eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wałcz › MODERNIZACJA SZKÓŁKI GOSPODARCZEJ W RUDNICY - W RAMACH ZADAŃ FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW WŁASNYCH ORAZ Z FUNDUSZU LEŚNEGO PN. MODERNIZACJA I DOPOSAŻENIE SZKÓŁEK

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-15

Wałcz: MODERNIZACJA SZKÓŁKI GOSPODARCZEJ W RUDNICY - W RAMACH ZADAŃ FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW WŁASNYCH ORAZ Z FUNDUSZU LEŚNEGO PN. : MODERNIZACJA I DOPOSAŻENIE SZKÓŁEK
Numer ogłoszenia: 138087 - 2016; data zamieszczenia: 15.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Wałcz , ul. Kołobrzeska 1, 78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie, tel. 067 2500894, faks 067 2582932.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.walcz.pila.lasy.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej PGL LP.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: MODERNIZACJA SZKÓŁKI GOSPODARCZEJ W RUDNICY - W RAMACH ZADAŃ FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW WŁASNYCH ORAZ Z FUNDUSZU LEŚNEGO PN. : MODERNIZACJA I DOPOSAŻENIE SZKÓŁEK.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: MODERNIZACJA SZKÓŁKI GOSPODARCZEJ W RUDNICY - W RAMACH ZADAŃ FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW WŁASNYCH ORAZ Z FUNDUSZU LEŚNEGO PN. : MODERNIZACJA I DOPOSAŻENIE SZKÓŁEK Wykonawca wykona prace budowlane zgodnie z projektem budowlanym polegające na: 1) a) Wykonaniu hydroforni wraz ze sterowaniem napełniania i opróżniania każdego zbiornika niezależnie (budynek z dwoma pomieszczeniami : jedno pomieszczenie to hydrofornia, drugie pomieszczenie to sterownia deszczowni, napełniania i opróżniania zbiorników - pompownia) ; b) Wykonanie dwóch zbiorników do podgrzewania wody do deszczowania roślin , o pojemności 250m3 każdy ; c) Rozbudowa istniejącej deszczowni stałej o elektrozawory i sterowanie do deszczowania ; d) Wykonanie oświetlenia terenu części gospodarczej szkółki leśnej ; e) Wykonanie drogi wewnętrznej i placu manewrowo-składowego z odwodnieniem ; f) Wykonanie monitoringu i stacji meteorologicznej . Bilans terenu w granicach opracowania : - Powierzchnia zabudowy budynku pompowni z hydrofornią - 45,86 m2 - Powierzchnia zabudowy naziemnych zbiorników wody - 187,20 m2 - Powierzchnia biologicznie czynna - 1.636,94 m2 - Powierzchnia terenu w granicach opracowania - 1.870,0 m2 2) Opis - budynek hydroforni z pompownią Projektowany budynek zostanie wykorzystany jako pompownia dla systemu nawadniania istniejącej Szkółki Gospodarczej oraz jako hydrofornia z urządzeniami uzdatniającymi wodę dla celów bytowych i gospodarczych. Podstawowe dane o budynku : Projektowany budynek będzie parterowy, wolnostojący, bez podpiwniczenia i poddasza użytkowego. Budynek przykryty będzie dachem dwuspadowym o kącie nachylenia połaci 30°. Podstawowe dane liczbowe : Powierzchnia użytkowa - = 36,79 m2 Powierzchnia zabudowy - = 45,86 m2 Kubatura - V = 161,67 m2 Wysokość do okapu - = 2,44 m Wysokość do kalenicy - = 4,35 m Szerokość elewacji frontowej = 8,82 m . Wyposażenie w instalacje : Projektowany budynek zostanie wyposażony w następujące instalacje : technologiczną (wodną), elektryczną, odgromową, komputerową, sterowniczą. 3) Opis - Wykonanie i montaż dwóch zbiorników do podgrzewania wody do deszczowania roślin , o pojemności 250m3 każdy Zaprojektowano 2 naziemne, stalowe zbiorniki wody o średnicy 10,92 m i wysokości h = 3,12 m usytuowane w sąsiedztwie projektowanego budynku przepompowni - rozwiązanie według projektu systemu nawadniania. Rurociąg wody ze studni głębinowej do zbiorników wody : Rurociąg z rury PE Dz 110 według projektu technologii przepompowni. Kabel YAKXS 4 x 70 mm2 według projektu branży elektrycznej. W projektowanej instalacji woda technologiczna do nawodnień będzie pochodzić ze studni głębinowej a w drodze wyjątku również z rzeki Zdbicy. Będzie ona gromadzona w dwóch połączonych ze sobą zbiornikach stalowych dopełnianych w zależności od wielkości bieżących rozbiorów, po spadku poziomu zwierciadła wody do wartości ustalonej jako wartość startowa dopełniania. Pompa głębinowa pracują w układzie hydroforowym i będzie załączała się przy spadku ciśnienia, po otwarciu zaworów napełniających. W każdym ze zbiorników zamontowany zostanie czujnik ciśnienia słupa wody i to na podstawie jego wskazań otwierane będą zawory napełniające. W chwili osiągnięcia poziomu maksymalnego wody nastąpi wyłączenie zaworów napełniających. Zapewnią to układy regulacji z pływakowymi czujnikami poziomu umieszczonymi w zbiornikach. Ilość wody pompowana z poszczególnych studni do zbiorników będzie mierzona za pomocą liczników przepływu. Napełnianie zbiornika 1 i 2 - Elementy sterowania i pomiary: pompa systemowa grupa nawadniania - start kontaktowy - stop kontaktowy - zawór napełniający zbiornik wody - pomiar poziomu wody pomiar przepływu Czujniki: impulsowy licznik przepływu liniowy czujnik poziomu wody Komunikacja z zewnętrznymi systemami i urządzeniami - moduł komunikacyjny GPRS/GSM . 4) Opis - Rozbudowa istniejącej deszczowni stałej o elektrozawory i sterowanie do deszczowania Przedmiotem jest rozbudowa istniejącej deszczowni stałej o zawory elektromagnetyczne i sterowanie na Szkółce Gospodarczej w Rudnicy na działce nr ewid. 8284/1 położonej w miejscowości Kłębowiec gm. Wałcz. Na w/w działce znajduje się Szkółka Leśna Rudnica. Obecnie stanowi to całość zamierzenia budowlanego inwestora. Projektuje się budowę: - montaż zaworów elektromagnetycznych na istniejących ciągach deszczujących, - montaż studni DN 315 wykonanych z rur karbowanych H=1,0m wraz z pokrywą o wytrzymałości 1,5tony, - montaż zaworów kulowych 3/4 pod istniejącymi zraszaczami, - montaż kabli sterowniczych YKSY zasilających zawory elektromagnetyczne Cały proces nawodnienia przebiegać będzie w sposób automatyczny. Za prawidłowe działanie systemu odpowiedzialny będzie komputer nawodnieniowy . Proces nawadniania jest uwarunkowany wieloma czynnikami, takimi jak: pH, EC, temperatura wody, szybkość parowania, nagromadzenie soli w podłożu i nasłonecznienie . 5) Opis - Wykonanie oświetlenia terenu części gospodarczej szkółki leśnej Projektowane oświetlenie zasilane będzie z tablicy TN projektowanej w budynku gospodarczym. Obwód oświetlenia terenu należy wykonać kablami YKY 5x4mm2. Kable ułożyć w ziemi. Projektuje się posadowienie 5 słupów oświetleniowych. Projektowane oświetlenie zasilane i sterowane będzie z szafy TN z obwodu starowanego zegarem astronomicznym z możliwością przełączenia na sterowanie indywidualne z czujników ruchu zainstalowanych na każdym ze słupów. Oświetlenie terenu projektuje się w oparciu o urządzenia posiadające poniższe parametry techniczne: - Słupy oświetleniowe stalowe okrągłe stożkowe ocynkowane, wysokości 6m malowany proszkowo, montowane na fundamencie prefabrykowanym, - Oprawy 1%6 150W MH - Złącza słupowe wyposażone we wkładki topikowe 4A - Czujniki ruchu i światła 120 stopni - Kabel typu YKY 5x4mm2. 6) Opis - Wykonanie drogi wewnętrznej i placu manewrowo-składowego z odwodnieniem Drogę zaprojektowano o nawierzchni utwardzonej w oparciu o parametry techniczne dostosowane do wymogów normatywnych dla dróg leśnych i pożarowych określonych w (Wytycznych Technicznych Projektowania Dróg Leśnych) zaktualizowane w publikacji DGLP p.n. (Drogi leśne - poradnik techniczny) 2006.12.05, zatwierdzonych przez Dyrekcję Generalną Lasów Państwowych oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 22.03.2006 (Dz. U. Nr 58 poz. 405) w sprawie szczegółowych zasad jakim powinny odpowiadać drogi leśne dla zabezpieczenia przeciwpożarowego terenów leśnych. Drogę zakwalifikowano jako leśną wewnętrzną z III klasą nawierzchni o parametrach o następujących parametrach technicznych: - droga spełniająca funkcje drogi technologicznej i dojazdowej o długości 0,157 km, - trwałość nawierzchni 5-10 lat, - droga jednopasowa - o dwóch pasach ruchu z poszerzeniem na łukach poziomych, - prędkość projektowana Vp=30km/h, - jezdnia o szer. 4,0, 5,0, 7,0m nawierzchnia z kruszywa łamanego, - obciążenie ruchem o nacisku na oś min 80-100KN/oś w hm 0+00,00 do 1+33,70 na pozostałych odcinkach przewiduje się ruch lekki pojazdów o masie całkowitej do 3,5tony, - skrajnia drogi 4,5x8,0m, - plac manewrowo składowy w hm 0+69,50 o wymiarach 15x21,0m, - odwodnienie jezdni drogi, placu i opaski poprzez projektowane spadki poprzeczne na przyległy teren. Pochylenia skarp wykopów i nasypów 1:1,5. - spadki poprzeczne jezdni na odcinkach prostych 2%, - pochylenia jezdni na łukach jednostronne od 4 do 6%. - w przebiegu projektowanej niwelety drogi spadki podłużne zawarte w przedziale od 05% do 3,38%, łuki poziome o promieniach od 13,0 do 52,3m. Łuki pionowe o promieniach R=400 do 600m. Szczegóły na profilach podłużnych terenu. Na placu manewrowo - składowym okresowo będzie składowana ziemia urodzajna do nasadzeń szkółkarskich. Różnica wysokości pomiędzy nawierzchnią projektowanego placu, a przyległą skarpą wynosi ok. 1,60 m. Rozwiązanie projektowe uwzględnia, że obciążenie ściany będzie tylko z jednej strony parciem gruntu ze skarpy, nie obciążonej żadnymi pojazdami, przy jednoczesnym braku obciążenia równoważnego ze strony placu (plac pusty). Ścianę oporową zaprojektowano z typowych elementów prefabrykowanych żelbetowych . Przyjęto element prefabrykowany typu L o następujących wymiarach : - wysokość całkowita - 230 cm - szerokość podstawy - 135 cm - szerokość elementu - 99 cm - grubość elementu - 12 ÷ 15 cm . Zaprojektowane elementy obliczone są jako : - obciążone jednostronnie skarpą terenu o nachyleniu do 30° - obciążone jednostronnie gruntem + naciskiem ruchu kołowego do 5 KN/m2 . 7) Opis - Wykonanie monitoringu i stacji meteorologicznej Stacja meteo, która będzie kontrolować siłę wiatru, temperaturę powietrza oraz opady atmosferyczne. Czujniki pomiarowe stacji meteo zostaną zainstalowane na maszcie wykonanym ze stali nierdzewnej o średnicy 50mm i wysokości 1,5m. Maszt zostanie zamontowany na szczycie budynku pompowni do konstrukcji dachu od strony studni głębinowej. W skład standardowej stacji wchodzą następujące elementy: 1. Czujnik prędkości wiatru 2. Wykrywacz opadu deszczu 3. Czujnik temperatury powietrza (opcjonalnie do systemów nawadniania antyprzymrozkowego czujnik temperatury umieszcza się poza ramą montażową, przy gruncie, na chronionej uprawie) 4. Rama montażowa aluminiowa . Parametry czujników: Wszystkie pomiary z czujników stacji odczytywane wyłącznie za pośrednictwem komputera nawodnieniowego, wyposażonego w moduł meteo. Stacja powinna być umieszczona w miejscu reprezentatywnym dla uprawy. Nie należy montować jej w sąsiedztwie drzew, kominów oraz innych obiektów, które mogłyby ją zasłaniać lub cieniować. Oprogramowanie komputera ma pozwalać na uruchomienie 6 zaworów elektromagnetycznych, co w niektórych okolicznościach ogranicza powierzchnie materiału szkółkarskiego chronionego przed przymrozkami oraz wydajność zestawu pompowego, w tym celu zostanie on rozbudowany o skrzynkę krosową umożliwiającą załączenie do 14 elektrozaworów. Komputer zostanie umieszczony w stacji pomp do nawodnień ciśnieniowych natomiast w budynku kancelarii zostanie zamontowane stanowisko z komputerem i oprogramowaniem. Oprogramowanie umożliwiające sterowanie pracą komputera z budynku kancelarii oraz rejestrowanie wszelkich danych. 3.3. Wykonawca wykona roboty narzędziami i maszynami gwarantującymi bezpieczeństwo osób wykonujących prace rozbiórkowe. UWAGA!!! Zamawiający na dzień ogłoszenia nie posiada pozwolenia na budowę dla następującego zamierzenia budowlanego :Budowa budynku pompowni z hydrofornią oraz naziemnych zbiorników wody na szkółce gospodarczej w Rudnicy na działce nr 8284/1 położonej w obrębie geodezyjnym Kłębowiec , gmina Wałcz. W przypadku nieotrzymania przedmiotowej decyzji jw. do momentu otwarcia ofert - nastąpi unieważnienie postępowania . Szczegółowy zakres wykonania robót zawiera dokumentacja projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (STWiOR), które stanowią załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przedmiot zamówienia realizowany będzie: Na szkółce gospodarczej w Rudnicy na działce nr 8284/1 położonej w obrębie geodezyjnym Kłębowiec, gm. Wałcz.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.21.21 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów nawadniających 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.21.50 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody 45.23.21.51 - Roboty budowlane w zakresie węzłów do przepompowywania wody 45.31.71.00 - Instalowanie elektrycznych urządzeń pompowych 45.26.23.00 - Betonowanie 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.25.20 - Roboty murowe 45.42.20.00 - Roboty ciesielskie 45.26.12.13 - Kładzenie dachów metalowych 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.21.30.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy domów handlowych, magazynów i obiektów budowlanych przemysłowych, obiektów budowlanych związanych z transportem 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000,00 zł 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 01.08.2016 r. do godz. 10:00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PKO BP S.A. O.Drawsko Pomorskie Nr rachunku : 25 1020 2847 0000 1102 0039 2027 Z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: MODERNIZACJA SZKÓŁKI GOSPODARCZEJ W RUDNICY b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię zaleca się załączyć do oferty. 5. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1. nazwa i adres Zamawiającego; 2. nazwę przedmiotu; 3. nazwę i adres Wykonawcy; 4. termin ważności gwarancji; 7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 8. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie pełna kwota wymaganego wadium wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez ykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał : - co najmniej dwie roboty budowlane (o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia) polegające na budowie lub remoncie lub rozbudowie lub przebudowie obiektu deszczowni o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 zł netto każda i - co najmniej dwie roboty budowlane (o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia) polegające na montażu zbiornika do deszczowni o wartości nie mniejszej niż 35.000,00 zł netto każda .Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę na zasadzie spełnia-nie spełnia .

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie co najmniej : - jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, i - jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej, i - jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej, i - jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, z aktualnymi uprawnieniami zawodowymi wydanymi na podstawie ustawy Prawo Budowlane i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014, poz. 1278) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane ( t. jedn. Dz. U. z 2013, poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. Nr 63, poz. 394 z późn. zm). Zamawiający , w celu udokumentowania dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia dopuszcza, aby jedna osoba posiadała łącznie uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w różnych specjalnościach jw. ( np. : w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej , elektrycznej i drogowej; w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i drogowej; w specjalności sanitarnej i elektrycznej; itp.) Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę na zasadzie spełnia-nie spełnia .

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową do wykonania zamówienia na kwotę minimum - 200.000,00 zł Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 850.000,00 zł Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę na zasadzie spełnia-nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający uzna wykonanie : - co najmniej dwie roboty budowlane (o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia) polegające na budowie lub remoncie lub rozbudowie lub przebudowie obiektu deszczowni o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 zł netto każda i - co najmniej dwie roboty budowlane (o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia) polegające na montażu zbiornika do deszczowni o wartości nie mniejszej niż 35.000,00 zł netto każda . Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ. a) Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 8.2 lit. b) oraz pkt 8.2 lit. d) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w pkt 9.1 lit. b) i oświadczenia z pkt 9.1 lit a). b) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 8.2 lit. b) oraz pkt 8.2 lit. d) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnych dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda: Dokumentów dotyczących w szczególności: - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego: a) Formularz ofertowy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, b) Kosztorysy ofertowe sporządzone na podstawie przedmiarów robót, stanowiących załącznik nr 10A ,10B, 10C,10D, 10E, 10F do SIWZ, c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; d) Wykaz części zamówienia, którą Wykonawca zamierza zlecić do wykonania podwykonawcom, jeśli Wykonawca zamierza realizować zadanie z udziałem podwykonawców - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres gwarancji - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ 2. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy i SIWZ. 3. Zawarta umowa będzie jawna i będzie podlegała udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej (art. 139 ust. 3 ustawy Pzp.). 4. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 5 Zmiany wpływające na termin wykonania umowy: a. możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: - przekazanie terenu budowy - przekazanie dokumentów budowy b. możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualnie wstrzymanie lub wznowienie robót, ze względu na: - warunki geotechniczne , których nie można było przewidzieć, - szczególnie niesprzyjające warunki atmosferyczne, - wykopaliska uniemożliwiające wykonywanie robót, - działania sił natury, uznanych za stan klęski żywiołowej, - zmiany dokumentacji projektowej, wykonywanej na wniosek Zamawiającego. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy, jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po jego stronie. 6. Wszelkie zmiany do umowy, wprowadzone na mocy art. 144 ustawy PZP mogą być wprowadzone za obopólną zgoda stron w formie pisemnej pod rygorem nieważności w trybie aneksu. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wprowadzenia w życie, po podpisaniu umowy, regulacji prawnych wywołujących potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany. 8. Pozostałe zmiany: a) jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę, b) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę, c) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w SIWZ i ofercie Wykonawcy. 9. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1. Zmiana Umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: a) Opis propozycji zmiany, b) Uzasadnienie zmiany, c) Obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy d) Czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy 2. Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół konieczności wykonania wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie w której będą m.in. Inspektor Nadzoru oraz Kierownik budowy. 3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 4. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: Sposób inicjowania zmian: a) Zamawiający: - wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, b) Wykonawca: - wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, 10. Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp: 1) Zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego). 2) Zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami. 3) Zmiany terminu realizacji zleceń. 4) Zmiana lokalizacji wykonywanych prac w sytuacji: a) konieczności przestrzegania prawa z zakresu ochrony przyrody, b) zmiany warunków przyrodniczych. 5) Zmiany osobowe: - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawach, a także w SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_walcz/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Wałcz, ul. Kołobrzeska 1, 78-600 Wałcz, 1 piętro, dział administracyjno-gospodarczy..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.08.2016 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Wałcz, ul. Kołobrzeska 1, 78-600 Wałcz, sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY BYĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERT W CELU ZAWARCIA UMOWY. 1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana przedstawi Zamawiającemu do wglądu propozycje treści umowy, które miały by być zawarte z podwykonawcami, a w przypadku niezgodności z wytycznymi zawartymi w SIWZ dokona ich uzupełnienia lub zmiany pod rygorem braku zgody zamawiającego na zawarcie umowy między wykonawcą a podwykonawcą. 2. Zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi na piśmie Wykonawców, którzy złożyli oferty o: a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację; b) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne; c) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne - jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, negocjacji bez ogłoszenia albo zapytania o cenę; d) terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta. 3. Ogłoszenie zawierające informacje wskazane w pkt 17.2 lit. a Zamawiający umieści na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie. 4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp. 5. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności: d) przedłożyć umowę konsorcjum jeżeli zamówienia będzie realizowane przez konsorcjum Wykonawców, e) przedłożyć umowę spółki cywilnej jeżeli zamówienie będzie realizowane przez spółkę cywilną, f) przedłożyć do wglądu oryginały dokumentów potwierdzających: - uprawnienia kierownika budowy do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej osoby która będzie brała udział w realizacji zamówienia g) przedłożyć Zamawiającemu zabezpieczenie należytego wykonania umowy z jednej z form przewidzianych na jej wniesienie. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE ZWROTU KOSZTÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Termin realizacji zadania od dnia podpisania umowy do : a) 17.10.2016r. - wykonanie hydroforni wraz ze sterowaniem napełniania i opróżniania każdego zbiornika niezależnie (budynek z dwoma pomieszczeniami: jedno pomieszczenie to hydrofornia, drugie pomieszczenie to sterownia deszczowni, napełniania i opróżniania zbiorników - pompownia) ; b) 17.10.2016r. - wykonanie dwóch zbiorników do podgrzewania wody do deszczowania roślin , o pojemności 250m3 każdy ; c) 17.10.2016r. - rozbudowa istniejącej deszczowni stałej o elektrozawory i sterowanie do deszczowania ; d) 15.12.2016r. - wykonanie oświetlenia terenu części gospodarczej szkółki leśnej ; e) 15.12.2016r. - wykonanie drogi wewnętrznej i placu manewrowo-składowego z odwodnieniem ; f) 15.12.2016r. - wykonanie monitoringu i stacji meteorologicznej ..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.