Wołomin: Zamówienie dodatkowe dla zadania - Budowa szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi w Majdanie z siedzibą w Leśniakowiźnie wraz z salą gimnastyczną, urządzeniami sportu i rekreacji, parkingiem dla samochodów osobowych, zadaszonym parkingiem dla rowerów oraz towarzyszącą infrastrukturą techniczną i obsługą komunikacyjną na terenie dz. nr ew 121, 154/5 w miejscowości Leśniakowizna gm. Wołomin - realizacja pod klucz.
Numer ogłoszenia: 162077 - 2014; data zamieszczenia: 25.07.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wołomin, ul. Ogrodowa 4, 05-200 Wołomin, woj. mazowieckie, tel. 22 7633000, faks 22 7633066.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe dla zadania - Budowa szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi w Majdanie z siedzibą w Leśniakowiźnie wraz z salą gimnastyczną, urządzeniami sportu i rekreacji, parkingiem dla samochodów osobowych, zadaszonym parkingiem dla rowerów oraz towarzyszącą infrastrukturą techniczną i obsługą komunikacyjną na terenie dz. nr ew 121, 154/5 w miejscowości Leśniakowizna gm. Wołomin - realizacja pod klucz..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są następujące roboty dodatkowe - zamienne, w związku z budową szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi w Majdanie z siedzibą w Leśniakowiźnie wraz z salą gimnastyczną, urządzeniami sportu i rekreacji, parkingiem dla samochodów osobowych, zadaszonym parkingiem dla rowerów oraz towarzyszącą infrastrukturą techniczną i obsługą komunikacyjną na terenie dz. nr ew 121, 154/5 w miejscowości Leśniakowizna gm. Wołomin - realizacja pod klucz: - wykonanie zamiennego pokrycia dachowego poprzez zastosowanie pokrycia dachów o konstrukcji drewnianej płytami warstwowymi gr.10 cm z rdzeniem poliuretanowym wraz z systemem asekuracyjnym oraz zmniejszenie grubości izolacyjnej ocieplenia poddasza nieużytkowego z wełny mineralnej z 20 cm na 15 cm; - wypłycenie zbiornika wód opadowych wraz z wypłaceniem również kanalizacji sanitarnej deszczowej zewnętrznej, a tym samym wykonanie zamiennej dokumentacji projektowej, na podstawie której wyceniono zbiornik z wyniesionym dnem. Zastosowanie popy o wyższej wydajności zapobiegającej tymczasowemu podtopieniu obiektu; - wykonanie zamiennego rozwiązania w zakresie oświetlenia zewnętrznego, poprzez zastosowanie opraw zewnętrznych metahalogenkowych montowanych na elewacji na budynku odpowiadające swym zasięgiem i funkcją projektowanemu słupowemu oświetleniu. Zamiana 2 szt. kamer obrotowych zlokalizowanych na sali gimnastycznej na kamery wandaloodporne w liczbie 2 szt. zlokalizowanych w narożnikach naprzeciw siebie oraz zamiana 3 szt. kamer obrotowych zlokalizowanych na zewnętrznej ścianie budynku na 6 szt kamer stacjonarnych; - wykonanie zamiennego rozwiązania w wykonaniu instalacji sanitarnych, c.o. w zakresie zastosowania zamiany grzejników kanałowych na grzejniki płytowe o nie mniejszej mocy grzewczej; - zamontowanie osłon grzejnikowych; - wykonanie wentylacji w pomieszczeniach stołówki, szatni szkolnej, portierni oraz archiwum sekretariatu; - dokonanie zagęszczenia nasadzeń zieleni izolacyjnej; - wykonanie zamykanych szafek na naczynia w kuchni obiektu oświatowego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.42.10 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych 45.21.22.22 - Roboty budowlane związane z salami gimnastycznymi 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.11.27.00 - Roboty w zakresie kształtowania terenu 37.42.00.00 - Sprzęt gimnastyczny 39.15.00.00 - Różne meble i wyposażenie .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.07.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Rembud Sp. z o.o., ul. Szosa Ciechanowska 6 G, Przasnysz, kraj/woj. Polska.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 174737,51 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 214927,13
Oferta z najniższą ceną: 214927,13 / Oferta z najwyższą ceną: 214927,13
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Po przeanalizowaniu dokumentacji projektowej w trakcie wykonawstwa oraz w oparciu o opinie inspektorów nadzoru inwestorskiego, projektanta oraz użytkownika, stwierdzono, iż zaszła konieczność wykonania nw. robót dodatkowych, zamiennych: 1) wykonanie zamiennego pokrycia dachowego poprzez zastosowanie pokrycia dachów o konstrukcji drewnianej płytami warstwowymi gr.10 cm z rdzeniem poliuretanowym wraz z systemem asekuracyjnym. W projekcie budowlanym i wykonawczym nie określono jednoznacznie, iż zaprojektowane płyty dachowe są z wypełnieniem poliuretanowym. Z uwagi na stanowisko Wykonawcy, iż przy przygotowaniu oferty, posiłkował się uzupełnieniem zapisów dokumentacji poprzez zapisy specyfikacji technicznych, gdzie widnieje zapis odnośnie wypełnienia płyt styropianem, stwierdzono, iż zaszła konieczność zastosowania pokrycia dachowego poprzez zastosowanie płyt dachowych z wypełnieniem poliuretanowym przy zachowaniu 10,0 cm grubości płyty. Ponadto ustalono, iż możliwe jest zmniejszenie grubości izolacyjnej ocieplenie poddasza nieużytkowego z wełny mineralnej z 20 cm na 15 cm; 2) w trakcie wykonania zbiornika wód opadowych, okazało się, że podstawowa dokumentacja projektowa nie obejmowała prawidłowego wyliczenia stali zbrojeniowej żelbetowego zbiornika. W związku z powyższym w celu wyeliminowania rozmiaru kosztów dodatkowych, jakie Zamawiający winien ponieść z tytułu wykonania zaprojektowanego zbiornika, postanowiono o jego wypłyceniu wraz z wypłaceniem również kanalizacji sanitarnej deszczowej zewnętrznej, a tym samym wykonaniu zamiennej dokumentacji projektowej, na podstawie której wyceniono zbiornik z wyniesionym dnem. Dodatkowo, Projektant zastosował taki dobór pompy, która w trakcie dużych, długotrwałych i intensywnych opadów, nie spełniałaby swojej funkcji, w związku z powyższym podjęto decyzję o zastosowaniu popy o wyższej wydajności zapobiegającej tymczasowemu podtopieniu obiektu, powyższe podyktowane jest dużą ilością terenu utwardzonego kostka brukową i zabezpieczeniu przed spływaniem wód na nieruchomości sąsiednie. 3) wykonanie zamiennego rozwiązania w zakresie oświetlenia zewnętrznego, poprzez zastosowanie opraw zewnętrznych metahalogenkowych montowanych na elewacji na budynku odpowiadające swym zasięgiem i funkcją projektowanemu słupowemu oświetleniu, z których Zamawiający rezygnuje na rzecz w/w rozwiązania zamiennego; Dodatkowo przyjęto zamienne rozwiązanie w stosunku do instalacji niskopradowych, gdzie zamiast 5 szt. kamer obrotowych, zaproponowano zamianę 2 szt. kamer obrotowych zlokalizowanych na sali gimnastycznej na kamery wandaloodporne w liczbie 2 szt. zlokalizowanych w narożnikach naprzeciw siebie oraz zamianę 3 szt. kamer obrotowych zlokalizowanych na zewnętrznej ścianie budynku na 6 szt kamer stacjonarnych. Powyższe potraktowano jako rozwiązanie zamienne, oszczędne i służące polepszeniu warunków eksploatacyjnym i poprawy bezpieczeństwa w trakcie użytkowania obiektu; 4) wykonanie zamiennego rozwiązania w wykonaniu instalacji sanitarnych, c.o. w zakresie zastosowania zamiany grzejników kanałowych na grzejniki płytowe o nie mniejszej mocy grzewczej. Zamiana grzejnika z gładką płytą PTV na grzejnik standardowy niesie za sobą dodatkowo większe moce, zachowując tym samym te same wymiary, co wpłynie korzystnie na eksploatację obiektu; 5) w trakcie realizacji okazało się, że dokumentacja projektowa nie zakładała wykonania osłon grzejnikowych, mając na uwadze bezpieczeństwo uczni i spełnienie przepisów ws. warunków technicznych oraz eliminując ryzyko sprzeciwu służb ds. sanepidu, postanowiono o zamontowaniu w/w osłon. 6) wykonanie dodatkowo wentylacji w pomieszczeniach stołówki, szatni szkolnej, portierni oraz archiwum sekretariatu, której wykonania nie przewidywała dokumentacja projektowa przekazana do realizacji Wykonawcy robót. Powyższe jest niezbędne w celu spełnienia prawidłowej funkcji pomieszczeń oraz spełnieniu obowiązujących przepisów w zakresie prawidłowej wymiany powietrza w pomieszczeniach; 7) w trakcie realizacji robót odstąpiono od wykonania instalacji solarnej spowodowanej. Powyższe spowodowane jest faktem, iż podczas największej wydajności i sprawności kolektorów słonecznych w okresie letnim, instalacja nie będzie w pełni eksploatowana, wręcz będzie generowała dodatkowe koszty związane z prawidłowym utrzymaniem instalacji; 8) podczas realizacji obiektu, stwierdzono, iż dokumentacja projektowa zakłada zachowanie istniejących ogrodzeń w terenie, pomimo próby wykonania ogrodzenia bocznego stwierdzono, iż istniejące ogrodzenia boczne są w dostatecznie dobrym stanie, aby je pozostawić, natomiast ustalono, iż Wykonawca dokona zagęszczenia nasadzeń zieleni izolacyjnej; 9) wykonawca w trakcie realizacji inwestycji odstąpił od wykonania elementów ozdobnych na posadzce w hallu, z tego tytułu powstały oszczędności, które wyceniono i zróżnicowano w w. protokole; 10) w trakcie inwestycji i realizacji robót okazało się, że dokumentacja projektowa nie zakładała wykonania zamykanych szafek na naczynia w kuchni obiektu oświatowego, nie wykonanie w/w zamykanych szafek będzie miało wpływ na złe funkcjonowanie obiektu tj. na nie zgodne z podstawowymi zasadami z zakresu zachowania czystości i higieny sanitarnej, w związku z powyższym postanowiono o uzupełnieniu ww. wyposażenia technologicznego kuchni w szafki zamykane. Prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania ww. dodatkowego zakresu robót zarówno z przyczyn technicznych jak i gospodarczych. UZASADNIENIE PRAWNE: Art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2013 r. poz.907 z późn. zm.).
INNE PRZETARGI Z WOŁOMINA
- Remont drogi powiatowej nr 4363W ul. Piłsudskiego w Ząbkach na odcinku od ronda na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Powstańców do działki 4/11 obr. 03-30 wraz z rondem
- Rozbudowa Systemu HIS Zamawiającego, poprzez dostawę i wdrożenie dodatkowych obszarów funkcjonalnych
- Migracja wraz z rozbudową środowiska baz danych oraz dostawa doposażenia infrastruktury IT
- Modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Dybów Kolonia, gmina Radzymin
- Modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Ciemne, gmina Radzymin
- Modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Stary Janków, gmina Radzymin
więcej: przetargi w Wołominie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont części pomieszczeń i klatki schodowej oraz wykonanie instalacji p.poż. w budynku nr 1 OSW nr 2 dla Niesłyszących i Słabosłyszących im. Jana Siestrzyńskiego w Wejherowie
- "Termomodernizacja budynku strażnicy w miejscowości Kołacinek"
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w Gminie Brudzeń Duży
- Remont pomieszczeń w oddziałach przedszkolnych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Dąbrowie Leśnej oraz Szkoły Podstawowej w Dziekanowie Leśnym.
- Remont sal wykładowych nr 351, 353, laboratorium nr 268 oraz pokoi nr 225 i 227 w budynku Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska przy al. Piastów 50 A w Szczecinie
- ZP/CZD/063/24 ADAPTACJA POMIESZCZEŃ DLA POTRZEB STWORZENIA BIOBANKU i PEDIATRYCZNEGO CENTRUM MEDYCYNY CYFROWEJ na terenie Instytutu "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka" w trybie "zaprojektuj i wybuduj"
więcej: Sprzęt gimnastyczny »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.