eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Elbląg › Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy przy realizacji inwestycji Przebudowa przepustu w ciągu ul. Fromborskiej w Elblągu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-23

Elbląg: Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy przy realizacji inwestycji Przebudowa przepustu w ciągu ul. Fromborskiej w Elblągu
Numer ogłoszenia: 159863 - 2014; data zamieszczenia: 23.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina - Miasto Elbląg , ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, faks 55 239 33 34.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy przy realizacji inwestycji Przebudowa przepustu w ciągu ul. Fromborskiej w Elblągu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia: Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy przy realizacji inwestycji Przebudowa przepustu w ciągu ul. Fromborskiej w Elblągu Przedmiot główny: CPV: 71.54.00.00-5 Nazewnictwo wg CPV: Usługi zarządzania budową Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inżyniera Budowy przy realizacji inwestycji (Projektu) Przebudowa przepustu w ciągu ul. Fromborskiej w Elblągu. 2. Zakres usługi stanowiącej przedmiot zamówienia obejmuje: A. wykonanie analizy dokumentacji projektowej wraz z dokumentami i opracowaniami, o których mowa w ust. 2 wzoru Umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ, oraz z decyzją o pozwoleniu na budowę i sporządzenie raportu z tej analizy pod kątem prawidłowości tej dokumentacji, przedmiaru robót i szczegółowych specyfikacji technicznych oraz wyegzekwowanie naniesienia przez projektanta niezbędnych zmian do dokumentacji projektowej, przedmiarów robót i specyfikacji technicznych, B. uczestnictwo w postępowaniu przetargowym na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych w szczególności poprzez przygotowanie wyjaśnień wykonawcom robót, weryfikację ofert wykonawców na roboty budowlane, C. przygotowanie procesu inwestycyjnego: Wykonawca (Inżynier) będzie uczestniczył w przygotowaniu procesu inwestycyjnego, D. zarządzanie, kierowanie i pełnienie funkcji Inżyniera Budowy, w tym pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz prowadzenie bieżących rozliczeń (w trakcie trwania inwestycji, o której mowa w ust. 1 wzoru Umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ), E. końcowe rozliczenie inwestycji i przygotowania przekazania środków trwałych, F. obsługa okresu gwarancyjnego wykonanych robót z tytułu gwarancji jakości i rękojmi. 3. Szczegółowy zakres zamówienia Wykonawcy (Inżyniera) obejmuje: 1. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy: A. Powołanie Zespołu Inżyniera Budowy w minimalnym składzie j.n.: - Kierownik Zespołu/Inspektor nadzoru robót drogowych: posiadający wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi B. Analiza, weryfikacja i ocena kompletności dokumentacji projektowej o której mowa w § 1 ust. 3 pkt A wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ, w tym m.in.: - Sprawdzenie kompletności i zawartości merytorycznej projektów wykonawczych i budowlanych, przedmiarów i kosztorysów inwestorskich oraz szczegółowych specyfikacji technicznych w zakresie spójności w/w elementów oraz kompletności z punktu widzenia celu któremu mają służyć. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w tym zakresie Wykonawca (Inżynier) wyegzekwuje od projektanta naniesienie poprawek w ramach nadzoru autorskiego. - Analiza zakresu robót ujętych w dokumentacji projektowej i wyszczególnionych w przedmiarach pod kątem możliwości wystąpienia robót koniecznych/dodatkowych w trakcie realizacji inwestycji. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w ujętym w dokumentacji niezbędnym zakresie robót lub jego niespójności z przedmiarami, Wykonawca (Inżynier) wyegzekwuje od projektanta naniesienie poprawek w ramach nadzoru autorskiego. - Sprawdzenie kompletności uzyskanych uzgodnień firm branżowych, opinii i zezwoleń właściwych organów i instytucji wynikających z warunków technicznych firm branżowych oraz obowiązujących przepisów. W przypadku stwierdzenia niekompletnych lub nieaktualnych uzgodnień, opinii, pozwoleń Wykonawca (Inżynier) zobowiązany będzie do uzyskania brakujących lub uaktualnienia przedmiotowych uzgodnień, opinii, pozwoleń we własnym zakresie. - Sprawdzenie kompletności zawartości merytorycznej projektów wykonawczych i budowlanych, przedmiarów i kosztorysów inwestorskich oraz szczegółowych specyfikacji technicznych w zakresie spełnienia wymagań i warunków określonych w zezwoleniach właściwych organów i instytucji, uzgodnieniach firm branżowych wynikających z warunków technicznych. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w tym zakresie Wykonawca (Inżynier) wyegzekwuje od projektanta naniesienie poprawek w ramach nadzoru autorskiego - Analiza, weryfikacja i ocena kompletności dokumentacji projektowej musi być wykonana przez osobę z wymaganymi uprawnieniami budowlanymi niezależną od autora projektu. oraz przekazanie raportu zawierającego wnioski i uwagi z oceny dokumentacji projektowej w zakresie potrzeb ewentualnych korekt w terminie 14 dni od otrzymania dokumentacji od Zamawiającego. C. Wykonawca (Inżynier) jest odpowiedzialny za przekazanie kompletnej dokumentacji projektowej dla wykonawcy robót. D. Uczestnictwo w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania przetargowego na roboty budowlane związanego z realizacją zadania, o którym mowa w § 1 wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ m.in. poprzez przygotowanie treści wyjaśnień wykonawcom w trakcie trwania postępowania przetargowego, sprawdzenie poprawności wyliczenia wartości oferty z kosztorysem ofertowym, złożonym przez każdego z wykonawców w w/w postępowaniu przetargowym. E. Przekazanie wykonawcy robót terenu budowy oraz zarejestrowanie Dziennika Budowy, o którym mowa w § 1 ust. 1. wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. Powiadomienie o rozpoczęciu robót firm branżowych, które mają swoje urządzenia w obszarze inwestycji. F. Sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie, jaki wynika z obowiązujących przepisów prawa budowlanego oraz postanowień wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. G. Współpraca z firmami branżowymi, które mają swoje urządzenia w obszarze inwestycji i koordynacja robót w przypadku kiedy firmy te będą siłami własnymi realizować ich remonty lub wymieniać w trakcie realizacji inwestycji. H. Wykonawca (Inżynier) zobowiązany będzie wyegzekwować od wykonawcy robót harmonogramu robót oraz do przedłożenia harmonogramu wraz ze swoją opinią Zamawiającemu w ciągu 7 dni od otrzymania harmonogramu od wykonawcy robót. I. Zaproponowanie etapowania robót budowlanych wraz z przedstawieniem zakresu i analizy finansowej dla całego zakresu objętego dokumentacją projektową w oparciu o informacje planów budżetu Zamawiającego. J. Zorganizowanie i prowadzenie Rad Budowy minimum raz w miesiącu dla zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1 wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. K. Sporządzenie wszelkich niezbędnych Zamawiającemu sprawozdań i rozliczeń w trakcie i po wykonaniu zadania. L. Kontrola laboratorium wykonawcy robót i źródeł pozyskania materiałów. M. Wykonawca (Inżynier) uzgadnia z wykonawcą robót rodzaj dokumentacji powykonawczej, sprawdza ją i zatwierdza w porozumieniu z Zamawiającym. Wykonawca (Inżynier) zarządza całym procesem przekazania obiektu do użytkowania. N. Sprawdzanie i zatwierdzanie do zapłaty faktur przejściowych przedkładanych przez wykonawcę robót dla zadania określonego w § 1 ust. 1 wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. O. Dopilnowanie wykonania przez wykonawcę robót właściwej obsługi geodezyjnej dla zadania określonego w § 1 ust. 1 wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. Nadzór nad sprawowaniem obsługi geodezyjnej. Dopilnowanie wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. P. Dokonanie przy udziale Zamawiającego odbioru końcowego dla zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1 wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. Wykonawca (Inżynier) potwierdzi zgłoszoną przez wykonawcę robót gotowość do odbioru, dokona odbioru, przekaże Zamawiającemu niezbędną dokumentację odbioru (protokoły wraz z załącznikami) oraz dokumentację powykonawczą. Q. Sprawdzenie i zatwierdzenie do zapłaty faktury końcowej, przedłożonej przez wykonawcę robót, dokonanie rozliczenia końcowego zadania, w tym przygotowanie przekazania środków trwałych (w sposób uzgodniony z Zamawiającym). R. Wykonawca (Inżynier) weryfikuje, analizuje i zatwierdza do zapłaty faktury wystawione przez wykonawcę robót w związku z realizacją umowy na roboty budowlane. S. Wykonawca (Inżynier) będzie współpracował z Zamawiającym w przygotowaniu dokumentów niezbędnych do przygotowania postępowania przetargowego dotyczącego zamówienia na roboty dodatkowe/konieczne niezbędne do realizacji inwestycji, o którym mowa w § 1 wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. T. Wykonawca (Inżynier) będzie opiniował i potwierdzał składanie przez wykonawcę robót dokumenty dotyczące realizacji robót koniecznych, dodatkowych i zamiennych. U. Wykonawca (Inżynier) będzie organizował przeglądy gwarancyjne i będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad. Wykonawca (Inżynier) zorganizuje i przeprowadzi odbiór ostateczny po zakończeniu okresu gwarancyjnego wykonania robót, związanych z realizacją inwestycji. V. Wykonawca (Inżynier) zobowiązany jest do wyegzekwowania od wykonawcy robót niezbędnych dokumentów (oraz przekazanie swojej opinii) w sprawie obowiązków wynikających z ustawy Prawo Zamówień Publicznych dotyczących Podwykonawców. Powyższy zakres określony zostanie w umowie z wykonawcą robót budowlanych. Wykonawca (Inżynier) zobowiązany będzie do m.in.: - Wyegzekwowania od wykonawcy robót przedłożenia projektu umowy z podwykonawcami - Przekazania Zamawiającemu opinii do projektu umowy o podwykonawstwo pod kątem obowiązków Zamawiającego wynikających z ustawy Prawo Zamówień Publicznych - Wyegzekwowania przekazania od wykonawcy robót poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy i usługi. Umowa ta powinna zawierać uwagi Inżyniera Budowy i Zamawiającego wniesione na etapie projektu tej umowy - Przygotowania opinii o bezpośrednią (przez Zamawiającego) zapłatę wymaganego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, przy zaakceptowanej umowie o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez wykonawcę robót, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane. - Przygotowania wniosków i opinii w celu naliczenia kar umownych zgodnie z odrębną umową podpisaną z wykonawcą robót budowlanych. W. Wykonawca (Inżynier) zapewni obsługę nadzoru autorskiego przez projektanta - autorów dokumentacji projektowych, o których mowa w § 1 ust. 2. wzoru Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ, zgodnie z wymogami Prawa budowlanego i zgodnie z zapisami umowy tych dokumentacji projektowych, spisanych pomiędzy Zamawiającym, a Biuro Usług Inwestycyjnych Grzegorz Walczak, Gronowo Górne, ul. Agatowa 131, 82-300 Elbląg. 2. Wykonawca (Inżynier) nie ma prawa zaciągać w imieniu Zamawiającego żadnych zobowiązań finansowych, w szczególności w stosunku do wykonawcy robót, autorów dokumentacji projektowej (z wyłączeniem zapewnienia obsługi nadzoru autorskiego projektanta, stanowiącej koszt Wykonawcy (Inżyniera)) oraz innych uczestników procesu inwestycyjnego bez zgody Zamawiającego. 3. W przypadku wystąpienia robót koniecznych/dodatkowych lub zamiennych, Wykonawca (Inżynier) będzie potwierdzał konieczność wystąpienia takich robót oraz opiniował i oceniał złożony przez wykonawcę robót budowlanych realizującego inwestycję protokół wykonania tych robót. Forma oceny materiałów przekazanych przez Wykonawcę oraz sposób postępowania Wykonawca (Inżynier) uzgodni z Zamawiającym. Wykonawca (Inżynier) zobowiązany będzie każdorazowo przedkładać Zamawiającemu oceniony jak wyżej protokół wykonania robót koniecznych/dodatkowych lub zamiennych w terminie nie później niż 7 dni robocze od daty złożenia go przez wykonawcę robót do Inżyniera Budowy. 4. Wykonawcy (Inżynierowi) nie przysługuje wzrost wynagrodzenia z tytułu realizacji przez wykonawcę inwestycji robót koniecznych, dodatkowych i zamiennych. 5. Wykonawca (Inżynier) zobowiązuje się do przedstawienia do 10 dni od daty podpisania umowy jako załącznik polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej z tytułu skutków działalności Wykonawcy (Inżyniera). 6. Zarządzanie, kierowanie i pełnienie funkcji Inżyniera Budowy rozpoczyna się w momencie podpisania umowy z Wykonawcą (Inżynierem). 5. Zadanie inwestycyjne wymienione w ppkt 1. realizowane będzie w oparciu o dokumentację projektową pn.: Przebudowa przepustu w ciągu ul. Fromborskiej w Elblągu, wykonaną przez Biuro Usług Inwestycyjnych Grzegorz Walczak, Gronowo Górne, ul. Agatowa 131, 82-300 Elbląg zawierającą nw. elementy: A. PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY OBIEKT: PRZEPUST STALOWY Z BLACHY FALISTEJ NA POTOKU KAMIENICA KM 7+876 ADRES: DROGA POWIATOWA 1129N UL. FORMBORSKA, W KM 0+135 W ELBLĄGU, WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE POW. ELBLĄSKI, GM. PASŁĘK DZIAŁKI NR: 224/2, 224/3, OBRĘB ŁĘCZE 13, 5/2, 223/1, 223/2 OBRĘB 34 ELBLĄG INWESTOR: GMINA-MIASTO ELBLĄG UL. ŁĄCZNOŚCI 1 82-300 ELBLĄG NAZWA OPRACOWANIA: PRZEBUDOWA PRZEPUSTU W CIĄGU UL. FROMBORSKIEJ W ELBLĄGU STADIUM: PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY Projekt przebudowy przepustu Opinia geotechniczna Operat wodnoprawny Przedmiar robót Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Zamawiający informuje, że w celu zapoznania się Wykonawców z zakresem inwestycji, dla której będzie pełniona usługa, zamieścił wyżej wymieniony projekt na stronie internetowej pod linkiem: http://www.umelblag.pl/urzad_m/wydzialy/wzp_pliki/zal_SIWZ_35.zip 6. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi. 7. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę w ofercie nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.54.00.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie w sposób należyty w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 usług polegających na zarządzaniu i nadzorze nad realizacją inwestycji polegających na budowie lub przebudowie dróg publicznych wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi o łącznej wartości tych robót min. 1 000 000,00 zł bez podatku VAT. Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnianiu warunku, tj. liczba wykonanych usług i wartość zadań inwestycyjnych, będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości robót budowlanych należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień odbioru tych robót, podając datę i kurs. Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj.: Inżynierem Budowy - kierownikiem zespołu/Inspektorem nadzoru branży drogowej, który musi posiadać: - wykształcenie wyższe techniczne budowlane, - minimum 5 lat doświadczenia jako inspektor nadzoru branży drogowej, - uprawnienia budowlane do nadzorowania robót w branży drogowej, - doświadczenie w nadzorowaniu i zarządzaniu min. 2 kontraktami, związanymi z realizacją inwestycji o łącznej wartości robót min. 1 000 000,00 zł bez podatku VAT, dotyczącej przebudowy lub budowy drogowych obiektów inżynierskich w ciągu dróg publicznych. Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości robót budowlanych należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień odbioru tych robót, podając datę i kurs. Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych izb samorządu zawodowego (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.). Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, Nr 63, poz. 394 z późn. zm.). Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.3. i 1.4. SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie dotyczy usług polegających na zarządzaniu i nadzorze nad realizacją inwestycji polegających na budowie lub przebudowie dróg publicznych wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi. Dowody, że usługi zostały wykonane należycie, należy złożyć tylko do wskazanych w wykazie usług, o których mowa w pkt V. ppkt 2. SIWZ.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Oświadczenie w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uwaga: Treść wymaganego Oświadczenia w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2a do SIWZ. Oświadczenie należy składać w oryginale. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane oświadczenie może być złożone przez pełnomocnika w imieniu wszystkich Wykonawców lub przez wszystkich Wykonawców na jednym dokumencie lub przez każdego Wykonawcę odrębnie.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dokumenty stanowiące dowód, że Wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku Wykonawcy polegającego na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy. Zamawiający przewiduje zmianę postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: A. ustawowej zmiany wysokości podatku VAT, B. konieczność zmiany terminu realizacji kontraktu na roboty budowlane, C. zmiana danych podmiotowych dotyczących Inżyniera, lokalizacji siedziby biura Inżyniera, D. likwidacja lub rozwiązanie firmy Wykonawcy, E. zmiany w składzie zespołu Inżyniera Budowy określonego w § 4 ust. 1 pkt A. wzoru Umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ, F. konieczność przedłużenia terminu umowy z powodu: - działania Siły Wyższe, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności; nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof), - konieczności zmiany terminu realizacji kontraktu na roboty budowlane. W takim przypadku Wykonawcy (Inżynierowi) przysługuje wynagrodzenie za zakres, o którym mowa w § 1 ust. 1 wzoru Umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ w wysokości proporcjonalnej do wydłużonego okresu umowy oraz liczonej w stosunku do wynagrodzenia określonego w § 2 ust. 2 pkt B. wzoru Umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. - z przyczyn zależnych od Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Elblągu, Departament Organizacji i Nadzoru Referat Zamówień Publicznych, pokój 406, 82-300 Elbląg ul. Łączności 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.08.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Elblągu, Departament Organizacji i Nadzoru, Referat Zamówień Publicznych pokój 403, 82-300 Elbląg ul. Łączności 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Dotyczy Sekcji II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA data rozpoczęcia: data udzielenia zamówienia data zakończenia: 21 czerwca 2015 r. w tym: A. w zakresie analizy sporządzenia raportu, o którym mowa w § 1 ust. 3 pkt A wzoru umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ - od dnia przekazania dokumentacji, o której mowa w § 1 ust. 2 wzoru umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ - 14 dni, B. w zakresie zarządzania i nadzoru w czasie realizacji robót budowlanych związanych z realizacją inwestycji, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt B wzoru umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ - do dnia 31.05.2015 r., C. w zakresie rozliczenia inwestycji i przygotowania przekazania środków trwałych, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt C wzoru umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ - 21 dni od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót, związanych z realizacją inwestycji, D.w zakresie obsługi okresu gwarancyjnego, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt C wzoru umowy - ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ: 36 miesięcy od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 2. Uwaga do oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ: Treść wymaganego Oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2a do SIWZ. Oświadczenie należy składać w oryginale. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane oświadczenie może być złożone przez pełnomocnika w imieniu wszystkich Wykonawców lub przez wszystkich Wykonawców na jednym dokumencie lub przez każdego Wykonawcę odrębnie (jeżeli każdy z Wykonawców spełnia warunki udziału samodzielnie). 3. Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ: a) Dowodami, o których mowa powyżej są: - poświadczenie, - oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. b) W przypadku, gdy podmiotem na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane jest Gmina - Miasto Elbląg, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. c) Przedmiot wykazanych usług należy podać z taką szczegółowością, która umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie spełniania warunku określonego w III.3.2) ogłoszenia o zamówieniu. d) Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie dotyczy usług polegających na zarządzaniu i nadzorze nad realizacją inwestycji polegających na budowie lub przebudowie dróg publicznych wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi. e) Dowody, że usługi zostały wykonane należycie, należy złożyć tylko do wskazanych w wykazie usług, o których mowa w III.3.2) ogłoszenia o zamówieniu. f) Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości usług należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia wykonywania usług, podając datę i kurs. g) Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości robót należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień odbioru tych robót, podając datę i kurs. h) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w III.3.2) ogłoszenia o zamówieniu. i) Wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 4. Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ: a) Dla osoby wskazanej w wykazie na potwierdzenie spełniania warunku określonego w III.3.4) ogłoszenia o zamówieniu należy podać rodzaj wykształcenia, rodzaj specjalności, liczbę lat doświadczenia jako inspektor nadzoru branży drogowej oraz wskazać i opisać doświadczenie w nadzorowaniu i zarządzaniu min. 2 kontraktami, związanymi z realizacją inwestycji o łącznej wartości robót min. 1 000 000,00 zł bez podatku VAT, dotyczących przebudowy lub budowy drogowych obiektów inżynierskich w ciągu dróg publicznych. b) Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości robót należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień odbioru tych robót, podając datę i kurs c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie. d) Wykonawca, który polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 5. Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie Wykonawcy składają wspólnie. 6. Uwaga do oświadczenia wymienionego w pkt VI.A. ppkt 1. SIWZ: a) Treść wymaganego Oświadczenia Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2b do SIWZ. b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 7. Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI.A. ppkt 2. SIWZ: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8. Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI.A. ppkt 3. SIWZ: a) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. b) Informację o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ. 9. Dotyczy Sekcji III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych: Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty zawierające oświadczenie, że nie otwarto likwidacji Wykonawcy ani nie ogłoszono upadłości, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10. Opłata za SIWZ obejmuje koszty jej druku oraz przekazania. 11. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt VI.1. SIWZ, metodą spełnia / nie spełnia. 12. Warunki udziału, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełniania mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia. UWAGA: Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.