eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrowiec Świętokrzyski › INŻYNIER KONTRAKTU - NADZÓR NAD ROBOTAMI BUDOWLANYMI REALIZOWANYMI W RAMACH ROZSZERZENIA PROJEKTU UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ W AGLOMERACJI OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI - ETAP I

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-01-10

Ostrowiec Świętokrzyski: INŻYNIER KONTRAKTU - NADZÓR NAD ROBOTAMI BUDOWLANYMI REALIZOWANYMI W RAMACH ROZSZERZENIA PROJEKTU UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ W AGLOMERACJI OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI - ETAP I
Numer ogłoszenia: 15966 - 2013; data zamieszczenia: 10.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja sp. z o.o. , ul. Sienkiewicza 91, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2661200, faks 041 2661010.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodociagi.ostrowiec.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - 100% udziałów gminy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: INŻYNIER KONTRAKTU - NADZÓR NAD ROBOTAMI BUDOWLANYMI REALIZOWANYMI W RAMACH ROZSZERZENIA PROJEKTU UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ W AGLOMERACJI OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI - ETAP I.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług Inżyniera Kontraktu w rozumieniu warunków kontraktowych FIDIC, dla Kontraktów na roboty budowlane: a) Kontrakt: Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Świętokrzyskiej, Traugutta, Osadowej, Denkowskiej, b) Kontrakt: Budowa trzeciego reaktora biologicznego wraz z modernizacją dwóch reaktorów istniejących, przewidzianych do realizacji w ramach Projektu pn. Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji Ostrowiec Świętokrzyski - etap I. Powyższy Projekt dofinansowany jest - zgodnie z umową o dofinansowanie nr POIS.01.01.00-00-126/09-00, z Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach działania 1.1 - Gospodarka wodno ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 000 RLM priorytetu I Gospodarka wodno - ściekowa Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 2. Zakres Robót dla Kontraktu: Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Świętokrzyskiej, Traugutta, Osadowej, Denkowskiej obejmuje budowę kanałów sanitarnych: a) w ulicy Świętokrzyskiej - kanał o długości ok. 40,00m, z włączeniem do studni rewizyjnej o rzędnych 174,02/169,44 na istniejącym kanale sanitarnym o300mm w ulicy Świętokrzyskiej, dla umożliwienia podłączenia do kanalizacji budynku Nr4, zlokalizowanego przy ul. Świętokrzyskiej. b) w ulicy Traugutta - kanał o długości ok. 26,00m, z włączeniem do studni rewizyjnej o rzędnych 173,93/168,92 na istniejącym kanale sanitarnym w ulicy Traugutta, dla umożliwienia podłączenia budynku Nr12, zlokalizowanego przy ul. Traugutta. c) w ulicy Osadowej - kanał o długości ok. 115,00m, z włączeniem do studni rewizyjnej o rzędnych 180,71/177,42 na istniejącym kanale sanitarnym o200mm w ulicy Osadowej, dla umożliwienia podłączenia budynków Nr 5, Nr6 i Nr7, zlokalizowanych przy ul. Osadowej. d) w ulicy Denkowskiej - kanał o długości ok. 155 m, z włączeniem do studni rewizyjnej o rzędnych 178,96/176,32 na istniejącym kanale sanitarnym o200mm w ulicy Denkowskiej, dla umożliwienia podłączenia będących w trakcie budowy budynków mieszkalnych wielorodzinnych Nr B i C, zlokalizowanych przy ulicy Denkowskiej. 3. Zakres Kontraktu: Budowa trzeciego reaktora biologicznego wraz z modernizacją dwóch reaktorów istniejących obejmuje: a) weryfikację i aktualizację pod kątem zgodności z prawem oraz pod względem wymagań programu funkcjonalno-użytkowego, dokumentacji projektowej Projekt Przebudowy i Rozbudowy (Modernizacji) Oczyszczalni Ścieków w Ostrowcu Świętokrzyskim - II etap, opracowanej w listopadzie 2011 roku (projekt budowlany i wykonawczy) - dokumentacja nie była zatwierdzana decyzją pozwolenia na budowę, b) uzupełnienie dokumentacji projektowej w zakresie: 1) przebudowy i rozbudowy systemu napowietrzania wraz z dmuchawami dla istniejących bioreaktorów oraz trzeciego bioreaktora, w celu ujednolicenia systemu napowietrzania wszystkich trzech bioreaktorów - nowy system powinien tworzyć układ zamknięty, umożliwiający napowietrzanie komór bioreaktorów z dwóch przeciwnych stron, 2) budowy rurociągu technologicznego ciśnieniowego na odcinku od komory K0 przy osadniku wstępnym (obiekt Nr 5) do komory połączeniowej w rejonie osadnika wstępnego (obiekt Nr 26), 3) wprowadzenie innych zmian w dokumentacji projektowej, które wynikną z przeprowadzonej weryfikacji i aktualizacji pod kątem zgodności z prawem i wymaganiami programu funkcjonalno-użytkowego, w szczególności wymaganej przepustowości oczyszczalni ścieków, 4) uzgodnienie wprowadzonych zmian i uzupełnień do Projektu z Projektantem, Uwaga: Zamawiający dopuszcza zarówno uzupełnienie i zmianę istniejącej dokumentacji projektowej, jak i opracowanie nowej dokumentacji. Opracowanie nowej dokumentacji projektowej przez Wykonawcę, zamiast uzupełnienia i zmiany istniejącej dokumentacji projektowej, nie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego c) uzyskanie dla dokumentacji opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę, dla robót wymagających decyzji o pozwoleniu na budowę, wynikających z przepisów: Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity z 2010 r. Dz. U. Nr 243, poz. 1623 wraz z późn. zmianami) i rozporządzeń wykonawczych, Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity z 2008r. Dz. Nr 25, poz. 150 z późn. zmianami), Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (tekst jednolity z 2011 r. Dz. U. Nr 163, poz. 981), Ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. Nr 145 z późn. zmianami i rozporządzeń wykonawczych, d) obsługę geodezyjną, e) wykonanie robót budowlanych remontowych i montażowych na podstawie opracowanych i uzgodnionych projektów, w tym: 1) budowa trzeciego reaktora biologicznego o całkowitej pojemności czynnej minimum 7 497 m3 wraz z komorami, 2) przebudowa i rozbudowa systemu napowietrzania wraz z dmuchawami dla istniejących bioreaktorów oraz trzeciego bioreaktora, 3) modernizacja i rozbudowa systemu elektroenergetycznego, AKPiA, rurociągów technologicznych (wraz rurociągiem od komory K0 do komory połączeniowej w rejonie osadnika wstępnego obiekt Nr 26),oraz dróg i placów na terenie oczyszczalni ścieków w związku z budową nowego bioreaktora, 4) renowacja istniejących reaktorów biologicznych f) dostawę maszyn, urządzeń, instalacji i wyposażenia, g) wykonanie prac budowlanych związanych z drogami, chodnikami, placami, parkingami oraz oświetleniem, ogrodzeniem i zabezpieczeniem terenu i zagospodarowaniem terenów zielonych, h) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem zmodernizowanej oczyszczalni w użytkowanie, i) wykonanie rozruchu oczyszczalni, j) dostarczenie kompletu sprzętu, oznakowań, instrukcji, środków ochrony indywidualnej i zbiorowej z zakresu bhp i ochrony przeciwpożarowej, wymaganych przepisami szczegółowymi dla prawidłowej eksploatacji nowych i modernizowanych obiektów oczyszczalni ścieków, k) przeprowadzenie szkolenia obsługi oczyszczalni, l) opracowanie instrukcji obsługi i konserwacji urządzeń, dla obiektów nowych i podlegających modernizacji; opracowanie zaktualizowanej instrukcji obsługi oczyszczalni ścieków, m) opłaty za nadzory obce, badania itp., n) sporządzenie dokumentacji powykonawczej , o) wykonanie Tablicy informacyjnej umieszczanej na Terenie Budowy zgodnie z Prawem Budowlanym, p) wykonanie Tablicy informacyjnej o Projekcie zgodnie z aktualnymi Zasadami promocji projektów dla beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 -2013, opracowanymi przez Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, q) Oznakowanie budynków i instalacji zgodnie z wymaganiami przepisów szczegółowych, a w szczególności oznakowanie: - dróg ewakuacyjnych - lokalizacji sprzętu ppoż. - armatury, urządzeń, instalacji - miejsc występowania zagrożeń i ograniczeń w zakresie przebywania i komunikacji - informacyjne w zakresie pomieszczeń i komunikacji, r) nadzór autorski projektanta, s) osiągnięcie efektywności oczyszczania ścieków zgodnie z wymaganiami jak dla oczyszczalni o wielkości powyżej 100 000 RLM, potwierdzone badaniami jakości ścieków przez akredytowane laboratorium. Przed opracowaniem projektu budowlanego Wykonawca przedstawi do akceptacji Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego koncepcję rozwiązań technologicznych zawierającą dobór podstawowych urządzeń i armatury. Zamawiający wymaga aby sposób prowadzenia robót zapewniał utrzymanie ruchu i eksploatacji na wszystkich istniejących obiektach i przewodach oczyszczalni. 4. Kontrakt: Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Świętokrzyskiej, Traugutta, Osadowej, Denkowskiej, podlega realizacji według podręcznika Warunki Kontraktowe dla Budowy DLA ROBÓT INŻYNIERYJNO - BUDOWLANYCH PROJEKTOWANYCH PRZEZ ZAMAWIAJACEGO SIDIR czwarte wydanie angielsko - polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie pierwszego wydania 1999) ISBN: 83-86774-30-4 (czerwona książka). 5. Kontrakt: Budowa trzeciego reaktora biologicznego wraz z modernizacją dwóch reaktorów istniejących podlega realizacji według podręcznika: Warunki Kontraktowe dla urządzeń oraz Projektowania i Budowy DLA URZĄDZEŃ ELEKTRYCZNYCH I MECHANICZNYCH ORAZ ROBÓT INŻYNIERYJNYCH I BUDOWLANYCH PROJEKTOWANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ SIDIR czwarte wydanie angielsko - polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie pierwszego wydania 1999) ISBN 83-86774-28-2 (żółta książka). 6. Do zakresu obowiązków Wykonawcy wchodzi zarządzanie procesem inwestycyjnym realizowanym w ramach Kontraktu: Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Świętokrzyskiej, Traugutta, Osadowej, Denkowskiej na roboty budowlane projektowane przez Zamawiającego oraz Kontraktu: Budowa trzeciego reaktora biologicznego wraz z modernizacją dwóch reaktorów istniejących na roboty budowlane projektowane przez Wykonawcę, które będzie obejmowało w szczególności: 1) organizację i koordynację wszystkich robót, na wykonanie których Zamawiający zawrze Kontrakty na roboty budowlane, dla poprawnej realizacji Projektu, z zagwarantowaniem Zamawiającemu prowadzenia bieżącej działalności w zakresie zaopatrzenia miasta w dostawę wody, 2) nadzór nad opracowaniem dokumentacji projektowej wraz z weryfikacją projektu oraz doboru urządzeń zgodnie z wymaganiami przetargowymi, 3) nadzór nad właściwym wykonaniem Kontraktów na roboty budowlane, 4) monitoring, nadzór, kontrola, raportowanie i sprawozdawczość w zakresie rzeczowym i finansowym ww. Kontraktu na roboty budowlane, 5) wykonywanie obowiązków Inżyniera Kontraktu w zakresie i na warunkach kontraktów na roboty FIDIC, w odniesieniu do Kontraktów na roboty budowlane, 6) wykonywanie obowiązków inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Polsce, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.), 7) koordynację czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego przy budowie obiektu budowlanego, wymagającego ustanowienia inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, wyznaczenie spośród Kluczowych Specjalistów Inżyniera jednego z nich jako koordynatora ich czynności na budowie, 8) konsultacje, doradztwo i analiza ryzyk Zamawiającego w Kontraktach na roboty budowlane, 9) rozliczenia finansowe pośrednie z uwzględnieniem kwalifikowalności kosztów zgodnie z wymaganiami: Instytucji Zarządzających, Instytucji Pośredniczących, Instytucji Wdrażających oraz UE dla przedsięwzięć finansowanych z Funduszu Spójności, 10) nadzór nad odbiorami, próbami końcowymi i eksploatacyjnymi, 11) końcowe rozliczenie finansowe Kontraktów na roboty budowlane zgodnie z wymaganiami: Instytucji Zarządzających, Instytucji Pośredniczących, Instytucji Wdrażających oraz UE dla przedsięwzięć finansowanych z Funduszu Spójności, 12) mediacje i rozjemstwo w sporach powstałych w ramach realizowanego Kontraktów na roboty budowlane, 13) wspieranie działań Jednostki Realizującej Projekt, 7. Wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter ryczałtowy. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie elementy niezbędne do realizacji zamówienia. Kwota wynagrodzenia powinna obejmować również sprawowanie usługi Inżyniera Kontraktu dla ewentualnych zamówień dodatkowych i uzupełniających do Kontraktów na roboty budowlane i udzielonych na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6 u.p.z.p. 8. Zamawiający nie przewiduje wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 u.p.z.p..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71.70.00.00 - Usługi nadzoru i kontroli 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.54.00.00 - Usługi zarządzania budową 71.60.00.00 - Usługi w zakresie testowania technicznego, analizy i konsultacji technicznej 71.63.00.00 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego 71.63.13.00 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. 1) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium o wartości 6.000 PLN (słownie: sześć tysięcy złotych). 2) Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca z przyczyn leżących po jego stronie, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art.26 ust 3 u.p.z.p., nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p. lub pełnomocnictw, lub - Wykonawca, którego Ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - Wykonawca, którego Ofertę wybrano nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; f) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; g) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. h) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania Ofertą. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: PEKAO S.A. O/Ostrowiec Św. 44 1240 1372 1111 0010 2276 9140 Przelew powinien wskazywać numer i nazwę postępowania na które Wykonawca składa Ofertę. Do Oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu lub kopię gwarancji/poręczenia wniesionych/złożonych jako wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2) Wadium wnoszone w innych niż pieniądz formach, należy złożyć najpóźniej wraz z ofertą (jako oddzielny od oferty dokument) lub w Kasie MWiK Sp. z o.o., tj. w Ostrowcu Świętokrzyskim przy ul. Sienkiewicza 91, w Biurze Obsługi Klienta - Kasa, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-14:30. 4. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania Ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania Ofert. 2) W wymienionym przypadku dołączenie do Oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 3) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 u.p.z.p., jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwraca wadium, według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku) , o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p. lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku), chyba ze Wykonawca udowodni, ze wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie; 2) Wykonawca, którego Oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) Wykonawca, którego Oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W szczególności Wykonawca musi wykonać w okresie ostatnich trzech lat upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu/Inspektora Nadzoru dla minimum jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, o wartości robót co najmniej 8.000.000 PLN netto. 2. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w poszczególnych podpunktach pkt 9 SIWZ, dane finansowe zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu (tabela A) Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. 3. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W szczególności Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są wskazać te osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami: 1)) Kierownik Zespołu - Kwalifikacje i umiejętności: wykształcenie wyższe; - Doświadczenie zawodowe - co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych; doświadczenie w zarządzaniu budową w charakterze kierownika (menedżera) zespołu Inżyniera Kontraktu/ zespołu Inspektorów Nadzoru lub kierownika budowy Wykonawcy dla minimum jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, o wartości robót co najmniej 8.000.000 PLN netto; 2)) Inspektor nadzoru inwestorskiego - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - Kwalifikacje i umiejętności - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa; - Doświadczenie zawodowe - co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku inspektora nadzoru budowlanego lub kierownika budowy/robót; doświadczenie w pracy w charakterze inspektora nadzoru budowlanego lub kierownika budowy/robót przy realizacji minimum jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości robót co najmniej 8.000.000 PLN netto; 3)) Inspektor nadzoru inwestorskiego - w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa; - Doświadczenie zawodowe - co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku inspektora nadzoru budowlanego lub kierownika budowy/robót; doświadczenie w pracy w charakterze inspektora nadzoru budowlanego lub kierownika budowy/robót przy realizacji minimum jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości robót co najmniej 8.000.000 PLN netto; 4)) Inspektor nadzoru inwestorskiego - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - Kwalifikacje i umiejętności - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa; - Doświadczenie zawodowe - co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku inspektora nadzoru budowlanego lub kierownika budowy; doświadczenie w pracy w charakterze inspektora nadzoru budowlanego lub kierownika robót przy realizacji minimum jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości robót co najmniej 8.000.000 PLN netto. 2. Zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 Prawa budowlanego, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. w szczególności w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 63, poz. 394). 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w trakcie realizacji umowy osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w charakterze Kluczowych Specjalistów zgodnie z pkt 9.1.3) a) 1)) - 4)) SIWZ, jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pod warunkiem, że te osoby będą spełniały wymogi określone w pkt 9.1.3) a) SIWZ. 4. Jeżeli wskazane w pkt 9.1.3)a) 1)) - 4)) SIWZ osoby nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza na czas obowiązywania Umowy. 5. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, że osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonych funkcji, z wyjątkiem przypadków określonych w Prawie Budowlanym. 6. Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego, należy liczyć do terminu składania ofert o udzielenie zamówienia. 7. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w poszczególnych podpunktach pkt 9 SIWZ, dane finansowe zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu (tabela A) Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. 8. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. W szczególności Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub posiadć zdolność kredytową w wysokości co najmniej 80.000 PLN 2. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w poszczególnych podpunktach pkt 9 SIWZ, dane finansowe zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu (tabela A) Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. 3. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. 4. W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów - Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, wg wzoru, stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ, 5. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Dowód wniesienia wadium. 2. Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania Oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na zasadach wskazanych w pkt IV.3) 2 - 11. 2. Zmiana może obejmować: 1) zmiany w terminach wykonywania usług oraz realizacji całej umowy, wynikające ze zmiany terminu realizacji kontraktu na roboty budowlane lub innych okoliczności nie leżących po stronie Wykonawcy, 2) inne zmiany, których wprowadzenie wynika z decyzji krajowych lub zagranicznych instytucji zarządzających i monitorujących realizację Projektu lub ze zmiany prawa, 3) zmniejszenie zakresu wykonywania usługi w związku ze zmniejszeniem zakresu wykonanych robót budowlanych w ramach kontraktu na roboty budowlane. 3. Zmiany mogą być wprowadzone poprzez przedłożenie propozycji zmian przez jedną ze stron umowy w formie pisemnej z odpowiednim uzasadnieniem formalno-prawnym. 4. Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian spełniającą wymogi określone w pkt IV.3)3, wraz z tą propozycją przedłoży: 1) opis proponowanych zmian i harmonogram wykonania zmian, 2) propozycję dotyczącą jakichkolwiek koniecznych modyfikacji w harmonogramie świadczenia usług i szacunek w jaki sposób zakładane zmiany wpłyną na termin realizacji przedmiotu umowy. 5. Po otrzymaniu propozycji, Wykonawca albo Zamawiający (w zależności od przypadku) w terminie 14 dni zatwierdzi bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmiany bądź w tym terminie wystąpi do strony występującej z propozycją zmian przesyłając zmodyfikowaną propozycję zmian spełniającą wymogi opisane w pkt IV.3)4. 6. W przypadku upływu terminu podanego w pkt IV.3) 5, traktuje się iż propozycja wprowadzenia zmian została odrzucona. 7. Do przesłanych zmodyfikowanych propozycji zmian mają zastosowanie postanowienia w pkt IV.3) 5-6. 8. W przypadku przyjęcia propozycji zmian wchodzą one w życie pod warunkiem objęcia ich pisemnym aneksem. 9. Kwota o której mowa w § 4 ust. 1 umowy zostanie skorygowana w związku z wprowadzoną zmianą, o której mowa w pkt IV.3)2.3) proporcjonalnie do wykonanego zakresu robót budowlanych w ramach kontraktu na roboty budowlane; zmniejszenie zakresu robót budowlanych wynikające jedynie z przyjętego obmiarowego systemu rozliczania nie powoduje zmiany kwoty, o której mowa w § 4 ust. 1 umowy. 10. Każda zmiana do umowy wymaga formy pisemnej i musi być dokonana poprzez sporządzenie zmiany do Umowy - Aneksu. 11. Zmiana Umowy dokonana z naruszeniem postanowień w pkt IV.3) 1- 10 jest nieważna.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wodociagi.ostrowiec.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Sienkiewicza 91, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.01.2013 godzina 11:00, miejsce: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Sienkiewicza 91, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, Sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I.Termin wykonania zamówienia. 1. Rozpoczęcie realizacji Umowy nastąpi w terminie 14 dni od daty otrzymania pisemnego polecenia wydanego przez Zamawiającego. 2. Termin wykonania Umowy: do 31 grudnia 2014 r. 3. Na okres realizacji umowy składać się będą: 1) okres mobilizacji - 1 miesiąc 2) okres realizacji nadzoru nad Kontraktami na roboty - do 31 października 2014 r., rozumiany jako okres faktycznej realizacji Kontraktów na roboty budowlane 3) okres rozliczeniowy - 2 miesiące i biegnie od daty zakończenia okresu wskazanego w pkt. b) dla Kontraktów na roboty budowlane i trwa do 31 grudnia 2014 r. II. Wykonawca udzieli Zamawiającemu 36 miesięcy gwarancji jakości na Raport Końcowy z wykonania umowy. Bieg okresu gwarancji jakości rozpoczyna się z dniem zatwierdzenia przez Zamawiającego Raportu Końcowego. III. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1. Informacje ogólne. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 2. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1) Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie przez Wykonawcę. 2) Wybrany w zamówieniu Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed zawarciem umowy i przed upływem terminu związania Ofertą. 3) Zamawiający wyraża zgodę na tworzenie zabezpieczenia przez potrącenia z należności za częściowo wykonaną usługę. W takim przypadku Wykonawca obowiązany jest wnieść co najmniej 50% kwoty zabezpieczenia nie później niż w dniu zawarcia umowy i przed upływem terminu związania ofert. Pozostałe 50% zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie tworzone przez potrącenia z należności za częściowo wykonany przedmiot zamówienia, na podstawie przedstawionych faktur, przy czym kwota potrącenia nie może być niższa niż 10% wartości zaakceptowanej faktury, a wniesienie pełnej wysokości zabezpieczenia nie może nastąpić później niż do połowy okresu, na który została zawarta umowa. 3. Forma zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U 2007 r. Nr 42 poz. 275). 2) Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu winno być wniesione w PLN. 3) Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: PEKAO S.A. O/Ostrowiec Św. 44 1240 1372 1111 0010 2276 9140 4) Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 5) Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w postaci gwarancji i/lub poręczeniu, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego oraz datę ogłoszenia przetargu, c) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub poręczeniem, d) kwotę gwarancji i/lub poręczenia, e) zobowiązania gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, f) zapewnienia wykonalności na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, g) określenia miejsca rozstrzygania sporów w sądzie właściwym dla siedziby Zamawiającego. 6) Jeżeli Wykonawca, którego Oferta została wybrana nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający wybiera najkorzystniejszą Ofertę spośród pozostałych Ofert stosownie do treści art. 94 ust. 2 u.p.z.p. 7) Do zmiany formy zabezpieczenia umowy w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 149 u.p.z.p. 8) Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w formach wymienionych w art. 148 ust 1 u.p.z.p. 4. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1) Zamawiający zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. 2) Zamawiający zwróci 30% zabezpieczenia nie później niż w 15 dniu po upływie terminu rękojmi za wady. IV. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 10 SIWZ. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika, o którym mowa w pkt 11.1. 3. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których Oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani dostarczyć Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę, zawierającą w swojej treści minimum następujące postanowienia: 1) określenie celu gospodarczego, 2) określenie, który z podmiotów jest upoważniony do występowania w imieniu pozostałych przy realizacji ww. zamówienia, 3) oznaczenie czasu trwania współpracy wykonawców wspólnie realizujących zamówienie obejmującego minimum okres realizacji przedmiotu zamówienia oraz gwarancji i rękojmi, 4) zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego, 6. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej regulującej współpracę lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym. V. Środki ochrony prawnej przysługujące Wykonawcom w toku postępowania o udzielenie zamówienia. 1. Informacje ogólne. 1) Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów u.p.z.p., przysługują środki ochrony prawnej przewidziane art. 179 -198 g u.p.z.p. 2) Środkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt. 36.1.1 niniejszej SIWZ są: a) odwołanie, b) skarga do sądu. 3) Środki ochrony prawnej, przysługują: a) Wykonawcom, b) innym podmiotom i organizacjom, o których mowa w art. 179 u.p.z.p., c) Zamawiającemu w postaci skargi do sądu określonej w art. 198 a - 198 g u.p.z.p. 2. Odwołanie. 1) Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego, podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie u.p.z.p. 2) Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 3) Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 4) Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2. u.p.z.p. 5) Szczegółowo kwestie dotyczące odwołania, w tym terminy wnoszenia odwołania uregulowane zostały w art.180-198 u.p.z.p. 3. Skarga do sądu. 1) Skarga do sądu przysługuje stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego na orzeczenie Izby. 2) Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego. 3) Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego właściwemu sądowi w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania. 4) Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części. 5) Szczegółowo kwestie dotyczące skargi do sądu uregulowane zostały w art.198a-198 g u.p.z.p. VI. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług Inżyniera Kontraktu w rozumieniu warunków kontraktowych FIDIC, dla Kontraktów na roboty budowlane: a) Kontrakt: Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Świętokrzyskiej, Traugutta, Osadowej, Denkowskiej, b) Kontrakt: Budowa trzeciego reaktora biologicznego wraz z modernizacją dwóch reaktorów istniejących, przewidzianych do realizacji w ramach Projektu pn. Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji Ostrowiec Świętokrzyski - etap I. Powyższy Projekt dofinansowany jest - zgodnie z umową o dofinansowanie nr POIS.01.01.00-00-126/09-00, z Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach działania 1.1 - Gospodarka wodno ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 000 RLM priorytetu I Gospodarka wodno - ściekowa Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.