eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Prusice › Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego w wysokości 900 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetu w roku 2015 powstałego w skutek konieczności zakończenia finansowej realizacji projektu pn. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami, studzienkami, komorami armatury i przyłączami do budynków dla miejscowościPietrowice Małe, Ligotka, Krościna Mała, Dębnica i miasto Prusice oraz budowa kanalizacji sanitarnej w obrębie Prusice odprowadzającą ścieki ze strefy ekonomicznej, (...)

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-26

Prusice: Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego w wysokości 900 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetu w roku 2015 powstałego w skutek konieczności zakończenia finansowej realizacji projektu pn. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami, studzienkami, komorami armatury i przyłączami do budynków dla miejscowości: Pietrowice Małe, Ligotka, Krościna Mała, Dębnica i miasto Prusice oraz budowa kanalizacji sanitarnej w obrębie Prusice odprowadzającą ścieki ze strefy ekonomicznej, (...)
Numer ogłoszenia: 157788 - 2015; data zamieszczenia: 26.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Prusice, Rynek 1, 55-110 Prusice, woj. dolnośląskie, tel. 071 3126224, faks 071 3126229 , strona internetowa www.bip.prusice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego w wysokości 900 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetu w roku 2015 powstałego w skutek konieczności zakończenia finansowej realizacji projektu pn. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami, studzienkami, komorami armatury i przyłączami do budynków dla miejscowości: Pietrowice Małe, Ligotka, Krościna Mała, Dębnica i miasto Prusice oraz budowa kanalizacji sanitarnej w obrębie Prusice odprowadzającą ścieki ze strefy ekonomicznej, (...).

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi Udzielenia i obsługa kredytu krótkoterminowego w wysokości 900 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetu w roku 2015 powstałego w skutek konieczności zakończenia finansowej realizacji projektu pn. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami, studzienkami, komorami armatury i przyłączami do budynków dla miejscowości: Pietrowice Małe, Ligotka, Krościna Mała, Dębnica i miasto Prusice oraz budowa kanalizacji sanitarnej w obrębie Prusice odprowadzającą ścieki ze strefy ekonomicznej, planowanego osiedla oraz w drodze gminnej, wraz z dostawami wyposażenia eksploatacyjnego sieci (zgodnie z dokumentacją projektową). 2) Wypłata kredytu w jednej transz na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego w kwocie 900 000 zł najpóźniej następnego dnia po dacie zawarcia umowy. 3) Spłata odsetek i kredytu: miesięcznie. 4) Oprocentowanie kredytu liczone według zmiennej stawki WIBOR 3M dla terminu 3 miesięcznego ustalana jest, jako średnia arytmetyczna stawka z miesiąca kończącego poprzedni kwartał kalendarzowy. Stawka opublikowana obowiązuje od pierwszego dnia rozpoczynającego kolejny okres, tj. pierwszy dzień miesiąca, do ostatniego dnia okresu tj. ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał. 5) Zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu poza prowizją przygotowawczą, której wysokość należy wykazać w formularzu ofertowym oraz w symulacyjnym harmonogramie spłaty kredytu stanowiącym załącznik do formularza ofertowego. 6) Zabezpieczenie kredytu - weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do złożenia oświadczenia o rezygnacji z części wykorzystania kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 8) Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat od niewykorzystanej części kredytu. 9) W przypadku niewykorzystania całej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłat rat kredytu. 10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat. 11) Odsetki będą naliczane na bazie 365 dni w roku, przy czym w miesiącu przyjmuje się liczbę dni kalendarzowych przypadających w danym miesiącu, a każdy dzień za 1/365 część roku. 12) Szczegółowe warunki udzielonego kredytu zawarte są w projekcie umowy stanowiącej załącznik do wniosku..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamawiający w dniu 15 października 2014 r. wystąpił do Jednoosobowej Komisji Rozjemczej (dalej JKR) z wnioskiem o wydanie Decyzji w sprawie sporu Wykonawcy i Zamawiającego o zapłatę wymagalnej części zaakceptowanej kwoty kontraktowej i zwiększenia zaakceptowanej kwoty kontraktowej o: a)zwrot przez Wykonawcę kwoty 2 298 857,85 złotych brutto, o której mowa w ust. 1 a) z odsetkami z tytułu nieuznanych przez Inżyniera a uprzednio zapłaconych przez Zamawiającego wartości robót, b)zapłatę przez Wykonawcę kary umownej za zwłokę w wykonaniu robót w wysokości 2 147 725,00 zł brutto, o której mowa w ust. 1 a). Do dnia zawarcia ugody JKR nie rozstrzygnęła sporu z wniosku Zamawiającego. Łączna kwota roszczeń to kwota 4 446 582,85 zł brutto. Wykonawca wystąpił z wnioskiem i roszczeniem do JKR o: a)zapłatę nierozliczonej części Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej, w kwocie 32.901,15 zł netto, o której mowa w ust. 1 b), co stanowi 40 468,41 złotych brutto, b)zwiększenie Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej o kwotę należności, która powstała w związku z wykonaniem robót zamiennych, o kwotę 909 105,22zł netto, o której mowa w ust. 1 b), co stanowi 1 118 199,42 złotych brutto, c)zwiększenie Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej o kwotę należności, która powstała w związku z wykonywaniem Kontraktu wobec wystąpienia stanowiących ryzyko Zamawiającego przyczyn Przedłużenia Czasu na Wykonanie przedmiotu Umowy, oraz wystąpienia stanowiącego dalszy skutek tych przyczyn uszczerbku Wykonawcy wobec konieczności poniesienia dodatkowego Kosztu, o sumę kwot 1 040 000,00 zł netto, o której mowa w ust. 1 b), co stanowi 1 279 200,00 zł brutto oraz 283 769,19 zł netto, o której mowa w 349 036,10 zł brutto. Łączna kwota roszczeń to kwota 2 786 903,93 zł brutto. JKR wydała w dniu 24.03.2015 r. decyzję, zgodnie, z którą Wykonawca uprawniony jest do otrzymania zapłaty pozostałej części zaakceptowanej kwoty kontraktowej tj. 32 901,15 zł netto, prawa do zwiększenia zatwierdzonej kwoty kontraktowej o kwotę należności, która powstała w związku z wykonaniem robót zamiennych tj. o kwotę 886.441,51 zł netto a także do prawa do zwiększenia Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej o kwotę należności, która powstała w związku z wykonywaniem Kontraktu wobec wystąpienia stanowiących ryzyko Zamawiającego przyczyn Przedłużenia Czasu na Wykonanie przedmiotu Umowy, oraz wystąpienia stanowiącego dalszy skutek tych przyczyn uszczerbku Wykonawcy wobec konieczności poniesienia dodatkowego kosztu tj. o sumę kwot 1 040 000,00 zł netto oraz 283 769,19 zł netto, co stanowi łącznie kwotę netto 2 243 111,85 zł tj. kwotę brutto 2 759 027,58 zł. Zamawiający złożył sprzeciw do decyzji JKR. Do dnia zawarcia ugody trwały negocjacje przed wszczęciem procedury arbitrażu. Do 20.06.2015 r. Zamawiający ma obowiązek zakończyć rzeczową realizację projektu (przez zakończenie rzeczowe realizacji projektu należy rozumieć datę podpisania przez Gminę Prusice ostatniego protokołu odbioru lub innego dokumentu równoważnego w ramach projektu - § 1 pkt 34 umowy o dofinansowanie projektu nr UDA-RPDS.04.02.00-027/09 z dnia 19.11.2009 r. z późniejszymi aneksami). Do 30.06.2015r. Zamawiający ma obowiązek zakończyć finansową realizację projektu (przez zakończenie finansowe realizacji projektu należy rozumieć datę poniesienia ostatniego wydatku w projekcie, czyli dokonanie przez Gminę Prusice zapłaty na podstawie ostatniej faktury dotyczącej wydatków kwalifikowanych i niekwalifikowanych poniesionych w ramach projektu - § 1 pkt 35 umowy o dofinansowanie projektu nr UDA-RPDS.04.02.00-027/09 z dnia 19.11.2009 r. z późniejszymi aneksami). Niedotrzymanie tych terminów powoduje żądanie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego o zwrot dofinansowania od Zamawiającego w kwocie 28 582 700,33 zł wraz z odsetkami z tytułu niniejszego zadania. W związku z powyższym dnia 19.06.2015 r. została zawarta pomiędzy stronami sporu ugoda w przedmiocie zakończenia istniejącego pomiędzy nimi sporu dotyczącego zgłoszonych wzajemnych roszczeń jakie powstały na podstawie rozliczenia zadania pn. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami, studzienkami, komorami armatury i przyłączami do budynków dla miejscowości: Pietrowice Małe, Ligotka, Krościna Mała, Dębnica i miasto Prusice oraz budowa kanalizacji sanitarnej w obrębie Prusice odprowadzającą ścieki ze strefy ekonomicznej, planowanego osiedla oraz w drodze gminnej, wraz z dostawami wyposażenia eksploatacyjnego sieci (zgodnie z dokumentacją projektową), objętego przedmiotem umowy z dnia 14 stycznia 2011 r., numer umowy: BU/342/13/2010 wraz z późniejszymi aneksami do umowy, w szczególności zgłoszonych roszczeń: a) Zamawiającego względem Wykonawcy o zwrot części wypłaconego Wykonawcy wynagrodzenia za realizację robót objętych zakresem wynagrodzenia Wykonawcy w ramach określonej Umową Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej w kwocie 2 298 857,85 złotych brutto oraz zapłatę kary umownej za zwłokę w wykonaniu robót w wysokości 2 147 725 złotych brutto, b) Wykonawcy względem Zamawiającego o zapłatę z tytułu wynagrodzenia za realizację części robót objętych zakresem wynagrodzenia Wykonawcy w ramach określonej Umową Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej w kwocie 40 468,41 złotych brutto, dodatkowych płatności z tytułu robót uzupełniających i zamiennych w łącznej kwocie 1 118 199,42 złotych brutto, kosztu poniesionego przez Wykonawcę w związku z realizacją Umowy w Przedłużonym Czasie na wykonanie, dla poszczególnych okresów tj.: za okres od XI.2011 do VI.2012 w łącznej kwocie 1 040 000 złotych netto tj. 1 279 200,00 zł brutto oraz za okres od XI 2012 do VI.2013 w łącznej kwocie 283 769,19 złotych netto tj. 349 036,10 zł brutto. Strony w celu usunięcia istniejącego stanu wzajemnych żądań i roszczeń poczyniły sobie następujące ustępstwa: 1. Zamawiający zrzeka się opisanego w § 1 lit. a) wystosowanego w stosunku do Wykonawcy roszczenia, 2. Wykonawca zrzeka się opisanego w §1 lit.. b) wystosowanego w stosunku do Zamawiającego roszczenia, jednakże do kwoty 900 000,00 złotych brutto a Strony zgodnie ustalą cenę za ich wykonanie na w/w kwotę 900 000,00 złotych brutto, w związku z czym Zamawiający zobowiązany jest zapłacić Wykonawcy, na podstawie wystawionej przez niego faktury VAT, wierzytelność w kwocie 731 707,32 złotych netto powiększoną o wysokość podatku VAT w kwocie 168 292,68 złotych, tj. razem kwota złotych brutto 900 000,00 złotych brutto (słownie: dziewięćset tysięcy i 00/100 złotych brutto) w terminie 14 dni od dnia otrzymania faktury. Strony zgodnie oświadczyły, że z dniem dokonania przez Zamawiającego zapłaty na rzecz Wykonawcy kwoty szczegółowo opisanej w § 2 ust. 2 ugody, umowę, o której mowa w § 1 ust. 1 ugody, uznają za wykonaną należycie i rozliczoną w całości, a ponadto nie wnoszą i zobowiązują się nie wnosić w przyszłości na jej podstawie lub z tytułu jej realizacji jakichkolwiek roszczeń. Przedmiotowy zapis nie narusza jednak prawa Zamawiającego do zgłaszania ewentualnych roszczeń związanych z rękojmią za wady oraz z udzieloną przez Wykonawcę gwarancją jakości. Art. 67. ust. 1. pkt 3 ustawy pzp stanowi, że: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 3) ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zamówienie z wolnej ręki zostało także przewidziane, jako tryb udzielania zamówień w sytuacjach nagłych i nieprzewidywalnych, na warunkach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 3. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki jest dopuszczalne tylko w przypadku, gdy wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zważywszy na okoliczność zawarcia ugody dnia 19 czerwca 2015 r., która określiła wysokość kwoty sporu jaką zobowiązany jest zapłacić Zamawiający Wykonawcy oraz konieczność zakończenia finansowej realizacji projektu do dnia 30.06.2015 r. Przez zakończenie finansowe realizacji projektu należy rozumieć datę poniesienia ostatniego wydatku w projekcie czyli dokonanie przez Gminę Prusice zapłaty na podstawie ostatniej faktury dotyczącej wydatków kwalifikowanych i niekwalifikowanych poniesionych w ramach projektu. Do dnia zawarcia ugody Zamawiający nie posiadał wiedzy na temat ostatecznego rozstrzygnięcia sporu, a zgłoszenie przez Zamawiającego względem Wykonawcy znacznie przewyższało roszczenie w stosunku do Zamawiającego, dlatego też w planie finansowym nie zostały poczynione żadne operacje zarówno w zakresie zwiększenia planu dochodów na skutek zapłaty przez Wykonawcę roszczenia żądanego przez Zamawiającego, nie został też zwiększony plan wydatków, o kwotę na zapłatę roszczenia żądanego przez Wykonawcę. Konieczność zakończenia realizacji projektu zmusiła Zamawiającego do zawarcia ugody na skutek, której jest zobowiązany do zapłaty kwoty 900 000 zł na rzecz SKANSKA S.A. W chwili obecnej brak jest środków w planie finansowym na ten cel, a zaciągnięcie kredytu przez jednostkę samorządu terytorialnego wymaga zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2013r., poz. 907 ze zm.). Zamawiający nie ma możliwości zachowania terminów określonych dla ustawowych podstawowych trybów konkurencyjnych tj. przetargu nieograniczonego lub przetargu ograniczonego. Praktycznie zaistniała sytuacja, w której należy udzielić zamówienia bez żadnej zwłoki, a samo zamówienie powinno zostać zrealizowane natychmiastowo, dlatego też zaistniała przesłanka zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki. KIO w uchwale z dnia 20 grudnia 2011 r., KIO/KD 94/11, LEX nr 1103453, orzekła, że: Tryb zamówienia z wolnej ręki jest dopuszczalny w sytuacji, w której potrzebna jest jak najszybsza, natychmiastowa realizacja przedmiotu zamówienia. Jest to sytuacja, w której zamawiający musi natychmiast zareagować, tak aby bezzwłocznie uzyskać efekt w postaci realizacji przedmiotu zamówienia, praktycznie z dnia na dzień. Ustawowa przesłanka konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia określa zakres przedmiotowy zamówienia z wolnej ręki, udzielanego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3. Zamówienie może być udzielone tylko w takim zakresie, w jakim wymagana jest natychmiastowa jego realizacja. KIO w uchwale z dnia 13 sierpnia 2009 r., KIO/KD 21/09, LEX nr 590103, podnosząc, że (...) istotną cechą charakteryzującą zamówienia udzielone w oparciu o przesłankę art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy p.z.p. jest natychmiastowość wykonania, szybka reakcja i krótki okres trwania zamówienia, mający na celu jedynie usunięcie absolutnie niezbędnych skutków zdarzenia niemożliwego do przewidzenia. Konsekwencją niezakończenia finansowej realizacji projektu do dnia 30.06.2015 r. powoduje żądanie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego o zwrot dofinansowania od Zamawiającego w kwocie 28 582 700,33 zł wraz z odsetkami z tytułu niniejszego zadania. W zaistniałym stanie faktycznym, zlecenie realizacji zamówienia w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy p.z.p. nastąpiło na okres od dnia 19.06.2015 r. a 30.06.2015 r. a zatem można mówić o krótkim okresie trwania zamówienia, mającym na celu jedynie zapobieżenie najpilniejszym skutkom nieprzewidywalnego zdarzenia. Zaistniała sytuacja, wskazująca na natychmiastowe wykonanie zamówienia, jest dla Zamawiającego nieprzewidywalna, w normalnym toku rzeczy byłoby mało prawdopodobne, w kategoriach obiektywnych. Zaistniała sytuacja, w której wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego i nie jest spowodowana zamierzoną opieszałością w udzieleniu zamówienia a nieudzielenie zamówienia będzie miał dla Zamawiającego kolosalne skutki finansowe.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Bank Spółdzielczy w Obornikach Śląskich, ul. Trzebnicka 3, 55-120 Oborniki Śląskie, kraj/woj. dolnośląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.