eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Zakup czasu antenowego i miejsca podczas pikników Lata z Radiem.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-18

Warszawa: Zakup czasu antenowego i miejsca podczas pikników Lata z Radiem.
Numer ogłoszenia: 148622 - 2015; data zamieszczenia: 18.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ul. Szamocka 3, 5, 01-748 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 667 17 04, 667 17 05, faks 022 667 17 33 , strona internetowa www.zus.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup czasu antenowego i miejsca podczas pikników Lata z Radiem..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakup czasu antenowego i miejsca podczas pikników Lata z Radiem.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.95.20.00 - Usługi w zakresie organizacji imprez 79.34.14.00 - Usługi prowadzenia kampanii reklamowych .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zakres umowy z Polskim Radiem S.A. obejmuje kilka rodzajów zamówień, w tym zaklasyfikowane jako dostawa na podstawie art.2 pkt. 2 ustawy Pzp najem lub dzierżawę powierzchni na terenie imprezy pod własną działalność edukacyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jako dostawę rozumie się nabywanie rzeczy, praw oraz innych dóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy najmu, dzierżawy oraz leasingu. Zgodnie z art. 4 pkt 3 lit. i) ustawy Pzp, nie ma ona zastosowania do zamówień których przedmiotem jest nabycie własności nieruchomości oraz innych praw do nieruchomości, w szczególności dzierżawy i najmu. Wyłączenie obowiązku stosowania procedur przewidzianych w ustawie Pzp będzie miało miejsce także w przypadku działań obligacyjnych najem, dzierżawa do nieruchomości, rozumianej w sposób wskazany w art. 46 § 1 KC. Przedmiotem praw obligacyjnych mogą być określone części powierzchni nieruchomości o charakterze gruntowym. Pozostałe usługi towarzyszące udostępnieniu przez Polskie Radio S.A. powierzchni na terenie każdej z 20 imprez Lata z radiem zasadniczo przyjmują charakter usług w zakresie: a) informowania na antenie Polskiego Radia o działaniach edukacyjnych ZUS (wyłączenie na podstawie art. 4 pkt. 3 lit h) ustawy Pzp - zakup czasu antenowego) b) prowadzenia kampanii reklamowych W konsekwencji, wyodrębniona część zamówienia, obejmująca nabycie przez ZUS prawa obligacyjnego (najem, dzierżawa) do wyodrębnionej części nieruchomości, na której odbywa się każda z 20 imprez Lata z radiem z przeznaczeniem na stoisko edukacyjne, będzie podlegała wyłączeniu przedmiotowemu na podstawie art. 4 pkt. 3 lit i) ustawy Pzp. ZUS wydaje się być uprawniony do udzielenia zamówienia na w/usługi w trybie z wolnej ręki stosowanie do dyspozycji art. 67 ust. 1 pkt 1. Zgodnie z jego zapisem, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. w przypadku udzielenia zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej. Nie wydaje się, by usługi w zakresie prowadzenia kampanii dotyczącej imprezy i podmiotów, które będą w jej ramach prowadzić działalność edukacyjną, mógł świadczyć jakiś inny podmiot niż ten, który udostępnia ZUS-owi określoną część nieruchomości na terenie każdej z imprez Lato z radiem. Wskazuje to na istnienie przyczyny technicznej o obiektywnym charakterze, przesądzającej o możliwości udzielenia zamówienia tylko temu właśnie organizatorowi imprez. W opisanych powyżej okolicznościach uzasadnione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a) Warto podkreślić także fakt istnienia przesłanki umożliwiającej udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, o którym mowa w art. 67 ust. 1 lit b ustawy Pzp. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W kontekście wymogów przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b), należałoby uznać za dopuszczalne rozpatrzenie możliwości udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki nie tylko na wyodrębnione usługi w zakresie edukacji, ale na całe złożone zamówienie, potraktowane jako kompleksowa usługa, obejmująca: udostępnienie powierzchni na terenie każdej z 20 imprez wraz ze świadczeniami związanymi z akcją informacyjno-reklamową. Z uwagi na zintegrowany charakter tzw. pakietu sponsorskiego i związaną z tym ograniczoną negocjowalność umowy, występuje tu sytuacja, w której potraktowanie określonych części zamówienia jako rodzajowo odrębnych jest niemożliwe. Powołanie się na przesłankę określoną w art. 67 ust.l pkt 1 lit b) ustawy Pzp wydaje się uzasadnione tym bardziej, że wykonawca, będąc pomysłodawcą i organizatorem określonej imprezy masowej, jest jednocześnie właścicielem znaku towarowego, który obejmuje niepowtarzalną nazwę, frazę, symbol, logo, projekt, obraz oraz motyw i który jest używany przez niego podczas kampanii reklamowych w celu uzyskania jednoznacznej identyfikacji tej imprezy wśród odbiorców. Lato z radiem jest bez wątpienia znaną marką radiowa w Polsce, budzącą pozytywne skojarzenia, jedyną wśród stacji radiowych prawnie zobowiązaną do realizowania zadań o charakterze misyjnym i edukacyjnym. Od wielu lat jego znakiem jest uśmiechnięte słoneczko, które stanowi słowno-graficzny znak towarowy, zarejestrowany w Rejestrze Znaków Graficznych prowadzonym przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej. Zgodnie z danymi rejestrowymi w/w chroniony znak towarowy zastrzeżony jest nie tylko do nagrań dźwiękowych i audiowizualnych i usług w zakresie przekazywania głosu, ale także w zakresie usług związanych z organizowaniem imprez informacyjnych, muzycznych, rozrywkowych, artystycznych, kulturalnych, plenerowych z wykorzystaniem wszystkich metod słownych, dźwiękowych i audiowizualnych. To właśnie ze względu na rozpoznawalność znaku towarowego Lata z radiem przyciąga on licznych uczestników w pożądanych przez ZUS grupach docelowych. W konsekwencji tego, uzasadnione wydaje się powołanie na przesłankę określoną w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b). ZUS decyduje się na zorganizowanie tego typu działalności edukacyjnej właśnie dlatego, że chce korzystać z dobrodziejstw związanych z rozpoznawalnością tego konkretnego znaku, a co za tym idzie - z licznego udziału celowanych grup ludzi na tych imprezach. Z tego względu nie ma możliwości przeprowadzenia postępowania konkurencyjnego. Jedynie właściciel znaku, w tym przypadku Program Pierwszy Polskiego Radia, jest jedynym podmiotem z którym ZUS może zawrzeć umowę, z uwagi na posiadanie znaku towarowego objętego wyłączną ochroną, który zapewnia utrzymywanie stałego i szerokiego zainteresowania imprezą, prowadzenie jej w określonych standardach i gwarantuje obecność pożądanej liczby osób, z odpowiednich grup docelowych, na terenie całego kraju, którym zostaną przekazane materiały edukacyjne i udostępniona zostanie możliwość logowania i korzystania z platformy PUE.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Polskie Radio S.A., al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.