Wrocław: Usługa prawnicza polegająca na zastępstwie procesowym w postępowaniach przed administracyjnymi organami orzekającymi oraz sądami właściwymi w sprawie zwrotu nadpłaty składek i uzyskania dotacji z ZUS wraz z doradztwem prawnym w tym zakresie, w celu uzyskania Optymalizacji Kosztów ponoszonych przez Zamawiającego, jako płatnika składek na ubezpieczenia społeczne i wygenerowanie oszczędności, aż do uzyskania ostatecznego rozstrzygnięcia w zakresie wdrażanego zalecenia objętego doradztwem prawnym.
Numer ogłoszenia: 135713 - 2016; data zamieszczenia: 14.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1, ul. M. Skłodowskiej-Curie 58, 50-369 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7842030, faks 071 3270911 , strona internetowa www.spsk1.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa prawnicza polegająca na zastępstwie procesowym w postępowaniach przed administracyjnymi organami orzekającymi oraz sądami właściwymi w sprawie zwrotu nadpłaty składek i uzyskania dotacji z ZUS wraz z doradztwem prawnym w tym zakresie, w celu uzyskania Optymalizacji Kosztów ponoszonych przez Zamawiającego, jako płatnika składek na ubezpieczenia społeczne i wygenerowanie oszczędności, aż do uzyskania ostatecznego rozstrzygnięcia w zakresie wdrażanego zalecenia objętego doradztwem prawnym..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa prawnicza polegająca na zastępstwie procesowym w postępowaniach przed administracyjnymi organami orzekającymi oraz sądami właściwymi w sprawie zwrotu nadpłaty składek i uzyskania dotacji z ZUS wraz z doradztwem prawnym w tym zakresie, w celu uzyskania Optymalizacji Kosztów ponoszonych przez Zamawiającego, jako płatnika składek na ubezpieczenia społeczne i wygenerowanie oszczędności, aż do uzyskania ostatecznego rozstrzygnięcia w zakresie wdrażanego zalecenia objętego doradztwem prawnym. wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm. )..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze 79.20.00.00 - Usługi księgowe, audytorskie i podatkowe .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Świadczenia obsługi prawnej polegająca na zastępstwie procesowym w postępowaniach przed administracyjnymi organami orzekającymi oraz sądami właściwymi w sprawie zwrotu nadpłaty składek i uzyskania dotacji z ZUS wraz z doradztwem prawnym w tym zakresie, w celu uzyskania Optymalizacji Kosztów ponoszonych przez Zamawiającego, jako płatnika składek na ubezpieczenia społeczne i wygenerowanie oszczędności, aż do uzyskania ostatecznego rozstrzygnięcia w zakresie wdrażanego zalecenia objętego doradztwem prawnym na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. ( Dz. U. Nr 12, poz. 68) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze priorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowania w art. 5 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm. ) zasady wyboru negocjacji bez ogłoszenia i zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1 ustawowych przesłanek. Na podstawie art. 5 ust 1b ustawy PZP, do usług prawniczych polegających na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, organami orzekającymi i doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co z formułowanym w piśmiennictwie poglądem oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 67 ust 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy. Zważywszy, że działania polegające na reprezentacji przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią ważny przedmiotowy składnik zamówienia, stosownie do wskazanej normy, wynikającej z art. 5 ust 1b ustawy Prawo zamówień publicznych SPSK-1, jako Zamawiający może udzielić zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego przy zastosowaniu trybu z wolnej ręki na rzecz Wykonawcy, Ernest & Young Doradztwo Podatkowe Sp. z o. o., który będzie wstanie wygenerować oszczędności w obszarze składki wypadkowej dla Zamawiającego w kwocie ok. 985.183,05 zł brutto. Zamawiający będzie reprezentowany przez radców prawnych, adwokatów, doradców podatkowych Wykonawcy. Wykonawca gwarantuje zastępstwo procesowe przed sądami, organami orzekającymi i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, co daje rękojmie prawidłowego wykonania zamówienia. W związku z szerokim zakresem reprezentacji oraz wysokimi wartościami roszczenia (występując w roli powoda), którego łączna wartość przedmiotu sporu to ok. 985.183,05 złotych brutto. W tym stanie rzeczy udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy Ernest & Young Doradztwo Podatkowe Sp. z o. o jest uzasadnione. Wykonawca w ramach zamówienia będzie świadczył również usługi doradztwa, podatkowego, prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, zarówno na etapie przygotowawczym do wytoczenia powództwa lub ochrony praw zamawiającego, jak i toku całego postępowania, co gwarantuje spójność prowadzonej obsługi prawnej zamawiającego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Ernest & YOUNG Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o., ul. Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- REMONT DACHU budynku administracyjno-biurowego DSDiK w Czadrowie Etap I (dach duży) i Etap II (dach kopertowy).
- Usługa przeprowadzenia kursów specjalistycznych prowadzących do zdobycia/podniesienia kwalifikacji/kompetencji zawodowych dla uczniów szkół branżowych i techników - w podziale na 12 zadań.
- Usługa dezynsekcji , deratyzacji, dezynfekcji i monitoringu w zakresie określonym w systemie HACCP
- SZP/242-059/2024 Dostawa drukarki 3D opartej na niskoenergetycznym addytywnym napawaniu laserowym dla Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej
- Dostawa zestawu wirówek laboratoryjnych z wyposażeniem
- 37.2024 Sukcesywna dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego na potrzeby jednostek Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usług doradztwa podatkowego"
- Wsparcie prawnika w punkcie informacyjnym w Centrum Integracji Cudzoziemców w Pile
- Opracowanie analizy prawnej stanowiącej podstawę do złożenia wniosku o rejestrację EUWT we właściwym rejestrze
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
- modernizacja ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.