eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Budzyń › Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Budzyń

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-24

Budzyń: Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Budzyń
Numer ogłoszenia: 138324 - 2014; data zamieszczenia: 24.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Budzyń , ul. Lipowa 6, 64-840 Budzyń, woj. wielkopolskie, tel. 067 2843201, faks 067 2843313.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.budzyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Budzyń.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Budzyń 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych zmieszanych powstających w gospodarstwach domowych (nieruchomości zamieszkałe) z terenu Gminy Budzyń (dalej Gminy), z wyłączeniem odpadów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi i transport odbioru odpadów komunalnych zmieszanych z nieruchomości określonych w załączniku 1 i 2 do SIWZ oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów segregowanych wg pkt 3. 2. 2. Odpady komunalne zmieszane będą odbierane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i transportowane do instalacji zgodnie z Uchwałą Nr XXV/441/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27.08.2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012 - 2017, tj. instalacja Kłoda gm. Szydłowo, natomiast odpady komunalne segregowane Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie przekazując je do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w obowiązujących przepisach prawa. Uwaga: Jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji, zostały skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania to pozostałości z sortowania odpad 19 12 12 przeznaczone do składowania muszą być przekazane do instalacji określonych dla regionu do którego przynależy gmina Budzyń. 3. Zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie z podziałem na: 1. odpady niesegregowane zmieszane (kod odpadu 20 03 01); 2. odpady opakowaniowe z papieru i tektury, metali, tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe (kody 150101, 150102, 150104, 150105, 150106, ) 3. odpady segregowane - szkło (kody 150107, 200102) 4. odpady segregowane - papier, tektura i tekstylia (kody 150101, 200101) 4. Charakterystyka Gminy Budzyń: - Powierzchnia gminy wynosi 20 855 ha; - Liczba osób zameldowanych na terenie Gminy Budzyń wynosi ok. 8596 osób (stan na 31.03.2014 r) - Ilość kilometrów jaką należy przebyć, aby odebrać odpady od wszystkich mieszkańców Gminy wynosi około: 990 km. Według tras i harmonogramu obowiązującego obecnie ilość kilometrów przedstawia się następująco: - Trasa I - 220 km - Trasa II - 240 km - Trasa III - 178 km - Trasa IV - 170 km - Trasa V - 175 km. Zarys i granice Gminy Budzyń przedstawia załącznik nr 13 oraz zakres tras według obowiązującego harmonogramu przedstawia załącznik nr 14. - Gmina liczy 16 miejscowości, a w tym 13 sołectw. Liczba zameldowanych mieszkańców z podziałem na miejscowości (stan na 31.03.2014 roku): Miejscowość Liczba osób zameldowanych Brzekiniec 243 Budzyń 4414 Bukowiec 334 Dziewoklucz 447 Grabówka 164 Kąkolewice 182 Niewiemko 38 Nowa Wieś Wyszyńska 103 Nowe Brzeźno 242 Ostrówki 253 Podstolice 309 Popielno 29 Prosna 401 Sokołowo Budzyńskie 503 Wyszynki 113 Wyszyny 783 Razem: 8558 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 5.1.Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Budzyń. Wykonawca jest zobowiązany do odebrania i transportu niżej opisanych odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie Gminy Budzyń. Ilość wytworzonych na terenie Gminy Budzyń odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców. Szacunkowa ilość odpadów zmieszanych przewidzianych do zbiórki i transportu wynosi 1300 Mg/12 miesięcy. Kody odpadów: Odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) - 20 03 01: Odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) właściciele nieruchomości gromadzą na swoich posesjach w pojemnikach koloru zielonego. Właściciel nieruchomości ma obowiązek wyposażyć posesję w pojemniki do w/w odpadów. Natomiast Wykonawca zapewnia możliwość wyposażenia nieruchomość w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) jeśli Właściciel nieruchomości wyrazi taką wolę - nie jest to objęte przedmiotem zamówienia. Zasady ilości i pojemności pojemników na poszczególne nieczystości zostały określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w Gminie Budzyń. Do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki o pojemności: 120 l, 240 l, 1100 l. Każda nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej 1 pojemnik o pojemności minimum 120 l na zmieszane odpady komunalne. Właściciel nieruchomości zapewni pracownikom Wykonawcy dostęp do urządzeń, w których gromadzone są odpady komunalne w dniach ustalonych wg harmonogramu wywozu. Urządzenia do gromadzenia odpadów w dniach odbioru będą udostępnione Wykonawcy przed nieruchomością lub na jej terenie w widocznym miejscu. Za utrzymanie czystości pojemników na odpady zmieszane oraz miejsc ich usytuowania odpowiada właściciel nieruchomości. Wykonawca odbiera zmieszane odpady komunalne ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Budzyń. O kolejnych nowo powstałych nieruchomościach zamieszkałych, od których należy odbierać odpady komunalne zmieszane Zamawiający powiadomi Wykonawcę wciągu 2 dni roboczych. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych zmieszanych: - od właścicieli nieruchomości: 1 raz na dwa tygodnie według ustalonego harmonogramu - od Spółdzielni i Wspólnoty Mieszkaniowych: 1 raz w tygodniu według ustalonego harmonogramu Częstotliwość wywozu odpadów jest częstotliwością wymaganą, a jej ewentualne zmniejszenie bądź zwiększenie będzie możliwe w trakcie realizacji usługi wywozu, jeżeli ilość produkowanych odpadów będzie niższa lub wyższa od ilości przewidywanej oraz Wykonawca uzyska pisemną zgodę Zamawiającego. Wykonawca sporządzi harmonogram odbioru odpadów na terenie Gminy Budzyń na podstawie informacji zawartych w niniejszej specyfikacji. W harmonogramie należy wyszczególnić nazwę miejscowości, ulicy, datę i przedział godzinowy, w których będą odbierane odpady komunalne. Wykonawca jest zobowiązany skonsultować harmonogram odbioru odpadów z Zamawiającym. Najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca dostarczy Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów w poszczególnych miejscowościach obowiązujący przed okresem trwania umowy. Zmiany harmonogramu wymagają pisemnego uzgodnienia z Zamawiającym. Zmieniony harmonogram Wykonawca dostarczy Zamawiającemu najpóźniej na 30 dni przed początkiem obowiązywania. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o harmonogramie odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogram odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na tablicy ogłoszeń w poszczególnych sołectwach i na stronie internetowej www.budzyn.pl , a Wykonawca w formie wydruków będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów lub w przypadku zmiany harmonogramu przy odbiorze poprzedzającym zmianę. Usługa będzie wykonywana w dni robocze od poniedziałku do soboty w godzinach od 700 do 1800. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze (IZOLBET Sp. j. ul. Rogozińska 70, w Budzyniu), przed dostarczeniem ich do instalacji. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i udostępnienia Zamawiającemu możliwości wglądu do w/w dokumentacji. Wykaz posesji na terenie Gminy Budzyń wraz z ilością pojemników, które należy opróżnić stanowi załącznik nr 1 i 2 do SIWZ. Obowiązki Wykonawcy zgodnie z wymogami opisanymi wyżej: 1. Odbiór odpadów. 2. Sporządzenie harmonogramu odbioru zmieszanych odpadów komunalnych i informowanie o nich właścicieli nieruchomości. 3. Ważenie odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. 4. Prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów. 5. Przekazywanie odpadów. 6. Posiadanie wszelkich wymaganych zezwoleń, wpisów do rejestrów na prowadzenie niniejszej działalności. 7. W dniu podpisania umowy, Wykonawca przedłoży polisę lub kopię umowy ubezpieczenia. Jeżeli umowa ubezpieczenia obejmuje okres krótszy niż okres realizacji umowy, Wykonawca w terminie 3 dni od wygaśnięcia poprzedniej umowy/polisy, przedłoży kopię kolejnej umowy/polisy. Obowiązki Zamawiającego zgodnie z wymogami opisanymi wyżej: 1. Informowanie Wykonawcy o nowo powstałych nieruchomościach zamieszkałych, od których należy odbierać odpady komunalne zmieszane. 2. Publikacja odbioru odpadów i informowanie o nich właścicieli nieruchomości. 5. 2. Odbiór segregowanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Budzyń. Wykonawca jest zobowiązany do odebrania i transportu niżej opisanych odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie Gminy Budzyń. Ilość wytworzonych na terenie Gminy Budzyń odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców. Szacunkowa ilość segregowanych odpadów komunalnych przewidzianych do zbiórki i transportu 300 Mg/12 miesięcy. Ilości odpadów komunalnych segregowanych zebranych w poszczególnych miesiącach z terenu Gminy Budzyń: MIESIĄC Rodzaj odpadów komunalnych segregowanych PLASTIK [Mg] SZKŁO [Mg]MAKULATURA [Mg] Lipiec - Grudzień 2013 r. 31,600 63,320 15,370 Kody odpadów komunalnych segregowanych: 1. odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe (kody 150101, 150102, 150104, 150105, 150106,) 2. odpady segregowane - szkło (kody 150107, 200102) 3. odpady segregowane - papier, tektura (kody 150101, 200101) Odpady segregowane właściciele nieruchomości gromadzą na swoich nieruchomościach w systemie mieszanym: pojemnikowym i workowym tj.: - papieru, tektury, opakowań wielomateriałowych oraz tworzyw sztucznych - system workowy - szkła - system pojemnikowy. Pojemniki i worki do zbierania segregowanych odpadów komunalnych powinny być oznaczone zgodnie z poniższym: - pojemnik koloru niebieskiego do zbierania szkła z napisem: SZKŁO - worek koloru żółtego do zbierania tworzyw sztucznych oraz opakowań wielomateriałowych z napisem PLASTIK - worek koloru niebieskiego do zbierania papieru, tektury z napisem PAPIER. Pojemnik do zbiórki odpadów komunalnych segregowanych szkła oraz worki na papier, tekturę, oraz tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, zapewnia Gmina. Mieszkańcy, którzy zdeklarowali się selektywnie gromadzić odpady komunalne, mają wyposażone nieruchomości w pojemnik na szkło, natomiast worki do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych Zamawiający dostarczy mieszkańcom do dnia 30 czerwca 2014 roku. Wykonawca jest zobowiązany (w kolejnych miesiącach) pozostawienie zamiennie, za odebrany worek z odpadami selektywnie zbieranymi, pustego worka. Zamawiający przekaże Wykonawcy odpowiednią ilość worków do zbierania segregowanych odpadów komunalnych. Każda nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej 1 pojemnik o pojemności minimum 120 l na szkło i po 1 worku do każdej frakcji segregowanych odpadów komunalnych. Wykonawca odbiera segregowane odpady komunalne ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Budzyń. O kolejnych nowo powstałych nieruchomościach zamieszkałych, od których należy odbierać odpady komunalne zmieszane Zamawiający powiadomi Wykonawcę wciągu 2 dni roboczych. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowanie przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 2 dni roboczych. Do zawiadomienia Wykonawca zobowiązany jest załączyć protokół ze zdarzenia i dokumentację fotograficzną. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Wykonawca jest zobowiązany do umożliwienia wykonywania czynności kontrolnych wspólnie z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo wybiórczej kontroli właścicieli nieruchomości w przedmiotowym zakresie. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych segregowanych: - od właścicieli nieruchomości: 1 raz w miesiącu według ustalonego harmonogramu; - od Spółdzielni i Wspólnoty Mieszkaniowych: 1 raz na dwa tygodnie według ustalonego harmonogramu; Częstotliwość wywozu odpadów jest częstotliwością wymaganą, a jej ewentualne zmniejszenie bądź zwiększenie będzie możliwe w trakcie realizacji usługi wywozu, jeżeli ilość produkowanych odpadów będzie niższa lub wyższa od ilości przewidywanej oraz Wykonawca uzyska pisemną zgodę Zamawiającego. Wykonawca sporządzi harmonogram odbioru odpadów na terenie Gminy Budzyń na podstawie informacji zawartych w niniejszej specyfikacji. W harmonogramie należy wyszczególnić nazwę miejscowości, ulicy, datę, w których będą odbierane odpady komunalne. Wykonawca jest zobowiązany skonsultować harmonogram odbioru odpadów z Zamawiającym. Najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca dostarczy Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów w poszczególnych miejscowościach obowiązujący przed okresem trwania umowy. Zmiany harmonogramu wymagają pisemnego uzgodnienia z Zamawiającym. Zmieniony harmonogram Wykonawca dostarczy Zamawiającemu najpóźniej na 30 dni przed początkiem obowiązywania. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o harmonogramie odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogram odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na tablicy ogłoszeń w poszczególnych sołectwach i na stronie internetowej www.budzyn.pl , a Wykonawca w formie wydruków będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów lub w przypadku zmiany harmonogramu przy odbiorze poprzedzającym zmianę. Usługa będzie wykonywana w dni robocze od poniedziałku do soboty w godzinach od 700 do 1800. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze (IZOLBET Sp. j. ul. Rogozińska 70, w Budzyniu), przed dostarczeniem ich do instalacji. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i udostępnienia Zamawiającemu możliwości wglądu do w/w dokumentacji. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu karty przekazania zebranych odpadów. Wykaz posesji na terenie Gminy Budzyń wraz z ilością pojemników, które należy opróżnić stanowi załącznik nr 1 i 2 do SIWZ. Obowiązki Wykonawcy zgodnie z wymogami opisanymi wyżej: 1. Odbiór odpadów segregowanych. 2. Utrzymanie porządku terenu wokół pojemników i kontenerów. 3. Kontrola przez Wykonawcę realizowanie przez właścicieli nieruchomości obowiązku segregacji odpadów w odniesieniu do oświadczenia złożonego w deklaracji. 4. Sporządzenie harmonogramu odbioru segregowanych odpadów komunalnych i informowanie o nich właścicieli nieruchomości. 5. Ważenie odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. 6. Prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów. 7. Przekazywanie odpadów. Obowiązki Zamawiającego zgodnie z wymogami opisanymi wyżej: 1. Dostarczenie właścicielom nieruchomości pojemnika na szkło i worki do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych. 2. Dostarczenie Wykonawcy odpowiedniej ilości worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 3. Informowanie Wykonawcy o nowo powstałych nieruchomościach zamieszkałych, od których należy odbierać odpady komunalne segregowane. 4. Publikacja odbioru odpadów i informowanie o nich właścicieli nieruchomości. 5. 3. Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia i wymagania stawiane Wykonawcy: Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi z należytą starannością, rozumianą jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, w oparciu o aktualne unormowania prawne, zgodnie z obowiązującymi standardami oraz etyką zawodową. Wykonawca będzie wykonywał usługę stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia przy użyciu własnych narzędzi i sprzętu, w szczególności: sprzęt użyty przy realizacji przedmiotowej usługi winien spełniać wymagania wynikające z obowiązujących polskich norm przenoszących normy europejskie i aprobat technicznych polskich bądź europejskich, utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych, spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych; zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas oraz w związku z realizacją przedmiotu umowy. Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. Wykonawca jest zobowiązany do zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń do gromadzenia odpadów, obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników, kontenerów. Zakazuje się Wykonawcy mieszania poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Budzyń. Wykonawca jest obowiązany do realizacji /reklamacji/ (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, itp.) w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia emailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić emailem do Zamawiającego. Wykonawca jest obowiązany naprawiać lub ponosić koszty napraw (wg wyboru Zamawiającego) szkód wyrządzonych w majątku Gminy i osób trzecich podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów itp.). System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem tj. sporządzanie oraz przekazanie Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań w terminie do końca miesiąca następnego po kwartale, którego dotyczy, przygotowanych na wzorach określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. 2012 poz. 630). Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest dążyć do osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. Poz. 645). Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany dążyć do ograniczenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. Poz. 676). Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc Zamawiającemu ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i segregowane odpady komunalne. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. Podstawę do rozliczenia usług i wystawienia faktury przez WYKONAWCĘ będzie stanowił pisemny protokół wykonania usług w okresie rozliczeniowym sporządzony przez WYKONAWCĘ i zatwierdzony przez ZAMAWIAJĄCEGO. Wzór protokołu stanowi Załącznik Nr 9 do SIWZ. Okresem rozliczeniowym jest miesiąc kalendarzowy. Termin płatności - do 30 dni od otrzymania faktury. Zamawiający uznaje, że wykonawca przeanalizuje zakres zadań do wykonania wynikający z niniejszej specyfikacji, z wizji terenowej i własnego doświadczenia i ewentualne ustalone przez niego jak i przez Zamawiającego prace dodatkowe, uwzględni w proponowanej przez siebie cenie ryczałtowej..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza w okresie 2 lat od podpisania umowy, udzielenia niezbędnego, uzasadnionego zamówienia uzupełniającego, zgodnie z przepisami zapisanymi w art. 41, pkt. 15 i art. 67 ust. l pkt 6 ustawy PZP. Zamawiający udzieli takich zamówień w przypadku pojawienia się zapotrzebowania na usługi objęte przedmiotem zamówienia ponad bieżące zamówienie w okresie objętym umową. Określa się dopuszczalną wartość zamówienia uzupełniającego w ramach realizowanego zadania (usługi) do 20% wartości umowy podstawowej.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.13.00 - Usługi zbierania śmieci 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający ustanowił wadium dla prowadzonego postępowania w wysokości 7.000zł (sidemtysięcyzłotych00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia warunku uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Zamawiający żąda: -aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Budzyń w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.); - aktualne zezwolenie Starosty na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21). Zamawiający oceni spełnienie warunku na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku: Wykaz najważniejszych zrealizowanych usług potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia o podobnym charakterze i zakresie do przedmiotu zamówienia zrealizowanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, zgodnie Załącznik Nr 5 do SIWZ wraz z dokumentami: a) poświadczeniami, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub w miejsce poświadczeń, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw lub usług oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dni 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jaki te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817); b) w przypadku zamówień na usługi - oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia , którym mowa w pdp. a); W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie (zał. Nr 5) , zostały wcześniej wykonane ,Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów , o których mowa w pdp. a). Zamawiający oceni spełnienie warunku na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku: W celu wykazania spełnienia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym (Załącznik Nr 7do SIWZ) Zamawiający żąda aby: - Wykonawca dysponował specjalistycznym sprzętem w tym co najmniej 5 pojazdów z których 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, oraz co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, a także co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; - pojazdy były trwale i czytelnie oznaczone z nazwą firmy, danymi adresowymi, telefonem; - konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady;- pojazdy były wyposażone w system: -monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającym trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju; -czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiających weryfikację tych danych; - pojazdy były wyposażone w narzędzia urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników; - zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenie bazy magazynowo-transportowej, której wyposażenie oraz sposób funkcjonowania będzie zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. Poz. 122). Baza musi być usytuowana na terenie Gminy Budzyń lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej Gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych zlokalizowane na terenie bazy, muszą być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo - transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w: miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy powinny znajdować się także: punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). Na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. Zamawiający oceni spełnienie warunku na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku: Wykonawca musi dysponować osobami (pracownikami) gwarantującymi sprawną realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z harmonogramem wywozów odpadów. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania przedmiotowego warunku. Ocena na podstawie oświadczenia wykonawcy, że spełnia wszystkie warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy oraz dokumentów złożonych przez Wykonawcę w ofercie - Załącznik Nr 3 do SIWZ. Zamawiający oceni spełnienie warunku na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku: W celu wykazania warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający żąda posiadania opłaconej polisy ubezpieczeniowej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz odpowiedzialności cywilnej za szkody środowiskowe, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności oraz odpowiedzialności cywilnej za szkody środowiskowe związane z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 30.000,00 zł; Zamawiający oceni spełnienie warunku na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w szczególności: a) Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w stosunku do treści złożonej oferty w zakresie zmiany całkowitej wartości zadania powstałej na skutek zmiany obowiązującej stawki podatku VAT w trakcie realizowanego zamówienia. Podstawą do tego będzie zmiana obowiązujących przepisów prawnych w tym zakresie; b) Dopuszcza się zmianę świadczenia Wykonawcy na świadczenie lepszej jakości przy zachowaniu tożsamości przedmiotu zamówienia; c) Zmiana postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia dopuszczalna jest w przypadku: - zmiany wysokości innych opłat wynikających wprost z przepisów prawa a mających istotny wpływ na koszty świadczenia usługi; - innej zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów; - odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych; - wprowadzenia zmian w stosunku do Opisu Przedmiotu Zamówienia w zakresie wykonania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.budzyn.pl (bip)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Budzyń, ul. Lipowa 6, 64-840 Budzyń (bezpłatnie na wniosek) lub osobiście na wniosek w pok. nr 7.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.05.2014 godzina 09:30, miejsce: Sekretariat w Urzędzie Gminy w Budzyniu, ul. Lipowa 6, 64-840 Budzyń (pok. Nr 12).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.