eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Iława › Realizację usług szkoleniowych dla uczestników i uczestniczek projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2014

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-23

Iława: Realizację usług szkoleniowych dla uczestników i uczestniczek projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2014
Numer ogłoszenia: 137702 - 2014; data zamieszczenia: 23.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Grunwaldzka 6a, 14-200 Iława, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 6484124, faks 89 6499711.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa - ośrodek pomocy społecznej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizację usług szkoleniowych dla uczestników i uczestniczek projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamówienie dotyczy przeprowadzenia szkolenia dla 78 podopiecznych MOPS w Iławie w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w 2014 r. Uczestnicy i uczestniczki projektu zostaną podzieleni na grupy: Zajęcia z psychologiem - (78 osób, trzy grupy po 20 osób, jedna grupa po 18 osób, 20 h na grupę) Celem zajęć jest obniżenie poczucia wyobcowania społecznego, podwyższenie własnej wartości i wiary we własne możliwości, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych i determinujących stres, metody rozwiązywania napięcia psychicznego (łącznie:4 dni robocze/jedna grupa, 16 spotkań x 5h = 80 h, 312 serwisów kawowych) Zajęcia z doradcą zawodowym -- (78 osób, trzy grupy po 20 osób, jedna grupa po 18 osób, 30 h na grupę) opracowane przy współpracy z PUP Iława, dotyczące poruszania się po rynku pracy, opracowania Indywidualnych Planów Działania, nauka pisania CV i listów motywacyjnych oraz postaw na rozmowie kwalifikacyjne (łącznie: 5 dni roboczych/jedna grupa, 20 spotkania x 6 h = 120 h, 390 serwisów kawowych ) Metody zachowań w sytuacjach ryzykownych - zajęcia prowadzone przez psychologa lub socjoterapeutę - 1 grupa 14 osób / 20 h zagrożenia płynące z życia codziennego: używki, agresywne zachowanie, konflikty z prawem, nauka przeciwdziałania zachowaniom ryzykownych, 4 spotkania x 5h = 20h, (56 serwisów kawowych) Nauka życia w rodzinie - zajęcia prowadzone przez psychologa - (2 grupy, pierwsza 11 osób, druga 12 osób, 20 godzin na grupę) zagrożenia i pułapki, tematyka bezpiecznego seksu, profilaktyka, życie seksualne młodzieży, inicjacja seksualna, pułapki współżycia seksualnego, bezpieczny seks, choroby weneryczne, HIV, konsekwencje współżycia bez środków zabezpieczających, możliwości antykoncepcyjne, ciąża w młodym wieku, nauka ról społecznych związanych z płcią (matka, ojciec, mąż, żona), 8 spotkania x 5h = 40 h (92 serwisów kawowych) Aktywne życie społeczne - zajęcia prowadzone przez socjoterapeutę - (2 grupy, pierwsza 11 osób, druga 12 osób, 20 godzin na grupę) odpowiedź na pytanie: dlaczego aktywne życie społeczne jest istotne?, jak jednostka może wpływać na własne życie i życie społeczeństwa, przykłady aktywnego życia społecznego. współpraca z otoczeniem, udział w życiu społecznym, na co mam wpływ jako jednostka, 8 spotkania x 5h = 40 h (92 serwisów kawowych) Zajęcia ABC Biznesu, prowadzone przez osobę posiadającą wykształcenie wyższe (mgr) ekonomiczne z przynajmniej rocznym doświadczeniem zawodowym na stanowisku związanym z ekonomią - 1 grupa 15 osób / 40 h) formy prawne działalności gospodarczej, omówienie tematyki zakładania własnej działalności gospodarczej (omówienie poszczególnych procesów rozpoczynania działalności gospodarczej), skąd można pozyskać środnika rozpoczęcie działalności gospodarczej, tworzenie biznes planu - zajęcia praktyczne, 8 spotkań x 5 h = 40h (120 serwisów kawowych) Wykonawca organizuje catering: serwisy kawowe (kawa, herbata, woda mineralna, ciastka kruche) zapewnione dla każdego uczestnika, podane w sposób higieniczny i z zachowaniem zasad czystości i świeżości. Wykonawca zapewnia materiały szkoleniowe z logo EFS dla 78 osób (długopis, zeszyt, teczka kolorowa z gumką) Wykonawca zapewnia sale wykładowe, gdzie Wykonawca będzie prowadził zajęcia, dostarczał catering, materiały szkoleniowe - we współpracy z Kierownikiem Projektu. Zamawiający zastrzega sobie, że wszystkie zajęcia będą odbywały się na terenie miasta Iława, sale wykładowe dla 78 osób (z podziałem na grupy) będą znajdowały się w jednym budynku, by zapobiec dezorganizacji szkoleń i uzyskać jak najwyższą frekwencję uczestników i uczestniczek biorących udział w projekcie. Sale muszą być zamknięte (tzn. nieprzechodnie). Szkolenie musi odbywać się zgodnie z planem nauczania. Zajęcia nie powinny trwać dłużej niż do godziny 16:00, a rozpoczynać się wcześniej niż o godz. 8:00. Grupowe zajęcia z psychologiem oraz grupowe zajęcia z doradcą zawodowym są obowiązkowe dla wszystkich uczestników projektu, wobec powyższego należy tak ułożyć harmonogram zajęć, aby zajęcia nie pokrywały się terminami. Metody zachowań w sytuacjach ryzykownych, Zajęcia ABC biznesu, Nauka życia w rodzinie oraz Aktywne życie społeczne są zajęciami fakultatywnymi. Uczestnik ma obowiązek wybrać tylko jedno z czerech wymienionych powyżej. Zamawiający zastrzega, że liczba podopiecznych MOPS rozpoczynających udział w szkoleniach może się zmienić +/- 5 osoby, przesunięcia między zajęciami (tzn. Metody zachowań w sytuacjach ryzykownych, Nauka życia w rodzinie, Aktywne życie społeczne, ABC Biznesu) mogą być w liczbie +/- 5 osoby. 2. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: Kody CPV: 80570000-0 usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, 55520000-1 usługi dostarczania posiłków, 30192000-1 wyroby biurowe. 3. Godzina wykładu to godzina lekcyjna (45 minut), w trakcie spotkania będzie jedna przerwa 10 minutowa na serwis kawowy. 4. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia danych dotyczących kadry wykładowców - załącznik nr 5, 5. Wykonawca składa kartę szkolenia i zawarty w niej preliminarz kosztów szkolenia z wyspecyfikowaniem: ogólnego kosztu szkolenia, kosztów szkolenia z uwzględnieniem zmniejszenia ilości uczestników do 70 osób (co jedną osobę), wydatków na materiały wykorzystywane w trakcie szkolenia, wysokość narzutu i zysku, innych wydatków związanych z organizacją i prowadzeniem kursu np. koszty wynajmu sal, sprzętu itp. (załącznik nr 9) 6. Pozostałe warunki jakie należy wziąć pod uwagę przy opracowywaniu programu szkolenia oraz jego organizacji: - nacisk na podwyższenie aktywności społecznej edukacyjnej i zawodowej u uczestników i uczestniczek projektu, - zapewnienie systematycznego rytmu zajęć wg harmonogramu szkolenia - załącznik nr 6. - do kalkulacji kosztów należy wliczyć materiały szkoleniowe np. skrypty, prezentacje, biuletyny itp. - Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od nieszczęśliwych wypadków wszystkie osoby biorące udział w szkoleniach (od pierwszego do ostatniego dnia zajęć). - należy przeprowadzić ankietę ewaluacyjną na początku i na końcu szkoleń, - Wykonawca jest zobowiązany do promocji Europejskiego Funduszu Społecznego poprzez oznaczenia pomieszczeń, w których realizowany jest projekt oraz materiałów szkoleniowych zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zamieszczonymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl lub www.mrr.gov.pl lub www.funduszestrukturalne.gov.pl., - należy na bieżąco informować Zamawiającego o przypadkach nieobecności osób na szkoleniu w trakcie jego trwania, - należy zapewnić możliwość kontroli przebiegu szkolenia uprawnionemu pracownikowi MOPS w Iławie, - należy przekazać Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia sprawozdanie końcowe, które będzie zawierało informacje o usługach świadczonych przez Wykonawcę w całym okresie realizacji usługi oryginały list obecności uczestników i uczestniczek szkoleń imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkolenia, kserokopii zaświadczeń i certyfikatów świadczących o ukończeniu szkolenia, kserokopie zaświadczeń i certyfikatów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem oraz w formacie A4, skopiowane w sposób umożliwiający upięcie w teczkach podopiecznych z zachowaniem lewego marginesu, Kserokopii dziennika zajęć, po jednym egzemplarzu materiałów używanych podczas szkoleń, - szkolenie winno zakończyć się wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 r.) - jednostka szkoleniowa zobowiązana jest każde szkolenie/kurs/zajęcia wpisać do bazy na portalu rządowym http://www.inwestycjawkadry.info.pl/. Hasło i dane do zalogowania się do portalu zostaną dostarczone przez Ośrodek..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.00.00-1, 30.19.20.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - w zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, Zamawiający żąda, by Wykonawca dołączył do oferty wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 4. Warunek ten będzie uznany za spełniony, w przypadku gdy Wykonawca wykaże , że wykonał co najmniej po 1 szkoleniu w zakresie zgodnym z kierunkiem każdego z zamawianych szkoleń w wymienionym okresie czasu, w rozumieniu: przeprowadził grupowe zajęcia z psychologiem, socjoterapeutą, doradcą zawodowym, zajęcia z zakresu życia w rodzinie oraz metod zachowań w sytuacjach ryzykownych, a także zajęcia na temat zakładania działalności gospodarczej. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - w zakresie warunku posiadania do dyspozycji potencjału technicznego Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz, że dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia oraz oświadczenie o dysponowaniu salami dydaktycznymi - zgodnie z załącznikiem nr 10 do siwz. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda, by wykonawca dołączył do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5. Warunek ten będzie uznany za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże, że dysponuje kadrą wykładowców posiadającą kwalifikacje zgodne z kierunkiem prowadzonego przez nich szkolenia. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje taką ilością kadry, jaka zapewni prawidłowe wykonanie zamówienia zgodnie z harmonogramem. Doświadczenie wykładowców musi wynosić powyżej 1 roku. Wykonawca składa również oświadczenie o spełnianiu warunku, iż dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - w zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do siwz, 2) oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku przedsiębiorcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze (lub. np. w ewidencji działalności gospodarczej). Do oferty należy dołączyć dokument lub pełnomocnictwo, z którego wynika uprawnienie osoby (osób) do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli prawo to nie wynika z rejestru. W takiej sytuacji dokument lub pełnomocnictwo muszą być integralną częścią oferty, 3) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do siwz, 4) oświadczenie dotyczące podwykonawców - załącznik nr 7 do siwz, 5) oświadczenie o dysponowaniu salami dydaktycznymi - załącznik nr 10 do siwz, 6) Karta Szkolenia - załącznik nr 9 do siwz.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 30

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Umowa, która będzie podpisana w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, będzie zawierała wszystkie zapisy podane we wzorze umowy stanowiący załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji, z uwzględnieniem treści ofert. 2. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego co do zakresu zadania, ceny i terminu, może nastąpić na umotywowany pisemny wniosek jednej ze stron umowy po uzyskaniu zgody drugiej strony w formie aneksu z zachowaniem formy pisemnej w następujących przypadkach: a) zmniejszenia liczby osób i kosztu szkolenia, w przypadku rezygnacji uczestników i uczestniczek szkoleń, b) miejsca szkolenia, w przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje lepsze warunki lokalowe wymienione w ofercie, w przypadku awarii Sali szkoleniowej lub budynku uniemożliwiającej przeprowadzenie zajęć lub kiedy umowa między Wykonawcą a właścicielem Sali przeznaczonej na szkolenie zostanie rozwiązana z przyczyn nie lezących po stronie wykonawcy, c) harmonogramu przeprowadzonych zajęć, w przypadku, kiedy wykładowca przewidziany do realizacji danego modułu ze względów zdrowotnych lub zawodowych nie może przeprowadzić zajęć w danym terminie, d) kadry dydaktycznej, w przypadku, kiedy wykładowca przewidziany do realizacji danego modułu z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy nie może kontynuować zlecenia zastrzegając jednocześnie, że ww. zmiany nie mogą wpłynąć na zmianę decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty, e) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć, ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia. f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, g) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, h) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy oraz terminy wynikające z harmonogramu, i) gdy spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami, albo groziłoby wykonawcy rażącą stratą w rozumieniu art. 357 Kodeksu Cywilnego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.ilawa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie, ul. Grunwaldzka 6a, 14-200 Iława.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2014 godzina 09:00, miejsce: Miejsce otwarcia ofert w siedzibie zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie, ul. Grunwaldzka 6a I piętro, pokój nr 108.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 7.1.1., tytuł projektu Masz Okazję - Pomóż Sobie.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.