Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-04-17
Zgierz: ROBOTY BUDOWLANE : W BUDYNKU NR 13 TOM.MAZ ( zad 1 ) , BUDYNKU NR 38 KUTNO ( zad 2 ) , BUDYNKU NR 109 LEŹNICA WIELKA ( zad 3 ) , BUDYNKU NR 44 GAŁKÓWEK ( zad 4 ) , BUDYNKACH NR 90,91,114 LEŹNICA WIELKA ( zad 5 ) - NUMER SPRAWY 61/ZP/14
Numer ogłoszenia: 133304 - 2014; data zamieszczenia: 17.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: 31 Wojskowy Oddział Gospodarczy , ul. Konstantynowska 85, 95-100 Zgierz, woj. łódzkie, tel. 42 750 20 98, faks 42 750 21 01.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.31wog.wp.mil.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Obrona.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ROBOTY BUDOWLANE : W BUDYNKU NR 13 TOM.MAZ ( zad 1 ) , BUDYNKU NR 38 KUTNO ( zad 2 ) , BUDYNKU NR 109 LEŹNICA WIELKA ( zad 3 ) , BUDYNKU NR 44 GAŁKÓWEK ( zad 4 ) , BUDYNKACH NR 90,91,114 LEŹNICA WIELKA ( zad 5 ) - NUMER SPRAWY 61/ZP/14.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia ( numer sprawy 61/ZP/14 ) są roboty budowlane : Wymiana pokrycia dachowego i instalacji odgromowej w budynku nr 13 w Tomaszowie Mazowieckim ( zadanie nr 1 ) , Remont pokrycia dachowego, obróbek blacharskich i instalacji odgromowej, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, naprawa tynków, malowanie elewacji dachu w budynku nr 38 w Kutnie ( zadanie nr 2 ) , Wymiana pokrycia dachu wraz z obróbkami blacharskimi, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz instalacji odgromowej na budynku nr 109 w Leźnicy Wielkiej ( zadanie nr 3 ) , Remont dachu w budynku nr 44 w Gałkówku ( zadanie nr 4 ) , Wymiana wrót metalowych w budynkach nr 90,nr 91 nr 114 w Leźnicy Wielkiej ( zadanie nr 5 ).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.21.00.00-2, 45.31.00.00-3, 45.26.12.10-9, 45.31.23.11-0, 45.42.11.00-5, 45.44.21.00-8, 45.26.00.00-7, 45.26.26.00-7, 45.42.11.10-8, 45.42.11.25-6, 45.31.10.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wysokość oraz formy wniesienia wadium dla poszczególnych zadań zostały określone w SIWZ .
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp - tj. wg załącznika nr 2 do SIWZ.Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż posiada doświadczenie zdobyte poprzez wykonanie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie), przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 robót budowlanych odpowiadającej przedmiotowi niniejszego zamówienia tj. w zakresie robót ogólno-budowlanych - każda o wartości nie mniejszej niż : Dla zadania nr 1 - 35 000,00 zł brutto z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania - w formie stosownego złożonego przez Wykonawcę oświadczenia tj. wg załącznika nr 5 do SIWZ Dla zadania nr 2 - 50 000,00 zł brutto z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania - w formie stosownego złożonego przez Wykonawcę oświadczenia tj. wg załącznika nr 5 do SIWZ Dla zadania nr 3 - 45 000,00 zł brutto z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania - w formie stosownego złożonego przez Wykonawcę oświadczenia tj. wg załącznika nr 5 do SIWZ Dla zadania nr 4 - 45 000,00 zł brutto z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania - w formie stosownego złożonego przez Wykonawcę oświadczenia tj. wg załącznika nr 5 do SIWZ Dla zadania nr 5 - 15 000,00 zł brutto z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania - w formie stosownego złożonego przez Wykonawcę oświadczenia tj. wg załącznika nr 5 do SIWZ Uwaga: W przypadku złożenia oferty na kilka zadań , Wykonawca zobowiązany jest załączyć wykaz dwóch robót, przy czym wartość każdej nie może być mniejsza niż suma kwot odpowiadających poszczególnym zadaniom, w zakresie których realizację zamówienia Wykonawca oferuje. Np. Jeżeli Wykonawca zaoferuje realizację zamówienia w zakresie zadania nr 1 i nr 2 wówczas musi wykazać należyte wykonanie co najmniej dwóch robót ogólno-budowlanych o wartości nie mniejszej niż 85.000,00 złotych brutto każda (35.000,00 + 50.000,00) , dla wszystkich zadań nr 1-5 Wykonawca musi wykazać należyte wykonanie co najmniej dwóch robót ogólno-budowlanych o wartości nie mniejszej niż 190 000,00 złotych brutto wg załącznika nr 5 do SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp - tj. wg załącznika nr 2 do SIWZ. Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje kierownikiem budowy posiadającym: dla zadań nr 1-5 - uprawnienia budowlane o specjalności konstrukcyjno budowlanej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie należącym do Izby Inżynierów Budownictwa oraz co najmniej 12 miesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy . dla zadań nr 1-4 - uprawnienia budowlane o specjalności elektrycznej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie należącym do Izby Inżynierów Budownictwa oraz co najmniej 12 miesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy . Za spełnienie w/w warunku Zamawiający uzna zarówno wykazanie się minimum jedną osobą posiadającą łącznie w/w uprawnienia jak i wykazanie się inną ilością osób posiadających łącznie w/w uprawnienia. Zamawiający, określając wymogi dla wykazanej osoby, w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, jeżeli ich zakres odpowiada aktualnie obowiązującym przepisom ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz.U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm. ) w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosowanego oświadczenia tj. wg załącznika nr 6 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp - tj. wg załącznika nr 2 do SIWZ Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany w umowie mogą być dokonywane jedynie w sytuacjach określonych w art. 144 ustawy Pzp tj. w przypadku : 1)zmiany wynagrodzenia na mniejsze a) w przypadku wyłączeń obiektów z użytkowania bądź przekazania ich w inny zarząd, lub poza wojsko; b) robót rozliczeniowych , wynikających z różnicy przedmiarami a faktyczną ilością wynikającą z obmiaru; 2)zmiany osób funkcyjnych - kierownik budowy (po pisemnym poinformowaniu Zamawiającego o zaistniałej zmianie), inspektor nadzoru.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.31wog.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 31 WOG 95-100 Zgierz ul. Konstantynowska 85 budynek nr 1 pokój 104-105 pon.- pt. 7.30-15.30..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2014 godzina 10:00, miejsce: 31 WOG 95-100 ZGIERZ, UL.KONSTANTYNOWSKA 85 BUDYNEK NR 2, I PIĘTRO, POK. NR 114 (KANCELARIA JAWNA)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wymiana pokrycia dachowego i instalacji odgromowej w budynku nr 13 w Tomaszowie Mazowieckim ( zadanie nr 1 ).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa : Dla Zadania nr 1 budynek nr 13 w Tomaszowie Mazowieckim przedmiar robót i specyfikacja techniczna ( załącznik nr 9 do SIWZ ).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.21.00.00-2, 45.31.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 90.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remont pokrycia dachowego, obróbek blacharskich i instalacji odgromowej, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, naprawa tynków, malowanie elewacji dachu w budynku nr 38 w Kutnie ( zadanie nr 2 ).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa : Dla Zadania nr 2 budynek nr 38 w Kutnie przedmiar robót i specyfikacja techniczna ( załącznik nr 10 do SIWZ ).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.26.12.10-9, 45.31.23.11-0, 45.42.11.00-5, 45.44.21.00-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 90.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wymiana pokrycia dachu wraz z obróbkami blacharskimi, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz instalacji odgromowej na budynku nr 109 w Leźnicy Wielkiej ( zadanie nr 3 ).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa : Dla Zadania nr 3 budynek nr 109 w Leźnicy Wielkiej przedmiar robót i specyfikacja techniczna ( załącznik nr 11 do SIWZ ).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.26.00.00-7, 45.42.11.25-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 90.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Remont dachu w budynku nr 44 w Gałkówku (zadanie nr 4).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa : Dla Zadania nr 4 budynek nr 44 w Gałkówku przedmiar robót i specyfikacja techniczna ( załącznik nr 12 do SIWZ ).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.26.00.00-7, 45.26.26.00-7, 45.31.10.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 90.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wymiana wrót metalowych w budynkach nr 90,nr 91 nr 114 w Leźnicy Wielkiej ( zadanie nr 5 ).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa : Dla Zadania nr 5 budynki nr 90,91,114 w Leźnicy Wielkiej przedmiar robót i specyfikacja techniczna ( załącznik nr 13 do SIWZ ).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.42.11.10-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 90.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z ZGIERZA
- Dostawa kruszywa granitowego dla potrzeb bieżącego utrzymania dróg gruntowych lub wzmocnionych tłuczniem kamiennym na terenie Gminy Miasto Zgierz w roku 2024
- 49 /ZP/24 Obowiązkowa kontrola okresowa stanu technicznego obiektów budowlanych i roczna kontrola stanu technicznego nawierzchni lotniskowych
- ZAKUP WRAZ Z DOSTAWĄ MATERIAŁÓW ELEKTRYCZNYCH I SPRZĘTU DIELEKTRYCZNEGO
- DOSTAWA LEKÓW I PRODUKTÓW FARMACEUTYCZNYCH DLA JEDNOSTEK WOJSKOWYCH I INSTYTUCJI Z REJONU ZAOPATRYWANIA 31 WOJSKOWEGO ODDZIAŁU GOSPODARCZEGO
- organizacja szkolenia pn. "Organizacja modelowej wycieczki zawodoznawczej jako metody zapoznania się z zawodem w rzeczywistym środowisku pracy" w formie modelowej wycieczki zawodoznawczej dla (...)
- OBSŁUGA KOMPLEKSÓW WOJSKOWYCH W ZAKRESIE KONSERWACJI INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ ORAZ OBSŁUGA SYSTEMÓW ELEKTROENERGETYCZNYCH
więcej: przetargi w Zgierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont w internacie garnizonowym z pracami towarzyszącymi Braniewo ul. Grota Roweckiego 14-16
- Renowacja dachu i elewacji budynku Domu oświatowego w miejscowości Jedlicze-Męcinka
- ROZBUDOWA/PRZEBUDOWA/MODERNIZACJA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIEJSCOWOŚCI NIEGOWA
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj etapu wstępnego wykopu oraz rozbiórek elementów dla zadania inwestycyjnego Budowa budynku TR Warszawa na placu Defilad w Warszawie;
- Modernizacja infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy Żegocina w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych
- Modernizacja budynku dawnego dworca Kolei Wilanowskiej przy ul. Kostki Potockiego 31 wraz z infrastrukturą zewnętrzną
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.