eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii stacjonarnej, komórkowej i transmisji danych, z wykorzystaniem istniejącego systemu telefonicznego (telefonicznych central abonenckich oraz infrastruktury sieciowej) Zamawiającego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-01-23

Łódź: Usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii stacjonarnej, komórkowej i transmisji danych, z wykorzystaniem istniejącego systemu telefonicznego (telefonicznych central abonenckich oraz infrastruktury sieciowej) Zamawiającego
Numer ogłoszenia: 15257 - 2014; data zamieszczenia: 23.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Łódzka, Zamówienia Publiczne , ul. Żeromskiego 116, 90-924 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 631 20 12, faks 42 631 24 04; 42 631 21 04.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.p.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii stacjonarnej, komórkowej i transmisji danych, z wykorzystaniem istniejącego systemu telefonicznego (telefonicznych central abonenckich oraz infrastruktury sieciowej) Zamawiającego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem Zamówienia są Usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii stacjonarnej, komórkowej i transmisji danych,z wykorzystaniem istniejącego systemu telefonicznego (telefonicznych central abonenckich oraz infrastruktury sieciowej) Zamawiającego, tj. 1.świadczenie publicznie dostępnych usług telefonicznych i faksowych, z wykorzystaniem istniejącego systemu telefonicznego Zamawiającego (zespołu central o aktualnej pojemności 2500 tys. numerów wewnętrznych);2.świadczenie publicznie dostępnych usług telefonicznych w sieci telefonii komórkowej, dla ok. 150 istniejących stacji telefonicznych GSM Zamawiającego (w tym przejętych wraz z numerami od innych operatorów); usługa winna być dostępna na terenie całego kraju i poza jego granicami, a w szczególności we wszystkich obiektach Zamawiającego; obsługiwane stacje GSM należy zintegrować z wewnętrznym systemem telefonicznym Zamawiającego; 3.świadczenie publicznie dostępnych usług telefonicznych i faksowych dla ok. 250 istniejących stacji (analogowych i ISDN) telefonii przewodowej (tzw. aparatów bezpośrednich), użytkowanych przez Zamawiającego (w tym przejętych wraz z numerami od ich aktualnych operatorów, niezwłocznie po rozstrzygnięciu postępowania i zawarciu umowy); stacje te nie są obsługiwane przez centrale abonenckie Politechniki Łódzkiej, a w ramach niniejszego zamówienia należy je zintegrować z wewnętrznym systemem telefonicznym Zamawiającego, 4.świadczenie usług transmisji danych w sieciach GSM. Wyżej wymienione usługi będą świadczone 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do technicznych usług serwisowych (zgłaszanie i usuwanie awarii) przez 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu, przez cały okres trwania umowy. Wykonawca wyznaczy opiekunów: handlowego (w celu zapewnienia bieżącej obsługi zamówienia) i technicznego (wsparcie techniczne dla rozwiązywania bieżących problemów technicznych na styku pomiędzy siecią Wykonawcy, a wewnętrznym systemem telefonicznym Zamawiającego) dostępnych drogą e-mailową oraz telefoniczną od 8oo do 16oo w dni robocze.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp - w wysokości do 15%

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.20.00.00 - Usługi telekomunikacyjne 64.21.10.00 - Publiczne usługi telefoniczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 15.000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100 PLN) na etapie składania ofert

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie tego warunku zostanie uznane, jeżeli Wykonawca przedstawi:Aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z godnie z art. 10 ust.1 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 171 poz. 1800 z późn. zm.). W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie tego warunku zostanie uznane, jeżeli Wykonawca przedstawi:Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (od 04.02.2011r. do 03.02.2014r.), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Pod pojęciem głównej usługi Zamawiający rozumie usługę o wartości nie niższej niż 200 000,00 PLN brutto na świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii stacjonarnej dla odbiorcy posiadającego własny system telefoniczny o pojemności minimum 1500 numerów i świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii komórkowej dla tego odbiorcy, zintegrowanych z usługami telefonii stacjonarnej, dla minimum 200 numerów; Wykonawcy są zobowiązani udokumentować wykonanie min. 1 głównej usługi, tj. usługi na świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii stacjonarnej dla odbiorcy posiadającego własny system telefoniczny o pojemności minimum 1500 numerów i świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii komórkowej dla tego odbiorcy, zintegrowanych z usługami telefonii stacjonarnej, dla minimum 200 numerów o wartości min. 200.000,00 PLN brutto. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający dopuszcza złożenie ww. dokumentu przez jednego z Wykonawców

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie tego warunku zostanie uznane, jeżeli Wykonawca przedstawi:Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający wymaga wskazania min. 2 osób z kwalifikacjami i doświadczeniem określonymi poniżej: a) opiekuna handlowego odpowiedzialnego za bieżącą obsługę zamówienia wraz z jego adresem e-mail, numerem telefonu komórkowego oraz informacją na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia (minimum rok pracy na samodzielnym stanowisku w dziale handlowym) niezbędnych do wykonania zamówienia, Załącznik nr W-5 do Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; b) opiekuna technicznego odpowiedzialnego za bieżącą obsługę zamówienia wraz z jego adresem e-mail, numerem telefonu komórkowego oraz informacją na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia (minimum rok pracy na stanowisku specjalisty w dziale technicznym) i wykształceniem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, Załącznik nr W-5 do Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; Zamawiający nie dopuszcza łączenie ww. funkcji przez jedną osobę. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający dopuszcza złożenie ww. dokumentu przez jednego z Wykonawców

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie tego warunku zostanie uznane, jeżeli Wykonawca przedstawi:1. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych na kwotę min. 100.000,00 PLN lub zdolność kredytową na kwotę min. 100.000,00 PLN wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 2. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę min. 200.000,00 PLN.W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający dopuszcza złożenie ww. dokumentu przez jednego z Wykonawców

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Usługi o wartości nie niższej niż 200 000,00 PLN brutto na świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii stacjonarnej dla odbiorcy posiadającego własny system telefoniczny o pojemności minimum 1500 numerów i świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii komórkowej dla tego odbiorcy, zintegrowanych z usługami telefonii stacjonarnej, dla minimum 200 numerów. Zamawiający nie wymaga wskazania w wykazie informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie, w celu zweryfikowania rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia Wykonawcy.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

1. Klasyfikacja Wykonawców przeprowadzona zostanie na podstawie uzyskanej łącznej liczby punktów (P) obliczonej wg poniższego wzoru z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku: Pu = (Pb/Pmax) x 100% - ilość punktów za Pu gdzie: Pu- ilość punktów za usługi, powyżej 1 usługi o wartości co najmniej 200 000,00 PLN brutto na świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii stacjonarnej dla odbiorcy posiadającego własny system telefoniczny o pojemności minimum 1500 numerów i świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii komórkowej dla tego odbiorcy, zintegrowanych z usługami telefonii stacjonarnej, dla minimum 200 numerów; spełniające warunek posiadania wiedzy i doświadczenia udziału w postępowaniu. Pb - ilość usług wniosku badanego (powyżej 1) o wartości co najmniej 200 000,00 PLN brutto na świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii stacjonarnej dla odbiorcy posiadającego własny system telefoniczny o pojemności minimum 1500 numerów i świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii komórkowej dla tego odbiorcy, zintegrowanych z usługami telefonii stacjonarnej, dla minimum 200 numerów; spośród wniosków spełniających warunki; Pmax - ilość usług wniosku z najwyższą ilością usług (powyżej 1) o wartości co najmniej 200 000,00 PLN brutto na świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii stacjonarnej dla odbiorcy posiadającego własny system telefoniczny o pojemności minimum 1500 numerów i świadczenie powszechnych usług telefonicznych w sieci telefonii komórkowej dla tego odbiorcy, zintegrowanych z usługami telefonii stacjonarnej, dla minimum 200 numerów; spośród wniosków spełniających warunki; 2.Zamawiający zaprosi do składania ofert 5 Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu, którzy uzyskają największą liczbę punktów (P). 3.W przypadku, gdy kilku Wykonawców uzyska jednakową liczbę punktów (P) o kolejności zadecyduje łączna wartość brutto wszystkich udokumentowanych głównych usług spełniających wymagania Zamawiającego; 4.W pierwszej kolejności brana pod uwagę będzie łączna wartość brutto głównych usług spełniających wymagania Zamawiającego wykonanych przez danego Wykonawcę bez powołania się na zasoby podmiotu trzeciego, o którym mowa w art. 26 ust.2b ustawy Pzp.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85.00
  • 2 - Warunki oferty na zakup aparatów telefonicznych i modemów - 10.00
  • 3 - Rozszerzenia funkcjonalne usług - 5.00

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający może odstąpić od umowy w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 2. Strony zgodnie oświadczają, że odstąpienie od umowy w przypadku określonym w pkt. 1, nastąpi w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach, bez naliczania kar umownych. 3. W przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt.1 Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za faktycznie wykonane usługi. 4. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zawieszenia wykonania umowy z istotnych przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, jednak zawieszenie nie może trwać dłużej niż 1 miesiąc. Zamawiający wówczas przedłuży w formie aneksu termin realizacji umowy o czas zawieszenia nierealizowanej przez Wykonawcę usługi. 5. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za okres zawieszenia wykonania umowy od dnia pisemnego powiadomienia Wykonawcy o zawieszeniu. Wykonawcy przysługiwać będzie wtedy jedynie wynagrodzenie za faktycznie wykonane usługi. 6. Zamawiający zastrzega zmiany umowy w odniesieniu do: a) zakresu przedmiotu zamówienia - wynikającego w szczególności ze zmian legislacyjnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, a także innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawierania umowy; b) terminu realizacji wynikającego z okoliczności, których nie można przewidzieć na etapie wszczęcia postępowania, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy m. in. związanych z procedurami, zmianami organizacyjnymi i uwarunkowaniami w jednostkach i instytucjach zewnętrznych, mających wpływ na terminy i realizację przedmiotu zamówienia, a także w przypadku, kiedy wprowadzenie zmian zakresu przedmiotu zamówienia może spowodować zmianę terminów realizacji określonych w umowie. 7. Zmiana treści umowy nastąpi także w razie konieczności udzielenia przez Zamawiającego zamówień dodatkowych lub uzupełniających, mających wpływ na realizację umowy podstawowej. 8. Zamawiający dopuszcza zmiany treści umowy w przypadku, gdy zaistnieje istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 9. Każda ze Stron może odstąpić od umowy z tytułu przedłużającego się trwania Siły Wyższej. Siłą wyższą jest zdarzenie zewnętrzne, nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron, uniemożliwiające wykonanie umowy w całości lub części, na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec ani przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności. 10. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego. 11. Zamawiający ponadto zastrzega, że w przypadku opóźnienia w podpisaniu umowy na skutek przedłużającego się postępowania m.in. poprzez wnoszenie przez Wykonawców środków odwoławczych powodujących, że do dnia 30.03.2014 r. nie zostanie podpisana umowa między Zamawiającym a wyłonionym w postępowaniu Wykonawcą - Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy, na co Wykonawca wyraża zgodę i zrzeka się jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu. 12. Zamawiający zastrzega odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy tj. min. w sytuacji nie podjęcia świadczenia usług przez Wykonawcę w terminie wskazanym w umowie lub świadczenia usług przez Wykonawcę w sposób sprzeczny z postanowieniami umowy w terminie 30 dni, od chwili powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących powody odstąpienia od umowy, z jednoczesnym naliczaniem kar umownych w wysokości 20% od kwoty wynagrodzenia brutto określonej w umowie. 13. Zamawiający przewiduje zmianę treści umowy na skutek zmian legislacyjnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w tym m.in. zmiany stawki podatku VAT. 14. Zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia, w szczególności w przypadku konieczności realizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych. 15.Zmiana umowy pod rygorem nieważności musi być stwierdzona na piśmie w formie aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ Zamawiający przekaże Wykonawcom zaproszonym do składania ofert..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Politechnika Łódzka, 90-924 Łódź, ul. Żeromskiego 116, budynek A-28, Kancelaria - wejście ze szczytu wschodniego budynku.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.