eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › REMONT I PRZEBUDOWA GOSPODARKI CIEPLNEJ W KOMPLEKSIE WOJSKOWYM PRZY UL. HALLERA WE WROCŁAWIU ZE SKUTECZNYM ZAWIADOMIENIEM WŁAŚCIWEGO ORGANU O ZAKOŃCZENIU ROBÓT

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-22

Wrocław: REMONT I PRZEBUDOWA GOSPODARKI CIEPLNEJ W KOMPLEKSIE WOJSKOWYM PRZY UL. HALLERA WE WROCŁAWIU ZE SKUTECZNYM ZAWIADOMIENIEM WŁAŚCIWEGO ORGANU O ZAKOŃCZENIU ROBÓT
Numer ogłoszenia: 159363 - 2014; data zamieszczenia: 22.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 765 68 40, faks 71 765 68 02.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rziwroclaw.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REMONT I PRZEBUDOWA GOSPODARKI CIEPLNEJ W KOMPLEKSIE WOJSKOWYM PRZY UL. HALLERA WE WROCŁAWIU ZE SKUTECZNYM ZAWIADOMIENIEM WŁAŚCIWEGO ORGANU O ZAKOŃCZENIU ROBÓT.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie: 21719 - Remont i przebudowa gospodarki cieplnej w kompleksie wojskowym przy ul. Hallera we Wrocławiu ze skutecznym zawiadomieniem właściwego organu o zakończeniu robót. Dokumentacja projektowa stanowi opis przedmiotu zamówienia w myśl ustawy PZP dla rzeczowej realizacji remontu i przebudowy gospodarki cieplnej i spełnia wymogi stawiane w art. 29, 30, 31 ustawy PZP. W ramach zadania należy wykonać wszystkie roboty instalacyjne i budowlane związane z remontem i przebudową gospodarki cieplnej, w tym wykonać wymianę sieci cieplnej z przyłączami w technologii rur preizolowanych, wymianę czterech węzłów cieplnych wraz z przystosowaniem pomieszczeń dla potrzeb ich wbudowania oraz likwidację jednego węzła cieplnego. Realizacja robót w oparciu o dokonane zgłoszenia wykonania robót niewymagających pozwolenia na budowę, które uzyskały akceptację Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego. 2. STAN ISTNIEJĄCY. 2.1. Sieć cieplna. Gospodarka cieplna kompleksu bazuje na dostawie ciepła komunalnego poprzez komorę cieplną zlokalizowaną w rejonie budynku nr 51 z dojściem zewnętrznym od ulicy Gajowickiej. Istniejąca, przewymiarowana wewnętrzna sieć cieplna została wybudowana z rur stalowych w technologii kanałowej w latach siedemdziesiątych, obecnie wykazuje dość duży stopień korozyjności i awaryjności a okresowo dokonywane przeglądy kwalifikują ją do wymiany. 2.2. Węzły cieplne. Węzły cieplne wytypowane do przebudowy zlokalizowane są w budynku nr: 1, 15, 23, 25 i 35. Węzły te charakteryzują się długoletnim okresem użytkowania i niezadowalającym stanem technicznym (m.in. niesprawność urządzeń, nieefektywność armatury odcinającej i regulacyjnej, niekompletność izolacji przewodów), dyskwalifikującym ich dalsze eksploatowanie. 3. ZAKRES RZECZOWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. Szczegółowy zakres rzeczowy określa dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR), przedmiary robót stanowią tylko materiał pomocniczy. 3.2. Sieć cieplna. 3.2.1. Roboty demontażowe: a. rozebrać nawierzchnie utwardzone naruszone przebiegiem instalacji, b. zdemontować wyłączone z dalszego użytkowania kanały technologiczne wraz z rurociągami przesyłowymi, c. zdemontować występujące przebiegi tranzytowe w piwnicach budynku. 3.2.2. Roboty instalacyjne(wg trasy, długości, średnic, zestawienia materiałów w projekcie budowlano - wykonawczym): a. wykonać przewody grzewcze oraz ciepłej wody użytkowej z obiegiem cyrkulacyjnym po stronie wysokich oraz niskich parametrów, zasilające obiekty kompleksu zbilansowane przy ustalaniu mocy cieplnej, b. zastosować rury preizolowane z instalacją alarmową typu impulsowego, rury giętkie typu PEX oraz materiały tradycyjne, c. wymienić część odcinków cieplnych po istniejącej trasie z wykorzystaniem oczyszczonych podstaw betonowych kanałów, d. realizować kompensację wydłużeń termicznych na przewodach grzewczych przy pomocy prefabrykowanych kolan preizolowanych, a na przewodach ciepłej wody poprzez wykonanie gięć o odpowiednim promieniu, e. wbudować ustalone w planie zagospodarowania studzienki z kulowymi zaworami odcinającymi, f. wykonać odwodnienie i odpowietrzenie instalacji, g. wykonać przejścia rurociągów przez przegrody budowlane w pierścieniach uszczelniających o odpowiedniej średnicy, h. zabezpieczyć kolizje z istniejącym uzbrojeniem terenu, i. wykonać stosowne płukania, testy, próby szczelności i odbiory instalacji, j. wykonać powykonawcze pomiary geodezyjne przebiegu instalacji. 3.2.3. Roboty drogowe: a. odtworzyć nawierzchnie utwardzone naruszone przebiegiem rurociągów do stanu użytkowego - bez parametrów końcowych (docelowy remont dróg i placów na terenie kompleksu będzie przeprowadzony w ramach odrębnego zadania Zamawiającego). 3.3. Węzły cieplne. 3.3.1. Węzeł cieplny w bud. nr 1: a. zdemontować w pomieszczeniu węzła cieplnego urządzenia technologiczne węzła cieplnego z powiązaniami instalacyjnymi oraz występujące elementy sanitarne, b. zdemontować w części klatki schodowej drzwi wejściowe i okno, c. wydzielić pożarowo ścianami i stropem pomieszczenie węzła cieplnego, w którym należy wykonać: - roboty tynkarskie, posadzkowe, okładzinowe i malarskie, - zlew gospodarczy i zawór czerpalny, - kanalizację sanitarną i studzienkę schładzającą z montażem pompy do wody brudnej, - wentylację, - instalację elektryczną i oświetleniową, d. zamontować jednofunkcyjny, kompaktowy węzeł cieplny (wg zestawienia urządzeń w projekcie budowlano - wykonawczym) i podłączyć do instalacji przyłączeniowej z sieci oraz rozprowadzającej w obiekcie, e. zabezpieczyć instalację (odpowietrzenie, naczynie wzbiorcze, zabezpieczenie antykorozyjne przewodów i izolacja cieplna), f. dokonać prób ciśnieniowych węzła cieplnego, g. umieścić tablicę informacyjną z instrukcją obsługi węzła cieplnego, h. wykonać w części klatki schodowej: - roboty tynkarskie, posadzkowe i malarskie, - montaż metalowych poręczy z obu stron schodów, - montaż okna zabezpieczonego kratą stalową oraz drzwi wejściowych przeciwpożarowych do pomieszczenia węzła cieplnego. 3.3.2. Węzeł cieplny w bud. nr 15: a. zdemontować urządzenia technologiczne węzła cieplnego z powiązaniami instalacyjnymi, b. zdemontować siatkę metalową i konstrukcje wsporcze wydzielające węzeł cieplny od pozostałej części warsztatowej, c. wydzielić pożarowo ścianami i stropem pomieszczenie dla potrzeb wbudowania węzła cieplnego, w którym należy: - wybudować ściankę działową pełną modułową z witryną oświetleniową, - zamontować drzwi wejściowe przeciwpożarowe, - wykonać roboty tynkarskie, posadzkowe, okładzinowe i malarskie, - wymienić okno zewnętrzne pozostawiając istniejącą kratę zabezpieczającą, - zamontować zlew gospodarczy i zawór czerpalny, - wykonać kanalizację sanitarną i studzienkę schładzającą z montażem pompy do wody brudnej, - wykonać wentylację, - wykonać nową instalację elektryczną oraz oświetleniową. d. zamontować dwufunkcyjny, kompaktowy węzeł cieplny (wg zestawienia urządzeń w projekcie budowlano - wykonawczym) i podłączyć do instalacji przyłączeniowej z sieci oraz rozprowadzającej w obiekcie, e. zabezpieczyć instalację(odpowietrzenie, naczynie wzbiorcze, zabezpieczenie antykorozyjne przewodów i izolacja cieplna), f. dokonać prób ciśnieniowych węzła cieplnego, g. umieścić tablicę informacyjną z instrukcją obsługi węzła cieplnego. 3.3.3. Węzeł cieplny w bud. nr 23: a. zdemontować urządzenia technologiczne węzła cieplnego z powiązaniami instalacyjnymi, b. zdemontować siatkę metalową i konstrukcje wsporcze wydzielające węzeł cieplny od pozostałej części warsztatowej, c. przebudować część pomieszczenia toalet adaptowanego dla potrzeb wbudowania węzła cieplnego i nowej toalety, w tym: - wyburzyć ścianki działowe, - skuć posadzki, tynki ścienne i sufitowe, - zdemontować występuje instalacje oraz elementy sanitarne, - zamurować istniejący otwór drzwiowy, - wydzielić pożarowo ścianami i stropem pomieszczenie węzła cieplnego, w którym należy: - wykonać ściankę działową, - wykonać roboty tynkarskie, posadzkowe, okładzinowe i malarskie, - zamontować drzwi wejściowe, - zamontować zlew gospodarczy i zawór czerpalny, - wykonać kanalizację sanitarną i studzienkę schładzającą z montażem pompy do wody brudnej, - wykonać wentylację, - wykonać nową instalację elektryczną oraz oświetleniową, - przystosować pomieszczenie nowej toalety, w tym: - wykonać roboty tynkarskie, posadzkowe, okładzinowe i malarskie, - zamontować przedzielone ścianką systemową kabiny ustępowe i umywalkę, - wykonać nową instalację wod-kan, - zamontować drzwi wejściowe, - zaadaptować istniejącą wentylację i instalację elektryczną, d. zamontować dwufunkcyjny, kompaktowy węzeł cieplny (wg zestawienia urządzeń w projekcie budowlano - wykonawczym) oraz podłączyć do instalacji przyłączeniowej z sieci oraz rozprowadzającej w obiekcie, e. zabezpieczyć instalację(odpowietrzenie, naczynie wzbiorcze, zabezpieczenie antykorozyjne przewodów i izolacja cieplna), f. dokonać prób ciśnieniowych węzła cieplnego, g. umieścić tablicę informacyjną z instrukcją obsługi węzła cieplnego. 3.3.4. Węzeł cieplny w bud. nr 25: a. zdemontować w pomieszczeniu węzła cieplnego urządzenia technologiczne węzła cieplnego z powiązaniami instalacyjnymi oraz występujące elementy sanitarne, b. wydzielić pożarowo ścianami i stropem pomieszczenie węzła cieplnego, w którym należy wykonać m.in.: - roboty tynkarskie, posadzkowe, okładzinowe i malarskie, - zlew gospodarczy i zawór czerpalny, - kanalizację sanitarną i studzienkę schładzającą z montażem pompy do wody brudnej, - wentylację, - instalację elektryczną i oświetleniową. c. zamontować dwufunkcyjny, kompaktowy węzeł cieplny (wg zestawienia urządzeń w projekcie budowlano - wykonawczym) oraz podłączyć do instalacji przyłączeniowej z sieci oraz rozprowadzającej w obiekcie, d. zabezpieczyć instalację(odpowietrzenie, naczynie wzbiorcze, zabezpieczenie antykorozyjne przewodów i izolacja cieplna), e. dokonać prób ciśnieniowych węzła cieplnego, f. umieścić tablicę informacyjną z instrukcją obsługi węzła cieplnego. 3.3.5. Węzeł cieplny w bud. nr 35: a. zdemontować urządzenia technologiczne węzła cieplnego z powiązaniami instalacyjnymi, b. dostarczyć do budynku ciepło z węzła w bud. nr 8 poprzez wykonanie przyłącza..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.11.00 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.35.00.00 - Instalacje mechaniczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości - 60 000,00 zł. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 12.08.2014 r. do godz. 10.00. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego. 3. Wadium wniesione w postaci poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) musi zawierać co najmniej: 1) nazwę i adres Wykonawcy; 2) nazwę i adres beneficjenta; 3)nazwę i adres gwaranta/ poręczyciela; 4) nazwa zadania, na które składane jest wadium; 5) kwotę; 6) termin ważności; 7) wskazanie wszystkich przypadków powodujących utratę wadium zgodnie z art. art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy Pzp. Wadium, o którym mowa w pkt 3.6.3 musi zostać złożone w kasie Zamawiającego (bud. RZI, pok. 20) w terminie do dnia - 12.08.2014 r. do godz. 10.00. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 Ustawy Pzp, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy je wpłacić na konto NBP o/Okr we Wrocławiu 78 1010 1674 0030 7213 9120 1000, z dopiskiem wadium dotyczące przetargu nieograniczonego na remont i przebudowę gospodarki cieplnej w kompleksie wojskowym przy ul. Hallera we Wrocławiu ze skutecznym zawiadomieniem właściwego organu o zakończeniu robót. 5. Wadium zostanie zwrócone wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 3.6.7 SIWZ. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie Wykonawcy przez Zamawiającego. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum. 12. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu przez niego umowy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać doświadczenie w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, że jako główny Wykonawca wykonał budowę nowej lub remont istniejącej sieci cieplnej o długości nie mniejszej niż 800 mb z zastrzeżeniem, że wymagana długość sieci nie może stanowić jedynie sumy przyłączy zasilających budynki oraz montaż węzła cieplnego o mocy nie mniejszej niż Q=500kW. Na potwierdzenie ww. warunku należy załączyć wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsc wykonania (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 3 SIWZ, wraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). Za główną robotę budowlaną Zamawiający uznaje robotę wskazaną w pkt 1.5.4 SIWZ. Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie lub inny dokument, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać w/w poświadczenia. Wykonawca, w miejsce w/w poświadczeń, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie roboty budowlane, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231). Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać w/w poświadczenia, do oferty należy załączyć oświadczenie Wykonawcy wraz z uzasadnieniem przyczyn, o których mowa wyżej. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. W takiej sytuacji zobowiązany jest on udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór - Formularz Nr 8 SIWZ). Zobowiązanie musi przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma, w tym kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem. W oświadczeniu podmiotu o udostępnieniu potencjału oraz wiedzy i doświadczenia należy wskazać, w jakim charakterze podmiot trzeci będzie brał udział w postępowaniu (np. jako Podwykonawca, doradca, konsultant). Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 Ustawy będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, podmioty te są zobowiązane załączyć dokument, o którym mowa w pkt 1.1 ppkt 1.1.3 SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje kierownikiem budowy i kierownikami robót, którzy posiadają uprawnienia i należą do właściwej izby samorządu zawodowego: 1) kierownik budowy z uprawnieniami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. przed 1 stycznia 1995 r. (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm. - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie; 2) kierownik robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. przed 1 stycznia 1995 r. (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm. - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie; 3) kierownik robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. przed 1 stycznia 1995 r. (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm. - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. 2. Wykonawca musi wykazać, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Na potwierdzenie ww. warunków należy załączyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 4 SIWZ oraz oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 5 SIWZ. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. W takiej sytuacji zobowiązany jest on udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór - Formularz Nr 8 SIWZ). Zobowiązanie musi przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma, w tym kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem. W oświadczeniu podmiotu o udostępnieniu potencjału oraz wiedzy i doświadczenia należy wskazać, w jakim charakterze podmiot trzeci będzie brał udział w postępowaniu (np. jako Podwykonawca, doradca, konsultant).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać środki obrotowe lub zdolność kredytową, na kwotę nie mniejszą niż 1.200.000,00 zł (brutto). Na potwierdzenie ww. warunku należy załączyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. W takiej sytuacji zobowiązany jest on udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór - Formularz Nr 8 SIWZ). Zobowiązanie musi przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma, w tym kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem. W oświadczeniu podmiotu o udostępnieniu potencjału oraz wiedzy i doświadczenia należy wskazać, w jakim charakterze podmiot trzeci będzie brał udział w postępowaniu (np. jako Podwykonawca, doradca, konsultant). Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy Pzp, podmioty te są zobowiązane załączyć informację, o której mowa w pkt. 1.1 ppkt 1.1.6 SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca musi wykazać doświadczenie w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, że jako główny Wykonawca wykonał budowę nowej lub remont istniejącej sieci cieplnej o długości nie mniejszej niż 800 mb z zastrzeżeniem, że wymagana długość sieci nie może stanowić jedynie sumy przyłączy zasilających budynki oraz montaż węzła cieplnego o mocy nie mniejszej niż Q=500kW;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. informacje ogólne o Wykonawcy - Formularz Nr 1 SIWZ; 2. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz Nr 2 SIWZ; 3. propozycje ewentualnego podzlecenia elementów robót (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 6 oraz 6a SIWZ; 4. tabela elementów scalonych (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 7 SIWZ; 5. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz Nr 2a SIWZ; informację o przynależności do grupy kapitałowej (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 9 SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w zakresie: 1) Terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: a) wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację robót w terminie umownym. Za okoliczności takie uważa się wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub kierownika budowy w sytuacjach wskazanych w Ustawie prawo budowlane, a także wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, w tym wynikających z tzw. siły wyższej (np. powodzie, huragany, gwałtowne burze) uniemożliwiających realizację robót. Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru. Wstrzymanie robót budowlanych ze względu na warunki atmosferyczne typowe (właściwe) dla danej pory roku i miesiąca, lub zła organizacja robót nie uzasadniają zmiany terminu umowy, b) stwierdzenia, że w dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiającego zgodnie z § 1 ust. 2 umowy, znajdują się błędy uniemożliwiające prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy, c)wprowadzenia rozwiązań zamiennych na zasadach określonych w § 2 umowy, których wprowadzenie miało wpływ na termin realizacji zamówienia, d) zmiany limitów finansowych lub terminów realizacji określonych w centralnych planach rzeczowych Resortu Obrony Narodowej, e) zawarcia umowy na zamówienie dodatkowe, którego realizacja wpływa na realizację zamówienia podstawowego, f) wydłużenia procedury przetargowej (spowodowanej m. in. przedłużeniem przez Zamawiającego terminu związania ofertą, wpłynięcia odwołania), g)ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przeszkód w obiekcie lub terenie/gruncie, h) ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu umowy nieprzewidzianych przeszkód formalno-prawnych, i) przedłużenia, określonych w Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) oraz w przepisach szczegółowych, terminów do uzyskania decyzji administracyjnych, pod warunkiem, że przedłużenie ww. terminów nie jest zawinione przez Wykonawcę. 2) Wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w szczególności przepisów prawa podatkowego; 3) Wysokości limitów w przypadku zmiany limitów finansowych określonych w centralnych planach rzeczowych Resortu Obrony Narodowej; 4) Wprowadzenia rozwiązań zamiennych o których mowa w § 2 umowy; 5) Zmiany kierownika budowy lub kierowników robót, pod warunkiem, że nowa osoba będzie spełniać wymagania określone w SIWZ dla danej funkcji; 6) Zmiany zakresu robót realizowanych przez podwykonawcę, wskazanych w Formularzu nr ..., lub powierzenia części zamówienia podwykonawcy mimo braku takiego wskazania w Formularzu nr ..., z przyczyn obiektywnie uzasadnionych. 2. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy (poza zamianami wskazanymi w pkt 3, 5 i 6) wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej poprzez spisanie aneksu do umowy. 3. Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego o zmianie formy prowadzonej działalności oraz zmianie adresu siedziby firmy i zamieszkania jej właściciela, pod rygorem uznania korespondencji kierowanej na ostatni podany przez Wykonawcę adres za doręczony. Powyższe zobowiązanie dotyczy okresu obowiązywania umowy, rękojmi gwarancji oraz nie zakończonych rozliczeń wynikających z umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rziwroclaw.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław, pok. 27.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław - pok. 101 (kancelaria jawna).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.