgłoszenie telefoniczne o zapełnieniu pojemników , w ciągu 48 godzin. j) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny co 4 tygodnie. 3. Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia (nie stanowiące limitów zamówienia): 1) Szacuje się, że na terenie Gminy Rybno istnieje ok. 822 nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej; 2) Powierzchnia Gminy Rybno wynosi 72,84 km2; 3) Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Rybno na dzień 31grudnia 2014 r. - 3499 osób; liczba mieszkańców objętych systemem gospodarowania odpadami - 3282 osoby. 4) Gmina Rybno posiada na swoim terenie ok.100 km dróg; 5) Odbiór odpadów z zabudowy jednorodzinnej z pojemników 120 i 240l.; 6) Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Rybno, określona na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w roku 2014 wyniosła: a) Zmieszane odpady komunalne - 410,7 Mg; b) Opakowania z papieru i tektury - 4,8 Mg; c) Opakowania ze szkła - 8,1 Mg; d) Opakowania z tworzyw sztucznych - 23,8 Mg; Przedmiotem zamówienia nie jest objęte odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy z nieruchomości niezamieszkałych . Struktura mieszkańców Gminy w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi ( na dzień 29.06. 2015 r.): Udział osób segregujących odpady - 96,00% * Udział osób niesegregujących odpady - 4,00% * Uwaga (*) *-Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany procentu udziału osób niesegregujących i segregujących odpady. Ich procentowy udział w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie. Orientacyjna liczba nieruchomości z których będą odbierane odpady komunalne. 1. Antosin - Liczba nieruchomości - budynków 29 , liczba punktów odbioru 30 Liczba osób 88 2. Aleksandrów - Liczba nieruchomości - budynków 25 , liczba punktów odbioru 29 Liczba osób 123 3. Bronisławy - Liczba nieruchomości - budynków 24 , liczba punktów odbioru 27 Liczba osób 70 4. Cypriany - Liczba nieruchomości - budynków 39 , liczba punktów odbioru 44 Liczba osób 157 5. - Ćmiszew Parcel- Liczba nieruchomości - budynków 18 , liczba punktów odbioru 23 Liczba osób 80 6. Ćmiszew Rybnowski - Liczba nieruchomości - budynków 26 , liczba punktów odbioru 29 Liczba osób 107 7. Erminów - Liczba nieruchomości - budynków 37 , liczba punktów odbioru 42 Liczba osób 162 8. Jasieniec - Liczba nieruchomości - budynków 44 , liczba punktów odbioru 48 Liczba osób 182 9. Józin - Liczba nieruchomości - budynków 23 , liczba punktów odbioru 24 Liczba osób 91 10. Kamieńszczyzna - Liczba nieruchomości - budynków 20 , liczba punktów odbioru 23 Liczba osób 86 11. Konstantynów - Liczba nieruchomości - budynków 26 , liczba punktów odbioru 27 Liczba osób 113 12. Karolków Szwarocki - Liczba nieruchomości - budynków 38 , liczba punktów odbioru 45 Liczba osób 141 13. Karolków Rybnowski - Liczba nieruchomości - budynków 27 , liczba punktów odbioru 28 Liczba osób 120 14. Koszajec - Liczba nieruchomości - budynków 20 , liczba punktów odbioru 22 Liczba osób 56 15. Ludwików - Liczba nieruchomości - budynków 17 , liczba punktów odbioru 20 Liczba osób 77 16. Nowy Szwarocin - Liczba nieruchomości - budynków 22 , liczba punktów odbioru 26 Liczba osób 99 17. Nowa Wieś - Liczba nieruchomości - budynków 22 , liczba punktów odbioru 25 Liczba osób 81 18. Matyldów - Liczba nieruchomości - budynków 30 , liczba punktów odbioru 33 Liczba osób 107 19. Rybionek - Liczba nieruchomości - budynków 11 , liczba punktów odbioru 12 Liczba osób 48 20. Rybno - Liczba nieruchomości - budynków 153 , liczba punktów odbioru 169 Liczba osób 564 21. Sarnów - Liczba nieruchomości - budynków 40 , liczba punktów odbioru 43 Liczba osób 147 22. Stary Szwarocin - Liczba nieruchomości - budynków 20 , liczba punktów odbioru 21 Liczba osób 99 23. Wesoła - Liczba nieruchomości - budynków 16 , liczba punktów odbioru 17 Liczba osób 79 24. Wężyki - Liczba nieruchomości - budynków 55 , liczba punktów odbioru 66 Liczba osób 256 25. Złota - Liczba nieruchomości - budynków 41 , liczba punktów odbioru 44 Liczba osób 149 Razem. - Liczba nieruchomości - budynków 823 , liczba punktów odbioru 917 Liczba osób 3282 Obowiązki Wykonawcy: 1) W dniu podpisania umowy zostanie przekazany wykaz nieruchomości. Na podstawie w/w wykazu przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca opracuje harmonogram odbioru wywozu odpadów na II półrocze 2015 nie później niż w ciągu 10 dni od podpisania umowy. Harmonogramy na kolejna lata będą sporządzane na podstawie terminów zawartych w harmonogramie w 2015r. W harmonogramie Wykonawca uwzględni termin ostatniego odbioru odpadów w ostatnim tygodniu miesiąca trwania umowy. 2) Wykonawca zobowiązany będzie do dystrybucji harmonogramów wśród właścicieli nieruchomości w ciągu 7 dni od ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami (tj.: ulotek, ogłoszeń itp.). 3) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów komunalnych w niezbędne pojemniki oraz w worki przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest dostosować wielkość pojemników do ilości osób zamieszkujących poszczególne nieruchomości .Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela .W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności, co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach , co najmniej 3 dniowych w godzinach 7.00-.20.00 4) Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy w formie pisemnej , informację o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów. 5) Wykonawca zobowiązany będzie, w zakresie przedmiotu zamówienia do monitorowania wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie dokonuje segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego w formie pisemnej, o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację w formie fotografii nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości i w jakim dniu doszło do ustalenia ww. zdarzenia; 6) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju wydanych pojemników i worków w terminie 7 dni roboczych od dnia zakończenia danego miesiąca. 7) Wykonawca zobowiązany jest również do przekazywania comiesięcznych wykazów w formie papierowej podpisanej przez osobę wskazaną do realizacji umowy potwierdzających odbiór odpadów zmieszanych i selektywnych od mieszkańców z zaznaczeniem adresu nieruchomości , rodzaju odpadu i ilości odebranych pojemników oraz worków. W wykazie tym Wykonawca wskaże również , z której nieruchomości nie zostały odebrane odpady ( pojemnik czy worki). 8) W trakcie wykonywania umowy Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia , zgłaszanych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Wykonawca dokona zmiany pojemnika na mniejszy lub większy na wniosek osób zamieszkujących daną nieruchomość w uzgodnieniu z Zamawiającym. 9) Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców Gminy Rybno o terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz zasadach ich segregowania. W tym celu Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym sporządza harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz informacje o zasadach segregowania odpadów. Harmonogram oraz informacje o zasadach segregowania odpadów Zamawiający będzie publikował na swojej stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń. Wykonawca jest również odpowiedzialny za powielanie i dystrybucję do mieszkańców przy pierwszej i każdej kolejnej zmianie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych oraz informacji o zasadach segregowania. 10) Wykonawca zobowiązany będzie do zabierania dostawionych przy pojemnikach worków z odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie miesiąca będzie niewystarczająca) oraz poinformowania Zamawiającego o miejscach odbioru tego rodzaju worków, w celu przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość; Wykonawca zobowiązuje się do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego , w szczególności do: a) zapobiegania wysypywania się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru. b) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników i worków jeśli jest to wynikiem jego działalności. 11) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru i transportu odpadów , również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości , z których są odbierane odpady komunalne będzie znacznie utrudniony z powodu remontów dróg, dojazdów itp. w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niepozostawienie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem do Zamawiającego; 12) Podmiot odbierający odpady komunalne jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów: a) Selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwienia odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach. b) Zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust.1 pkt.6 ustawy do 20% wartości zamówienia podstawowego które, będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający działając na podstawie art.45 ust. 2 ustawy wymaga wniesienia wadium w wysokości wysokości: 9.000,00 zł (słownie:dziewięć tysięcy złotych )

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał: a) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwego starostę, wymagane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), b) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wymagany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.). 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1) ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. 3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące:posiadania wiedzy i doświadczenia. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał, a w przypadku usług okresowych lub ciągłych również wykonał lub wykonuje w okresie trzech lat przed dniem upływu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości, w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o łącznej masie min.500 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (20 03 01). Fakt należytego wykonania usługi należy udokumentować stosownym dowodem. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. 3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na dzień otwarcia ofert, spełniał wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122); a w szczególności dysponował co najmniej: a) 1 pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) 1 pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. 3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań ,których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), przy czym ważność polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia, musi obejmować co najmniej dzień składania oferty. Wykonawca, który zostanie wybrany na Wykonawcę przedmiotu zamówienia publicznego zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). Obowiązek ten nie dotyczy Wykonawcy, którego polisa lub inny dokument ubezpieczenia złożony wraz z ofertą obejmuje okres objęty realizacją przedmiotu zamówienia. W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) nieobejmującego całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca ten zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu kolejnych opłaconych polis lub innych dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1)ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2)sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin pracy Komisji przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy Rybno do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. 3)w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty wymienione w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - dodatkowe odbiory odpadów zielonych - 2

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie w razie zaistnienia następujących okoliczności: 1) klęski żywiołowe; 2) inne warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu niniejszej umowy; 3) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością wykonywania przedmiotu niniejszej umowy lub wykonywania czynności przewidzianych niniejszą umową. 2. W przypadkach, o których mowa w ust. 2: 1) Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z opóźnienia lub niewykonania jego zobowiązań wynikających z niniejszej umowy; 2) Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić te czynności, których realizacja nie podlega ograniczeniom wynikającym z przypadków, o których mowa w ust. 2, chyba że Zamawiający uzna, iż prawdopodobne jest tylko częściowe wykonanie czynności, które będą dla niego nieprzydatne, 3) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym, czy i jakie alternatywne środki są możliwe do zastosowania w celu prowadzenia czynności objętych niniejszą umową w przypadkach, o których mowa w ust. 2 oraz zobowiązany jest do podjęcia działań uzgodnionych w tym zakresie przez obydwie strony.Umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zawarta wg.wzoru umowy stanowiacej Załącznik do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rybno.e-sochaczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd gminy Rybno, ul. Długa 20, 96-514 Rybno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd gminy Rybno, ul. Długa 20, 96-514 Rybno , sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.