eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Otwock › Remont instalacji elektrycznych - etap I

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-23

Otwock: Remont instalacji elektrycznych - etap I
Numer ogłoszenia: 130540 - 2016; data zamieszczenia: 23.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Ogólnokształcących Liceum Ogólnokształcące Nr 1 im. K.I. Gałczyńskiego , ul. Gen. J. Filipowicza 9, 05-400 Otwock, woj. mazowieckie, tel. 0-22 779 31 84, faks 0-22 779 35 74.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lo.otwock.ids.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: edukacja - szkoła.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont instalacji elektrycznych - etap I.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont instalacji elektrycznych - etap I 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Dokumentacja projektowa , specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót. Przedmiar określający zakres prac ma charakter pomocniczy w celu zapoznania się z przedmiotem zamówienia i w trakcie realizacji zamówienia nie może stanowić podstawy roszczenia wykonawcy, z tytułu informacji w nim zawartych. 3. Przedmiot umowy musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, warunkami technicznymi i sztuka budowlana, przepisami bhp, ppoż. 4. Planowany zakres robót budowlanych dotyczy w szczególności: 1) Demontaże z wywiezieniem : a) demontaż opraw oświetleniowych, b) odłączenie przewodów, c) demontaż tablic bezpiecznikowych, d) demontaż drzwiczek, demontaż rur, 2) Rozdzielnice : a) wymiana wkładek, b) aparaty elektryczne, c) rozdzielnice prefabrykowane. 3) Wykonanie linii zasilających: a) ręczne przebijanie otworów, b) ręczne wykucie bruzd, c) położenie rur winidurowych, d) wciąganie przewodów do rur, e) położenie przewodów kabelkowych. 4) Wykonanie linii odbiorczych: a) przebijanie otworów, b) wykucie bruzd, c) położenie rur winidurowych, d) wciąganie przewodów do rur. 5) Przygotowanie podłoża pod osprzęt. 6) Instalacja puszek podtynkowych, łączników i przycisków. 7) Instalacja opraw oświetleniowych. 8) Instalacja opraw. 9) Instalacje aparatów elektrycznych , przycisków. 10) Instalacja wyrównania potencjałów. 11) Zrobienie bruzd, przebić. 12) Wykonanie pasów tynku. 13) Malowanie starych tynków. 14) Badania i pomiary: a) sprawdzenie i pomiary obwodów 1 i 3-faz, b) badanie i pomiary uziemienia, c) pomiary natężenia oświetlenia, d)roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych, e) roboty w zakresie opraw elektrycznych, f)) roboty w zakresie tablic rozdzielczych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - określa Dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót. 5. Zamawiający informuje, że tam, gdzie w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych , dokumentacji projektowej zostało wskazane pochodzenie (nazwa, marka, znak towarowy, producent, dostawca, patent) materiałów lub urządzeń lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza ofertowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów techniczno-eksploatacyjnych, pod względem funkcjonalnym nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Znajdujące się w dokumentacji postępowania znaki towarowe lub nazwy własne wskazujące na pochodzenie danego materiału mają wyłącznie charakter informacyjny w celu umożliwienia wykonawcom ustalenia równoważności. Rozwiązania równoważne opisanym nie będą o gorszych właściwościach i jakości. Wszystkie materiały, urządzenia i sprzęt niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie zapewnić Wykonawca. Jakość wykonania robót oraz materiałów użytych do zrealizowania zadania powinna spełniać wymogi zawarte w szczegółowych specyfikacjach technicznych Oznacza to , że Wykonawca nie będzie zobowiązany do stosowania konkretnych wyrobów i może on zastosować inne, pod warunkiem ich zgodności z wyrobami podanymi w przedmiarze robót i STWiOR pod względem : 1) jakości materiałów, 2) parametrów technicznych ( wytrzymałości, wydajności, trwałości, kolorystyki, itp.), 3) charakteru użytkowego ( tożsamości funkcji)..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przewiduje się możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego na podstawie odrębnej umowy lub umów zawartych z Wykonawcą w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy. Zamówienie uzupełniające może zostać udzielone w terminie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego , stanowiących nie więcej niż 50% i dotyczyć będzie zakresu: 1) instalacyjne roboty elektryczne- demontaże 2) roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych, 3) roboty w zakresie opraw elektrycznych 4) roboty w zakresie tablic rozdzielczych 5) instalacyjne roboty elektryczne - pomiary pomontażowe Wartość zamówienia uzupełniającego nie będzie przekraczać 50% wartości zamówienia podstawowego. Roboty te zostaną wykonane z materiałów takich, jak zostały użyte w zamówieniu podstawowym oraz zostaną wykonane metoda taką jak użyto przy realizacji zamówienia podstawowego. Cena za wykonanie wymienionych robót nie wyższa niż ceny wykazane w ofercie - kosztorysie ofertowym przekazanym przez Wykonawcę, z którym zawarta została umowa.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 49.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku .

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał zgodnie zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył oraz należycie wykonał, co najmniej jedną robotę budowlaną dotyczącą robót elektrycznych ) o wartości nie mniejszej niż 100.000 zł brutto, która będzie obejmowała roboty elektryczne na kwotę 100.000żl ( mogą to być roboty elektryczne wykonywane w ramach większego zamówienia obejmującego różne branże, ale wartość robót elektrycznych w takim zamówieniu musi być nie mniejsza niż 100.000 zł brutto

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku .

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • kierownikiem robót - 1 osoba, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacje w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku .

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał zgodnie zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył oraz należycie wykonał, co najmniej jedną robotę budowlaną dotyczącą robót elektrycznych ) o wartości nie mniejszej niż 100.000 zł brutto która będzie obejmowała roboty elektryczne na kwotę 100.000żl ( mogą to być roboty elektryczne wykonywane w ramach większego zamówienia obejmującego różne branże, ale wartość robót elektrycznych w takim zamówieniu musi być nie mniejsza niż 100.000 zł brutto);
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

. Zamawiający po wyborze najkorzystniejszej oferty, a przed podpisaniem umowy (najpóźniej do dnia podpisania umowy) żąda od Wykonawcy, którego oferta została wybrana, przedłożenia Zamawiającemu szczegółowych kalkulacji cen jednostkowych- kosztorysu ofertowego z wyszczególnieniem ilości, ceny jednostkowej i wartości, w rozbiciu na nakłady rzeczowe i ceny robocizny, materiałów wraz z kosztami zakupu, pracy sprzętu i transportu wszystkich pozycji na podstawie, których została obliczona cena oferty Wykonawcy. Szczegółowe kalkulacje cen jednostkowych będą stanowić załącznik do Umowy . 5. Wykonawca, przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie wnieść zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Wykonawca, którego oferta została wybrana po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, obejmującej swym zakresem co najmniej szkody powstałe w związku z wykonaniem robót budowlanych i innych prac objętych przedmiotem zamówienia w wysokości minimum 200.000 zł na okres wykonania zamówienia. 7. Wykonawca, którego oferta po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego przedstawi zamawiającemu kopie uprawnień budowlanych osoby wskazanej w ofercie wraz z aktualnym zaświadczeniem właściwej izby samorządu zawodowego, a w przypadku osób, które uzyskały uprawnienia poza granicami Rzeczypospolitej Polski wraz z uznaniem uprawnień przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dn. 18.03.2008 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz.U. nr 63, poz.394).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień zawartej umowy. 1).Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania nieistotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokona wyboru Wykonawcy. Zamawiający, przewiduje również możliwość dokonania istotnej zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 2) zmiany zakresu lub sposobu wykonania zamówienia spowodowane zmianą dokumentacji projektowej lub technicznej przez projektanta i zaakceptowanej przez Zamawiającego , które mogą spowodować rozszerzenie przedmiotu zamówienia. 3) konieczności zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związanej ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT) lub, 4) siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z ofertą i SIWZ, 7. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji w przypadku: 1) zaistnienia nieprzewidzianych utrudnień, związanych z konstrukcją budynku oraz w przypadku nieprzewidzianych, dodatkowych robót budowlanych, 2) w przypadku sporządzenia protokołu konieczności na wykonanie robót koniecznych lub dodatkowych, wykonanie których stało się niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze sztuką budowlaną, 3) konieczności wykonania robót zamiennych, niezbędnych dla prawidłowego i zgodnego z prawem budowlanym wykonania przedmiotu umowy, 4) wstrzymania realizacji umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po jego stronie, 5) warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację robót, 6) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności 7) w razie zaistnienia zdarzeń o charakterze działania siły wyższej, przez którą strony rozumieją klęski żywiołowe, stan wyjątkowy, działania terrorystyczne, strajk powszechny, nowe akty prawne lub decyzje właściwych władz, a także działania lub zaniechania działania organów państwowych, samorządowych lub osób trzecich uniemożliwiających terminową realizację zamówienia, o okres nie przekraczający czasu trwania przeszkody w wykonaniu zamówienia 8) nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego , których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 9) zawieszenia przez zamawiającego wykonania części lub całości robót na czas trwania obiektywnej przeszkody, 10) błędów w dokumentacji projektowej lub innych dokumentach budowy, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie, innych dokumentach, 11) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, 12) konieczność uzyskania dodatkowych opinii lub uzgodnień, 13) zmian wynikających z konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy, 14) w razie udzielenia zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. l pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, o okres wykonania zamówienia dodatkowego. 15) Termin zakończenia przedmiotu zamówienia może zostać zmieniony z uwzględnieniem trwania przyczyny. 8. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego Będą to, w szczególności, okoliczności: 1) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, 2) powodujące poprawienie parametrów technicznych, 3) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, 4) dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń. 9. Zmiany, o których mowa w niniejszym paragrafie muszą być każdorazowo zatwierdzone przez Zamawiającego, na podstawie uzgodnień przeprowadzonych z projektantem. 10. Zmiany, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu nie mogą spowodować zmiany wynagrodzenia umownego, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy. 11. Zmiany, dotyczące udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia i podlegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, które zostało przewidziane w Rozdziale VI SIWZ w ogłoszeniu. 12. Zmiany przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy oraz uczestników procesu inwestycyjnego w umowie , w szczególności kierownika budowy, pod warunkiem, że posiada ona kwalifikacje nie gorsze od osoby, którą zastąpi, za zgodą Zamawiającego. 13. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany odnośnie podwykonawstwa poprzez: 1) wskazanie innych podwykonawców, 2) rezygnację z podwykonawcy, 3) wskazanie innego zakresu podwykonawstwa niż przedstawiony w ofercie, 4) powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcom, pomimo niewskazania w ofercie żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lo.otwock.ids.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w sekretariacie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Otwocku ul. Filipowicza 9.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2016 godzina 11:00, miejsce: w siedzibie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Otwocku ul. Filipowicza 9 w gabinecie Dyrektora..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.