eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krasnystaw › Kształtowanie obszaru przestrzeni publicznej w miejscowości Siennica Nadolna poprzez budowę chodników oraz placów parkingowych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-10

Krasnystaw: Kształtowanie obszaru przestrzeni publicznej w miejscowości Siennica Nadolna poprzez budowę chodników oraz placów parkingowych
Numer ogłoszenia: 149647 - 2014; data zamieszczenia: 10.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krasnystaw , ul. M. Konopnickiej 4, 22-300 Krasnystaw, woj. lubelskie, tel. 082 5763753, faks 082 5763046.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krasnystaw.ug.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kształtowanie obszaru przestrzeni publicznej w miejscowości Siennica Nadolna poprzez budowę chodników oraz placów parkingowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są prace niezbędne do wykonania placów postojowych, chodników oraz elementów małej architektury na działkach nr 209/23 i 209/24 w msc. Siennica Nadolna 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów robót budowlanych: 2.1. roboty rozbiórkowe, w tym: - rozebranie krawężników betonowych, - rozebranie nawierzchni z mas mineralno - bitumicznych, - rozebranie nawierzchni z płyt betonowych, - rozebranie nawierzchni z betonowej kostki brukowej, - rozebranie nawierzchni z betonu zwykłego, - rozebranie (demontaż) stalowych barier ochronnych, - demontaż trzech ławek, 2.2. wywiezienie materiałów z rozbiórki, 2.3. roboty ziemne (korytowanie pod nawierzchnie), 2.4. nawierzchnie, w tym: - chodniki (warstwy konstrukcyjne: podbudowa z kruszywa gr. 15 cm; podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr. 3 cm; betonowa kostka brukowa typu Holland - czerwona gr. 6 cm), - parkingi (warstwy konstrukcyjne: warstwa mrozoochronna piasku gr. 12 cm; podbudowa z kruszywa gr. 15 cm; podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr. 5 cm; betonowa kostka brukowa typu Holland - szara gr. 8 cm), 2.5. zagospodarowanie terenu, w tym: - humusowanie gr. 10 cm terenu z obsianiem trawą, - nasadzenia roślinami wieloletnimi, - dostawa i montaż elementów malej architektury (ławki 3 szt.; donice betonowe 2 szt.; stojaki na rowery 2 szt.; betonowe kosze na śmieci 2 szt.), 2.6. remont murków przy schodach zewnętrznych, w tym: - naprawa uszkodzonych tynków, - gruntowanie powierzchni, - wykonanie żywicznego tynku mozaikowego, - wykonanie zadaszenia murków przyschodowych prefabrykowanymi elementami o szerokości 26 cm, 2.7. zabezpieczenie istniejących kabli telekomunikacyjnych. 3. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określają: 3.1. zgłoszenie robót (załącznik Nr 8 do SIWZ), 3.2. STWiOR (Załącznik Nr 9 do SIWZ), 3.3. przedmiar robót (załącznik Nr 10 do SIWZ), 3.4. uszczegółowienie opisu elementów wymienionych przedmiarach robót (załącznik Nr 11 do SIWZ). 4. Do każdej z nazw firm, znaków firmowych, itp., które zostały wymienione w SIWZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, zgłoszeniu robót oraz przedmiarach robót (stanowiących załącznik do SIWZ) - dodaje się słowa lub równoważne. Ponadto w przypadku, gdy, w którejkolwiek części specyfikacji opisano przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych opisywanym. Przez słowo równoważne zamawiający rozumie rozwiązania techniczne, materiały lub urządzenia o parametrach i właściwościach nie gorszych niż przywołane w tych dokumentach. 5. Poza zakresem robót budowlanych opisanych w/w dokumentacji, przedmiotem zamówienia są roboty i czynności związane z: 5.1. utrzymaniem istniejących dróg w stanie nienaruszonym, 5.2. wyznaczeniem spadków podłużnych i poprzecznych nawierzchni w obrębie prowadzonych robót, 5.3. obsługą geodezyjną w trakcie realizacji budowy, 5.4. wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, 5.5. bieżące przeprowadzanie obmiarów robót i prowadzenie książki obmiaru, 5.6. obsługą geotechniczną, 5.7. budową, utrzymaniem i rozbiórką zaplecza budowy, 5.8. budową dróg tymczasowych, jeżeli takie będą wymagane, 5.9. koordynacją robót podwykonawców branżowych - jeżeli dotyczy, 5.10. zatrudnieniem kierownika budowy i innego personelu kierowniczego, 5.11. zabezpieczeniem i ochroną placu budowy, 5.12. prowadzeniem dziennika budowy, 5.13. uporządkowaniem placu budowy po zakończeniu robót, 5.14. zabezpieczeniem placu i ochronną placu budowy, 5.15. zabezpieczeniem mienia zgromadzonego na placu budowy, 5.16. zabezpieczeniem placu budowy w energię elektryczną, wodę i gaz ziemny (jeżeli dotyczy) oraz ponoszeniem kosztów ich poboru, 5.17. wykonaniem innych robót i czynności, które były do przewidzenia na etapie przygotowywania oferty, wynikających z Prawa budowlanego, Polskich Norm i sztuki budowlanej. 6. Materiały zastosowane przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót powinny być nowe I gatunku i spełniać wymagania dostosowane parametrami technicznymi do charakteru przedmiotu zamówienia..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawa zamówień publicznych stanowiących nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia obejmujących elementy robót wskazane w rozdz. III pkt. 2 SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.53 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Składający ofertę winien wnieść wadium: w wysokości 3 000,00 zł. (słownie: trzy tysiące złotych). 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 3.1 w pieniądzu, 3.2 w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.3 gwarancjach bankowych, 3.4 w gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 21 8200 0008 2001 0000 2189 0005 w Banku Spółdzielczym w Krasnymstawie. W przypadku wnoszenia wadium przelewem, za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodnie z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: 5.1 gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez oferenta określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Prawa zamówień publicznych, 5.2 okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 6. Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: 6.1 poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez oferenta określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Prawa zamówień publicznych, 6.2 poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 7. Wadium wniesione w formie poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: 7.1 poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez oferenta określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Prawa zamówień publicznych, 7.2 poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 8. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty zaleca się dołączyć oryginał dokumentu lub poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kserokopię dokumentu potwierdzającego dokonanie wpłaty. 9. Przed upływem terminu składania ofert należy złożyć w siedzibie zamawiającego (sekretariat pok. nr 105) oryginał dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty wadium, którego formę określono w punktach 5-7 - jeżeli dotyczy. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: 10.1 jeżeli, Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10.2 jeżeli, wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego (rozdział IX, pkt. 10 SIWZ). W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni niniejszy warunek, jeżeli wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg, parkingów, placów lub chodników, o wartości brutto nie mniejszej niż 80 000 zł każda robota. Ocena spełniania warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. dysponuje co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r., poz. 1409 późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U., Nr 83, poz. 578, z późn. zm.) w specjalności drogowej - uprawnienia upoważniające do kierowania robotami w co najmniej ograniczonym zakresie. Ocena spełniania warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie tj. min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg, parkingów, placów lub chodników, o wartości brutto nie mniejszej niż 80 000 zł każda robota, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących robót wskazanych w wykazie, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków (art. 26 ust. 2b ustawy). Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wykonawca musi też wyraźnie wskazać, czy podmioty udostępniające zasoby będą brały udział w realizacji zamówienia, czy też nie będą brały udziału w wykonywaniu zamówienia

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty następująco: 1. Zmiany rozwiązań technicznych w dokumentacji zgłoszeniowej wykonania zamówienia i terminu zakończenia robót: 1.1. Na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego w trakcie prowadzenia inwestycji, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonywania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt a Wykonawca nie będzie żądał zwiększenia wynagrodzenia za wykonywane roboty. W tym przypadku Wykonawca przedstawia dokumentację zamienną zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. Dokumentacja zamienna wymaga zatwierdzenia i uzgodnienia z inspektorem nadzoru i akceptacji Zamawiającego. Powyższe zmiany nie dotyczą terminu zakończenia robót. 1.2. W przypadku, gdy wystąpią roboty dodatkowe nieobjęte zamówieniem podstawowym niezbędne do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i niemające wpływu na termin zakończenia zamówienia podstawowego, Zamawiający złoży dodatkowe zamówienie na ich wykonanie w trybie wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiana będzie dotyczyć tylko zmian technicznych w dokumentacji projektowej. 1.3. W przypadku, gdy wystąpią roboty dodatkowe nieprzewidziane w dokumentacji zgłoszeniowej lub kolizje nieobjęte zamówieniem podstawowym a konieczne do wykonania przed robotami podstawowymi Zamawiający złoży dodatkowe zamówienie na ich wykonanie w trybie wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiana będzie dotyczyć zmian technicznych w dokumentacji zgłoszeniowej i terminu zakończenia zamówienia podstawowego. 1.4. W uzasadnionych przypadkach, gdy realizacja zadania według dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót powodowałoby wadliwe wykonanie przedmiotu umowy dopuszcza się wprowadzenie zmian w stosunku do dokumentacji zgłoszeniowej wraz ze zmianą terminu zakończenia robót. 1.5. W przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych nie przewidzianych w umowie, Zamawiający sporządza protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację techniczną na te roboty. 2. Zmiany terminu zakończenia zamówienia podstawowego: 2.1. Spowodowane warunkami atmosferycznymi: a) gdy warunki atmosferyczne odbiegają od warunków określonych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów. 2.2. Spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi: a) niewybuchy, niewypały, b) wykopaliska archeologiczne, 2.3. Spowodowane innymi czynnikami: a) w przypadku braków i wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów niezbędnych do realizacji budowy, b) zawieszenia robót przez Zamawiającego, c) wystąpienia wykopalisk lub innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca, d) w przypadku wprowadzenia zmiany do dokumentacji projektowej o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany. 3. Zmiany dotyczące zakresu robót i wynagrodzenia: 3.1. nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu i wynagrodzenia. 3.2. okoliczności powodujące zmniejszenie lub zwiększenie zakresu przedmiotu zamówienia. Ostateczna ilość wykonanych robót zostanie ustalona po dokonaniu obmiaru faktycznie wykonanych robót. W przypadku zmniejszenia lub zwiększenia ilości robót dla pozycji opisanych kosztorysem ofertowym wynikającą z dokonania obmiarów faktycznie wykonanych robót, wynagrodzenie należne wykonawcy za wykonane roboty zostanie ustalona na podstawie kosztorysu powykonawczego. 3.3. w przypadku wystąpienia siły wyższej, której strony nie mogły przewidzieć, której nie mogły zapobiec ani której nie mogą przeciwdziałać, a która uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub całości jego zobowiązań. 4. Zmiany osobowe: 4.1. zmiana osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ, 4.2. możliwa jest zmiana umowy w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego: możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, a także możliwa jest zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, 4.3. Zamawiający dopuszcza możliwość wyrażenia zgody na wykonywanie robót przez podwykonawców nie wskazanych w ofercie lub zakres nie wskazany w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom. Zamiana taka nie wymaga aneksu do umowy i może być przeprowadzona przy zachowaniu procedury zatwierdzenia podwykonawców wynikającej z przepisów prawa i SIWZ. 5. Zmiany spowodowane następującymi okolicznościami: 5.1. zmiana dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zmawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu. 6. Inne zmiany: 6.1. jeżeli nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia w tym ustawowej zmiany stawki podatku VAT. 6.2. dopuszczalne są zmiany umowy polegające na zmianie jakości i ilości parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót lub zmiana technologii, 6.3. możliwa jest zmiana postanowień umowy w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych lub rezygnacji z części robót, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, 6.4. zmiana dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zmawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu. 6.5. jeżeli zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zwarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna za którą każda ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków udzielenia zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy. 7. Warunki dokonywania w/w zmian w przypadkach nie określonych przez Zamawiającego w pkt. 1-6 niniejszego rozdziału winny odbywać się następująco: 7.1. inicjowanie zmian na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, 7.2. uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy, 7.3. dokonanie zmiany za zgodą Zamawiającego, 7.4. forma pisemna w postaci aneksu do umowy pod rygorem nieważności umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ugkrasnystaw.bip.e-zeto.eu.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Krasnystaw, ul. M. Konopnickiej 4, 22-300 Krasnystaw, pokój nr 206.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.07.2014 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Gminy Krasnystaw, ul. M. Konopnickiej 4, 22-300 Krasnystaw, pokój 105.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej. Niniejsze zamówienie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROW na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.