eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wejherowo › Zamówienie dodatkowe do zadania /Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 /WĘZEŁ DZIAŁKI/ w następującym zakresie1. Dodatkowe roboty ziemnewykopy i nasypy 2. Wzmocnienie podłoża w technologii kolumn MSC 2.1. Wzmocnienie podtorza kolejowego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-10-01

Wejherowo: Zamówienie dodatkowe do zadania /Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 /WĘZEŁ DZIAŁKI/ w następującym zakresie: 1. Dodatkowe roboty ziemne: wykopy i nasypy 2. Wzmocnienie podłoża w technologii kolumn MSC 2.1. Wzmocnienie podtorza kolejowego
Numer ogłoszenia: 144161 - 2015; data zamieszczenia: 01.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Wejherowa reprezentowana przez Prezydenta Miasta, pl. Jakuba Wejhera 8, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie, tel. 58 677 71 15, faks

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe do zadania /Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 /WĘZEŁ DZIAŁKI/ w następującym zakresie: 1. Dodatkowe roboty ziemne: wykopy i nasypy 2. Wzmocnienie podłoża w technologii kolumn MSC 2.1. Wzmocnienie podtorza kolejowego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie dodatkowe do zadania /Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 /WĘZEŁ DZIAŁKI/ w następującym zakresie: 1. Dodatkowe roboty ziemne: wykopy i nasypy 2. Wzmocnienie podłoża w technologii kolumn MSC 2.1. Wzmocnienie podtorza kolejowego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.25.00 - Usuwanie gleby 45.11.30.00 - Roboty na placu budowy 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.27.30 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 45.23.32.60 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych 45.23.41.13 - Rozbiórka torów 45.23.41.14 - Roboty budowlane w zakresie nasypów kolejowych 45.23.41.16 - Budowa torów 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    UZASADNIENIE FAKTYCZNE: Udzielenie niniejszego zamówienia dodatkowego wypełnia wszystkie niżej wymienione przesłanki: do dzielenia przedmiotowego zamówienia 1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, obejmujące w swoim zakresie: roboty ziemne, w tym: wykopy i nasypy, wzmocnienie podłoża w technologii kolumn MSC, wzmocnienie podtorza kolejowego. 2.Zamówienie dodatkowe udzielone będzie wykonawcy zamówienia podstawowego. 3.Zamówienie dodatkowe nie zostało przewidziane w SIWZ sporządzonej dla realizowanego zamówienia podstawowego. Zamawiający stwierdził konieczność wykonania przez Wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe wykonanie robót dodatkowych, wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia podstawowego określonego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, które wystąpiły w trakcie realizacji robót budowlanych. Zakres przedmiotu zamówienia podstawowego został określony zgodnie z postanowieniami art. 31 PZP. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia na etapie przygotowania postępowania w celu udzielenia zamówienia podstawowego. Zamawiający, dokonując opisu przedmiotu zamówienia podstawowego oraz organizując proces budowy dochował należytej staranności, działając zgodnie z przepisami Ustawy PZP, Kc i Pb, wszelkimi aktami wykonawczymi do w/w ustaw oraz z innymi obowiązującymi przepisami prawa oraz normami i normatywami stosowanymi w budownictwie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia podstawowego stanowiła dokumentacja projektowa. Dokumentacja ta została udostępniona wszystkim wykonawcom ubiegającym się o udzielenie zamówienia podstawowego. Zamawiający przekazując przedmiotową dokumentację wykonawcom był przekonany o jej pełnej poprawności, zważywszy na fakt, że została ona wcześniej sporządzona na zlecenie zamawiającego przez profesjonalnego uczestnika procesu budowlanego, w osobie projektanta. Udzielenie przedmiotowego zamówienia dodatkowego wynika z błędów w dokumentacji projektowej dla zamówienia podstawowego. Podmiotem odpowiedzialnym za zaistniałą sytuację jest projektant. W tym miejscu należy przypomnieć, że zgodnie z obowiązującymi przepisami głównym podmiotem odpowiedzialnym względem zamawiającego za jakość sporządzonej dokumentacji projektowej jest projektant, jako jej autor. Okoliczność ta wynika wprost z art. 20 ust. 1 pkt 1 PB. Zgodnie z tym przepisem podstawowym obowiązkiem projektanta jest miedzy innymi zapewnienie sprawdzenia projektu architektoniczno - budowlanego pod względem zgodności z przepisami, w tym techniczno - budowlanymi, przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności lub rzeczoznawcę budowlanego, na dowód czego zarówno projektant, jak i sprawdzający mają obowiązek dołączyć do projektu budowlanego oświadczenie o sporządzeniu tego dokumentu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej (art. 20 ust. 2 i ust. 4 PB). Zarówno orzecznictwo SN, KIO oraz poglądy doktryny /(Sąd Najwyższy w wyroku z 27 marca 2000 r., sygn. akt III CKN 629/98, OSNC 2000, nr 9, poz. 173; podobnie K. Zagrobelny (w:) E. Gniewek, Komentarz, 2006, s. 1065), KIO wyrok z dnia 27 kwietnia 2011 r. (KIO 806/11), LEX nr 821263/ jednoznacznie wskazują, że zamawiający nie może przerzucać na wykonawców odpowiedzialności za właściwe sporządzenie opisu przedmiotu zamrowienia, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 1 oraz art. 31 ustawy PZP, gdyż wykonawca umowy o roboty budowlane nie ma obowiązku dokonywania własnych szczegółowych obliczeń w celu wykrycia wady dostarczonej dokumentacji projektowej, w szczególności jeżeli, jak już wspomniano dokumentacja ta została wykonana na zlecenie zamawiającego przez profesjonalnego uczestnika procesu budowlanego w osobie projektanta. Odpowiedzialność projektanta za wady dokumentacji projektowej wynika również z przepisów KC regulujących rękojmię za wady. Na podstawie art. 556 §1 KC projektant ponosi odpowiedzialność za wady dokumentacji projektowej z tytułu przysługującej inwestorowi (zamawiającemu) z mocy prawa rękojmi. Ponadto, w sytuacji gdy projektant działający na zlecenie zamawiającego ze swej winy wykonał projekt w sposób wadliwy przez co wyrządził mu szkodę, to zamawiający będzie miał w stosunku do niego roszczenie odszkodowawcze z tytułu nienależytego wykonania przedmiotu zobowiązania (projektu) przez projektanta na podstawie art. 471 i następne kodeksu cywilnego. 4.Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia realizowanego (podstawowego). 5.Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego (wykonania zgodnie z wymogami Prawa budowlanego i aktualnych na czas wykonywania zamówienia obowiązujących przepisów, norm, i normatywów obowiązujących w budownictwie). Bez realizacji zamówienia dodatkowego wykonawca nie może zrealizować przedmiotu zamówienia podstawowego i sytuacja ta nie jest zarówno, ani wynikiem zaniedbań, ani niestaranności zamawiającego. 6.Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. Zamawiający nie mógł przewidzieć tej sytuacji na etapie przygotowywania SIWZ, przy dochowaniu należytej staranności. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego była obiektywnie nieprzewidywalna. 7.Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie odnośnie pkt 5,6,7 Zamawiający stwierdził konieczność wykonania przez Wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe wykonanie zamówienia dodatkowego, wykraczającego poza zakres przedmiotu zamówienia podstawowego określonego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Konieczność realizacji zamówienia dodatkowego wystąpiła w trakcie realizacji zamówienia podstawowego i jest integralnie związana z zamówieniem podstawowym - pozostaje z nim w ścisłym związku, wyrażającym się w tym, że wykonanie zamówień dodatkowych jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Bez wykonania zamówienia dodatkowego dotychczasowy Wykonawca nie byłby w stanie należycie wykonać umowy o zamówienie podstawowe, czyli w konsekwencji nie mógłby zrealizować prawidłowo obiektu budowlanego zdefiniowanego w art. 2 pkt 5 d ustawy Pzp: /przez obiekt budowlany należy rozumieć wynik całości robót budowlanych w zakresie budownictwa lub inżynierii lądowej i wodnej, który może samoistnie spełniać funkcję gospodarczą lub techniczną/. Po stwierdzeniu, że dokumentacja projektowa dla zadania podstawowego ma wady uniemożliwiające prawidłowe zrealizowanie tego zamówienia wykonawca zgłosił ten fakt Zamawiającemu. Wady dokumentacji polegały na niewłaściwie przyjętych przekrojach poprzecznych, błędnie został wyliczony bilans mas ziemnych dotyczący wykopów i nasypów. Dla potwierdzenia w/w faktu wykonawca przekazał zamawiającemu wykonane geotechniczne badania kontrolne oraz pomiary geodezyjne, stwierdzające powyższe wady w dokumentacji projektowej. W związku z tym zamawiający przekazał autorowi dokumentacji projektowej otrzymane od Wykonawcy badania i pomiary kontrolne z prośbą o wyjaśnienie i odniesienie się do zgłoszonych przez Wykonawcę wad w dokumentacji projektowej. W odpowiedzi autor projektu stwierdził, że nie widzi podstaw do potwierdzenia faktu, jakoby sporządzona przez niego i przekazana zamawiającemu dokumentacja projektowa dotycząca projektu budowy zadania nazwanego /Węzeł Działki/ miała wady. W związku z tym wzywanie do zmiany projektu w takich warunkach jest bezpodstawne. Jednak z przedstawionych przez wykonawcę zadania podstawowego dokumentów wynikało jednoznacznie, że dalsze kontynuowanie robót zgodnie z dokumentacją projektową grozi ich niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia podstawowego. W tej sytuacji Zamawiający wezwał autora dokumentacji projektowej do stawienia się na terenie budowy w wyznaczonym terminie. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele wykonawcy oraz geolog - autor badań geotechnicznych zleconych na koszt Wykonawcy, jednak w wyznaczonym terminie autor dokumentacji dla zamówienia podstawowego nie stawił się na terenie budowy. Zamawiający zlecił dodatkowo niezależne opracowanie bilansu mas ziemnych i wzmocnienie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Po zapoznaniu się z tą dokumentacją oraz dokładnym dokonaniu oględzin budowy stwierdzono jednoznacznie, ze zachodzi niezbędna konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym w zakresie: dodatkowe roboty ziemne: wykopy i nasypy, wzmocnienie podłoża w technologii kolumn MSC, wzmocnienie podtorza kolejowego. Jak już wspomniano wykonanie wyżej wymienionych robót jest niezbędne, dla prawidłowej realizacji robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym. Roboty te nie zostały objęte dokumentacją projektową dla zamówienia podstawowego - na etapie projektowania projektant przyjął odmienne warunki geotechniczne i geodezyjne pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w stosunku do tych, które występują w rzeczywistości. Z analizy zaistniałych okoliczności oraz w świetle zebranych dowodów, w tym wykonanych dodatkowych dokumentacji sprawdzających wynika, że dokumentacja projektowa dla zamówienia podstawowego zawiera wady. Niemożliwe jest więc prawidłowe zrealizowanie zamówienia podstawowego bez wykonania zamówienia dodatkowego. UZASADNIENIE PRAWNE: Zamówienie z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 5 lit b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego;

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum firm:Lider konsorcjum: Kruszywo Sp. z o.o. z siedzibą w Linii Członek konsorcjum: Bituminum Sp. z o.o. z siedzibą w Linii, ul. Długa 4B, 84-223 Linia, kraj/woj. pomorskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.