eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kańczuga › Wykonanie robót budowlanych będących realizacją zadania p.n.Budowa drogi nr 09-1 w leśnictwie Węgierka

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-24

Kańczuga: Wykonanie robót budowlanych będących realizacją zadania p.n.: Budowa drogi nr 09-1 w leśnictwie Węgierka
Numer ogłoszenia: 132504 - 2016; data zamieszczenia: 24.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kańczuga , ul. Węgierska 32, 37-220 Kańczuga, woj. podkarpackie, tel. 16 640 25 60, faks 16 640 25 81.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_kanczuga/zamowienia_publiczne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych będących realizacją zadania p.n.: Budowa drogi nr 09-1 w leśnictwie Węgierka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1.1. Lokalizacja inwestycji: Leśnictwo Węgierka, miejscowość Węgierka, gmina Roźwienica miejscowość Tuligłowy gmina Rokietnica, na długości 0,98 km (pikietaż roboczy od km 0+000 do km 0+980). 3.1.2. Zakres prac: Przedsięwzięcie polega na miejscowym poszerzeniu istniejącej nawierzchni tłuczniowej oraz wykonaniu wyrównania z kruszywa i wzmocnieniu warstwą z betonu asfaltowego o grubości 5 cm. Inwestycja obejmuje utwardzenie kruszywem zjazdów na szlaki zrywkowe oraz wykonanie składów na drewno. 3.1.3 Parametry techniczne drogi droga niepubliczna (wewnętrzna) długość drogi 0,98 km prędkość projektowa Vp=30 km/h maks. ilość pojazdów na dobę - 5 samochodów ciężarowych szerokość jezdni (zasadnicza) 3,50 m pochylenie jezdni (zasadnicze) 2%, daszkowe szerokość i spadek poboczy gruntowych 0,75 m, 6% mijanki szer. 2,50, długość 25 m, skosy 1:7 rowy drogowe: o szerokość dna: 0,40 m, pochylenie skarp: 1:1,5 zjazdy o szer. jezdni 3,50 lub 4,00 m i poboczach 2x0,75m. 3.1.4 Opis przyjętego rozwiązania Początek projektowanej trasy przyjęto w km roboczym 0+000,00 na krawędzi istniejącej jezdni bitumicznej krzyżującej się drogi. Koniec przyjęto w km 0+980,00. W planie zaprojektowano 13 łuków poziomych o promieniach od R=25 m do R=700 m. Niweletę drogi zaprojektowano tak, aby maksymalnie wpisać się w istniejącą niweletę drogi i uzyskać minimalne wzmocnienie kruszywem 5 cm. Zaprojektowano spadki niwelety od 3,5% do 10,0%. Załamania niwelety przekraczające 1,5% wyokrąglono łukami o promieniach od 400 do 1000 m. 3.1.5 Konstrukcja nawierzchni. Konstrukcja Nr 1 - nawierzchnia drogi na poszerzeniach: 5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S 20 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 mm 15 cm - grunt stabilizowany cementem o Rm=2,5 MPa (ulepszone podłoże). Razem 40 cm Konstrukcja Nr 2 - wzmocnienie istniejącej nawierzchni tłuczniowej: 5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S min. 5 cm - wyrównanie istniejącej nawierzchni kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 mm. Utwardzenie poboczy gruntowych: 14 cm - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 mm. Nawierzchnia na zjazdach i oraz składzie na drewno w km 0+766,5: 20 cm - nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 mm 15 cm - grunt stabilizowany cementem o Rm=2,5 MPa (ulepszone podłoże). Razem 35 cm Utwardzenie istniejących zjazdów Zaprojektowano utwardzenie istniejących zjazdów na szlaki zrywkowe o nawierzchni gruntowej. Szerokość jezdni zjazdów przyjęto 3,5 lub 4,0 m. Szerokość poboczy gruntowych: 0,75 m. Szerokość korony zjazdów to 5,0 lub 5,50 m. 3.1.6 Kolizje z urządzeniami obcymi W obrębie projektowanej inwestycji występują następujące kolizje: z istniejącym gazociągiem fi80 (obecnie nieczynnym lecz przewidzianym do wykorzystania) kolizje z gazociągiem fi57x4,5mm oraz metanolociągiemfi33,7x2,9mm w km 0+485 (zjazd), km 0+752 (przecięcie z drogą i rowem), km 0+918 (zjazd), - km 0+964,5 (przecięcie z drogą i rowem)..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy PZP, polegających na powtórzeniu prac będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.05.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 12.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000,00 (słownie zł: dziesięć tysięcy złotych). 12.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275) 12.3 Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego do wyznaczonego terminu składania ofert. Za moment wniesienia wadium uznaje się fakt zaksięgowania na rachunku Zamawiającego. 12.4 Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy Jarosław nr 04 9096 0004 2004 0019 2545 0001 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. 12.5 Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaleca się dołączyć do oferty. 12.6 Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert, do co najmniej ostatniego dnia związania ofertą włącznie 12.7 W przypadku, gdy Wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz (poręczenia bankowe, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, lub poręczenie udzielone przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości), Wykonawca powinien kserokopię dokumentu wadialnego dołączyć do oferty , natomiast oryginał dokumentu złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej -oryginał wadium- i dołączyć do oferty (wewnątrz opakowania oferty) lub należy dostarczyć w formie oryginału do sekretariatu Nadleśnictwa, najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 12.8 Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert, do co najmniej ostatniego dnia związania ofertą włącznie 12.9 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji(poręczenia), gwarancja (poręczenie) powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (poręczenia) (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji (poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (poręczeniem), c)kwotę gwarancji (poręczenia), d)zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłacenia kwoty gwarancji (poręczenia) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 Pzp. 12.10 Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy. 12.11 Wykonawca, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 12.12 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium: a)wszystkim wykonawcom - po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP, b)wykonawcy - po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego c)na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert 12.13 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12.14 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy PZP, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12.15 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie b)nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy c)zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy 12.16 Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku w niniejszym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku w niniejszym zakresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż na czas realizacji przedmiotu zamówienia będzie dysponował sprzętem, co najmniej: równiarka samojezdna -1szt walec ogumiony -1szt walec 10÷15 ton -1szt walec powyżej 15 ton -1szt zagęszczarka płytowa, mechaniczna -1szt rozściełacz kruszyw -1szt rozściełacz masy bitumicznej -1szt koparka obrotowa -2szt

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 1 osoby do wykonania przedmiotu zamówienia , w tym co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane - w specjalności drogowej - (zgodnie z ustawą prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. 2013 poz. 1409 z późn. zm.) Uwaga: Dopuszcza się wykazanie spełnienia warunków (dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia) poprzez przedstawienie osób posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach inaczej nazwanych lecz wyłącznie takich, które uprawniają do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają uprawnienia budowlane w specjalnościach wymienionych w odpowiednich warunkach. Przez uprawnienia budowlane do sprawowania funkcji kierownika budowy, rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013 poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzenia ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 24 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) W przypadku, gdy wskazane przez wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać wymogi określone w art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. 2013 poz. 1409 z późn. zm.)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku w niniejszym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

-pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców, o ile ofertę składa pełnomocnik -oświadczenia o udostępnieniu zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia przez inne podmioty, o ile wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub sprzęcie dostępnym wykonawcy w celu realizacji zamówienia innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 94
  • 2 - okres gwarancji - 6

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

21.2 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w zakresie dostaw, usług lub robót budowlanych. 21.3 Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz podania przez wykonawcę w ofercie nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy PZP. 21.4 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. - Przy zmianie podwykonawcy, jako datę wykazania spełnienia warunków przyjmuje się termin składania ofert lub termin dokonania zmian. 21.5 Dopuszczalne są następujące zmiany treści umowy: 1)Zmiana terminów zakończenia ustalonych robót a)jeżeli uzasadnione to będzie okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego, w szczególności sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi b)jeżeli uzasadnione to będzie okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, np. niekorzystne warunki atmosferyczne, klęski żywiołowe, sytuacja ekonomiczna c)w razie konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji wywołanych zmianami w przepisach prawa lub rozporządzeniach będących podstawą wykonania dokumentacji Zmiana terminów zakończenia usług wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy lub Zamawiającego wraz z uzasadnieniem i propozycją nowego terminu. d)w razie konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja nie może być oddzielona od pierwotnej umowy, ponieważ wymagałoby to poniesienia przez zamawiającego niewspółmiernie dużych kosztów i/lub od których wykonania uzależnione jest bezpośrednio zamówienie podstawowe e)skrócenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia Zmiana terminów zakończenia robót wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy lub Zamawiającego wraz z uzasadnieniem i propozycją nowego terminu. 2)W przypadku wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych - w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową - oraz robót dodatkowych w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 ust. 1 umowy. 3)Zmiana stawki podatku VAT - jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto. 4)Przewiduje się możliwość ograniczenia rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. Roboty takie w dalszej części umowy nazywane są robotami zaniechanymi. Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego za rzeczywiście wykonaną część umowy. Zmniejszenie wynagrodzenia będzie obliczone w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych prac. 5)Zmniejszenie zakresu zamówienia - z tego tytułu wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia odszkodowawcze. Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego za rzeczywiście wykonaną część umowy 6)Wszelkie zmiany umowy(oprócz zmiany kierownika budowy i inspektora nadzoru) wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. 7)Dopuszcza się zmianę osoby kierownika budowy: a)na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonania powierzonych prac b)na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w SIWZ i dostarczeniu odpowiednich dokumentów potwierdzających uprawnienia Zmiana osoby kierownika budowy nie wymaga sporządzenia aneksu, a jedynie powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. 8)Dopuszcza się zmianę Inspektora Nadzoru.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_kanczuga/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Kańczuga z siedzibą w Kańczudze 37 - 220 Kańczuga, ul. Węgierska 32.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2016 godzina 10:00, miejsce: pokój nr 6 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 17.1 Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów: Nr: Nazwa kryterium: Waga: 1 Cena (koszt) 94 % 2 Okres gwarancji 6% 17.2 Punkty przyznawane za podane w pkt. 17.1 kryteria będą liczone według następujących wzorów: Nr kryterium: Wzór: 1 Cena (koszt) Liczba punktów = ( Cmin/Cof ) x 100 x 94% gdzie: - Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert ważnych - Cof - cena podana w ofercie badanej - 100 - wskaźnik stały - 94% - procentowe znaczenie kryterium ceny 2 Okres gwarancji Liczba punktów = ( Og/Og max) x 100 x 6% gdzie: -Og - okres gwarancji podany w ofercie -Og max - okres gwarancji podany w najkorzystniejszej ofercie - 100 - wskaźnik stały - 6% - procentowe znaczenie kryterium ceny 17.3 W kryterium - Okres gwarancji - Zamawiający wymaga minimalnego okresu udzielenia gwarancji 36 miesięcy. Za udzielenie gwarancji na 36 miesięcy Wykonawca otrzymuje 0 pkt., za udzielenie dodatkowej gwarancji na okres 12 miesięcy i więcej Wykonawca w tym kryterium uzyska najwyższą ilość punktów - 6 pkt. Minimalny okres dodatkowej, punktowanej gwarancji wynosi 1 miesiąc. Za każdy miesiąc dodatkowej gwarancji wykonawca otrzymuje 0,5 pkt. (Zamawiający nie dopuszcza podawania okresu gwarancji w dniach. Oferty z podanym okresem gwarancji w dniach będą odrzucane) 17.4 Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny ofert stanowić będzie końcową oceną danej oferty. 17.5 Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że kilka ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną. 17.6 Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów. 17.7 W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem pkt 17.11 dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści 17.8 Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że pomimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne będzie unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny spełniać warunki określone w art. 26 ust. 3 ustawy PZP. 17.9 Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia (lub części zamówienia jeżeli zamówienie jest podzielone na części) lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny, w szczególności w zakresie: 1)oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 157, poz. 1314); 2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów. 17.10 Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na wykonawcy 17.11 Zamawiający poprawia w ofercie: oczywiste omyłki pisarskie oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona 17.12 W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców pisemnych wyjaśnień dotyczących oświadczeń, dokumentów i treści złożonych ofert. 17.13 Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 17.14 Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.