eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Wykonywanie bieżącej obsługi prawnej SPSK-2, z wyłączeniem obsługi prawnej w sprawach udzielania zamówień publicznych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych oraz realizacji umów zawartych w wyniku tych postępowań

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-26

Szczecin: Wykonywanie bieżącej obsługi prawnej SPSK-2, z wyłączeniem obsługi prawnej w sprawach udzielania zamówień publicznych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych oraz realizacji umów zawartych w wyniku tych postępowań
Numer ogłoszenia: 159141 - 2016; data zamieszczenia: 26.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie , Al. Powstańców Wielkopolskich 72, 70-111 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4661086, faks 91 4661113.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spsk2-szczecin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie bieżącej obsługi prawnej SPSK-2, z wyłączeniem obsługi prawnej w sprawach udzielania zamówień publicznych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych oraz realizacji umów zawartych w wyniku tych postępowań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie składa się z 2 zadań: - W zakres Zadania nr 1 wchodzi m.in.: bieżąca obsługa prawna Zamawiającego w zakresie wszelkich spraw związanych z prowadzoną przez Zamawiającego działalnością leczniczą, prowadzenie badań klinicznych oraz spraw formalno-organizacyjnych dotyczących funkcjonowania Zamawiającego (sprawy rejestracyjne, statutowe, przekształcenia itp.), opiniowanie i opracowywanie umów cywilno-prawnych o udzielenie zamówienia publicznego, do których nie stosuje się ustawy PZP; - W zakres Zadania nr 2 wchodzi m.in.: bieżąca obsługa prawna Zamawiającego w sprawach dotyczących zagadnień związanych ze sprawami pracowniczymi, w tym również dotyczącymi roszczeń odszkodowawczych w stosunku do pracowników, sprawami wypadków przy pracy i bhp, sprawami dotyczącymi staży podyplomowych, umów z lekarzami-rezydentami oraz sprawami dotyczącymi umów zlecenia zawieranymi przez Zamawiającego z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej, wydawanie opinii prawnych w sprawach wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz reprezentowanie Zamawiającego przed sądami w sprawach dotyczących udostępnienia informacji publicznych.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania tego warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania tego warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. - zadanie nr 1 - co najmniej 1 osobą posiadającą wpis na listę radców prawnych bądź adwokatów zgodnie z ustawą z dnia 6.07.1982 r o radcach prawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 233 z p.zm) bądź ustawą z dnia 26.05.1982 r - Prawo o adwokaturze (Dz. U. Nr z 2015 r., poz. 615 z p.zm) lub posiadający wpis na listę prawników zagranicznych prowadzoną przez okręgową radę adwokacką lub radę okręgowej izby radców prawnych zgodnie z ustawą z dnia 05.07.2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2014 r., poz. 134 z p. zm.), która: - przez okres 10 lat wykonywała/wykonuje bieżącą obsługę prawną podmiotu leczniczego wykonującego działalność w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne wraz z zastępstwem procesowym przed sądami - wykonywała/wykonuje co najmniej dwie usługi, polegające na stałej (ciągłej), tj. świadczonej nieprzerwanie przez okres co najmniej 48 miesięcy obsłudze prawnej samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, w tym co najmniej jednego szpitala klinicznego, którego organem nadzoru jest rektor wyższej uczelni medycznej; Każdy z podmiotów leczniczych, o których mowa powyżej powinien zatrudniać co najmniej po 600 pracowników, świadczących usługi zdrowotne o charakterze stacjonarnym dla co najmniej 30.000 pacjentów rocznie i posiadać powyżej 400 łóżek, oraz świadczyć usługi ambulatoryjne; W zakres obsługi w każdym z podmiotów winna wchodzić reprezentacja Zamawiającego przed sądami powszechnymi w co najmniej w 15 wszczętych sprawach cywilnych z powództwa pacjentów, oraz w co najmniej w 15 wszczętych sprawach przed Wojewódzką Komisją ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych z wniosków pacjentów; - zadanie nr 2 - co najmniej 1 osobą posiadającą wpis na listę radców prawnych bądź adwokatów zgodnie z ustawą z dnia 6.07.1982 r o radcach prawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 233 z p.zm) bądź ustawą z dnia 26.05.1982 r - Prawo o adwokaturze (Dz. U. Nr z 2015 r., poz. 615 z p.zm) lub posiadający wpis na listę prawników zagranicznych prowadzoną przez okręgową radę adwokacką lub radę okręgowej izby radców prawnych zgodnie z ustawą z dnia 05.07.2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2014 r., poz. 134 z p. zm.), która: - przez okres 8 lat wykonywała/wykonuje bieżącą obsługę prawną podmiotu z sektora finansów publicznych wraz z zastępstwem procesowym przed sądami w sprawach pracowniczych i ubezpieczeń społecznych - wykonywała/wykonuje co najmniej cztery usługi, w tym: a) co najmniej dwie usługi, polegające na ciągłej (tj. świadczonej nieprzerwanie przez okres co najmniej 36 miesięcy), obejmujące swoim zakresem obsługę prawną samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej (w tym co najmniej jeden, którego organem tworzącym jest uczelnia medyczna) zatrudniających co najmniej 1000 pracowników, każda usługa o rocznej wartości brutto co najmniej 30 000,00 zł brutto, oraz reprezentację Zamawiającego przed sądami powszechnymi w co najmniej 2 sprawach pracowniczych, b) co najmniej dwie usługi, polegające na ciągłej (tj. świadczonej nieprzerwanie przez okres co najmniej 36 miesięcy) obejmujące swoim zakresem obsługę prawną jednostek sektora finansów publicznych, każda usługa o rocznej wartości 40 000,00 zł brutto; UWAGA: W przypadku usługi będącej w trakcie realizacji wymagany warunek dotyczący okresu realizacji usługi oraz wartości usługi winien być spełniony na dzień składania ofert. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonywana na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt VIII ppkt. 2 SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu Zamawiający żąda przedłożenia: - Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - w tym celu wykonawcy mogą wykorzystać wzór oświadczenia stanowiący załącznik nr 3 do formularza oferty

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 40
  • 2 - Doświadczenie zawodowe - 60

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej, pod rygorem nieważności. 2. Zmiana umowy jest dopuszczalna w następujących przypadkach: a) zmiany stawek podatku VAT, b) waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z § 8 ust. 1 umowy, c) zmiany w strukturze organizacyjnej Zamawiającego, przekształcenia bądź restrukturyzacja Zamawiającego mająca wpływ na warunki realizacji umowy, d) zmian postanowień umowy, które są nieistotne w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, tj. zmian, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie miałaby wpływu na krąg podmiotów ubiegających się o udzielenia zamówienia czy też na wynik postępowania przetargowego. 3. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem ust. 2 jest nieważna. 4. Warunkiem dokonania zmiany umowy jest wystąpienie przez stronę zainteresowaną wprowadzeniem zmian do umowy z pisemnym wnioskiem zawierającym proponowane zmiany wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym. Do wniosku powinien być dołączony projekt aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spsk2-szczecin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie 70-111 Szczecin, Al. Powstańców Wielkopolskich nr 72 Dział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.08.2016 godzina 09:30, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 13 (Sekretariat), budynek C (Budynek Administracyjny).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Oferta pod rygorem nieważności powinna być złożona w formie pisemnej. Zalecane jest sporządzenie oferty z wykorzystaniem wzoru oferty oraz wzorów załączników do oferty. W przypadku gdy Wykonawca nie będzie korzystał z wzorów przygotowanych przez Zamawiającego i zawartych w SIWZ, zobowiązany jest w załączniku przygotowanym we własnym zakresie bezwzględnie zamieścić wszystkie informacje wymagane przez Zamawiającego. 2. Oferta powinna być podpisana zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji działalności gospodarczej. 3. Do Formularza oferty należy dołączyć następujące dokumenty i oświadczenia: a) pełnomocnictwo - w przypadku jeżeli osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo załączone do oferty winno być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii a z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać uprawnienie do podpisania oferty b) oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania określone w pkt. VI SIWZ c) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r o ochronie konkurencji i konsumentów albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do formularza oferty. d) oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu określone w pkt. VII SIWZ 4. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum) oferta winna spełniać następujące wymagania: a) do oferty powinno być załączone pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu (pełnomocnictwo może także obejmować uprawnienie do zawarcia umowy w postępowaniu). Pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii i zawierać wyszczególnienie wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, szczegółowo określać zamówienie do którego się odnosi, wskazywać pełnomocnika oraz precyzować zakres jego umocowania b) oferta wspólna winna być sporządzona zgodnie z SIWZ c) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w imieniu wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia podpisuje pełnomocnik. W sytuacji, gdy każdy z wykonawców samodzielnie spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust 1 pkt 1-4 PZP Zamawiający dopuszcza złożenie odrębnych oświadczeń o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez każdego z wykonawców. d) dokumenty wymienione w pkt. VI ppkt. 3 (3.1, 3.2) każdy wykonawca składa oddzielnie e) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r o ochronie konkurencji i konsumentów albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej każdy Wykonawca składa oddzielnie f) pozostałe dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu należy złożyć tak, aby wspólnie udokumentować spełnianie warunków. g) wymagane oświadczenia należy złożyć w sposób wyraźnie wskazujący kto składa oświadczenie tj. czy oświadczenie składane jest przez członka konsorcjum czy też przez pełnomocnika w imieniu konsorcjum h) wspólnicy spółki cywilnej traktowani będą tak jak wykonawcy składający ofertę wspólną. 5. Zamawiający nie dopuszcza polegania przez Wykonawcę na zasobach podmiotu trzeciego na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b) PZP. 6. Zamawiający nie dopuszcza powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W zakres Zadania nr 1 wchodzi m.in.: bieżąca obsługa prawna Zamawiającego w zakresie wszelkich spraw związanych z prowadzoną przez Zamawiającego działalnością leczniczą, prowadzenie badań klinicznych oraz spraw formalno-organizacyjnych dotyczących funkcjonowania Zamawiającego (sprawy rejestracyjne, statutowe, przekształcenia itp.), opiniowanie i opracowywanie umów cywilno-prawnych o udzielenie zamówienia publicznego, do których nie stosuje się ustawy PZP.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 48.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 40
    • 2. Doświadczenie zawodowe - 60

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W zakres Zadania nr 2 wchodzi m.in.: bieżąca obsługa prawna Zamawiającego w sprawach dotyczących zagadnień związanych ze sprawami pracowniczymi, w tym również dotyczącymi roszczeń odszkodowawczych w stosunku do pracowników, sprawami wypadków przy pracy i bhp, sprawami dotyczącymi staży podyplomowych, umów z lekarzami-rezydentami oraz sprawami dotyczącymi umów zlecenia zawieranymi przez Zamawiającego z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej, wydawanie opinii prawnych w sprawach wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz reprezentowanie Zamawiającego przed sądami w sprawach dotyczących udostępnienia informacji publicznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 48.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 40
    • 2. Doświadczenie zawodowe - 60

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.