eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubomia › Budowa i zagospodarowanie cmentarza wraz z przeniesieniem grobów z cmentarza w Nieboczowach oraz przeniesienie lub odtworzenie ( w zależności od stanu technicznego obiektów ) historycznych krzyży i kapliczek z Nieboczów i Ligoty Tworkowskiej do Nowej Wsi lub w inne wskazane miejsce

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-23

Lubomia: Budowa i zagospodarowanie cmentarza wraz z przeniesieniem grobów z cmentarza w Nieboczowach oraz przeniesienie lub odtworzenie ( w zależności od stanu technicznego obiektów ) historycznych krzyży i kapliczek z Nieboczów i Ligoty Tworkowskiej do Nowej Wsi lub w inne wskazane miejsce
Numer ogłoszenia: 152070 - 2015; data zamieszczenia: 23.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lubomia , ul. Szkolna 1, 44-360 Lubomia, woj. śląskie, tel. 032 4516614/ 4516128, faks 032 4516614.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lubomia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i zagospodarowanie cmentarza wraz z przeniesieniem grobów z cmentarza w Nieboczowach oraz przeniesienie lub odtworzenie ( w zależności od stanu technicznego obiektów ) historycznych krzyży i kapliczek z Nieboczów i Ligoty Tworkowskiej do Nowej Wsi lub w inne wskazane miejsce.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego jest - budowa i zagospodarowanie cmentarza wraz z przeniesieniem grobów z cmentarza w Nieboczowach oraz przeniesieniem lub odtworzeniem (w zależności od stanu technicznego obiektów) historycznych krzyży i kapliczek z Nieboczów i Ligoty Tworkowskiej do Nowej Wsi lub w inne wskazane miejsce. W zakres budowy i zagospodarowania cmentarza w Nowej Wsi wchodzi między innymi: - wykonanie zagęszczonego nasypu ziemnego, zgodnego z zapisami dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. - wykonanie obiektu budowlanego mogiły zbiorowej wraz z niezbędnym wyposażeniem i instalacjami, zgodnego z zapisami dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. - wykonanie ogrodzenia terenu cmentarza wraz z brama cmentarną i pozostałymi elementami zgodnymi z zapisami dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. - wykonanie parkingu dla samochodów oraz placu (zaplecza technicznego) wraz z niezbędnymi instalacjami technicznymi i wiatami na gromadzenie odpadów zgodnych z zapisami dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. - wykonanie przyłączy i instalacji elektrycznej, wodociągowej i kanalizacji sanitarnej zgodnych z zapisami dokumentacji projektowej, warunków technicznych oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. - wykonanie zagospodarowania terenu wraz z elementami małej architektury i oświetlaniem terenu oraz drogami i ścieżkami utwardzonymi zgodnych z zapisami dokumentacji projektowej, warunków technicznych oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. W zakres przeniesienia grobów z cmentarza w Nieboczowach wchodzi: - przeprowadzenie ekshumacji ok 289 mogił z cmentarza w Nieboczowach, zgodnie z przepisami prawa i zapisami dokumentacji technicznej i inwentaryzacyjnej. W zakres usługi wchodzi między innymi również zapewnienie ciągłej ochrony miejsca ekshumacji, zagwarantowanie dostępu do mediów (prąd woda), wykonanie instalacji monitoringu wizyjnego terenu cmentarza na czas prowadzonych ekshumacji wraz z pełną archiwizacją materiału filmowego, zapewnienie ogrzewanego pomieszczenia na potrzeby pracy komisji ekshumacyjnej, zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca ekshumacji, wykonanie instalacji oświetlenia terenu ekshumacji. - przewiezienie i pochówek ekshumowanych szczątków na nowobudowanym cmentarzu w Nowej Wsi na terenie Gminy Lubomia oraz na cmentarzach ościennych wskazanych w załącznikach do Kontraktu, leżących w promieniu ok. 25km od terenu starego cmentarza lub w mogile zbiorowej zlokalizowanej na terenie nowobudowanego cmentarza. Szczegółowe destynacje oraz ilości wskazane zostały w załącznikach do Kontraktu. - wykonanie tymczasowych, drewnianych obudów mogił wraz z krzyżami i tabliczkami informacyjnymi. - przeniesienie istniejących nagrobków w nowe miejsca pochówku (dotyczy nagrobków zakwalifikowanych w załącznikach do Kontraktu, jako możliwe do przeniesienia), wykonanie nowych nagrobków w przypadkach, kiedy przeniesienie istniejących jest niemożliwe (zgodnie z kwalifikacja zawartą w załącznikach do Kontraktu) oraz likwidacja starych nagrobków (dotyczy nagrobków zakwalifikowanych w załącznikach do Kontraktu, jako niemożliwe do przeniesienia). - zasypanie mogił i uprzątniecie terenu po prowadzonych pracach ekshumacyjnych (na terenie cmentarza w Nieboczowach). W zakres przeniesienia lub odtworzenia (w zależności od stanu technicznego obiektów) historycznych krzyży i kapliczek z Nieboczów i Ligoty Tworkowskiej wchodzi: - Przeniesienie Kapliczki z figurą Św. Jana Nepomucena, przenoszona z ulicy Rzecznej 12. Kapliczka planowana jest do przeniesienia we wskazane przez Gminę miejsce, uzgodnione z właścicielem. - Przeniesienie Krzyża Cmentarnego ze likwidowanego cmentarza z Nieboczów (został tam wzniesiony w II/III ćw. XX wieku). Zostanie przeniesiony na nowy cmentarz jako część kompozycji mogiły zbiorowej. - Przeniesienie Krzyża kamiennego Męki Pańskiej, z drogi do Płoni. Krzyż planowany jest do przeniesienia na rondo, na skrzyżowaniu ulic Wiejskiej i Kolejowej. - Przeniesienie Krzyża Męki Pańskiej, ze skrzyżowania ul. Brzeskiej i Kochanowskiego (przy drodze do Brzezia). Krzyż planowany jest do przeniesienia we wskazane przez Gminę miejsce, uzgodnione z właścicielem np. skrzyżowanie ulic Brzeskiej i Kochanowskiego. - Przeniesienie Krzyża kamiennego Męki Pańskiej, z ul. Wiejskiej 49. Krzyż planowany jest do przeniesienia we wskazane przez Gminę miejsce, uzgodnione z właścicielem. - Przeniesienie Kapliczki słupowej pw. Św. Urbana, z ul. Kochanowskiego 9. Kapliczka planowana jest do przeniesienia we wskazane przez Gminę miejsce, uzgodnione z właścicielem. - Przeniesienie Kaplicy pod wezwaniem Matki Bożej Fatimskiej, z ul. Rzecznej 5. Kapliczka planowana jest do przeniesienia we wskazane przez Gminę miejsce, uzgodnione z właścicielem (np. w sąsiedztwie nowego kościoła przy ul. Wiejskiej). - Przeniesienie Krzyża Męki Pańskiej ze skrzyżowania ul. Wiejska i Rzeczna w Nieboczowach na teren nowopowstającej parafii w Nowej Wsi przy kościele św. Józefa Robotnika. - Budowa pylonu powitalnego przy ul. Wiejskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Raciborską - Budowa pylonu powitalnego przy ul. Kolejowej w rejonie skrzyżowania z ul. Dąbrowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w części III i IV SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z przesłankami, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Ustawy p.z.p. do 50% wartości zamówienia podstawowego. Przewidywany zakres możliwy do udzielenia w ramach zamówień uzupełniających zawiera : 1. Infrastrukturę cmentarną typu oświetlenia, zadrzewienie, alejki, chodniki, parkingi, przyłącza wody, wszelkie inne roboty i usługi związane z budową cmentarza i przeniesieniem kapliczek. 2. Wykonanie wszystkich czynności niezbędnych dla dokonania ekshumacji i budowę lub przeniesienie dodatkowych grobów związane ze zidentyfikowaniem nowych zwłok nieujętych wcześniej w opisie przedmiotu zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.21.54.00 - Roboty na cmentarzach 45.11.27.14 - Roboty w zakresie kształtowania cmentarzy 98.37.00.00 - Usługi pogrzebowe i podobne 98.37.11.10 - Usługi cmentarne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 20 000,00 PLN 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji i/lub poręczenia, gwarancja i/lub poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać, między innymi następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib, b) dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, c) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub poręczeniem, d) kwotę gwarancji i/lub poręczenia, e) termin ważności gwarancji i/lub poręczenia równy co najmniej okresowi związania ofertą, f) zobowiązanie gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy p.z.p., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy p.z.p, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Ustawy p.z.p, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy p.z.p, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej lub Wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania Kontraktu na warunkach określonych w ofercie, lub (ii) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu, lub (iii) zawarcie Kontraktu stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. g) w przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z treści gwarancji musi wynikać, że odnosi się ona zarówno do zleceniodawcy gwarancji, jak również do wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Postanowienie zdania pierwszego znajduje zastosowanie również do wadium w formie poręczeń.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego:nr 42 8469 0009 0010 3408 2000 0004 w Banku Spółdzielczym Gorzyce W tytule przelewu należy wskazać, że jest to wadium w postępowaniu o numerze RI.271.1.2015.MK Do oferty należy dołączyć potwierdzenie przelewu środków na rachunek Zamawiającego. 2) W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż pieniężna, kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, a oryginał złożyć przed terminem składania ofert w Urzędzie Gminy Lubomia ul. Szkolna 1; 44-360 Lubomia sekretariat 4. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy uznanie rachunku bankowego Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy p.z.p., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci wadium według zasad określonych w artykule 46 Ustawy p.z.p. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetakmi jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy p.z.p, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy p.z.p, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy p.z.p. lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy p.z.p, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszą.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania Kontraktu w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu; 3) zawarcie Kontraktu w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2) posiadanie wiedzy i doświadczenia, tj.: a) warunek rozumiany jako wykonanie (zakończenie) w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie infrastruktury drogowej typu: drogi, węzły, zjazdy, ścieżki rowerowe (w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie -Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r. z późn. zmian.) wraz z wykonaniem nasypu o wartości całości robót minimum 2 000 000,00 zł brutto. b) warunek rozumiany jako wykonanie (zakończenie) w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 15 nowych nagrobków w okresie 1 miesiąca c) warunek rozumiany jako wykonanie (zakończenie) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług polegających na ekshumacji 30 zwłok wraz z pochówkiem, d) warunek rozumiany jako wykonanie (zakończenie) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej usługi związanej z wykonaniem prac konserwatorskich polegających na działaniach mających na celu zabezpieczenie i utrwalenie substancji zabytku - malarstwo i rzeźba, zahamowanie procesów jego destrukcji, odnowienie - o wartości wykonanej usługi min. 50 000,00 zł brutto lub prac restauratorskich - mających na celu wyeksponowanie wartości artystycznych i estetycznych zabytku - malarstwo i rzeźba, w tym uzupełnienie lub odtworzenie jego części o wartości wykonanej usługi min. 50 000,00 zł brutto. Zamawiający zaznacza, że na potwierdzenie spełniania warunku wiedzy i doświadczenia Wykonawca może wykazać się zrealizowaniem osobnych zamówień na każdy zakres określony w pkt a)-d), jednym zamówieniem obejmującym wszystkie zakresy określone w pkt a)-d), jak również kilkoma zamówieniami łącznie obejmującymi zakresy określone w pkt a)- d), przy czym w każdym przypadku konieczne jest, aby zakres określony punkcie a) i d) był w całości zrealizowany w ramach jednego zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oceniane będą ich łączna wiedza i doświadczenie. Zamawiający wskazuje ponadto, że roboty budowlane oraz usługi, o których mowa powyżej będą uznane za wykonane, jeżeli przed upływem terminu składania ofert przedmiot zamówienia został potwierdzony jako należycie wykonany. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek rozumiany jako dysponowanie przy wykonywaniu zamówienia następującymi osobami posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk jakie będą im powierzone: a) Kierownik budowy - osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej , posiadająca doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy rozumiane jako pełnienie w ciągu ostatnich 5 lat funkcji Kierownika budowy na zakończonym kontrakcie o wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto. b) Antropolog - osoba posiadająca wykształcenie z zakresu antropologii oraz posiadająca doświadczenie w pełnieniu czynności antropologa podczas przeniesienia lub identyfikacji co najmniej 20 zwłok. c) Kierownik prac konserwatorskich - osoba posiadająca uprawnienia do prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich oraz badań konserwatorskich, spełniająca wymagania, o których mowa w §22 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987 z późn. zm.) Zamawiający nie dopuszcza wskazania przez Wykonawcę jednej osoby do pełnienia funkcji w dwóch branżach. Uprawnienia osoby wskazanej na stanowisko Kierownika budowy muszą być uprawnieniami zgodnymi z ustawą z dnia 7 lipca 1994r, Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409, z późn. zm. ) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83 z 2014r., poz. 1278 ) lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek rozumiany jako posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 2 000 000,00 PLN. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w niniejszym postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Ustawy p.z.p., sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej IDW (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców Zamawiający dopuszcza, aby oświadczenie zostało podpisane przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia);

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. W związku z art. 144 Prawa zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Kontraktu w stosunku do treści Oferty Wykonawcy, w szczególności poprzez zmianę odpowiednio: sposobu realizacji Kontraktu, okresu i terminów jego realizacji i/lub Wynagrodzenia w następujących okolicznościach: a) zmiany wysokości podatku VAT - ewentualna zmiana Kontraktu może w takim przypadku obejmować zmianę kwoty podatku VAT naliczaną od części niezafakturowanej do dnia wejścia w życie nowej stawki podatku VAT, b) zmiany przepisów prawa dotyczących wykonywania Kontraktu - ewentualna zmiana Kontraktu może w takim przypadku obejmować jakiekolwiek zmiany w Kontrakcie konieczne w świetle zmienionej treści przepisów prawa, c) zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot Kontraktu na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, d) konieczności wprowadzenia zmian w Kontrakcie na skutek rezygnacji z części przedmiotu Kontraktu, e) konieczności wprowadzenia zmian w Kontrakcie na skutek obiektywnie uzasadnionej decyzji Zamawiającego co do kolejności, terminów i/lub okresu realizacji Kontraktu, w tym terminów pośrednich, f) konieczności wprowadzenia zmian w Kontrakcie na skutek wstrzymania realizacji przedmiotu Kontraktu lub zmiany w przewidywanych terminach jego wykonywania, g) konieczność zrealizowania przedmiotu Kontraktu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych niezbędnych do prawidłowej realizacji Kontraktu zgodnie z zasadami wiedzy technicznej; h) konieczność zrealizowania Kontraktu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na brak dostępności wycofanych Materiałów i Urządzeń lub tych, których produkcja została zaniechana; i) pojawienie się na rynku Materiałów nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu Kontraktu lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Kontraktu. j) konieczności wprowadzenia zmian na skutek uzasadnionych, niezawinionych przez Wykonawcę przerw w realizacji Kontraktu, w tym na skutek siły wyższej - zmiana terminu realizacji Kontraktu może nastąpić wyłącznie o okres trwania przerwy, k) konieczności udzielenia i wykonania w trakcie realizacji Kontraktu zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających oraz innych zamówień, które skutkować będą koniecznością zmiany terminu realizacji Kontraktu, l) konieczności zmiany terminu realizacji Kontraktu na skutek odmowy wydania przez organ administracji publicznej decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji Kontraktu lub niewydania takich decyzji w terminach wynikających z przepisów prawa, m) nieterminowego przekazania przez Zamawiającego Terenu Budowy, n) konieczności uzyskania decyzji o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę (tzw. pozwolenia zamiennego), skutkującej koniecznością wykonania tzw. dokumentacji zamiennej, o) konieczności usunięcia wad w dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i/lub innych dokumentach niezbędnych do realizacji przedmiotu Kontraktu, p) wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu Kontraktu wykopalisk, niewypałów lub niewybuchów - zmiana terminu realizacji Kontraktu może nastąpić wyłącznie o okres trwania przerwy związanej z ich usunięciem, q) zmiana zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się nowym lub innym Podwykonawcą, r) wynikające z obiektywnych czynników społecznych w zakresie czynności ekshumacji i budowy grobów, s) w razie konieczności wprowadzenia zmian w Kontrakcie ze względu na uzasadnione żądania osób trzecich niezależne od działań Wykonawcy (w tym m. in. w przypadku zmiany odległości przeniesienia na cmentarz ościenny, zmiany w zakresie sposobu wykonania nagrobka w związku z żądaniem uprawnionej do opieki nad danym grobem). t) zmiana terminu realizacji Kontraktu, w tym poszczególnych terminów pośrednich z uwagi na konieczność i/lub czasową niemożliwość uzyskania niezbędnych zgód podmiotów trzecich niezbędnych do wykonania przedmiotu Kontraktu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lubomia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Lubomia ul. Szkolna 1 44-360 Lubomia pokój nr 6.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.08.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Lubomia ul. Szkolna 1 44-360 Lubomia Sala Posiedzeń.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.