eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Leżajsk › Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta Leżajska

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-27

Leżajsk: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta Leżajska
Numer ogłoszenia: 136314 - 2016; data zamieszczenia: 27.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Leżajsk , ul. Rynek 1, 37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie, tel. 017 2427333, faks 017 2427333.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastolezajsk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta Leżajska.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie nr 2 o udzielenie zamówienia publicznego, o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) odbiór zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta Leżajska, 2) transport i przekazanie odebranych odpadów zmieszanych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (w skrócie: RIPOK 1): Sortownia odpadów zmieszanych i z selektywnej zbiórki, kompostowania m. Sigiełki, 37-418 Krzeszów - Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. Krzeszów, ul. Biłgorajska16, 37-418 Krzeszów, 3) transport i przekazanie odebranych odpadów zielonych do regionalnej instalacji odpadów zielonych oraz innych bioodpadów (w skrócie: RIPOK 2), tj. do Kompostowni osadów i biokomponentów KOMWITA ul. Siedlanka Boczna 2, 37-300 Leżajsk, 4) odbiór od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych segregowanych (zbieranych w sposób selektywny) ich transport oraz przekazanie do uprawnionej instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, 5) dostawa pojemników oraz worków na odpady komunalne właścicielom nieruchomości oraz utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym. Zamawiający posiada podpisane porozumienie Nr OR.031.3.2016 z dnia 11 maja 2016r. (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2016 roku poz. 1609) z gminą Krzeszów w zakresie powierzenia przetwarzania i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących z terenu miasta Leżajska w RIPOK 1 oraz umowę z RIPOK 2 na zagospodarowanie odpadów zielonych. Zamawiający we własnym zakresie poniesie koszty zagospodarowania odpadów. Zagospodarowanie i przekazanie segregowanych odpadów komunalnych (zbieranych w sposób selektywny) do uprawnionej instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów odbywa się na koszt Wykonawcy. Zamówieniem objęte są wszystkie nieruchomości zarówno zamieszkałe jak i niezamieszkałe w tym nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe oraz ogródki działkowe. Usługa musi być prowadzona, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Leżajska - Uchwała Nr XIV/82/15 Rady Miejskiej w Leżajsku z dnia 21 grudnia 2015 r. ze zmianami dokonanymi Uchwałą nr XIX/108/16 z dnia 9 maja 2016 r. i Uchwałą Nr XIV/83/15 Rady Miejskiej w Leżajsku z dnia 21 grudnia 2015 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę. 1.1 Nieruchomości zamieszkałe - zabudowa jednorodzinna. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system workowo- pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. Szacunkowa ilość posesji do obsługi w zakresie odbioru odpadów wynosi 2390. Wykonawca zobowiązany jest na czas realizacji zadania wyposażyć posesje w pojemniki i worki: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów (lub pojemniki mniejsze zgodnie z wymaganiami regulaminu) w kolorze czarnym. Pojemniki w ilości ok. 2390 szt. zapewni Wykonawca na własny koszt. Ustala się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę - jeden raz na tydzień w okresie od 1 kwietnia do 31 października oraz jeden raz na dwa tygodnie w okresie od 1 listopada do 30 marca, 2) selektywne zbieranie odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie workowym i pojemnikowym, w workach lub pojemnikach o ustalonej kolorystyce tj.: żółtym przeznaczonym na tworzywa sztuczne oraz metale (puszki, złom), białym na szkło białe i kolorowe, zielonym na odpady zielone i biodegradowalne, niebieskim na papier i makulaturę oraz odpady wielomateriałowe. Zamawiający nie dopuszcza stosowania pojemników i worków w innych kolorach niż wskazane odpowiednio w pkt 1) i 2). Wykonawca zabezpieczy na czas zamówienia 9560 szt. worków na miesiąc. Jest to wielkość szacunkowa, w przypadku zmiany liczby gospodarstw domowych Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia odpowiedniej z zapotrzebowaniem ilości worków. Charakterystyka worka do selektywnej zbiórki odpadów: materiał - folia polietylenowa LDPE, pojemność - 120 dm3, grubość co najmniej 60 mikronów, nadruk jednostronny, kolor nadruku czarny, treść nadruku to jakiego rodzaju odpady należy w nich gromadzić, logo firmy odbierającej i numerem jej telefonu. Dostawę worków zapewni Wykonawca na własny koszt. Ustala się częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów selektywnie zebranych takich jak: tworzywa sztuczne, papier i makulatura, plastik, metal, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz na miesiąc; odpady biodegradowalne - 1) odpady zielone: w okresie od 1 listopada do 30 marca jeden raz na miesiąc oraz w okresie od 1 kwietnia do 31 października jeden raz na dwa tygodnie. Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia odpowiedniej ilości worków na posesji, gdzie dokonywana jest segregacja odpadów, w dniu odebrania odpadów. Nieruchomości zamieszkałe - zabudowa wielorodzinna. Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system odbioru odpadów w pojemnikach o pojemności minimum 1100 litrów. Ilość posesji do obsługi w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów wynosi 46 budynków wielorodzinnych. Wykonawca na czas realizacji zadania wyposaży posesje w następujące pojemniki: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: odpady komunalne zbierane będą do pojemników ustawionych w miejscach ustalonych z zarządcą budynku. Pojemniki o pojemności min. 1100 litrów (w czarnym kolorze) zapewnia Wykonawca na własny koszt w ilości minimum 46 sztuk. Ustala się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę - sukcesywnie w miarę napełniania pojemników nie rzadziej jednak niż jeden raz w tygodniu, 2) selektywnie zbierane odpady komunalne: zbierane będą do pojemników ustawionych w miejscach ustalonych z zarządcą budynku. Pojemniki na szkło - w kolorze jak określono w ust. ust. 1.1 pkt 2, w przypadku pozostałych frakcji: papier, tworzywa sztuczne i drobny złom - pojemniki sektorowe (np. w gabarytach pojemników typu KP-7) w jednolitym kolorze. Pojemniki zapewnia Wykonawca na własny koszt w ilości minimum 23 sztuki na każdą frakcję odpadów (papier, szkło, tworzywa sztuczne) o pojemności minimalnej 1100 litrów . Ustala się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę w terminach - sukcesywnie w miarę napełniania pojemników nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon odbywał się będzie z przeznaczonych do tego miejsc lub po indywidualnym ustaleniu z zarządcą budynku. Ustala się częstotliwość odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - jeden raz w tygodniu, odpadów wielkogabarytowych oraz opon dwa razy w roku w terminie określonym przez Wykonawcę. 1.3 Nieruchomości niezamieszkałe: Systemem odbioru odpadów komunalnych objęte są wszystkie nieruchomości niezamieszkałe z wyjątkiem dróg publicznych, cmentarzy i garaży. Należą tu placówki oświatowe, urzędy, banki, biura, hotele, szpital, przychodnie, zakłady rzemieślnicze, usługowe i produkcyjne, lokale handlowe i usługowe, obiekty sportowe, nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe - w tym ogródki działkowe. Nieruchomości te muszą być wyposażone w pojemniki o odpowiedniej wielkości do gromadzenia odpadów zgodnie wymaganiami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Leżajska. Szacuje się, że takich nieruchomości na terenie Leżajska znajduje się 600. Na terenie Leżajska znajduje się kompleks rodzinnych ogródków działkowych p.n. Podlesie liczący około 330 działek. Wg stanu na koniec 2015 roku - nieruchomości niezamieszkałe wyposażone były w pojemniki o pojemności od 60 do 240 litów w ilości 330 sztuk, pojemniki 1100 litowe - 70 sztuk oraz kontenery KP-7 w ilości 20 sztuk. Zapotrzebowanie nieruchomości na pojemniki może ulec zmianie w związku z nowym wymaganiami wynikającymi z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Leżajsk oraz faktem, że nie wszystkie podmioty w posiadają umowy na odbiór odpadów komunalnych z uprawnionymi podmiotami. Odbiór odpadów z tych nieruchomości odbywał się będzie z następująca częstotliwością: odpady zmieszane - jeden raz na tydzień w okresie od 1 kwietnia do 31 października oraz jeden raz na dwa tygodnie w okresie od 1 listopada do 30 marca, selektywnie zebrane odpady takie jak tworzywa sztuczne, papier i makulatura, plastik, metal, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz na miesiąc, odpady biodegradowalne - odpady zielone: w okresie od 1 listopada do 30 marca jeden raz na miesiąc oraz w okresie od 1 kwietnia do 31 października jeden raz na dwa tygodnie. Wyjątek stanowić będą nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe w tym ogródki działkowe - gdzie odbiór odpadów odbywał się będzie jedynie przez część roku tj. w okresie od kwietnia do końca października z częstotliwością tak jak w budownictwie jednorodzinnym oraz innych nieruchomościach niezamieszkałych. 1.4 Uregulowania pozostałe. Wykonawca zapewni odbiór odpadów segregowanych z przynajmniej 20 ogólnodostępnych gniazd recyklingowych usytuowanych na terenie miasta Leżajska. Gniazdo recyklingowe to zestaw 3 pojemników do selektywnego zbierania: papieru i makulatury i opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych wraz z metalami (puszka, złom) oraz szkła białego i kolorowego. Wykaz miejsc usytuowania gniazd recyklingowych dostarczy Wykonawcy Zamawiający. Wykonawca zobowiązany jest także do zebrania odpadów leżących obok pojemników. Odbiór odpadów niebezpiecznych: 1) leki przeterminowane oddane przez mieszkańców odbierane będą z wyznaczonych aptek na terenie m. Leżajska - (minimum 2 apteki). Wykaz aptek zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego. Pojemniki na przeterminowane leki dostarczy Wykonawca. 2) zużyte baterie odbierane będą w punktach stacjonarnych. Wykaz punktów zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego. Pojemniki na zużyte baterie dostarczy Wykonawca w ilości 30 sztuk. Odbiór odpadów niebezpiecznych odbywał się będzie w miarę napełnienia pojemników. W zakresie odbierania z nieruchomości odpadów biodegradowalnych - zielonych obowiązuje limit odbieranych jednorazowo tych odpadów, w ilości pięciu worków o pojemności 120 litrów. Odpady ponad ten limit mogą być odbierane przez firmę od właściciela nieruchomości za dodatkową opłatą. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia pojemnika na gruz budowlany (kolor pojemnika niewymagany przez Zamawiającego) i odbioru tego odpadu, jeżeli mieszkaniec danej posesji zgłosi konieczność ich odbioru z posesji w uzgodnionym wspólnie terminie za dodatkową opłatą od Właściciela nieruchomości dotyczącą wynajęcia kontenera i przewozu gruzu. 1.5 Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie. Miasto Leżajsk posiada powierzchnię 21 km2, liczy 2436 nieruchomości zamieszkałych, z czego w zabudowie jednorodzinnej znajduje się 2390 budynków a w budownictwie wielorodzinnym - 46 bloków (obecnie 182 budynki jednorodzinne to tzw. pustostany lub nieruchomości zamieszkałe przez okres wakacyjny). Na terenie miasta Leżajska wg stanu na dzień 1.02.2016 roku zameldowanych było 14 025 osób na pobyt stały oraz 333 na pobyt czasowy. Zadeklarowanych wg stanu na dzień 1.02.2016 roku do ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami jest 9740 osób. Zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku istnieje obowiązek prowadzenie selektywnej zbiórki następujących rodzajów odpadów: papieru, makulatury i opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych i metali, szkła bezbarwnego i kolorowego, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów biodegradowalnych - zielonych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, przeterminowanych leków i chemikaliów oraz pozostałych zmieszanych odpadów komunalnych. Ilość odpadów zebranych z terenu miasta Leżajska w latach 2013 - 2015 roku z podziałem na poszczególne frakcje przedstawia się wg specyfikacji - Rodzaj odpadu- ilość w 2013 roku, ilość w 2014 roku, ilość w 2015 roku: Odpady zmieszane- 2710 Mg, 2540 Mg, 2720 Mg. Tworzywa sztuczne- 520 Mg, 423 Mg, 1200 Mg. Papier i makulatura- 435 Mg, 550 Mg, 539 Mg. Szkło białe i kolorowe- 270 Mg, 470 Mg, 315 Mg. Złom metalowy- 169 Mg, 240 Mg, 224 Mg. Odpady wielkogabarytowe- 51 Mg, 80 Mg, 49 Mg. Zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny- 25 Mg, 9 Mg, 17 Mg. Odpady biodegradowalne zielone- 198 Mg, 779 Mg, 489 Mg. Zużyte opony- 18 Mg, 14 Mg, 22 Mg. Gruz budowlany- 43 Mg, 169 Mg, 181 Mg. Przeterminowane leki- 0,2 Mg, 0,1 Mg, 0,2 Mg. 1.6 Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: 1) Na 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów. Wykonawca na 3 dni przed rozpoczęciem usługi odbioru odpadów dostarczy Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym). Uzgodnienia należy dokonać za pomocą poczty elektronicznej w ciągu 3 dni pomiędzy przedstawicielami stron wskazanymi w umowie.2) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsca gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki oraz właścicieli nieruchomości w niezbędne pojemniki i worki przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykaz nieruchomości ze wskazaniem jakiego rodzaju niezamieszkałych Wykonawca wyposaży pojemniki przeznaczone dla tych nieruchomości w chipy, 5) Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu sporządza harmonogram odbioru, który po uzgodnieniu z Zamawiającym opublikowany będzie na stronie internetowej Zamawiającego oraz w formie kolorowych wydruków dystrybuowany będzie przez Wykonawcę na jego koszt do wszystkich wskazanych nieruchomości na podane przez Zamawiającego adresy, 6) Wykonawca odpowiada za stan sanitarny i techniczny pojemników oraz kontenerów do gromadzenia odpadów i w przypadku gdy ich stan sanitarny i techniczny jest niezadowalający. Wykonawca zapewnia utrzymanie pojemników w czystości poprzez ich mycie dwa razy do roku i ich wymianę w razie potrzeby, 7) w przypadku nieruchomości zamieszkałych Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników do gromadzenia odpadów, 8) w przypadku nieruchomości niezamieszkałych Wykonawca obowiązany jest odebrać każdą ilość odpadów znajdujących się w pojemniku o wielkości wskazanej w złożonej deklaracji, 9) Wykonawca zobowiązany jest do odstawienia we właściwe miejsce opróżnione pojemniki oraz w miejsce odebranych worków pozostawić nowe, 10) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji usługi również w przypadku, gdy występują utrudnienia dojazdu (wąskie dojazdy, złe warunki atmosferyczne), 11) Wykonawca obowiązany jest prowadzić ewidencję odebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych oraz nieruchomości zamieszkałych, 12) Wykonawca wskaże konkretne pojazdy wraz z podaniem ich numerów rejestracyjnych, które będą odbierały odpady komunalne na terenie miasta Leżajska, 13) Wykonawca będzie przekazywał sprawozdania z wykonywanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz przepisami wykonawczymi,14) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia ładowanych i przewożonych odpadów przed wysypaniem, rozwianiem, wyciekiem a w przypadku zaistnienia takich zdarzeń do natychmiastowego usunięcia ich skutków, 15) Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o wszelkich wydarzeniach, które mogą mieć wpływ na prawidłowość realizacji zamówienia jak również o wszystkich sytuacjach konfliktowych, mogących mieć negatywny wpływ na wizerunek Zamawiającego, 16) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia braku segregacji, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane i zobowiązany jest w terminie do końca miesiąca kalendarzowego do poinformowania Zamawiającego w formie pisemnej o tym fakcie. Do informacji należy dołączyć dokumentację w formie fotografii nieruchomości i protokół takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy to nieruchomości, w jakim dniu i godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia, 17) odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Leżajska Wykonawca zobowiązany jest przekazywać w godzinach przyjmowania: a) zmieszane odpady komunalne - do Sortowni odpadów zmieszanych i z selektywnej zbiórki, kompostowania m. Sigiełki, 37 - 418 Krzeszów - Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. Krzeszów, ul. Biłgorajska16, 37-418 Krzeszów, b) odpady ulegające biodegradacji - odpady zielone - do Regionalnej Instalacji odpadów zielonych oraz innych bioodpadów - Kompostowania osadów i biokomponentów KOMWITA ul. Siedlanka Boczna 2, 37-300 Leżajsk. (W przypadku awarii powyższych instalacji, obowiązek zagospodarowania dostarczonych tam odpadów spoczywa na ww. wskazanych instalacjach na ich koszt. W związku z powyższym Zamawiający nie przewiduje dodatkowych działań i kosztów w zakresie zadań Wykonawcy związanych z transportem odpadów). c) zebrane w sposób selektywny odpady od mieszkańców nieruchomości, przekazywane będą do uprawnionych instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. Wykonawca nie jest zobowiązany do odbierania odpadów z PSZOK, 18) Wykonawca zobowiązany będzie (najpóźniej do ostatniego dnia następującego miesiąca) do: a) przedkładania raz w miesiącu kart przekazania odpadów lub dokumentów potwierdzających wagę dostarczonych odpadów do RIPOK 1 - w przypadku odpadów zmieszanych oraz do RIPOK 2 - w przypadku odpadów biodegradowalnych, b) przedkładania raz na pół roku (w roku kalendarzowym) kart przekazania selektywnie zebranych odpadów do odpowiednich instalacji. Karty przekazania odpadów powinny być potwierdzone przez uprawnioną instalację a ilość odpadów tam wykazana ma być zgodna ze sprawozdaniami przedkładanymi zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, c) przedkładania miesięcznych raportów o ilości odebranych odpadów z podziałem na nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe, d) przedkładanie miesięcznych raportów kontrolnych o ilości zebranych zmieszanych odpadów komunalnych przed przekazaniem ich do RIPOK. Wymagane raporty powinny pochodzić z własnych pomiarów dokonanych przy użyciu urządzeń do ważenia odpadów stanowiących wyposażenie samochodów, e) zapewnienia Zamawiającemu dostępu on-line do programu obsługującego system pozycjonowania satelitarnego GPS pojazdów Wykonawcy oraz przedkładania raz w miesiącu wydruków tras zrealizowanych przejazdów, 19) Wykonawca ma zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów ze zmieszanymi odpadami komunalnymi oraz poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie, a także mieszania odpadów z odpadami pochodzącymi z innych gmin, 20) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: Ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Ustawy z dnia 24 kwietnia 2009r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, Ustawy z dnia 24 kwietnia 2009r. o bateriach i akumulatorach, Ustawy z dnia 27 kwietnia 2011r. Prawo ochrony środowiska, Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów, Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, Uchwały Nr XIV/82/15 Rady Miejskiej w Leżajsku z dnia 21 grudnia 2015 r. ze zmianą dokonaną uchwałą Nr XIX/108/16 z dnia 9 maja 2016r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Leżajska, Uchwały Rady Miasta Leżajska XIV/83/2015 z dnia 21.12.2015 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę, 21) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, 22) Wykonawca ponosi odpowiedzialność karną i finansową za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, które powstały z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 20.000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać: 1) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Burmistrza Leżajska w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 2) aktualne zezwolenie Starosty na transport odpadów komunalnych w tym niebezpiecznych odpadów komunalnych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy wykonali lub wykonują należycie usługi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi obejmującego odbiór i transport odpadów komunalnych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o wartości co najmniej 800 000 zł.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien dysponować co najmniej: a) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych wyposażonymi w urządzenie do ważenia odpadów, b) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy winny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi. Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów Wykonawca zobowiązany jest zapewnić aby pojazdy wyposażone były w: a) system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającym trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach ich postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiając weryfikację tych danych, b) urządzenie do ważenia odpadów (dotyczy pojazdów do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych), c) narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnianiu pojemników. Wykonawca zobowiązany jest dysponować bazę magazynowo-transportową usytuowaną na terenie miasta Leżajska lub w odległości nie większej niż 60 kilometrów od jego granic, położoną na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Na jej terenie powinny znajdować się: a) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, b) pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Baza magazynowa powinna być wyposażona w : a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, b) urządzenia i systemy zapewniające zagospodarowanie wód odpadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. - Prawo wodne, c) urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z grupy odpadów komunalnych, umożliwiających ich czasowe przechowywanie zabezpieczone przed emisję zanieczyszczeń do gruntu, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób oraz spełniające wymagania rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 16 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, d) zalegalizowaną samochodową wagę najazdową.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od wymagań w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) w zakresie sytuacji ekonomicznej: Zamawiający odstępuje od wymagań w tym zakresie, 2) w zakresie sytuacji finansowej: Wykonawca zobowiązany jest posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 80.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Obowiązek wskazania w wykazie wykonanych lub wykonywanych usług w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi obejmującym odbiór i transport odpadów komunalnych okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że wskazane w wykazie usługi zostały wykonane należycie. Dowodami są: poświadczenia, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wcześniej. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Zamawiający żąda wskazania w wykazie informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz oferty. W przypadku polegania przez Wykonawcę na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Podmiot, który udostępni zasoby będzie odpowiadał solidarnie z Wykonawcą solidarnie za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów chyba, że za ich nieudostępnienie nie ponosi winy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin zapłaty comiesięcznych faktur - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: 1) zmiany wartości wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiana wartości Wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić w przypadku ustawowych zmian stawek podatku VAT, 2) zmian ewentualnych umów z Podwykonawcami dotyczących: a) powierzenia realizacji zamówienia Podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiej części do powierzenia podwykonawcom, b) innego zakresu podwykonawstwa, niż przedstawiony w ofercie; c) wprowadzenia innych Podwykonawców niż przedstawieni w ofercie; d) rezygnacji z podwykonawstwa, z zapewnieniem spełnienia warunków z art. 22 ust.1 ustawy Pzp, w przypadku z korzystania przez Wykonawcę z ich zasobów.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.miastolezajsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Leżajsku, ul. Rynek 1, 37-300 Leżajsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2016 godzina 09:30, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego w Leżajsku, ul. Rynek 1, 37-300 Leżajsk, (godziny urzędowania: 7.30-15.30)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.