eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubochnia › Budowa mikroinstalacji prosumenckich na terenie Gminy Lubochnia

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-09-01

Lubochnia: Budowa mikroinstalacji prosumenckich na terenie Gminy Lubochnia
Numer ogłoszenia: 129439 - 2015; data zamieszczenia: 01.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lubochnia , ul. Tomaszowska 9, 97-217 Lubochnia, woj. łódzkie, tel. 044 7103510, faks 044 7103022.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lubochnia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa mikroinstalacji prosumenckich na terenie Gminy Lubochnia.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe zaprojektowanie i wybudowanie: 1)systemu paneli fotowoltaicznych wytwarzających energię elektryczną - 11 szt 2)montażu pomp ciepła typu powietrze - woda - 9 szt 2.Do podstawowych zadań Wykonawcy należy (przedmiot zamówienia): 1)Wykonanie dokumentacji projektowej i uzgodnienie jej z właścicielem budynku oraz z operatorem sieci dystrybucyjnej w zakresie zgodności z technicznymi warunkami przyłączenia , (2 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej - CD) dla każdego z budynków odrębnie na podstawie załączonych Programów Funkcjonalno-Użytkowych 2)Zapewnienie nadzoru autorskiego przez cały okres trwania inwestycji realizowanej na bazie sporządzonego projektu. 3)Roboty budowlano-montażowe: a)wykonanie robót budowlanych: montażowych instalacyjnych i ogólnobudowlanych b) dobór, dostawa i montaż całej infrastruktury technicznej towarzyszącej, tzn. falowników, paneli, liczników etc. c)dobór i dostawa konstrukcji wsporczej do montażu paneli, d) budowa połączeń kablowych między panelami, e)instalacja ochrony odgromowej i przepięciowej zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami, f)montaż na konstrukcji wsporczej elektrowni, g)wykonanie robót zgodnie z uzyskanymi technicznymi warunkami przyłączenia, h)opracowania instrukcji obsługi elektrowni i przeszkoleniu użytkownika, i)opracowanie instrukcji p.poż. dla instalacji fotowoltaicznej i pompy ciepła. 4)Usługi serwisowe 3.Zamawiający wymaga, aby oferowany przedmiot zamówienia w zakresie urządzeń spełniał wymagania określone w Programach Funkcjonalno Użytkowych, które stanowią załącznik do SIWZ. 4.Zamawiający wymaga, aby zaprojektowane mikroinstalacje spełniały wymogi Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 marca 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. 5.W przypadku użycia w SIWZ lub w załącznikach do niej nazw materiałów, producentów, znaków towarowych czy też norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie elementów przedmiotu zamówienia określających wymagany minimalny standard techniczny i jakościowy. Zgodnie z art. 29 ust. 3 Pzp, Zamawiający dopuszcza składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, o parametrach nie gorszych niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia. Jednocześnie, zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, zobowiązany jest do załączenia do oferty wykazu rozwiązań równoważnych wraz z podaniem ich parametrów i przedstawienia dowodów równoważności w postaci odpowiednich kart katalogowych. Brak wskazania w ofercie rozwiązań równoważnych wraz ze wykazaniem ich równoważności będzie traktowane jako zobowiązanie Wykonawcy do zastosowania przez niego materiałów i urządzeń, o których mowa w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. 6.Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia instrukcji eksploatacji i przeszkolenia właściciela budynku. Z przeszkolenia należy sporządzić protokół z wyszczególnieniem co było przedmiotem szkolenia i przekazać instrukcję - potwierdzić pisemnie przez właściciela nieruchomości. 7.Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia minimum 5-letniej gwarancji i rękojmi podstawowej na całość przedmiotu zamówienia w tym na roboty budowlano-montażowe oraz zobowiązuje się do zapewnienia pełnej funkcjonalności całości przedmiotu zamówienia poprzez bezpłatne usuwanie usterek w zakresie udzielonej przez siebie gwarancji. Natomiast na gwarancji szczególnej na panele fotowoltaiczne Zamawiający żąda minimum 12 lat gwarancji, liczonych od dnia podpisania przez Zamawiającego (bez uwag) protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego, oraz gwarantowaną żywotność nie krótszą jak 25 lat, na inwenter 5 lat gwarancji, na konstrukcję wsporczą minimum 10 lat gwarancji, na pompę ciepła minimum 5 lat gwarancji. Przeglądy serwisowe w okresie gwarancji podstawowej będą bezpłatne. Wykonawca wskaże wyspecjalizowany serwis, który dokonywać będzie naprawy na skutek awarii, nieprawidłowości działania, usterek oraz przeglądów serwisowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, stanowiącym Załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. Przedmiot zamówienia należy zrealizować do dnia 30 września 2015 roku. Za termin zakończenia rozumie się podpisanie protokołu ostatecznego odbioru robót podpisanego przez strony bez uwag. Uwaga: Zgodnie z odpowiedziami udzielonymi przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zgłoszenie mikroinstalacji do operatora sieci dystrybucyjnej powinien dokonać ten u kogo będzie fizycznie zainstalowana mikroinstalacja i kto jest przyłączony do sieci jako odbiorca końcowy energii (ta osoba, która ma już podpisaną umowę z operatorem sieci dystrybucyjnej) na świadczenie usług w zakresie dostaw energii elektrycznej do danego gospodarstwa domowego). Zamawiający zakłada, że zgodnie z przytoczonymi niżej wyjaśnieniami Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej nastąpi po 1 stycznia 2016 r. Obowiązujące do 31 grudnia 2015 r. przepisy w zakresie odnawialnych źródeł energii (ustawa - Prawo energetyczne) nie przewidują możliwości odbioru wcześniej wyprodukowanych nadwyżek z sieci, czyli prosument (osoba fizyczna nie będąca przedsiębiorcą) wytwarzając energię i wprowadzając ją do sieci dokonuje jej sprzedaży po cenie równej 80% średniej ceny sprzedaży energii elektrycznej na rynku konkurencyjnym z roku poprzedniego. Sytuacja ta ulegnie zmianie wraz z wejściem w życie przepisów rozdziału 4, w szczególności art. 41 ust. 14 ustawy o odnawialnych źródłach energii. Mając na uwadze powyższe, magazynowanie okresowych nadwyżek energii elektrycznej w sieci, a następnie ich odbieranie np. w okresach braku produkcji energii będzie możliwe wraz z wejściem w życie przepisów rozdziału 4 ustawy o odnawialnych źródłach energii, tj. od dnia 1 stycznia 2016 r. Odnosząc się do przywołanego w piśmie przypadku, na dzień składania wniosku o płatność (nie później niż 16 października 2015 r.) zakupione w ramach przedmiotowego działania urządzenia powinny być zamontowane i w pełni sprawne do wytwarzania energii elektrycznej lub cieplnej. W przypadku mikroinstalacji prosumenckich poprzez zamontowanie urządzeń rozumie się ich fizyczny montaż na obiektach gdzie będzie wytwarzana energia elektryczna lub cieplna. Montaż powinien zakończyć się protokołem technicznego odbioru sprawnej mikroinstalacji. Z kolei w przypadku podłączania mikroinstalacji prosumenckiej do sieci dystrybucyjnej, poprzez uruchomienie mikroinstalacji rozumie się zainstalowanie przez operatora systemu dystrybucyjnego elektroenergetycznego odpowiednich układów zabezpieczających i układu pomiarowo-rozliczeniowego, a także przyłączenie danej mikroinstalacji do sieci dystrybucyjnej. Jest to ściśle związane z dopełnieniem formalności o których mowa w § 3 ust. 5 umowy o przyznanie pomocy w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej, w tym związanych ze zgłoszeniem mikroinstalacji oraz podpisaniem z operatorem sieci dystrybucyjnej stosownej umowy. Przepisy ww. umowy (formularz umowy 9z) umożliwiają beneficjentowi uzyskanie wymaganych opinii, zaświadczeń, uzgodnień, pozwoleń lub decyzji związanych z realizacją operacji polegającej na budowie mikroinstalacji prosumenckich do dnia 30 czerwca 2016 r. Podsumowując, na dzień składania wniosku o płatność zakupione w ramach przedmiotowego działania urządzenia powinny być zamontowane oraz zakończyć się protokołem technicznego odbioru sprawnej mikroinstlacji. Na etapie wniosku o płatność beneficjent nie ma obowiązku załączać umowy z zakładem energetycznym na wprowadzanie wytworzonej energii do sieci. Wobec powyższego Zamawiający żąda, aby Wykonawca był obecny przy dokonaniu przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej, które to nastąpi po 1 stycznia 2016 r. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o terminach przyłączania poszczególnych mikroinstalacji...

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.23.23.10 - 71.23.23.10 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.31.60.00 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.57.00 - Instalowanie stacji rozdzielczych 09.33.11.00 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła 09.33.12.00 - Słoneczne moduły fotoelektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 09.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 14.000,00 PLN (czternaście tysięcy złotych) 2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 16.09.2015r. godz. 10.00 3.Wadium może być wnoszone w następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.). 4.W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, 52 1240 5804 1111 0010 6174 1576 przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty. 5.W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w osobnej kopercie przed upływem terminu składania ofert. Koperta winna być oznaczona w sposób następujący: Wadium - Budowa mikroinstalacji prosumenckich na terenie Gminy Lubochnia 6.Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu następuje jego bezwarunkowa zapłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7.Okoliczności zwrotu wadium i jego zatrzymania określa art. 46 ustawa Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca jest zobowiązany w sposób szczególny wykazać na etapie składania ofert. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust. 1 ustawy Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, a) wykonał co najmniej 1 robotę budowlana polegające na wykonaniu w systemie zaprojektuj i wybuduj instalacji fotowoltaicznych o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł. każda oraz b) wykonał co najmniej 1 robotę budowlana polegające na wykonaniu w systemie zaprojektuj i wybuduj instalacji pomp ciepła o wartości nie mniejszej niż 350 000 zł. każda Wykonawca przedstawi dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły spełnia/nie spełnia tj. na podstawie dokumentu wykaz robót budowlanych oraz dokumentów potwierdzających, że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca jest zobowiązany w sposób szczególny wykazać na etapie składania ofert. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust. 1 ustawy Pzp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, tj: 1)co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń i posiadającą min. 3- letnie doświadczenie zawodowe (od daty uzyskania uprawnień) w pełnieniu samodzielnych funkcji projektanta 2)co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń; 3)co najmniej jedną osobę, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektorenergetycznych i posiadające min. 3 - letnie doświadczenie zawodowe (od daty uzyskania uprawień), 4)co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i posiadającą min. 3- letnie doświadczenie zawodowe (od daty uzyskania uprawnień) w pełnieniu samodzielnych funkcji projektanta 5)co najmniej jedną osobę, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i posiadające min. 3 - letnie doświadczenie zawodowe (od daty uzyskania uprawień), Wszystkie osoby, o których mowa powyżej powinny posiadać uprawnienia budowlane w odpowiednich specjalnościach bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa - zgodnie z wymogami określonymi przepisami prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, oraz być członkami właściwej izby samorządu zawodowego lub innej organizacji, o ile przpisy prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia wymagają członkostwa w izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji do wykonywania zawodu regulowanego. Osobami/ kandydatami na stanowiska wymienione powyżej mogą być obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którym - zgodnie z przepisami dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 07.09.2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych - uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły spełnia/nie spełnia tj. na podstawie dokumentu wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia oraz oświadczenia o posiadaniu przez wskazane osoby wymaganych uprawnień.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeśli wykaże, że dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości minimum 900.000,00 PLN Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie należy wskazać jedynie najważniejsze roboty tj. roboty potwierdzające spełnianie warunku udziału, o którym mowa w sekcji III.3.2;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (zawarta w formularzu oferty lub odrębnym dokumencie) 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3) Oryginalne zobowiązanie (lub inne, odpowiednie oświadczenie w tym zakresie) podmiotu, oddającego Wykonawcy do dyspozycji niezbędne zasoby na zasadach w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy) 4) Informacja o okresie gwarancji na przedmiotowe roboty (zawarta w formularzu oferty lub odrębnym dokumencie) 5)oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.6) Dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 96
  • 2 - Okres gwarancji podstawowej - 4

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w zakresie: 1)Zmian terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: a)Wytycznych i zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie umowy, b) Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją prawną, finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi i technicznymi, przestojami lub opóźnieniami (np. przedłużającą się procedura Pzp, rezygnacja lub brak możliwości montażu instalacji fotowoltaicznych) lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, c)Wystąpienia w trakcie realizacji niniejszej umowy siły wyższej w postaci w szczególności: powodzi, huraganu, śnieżyc lub podobnych zjawisk atmosferycznych, a także innych zjawisk obiektywnie niedających się przewidzieć w dniu zawarcia umowy uniemożliwiających utrzymanie terminów umowy. 2)Zmian wysokość wynagrodzenia: a)zmiany ustawowej stawki podatku VAT - jej obniżenie lub podwyższenie jest możliwe w wysokości odpowiadającej zmianie podatku; b)zmiany stawki podatku VAT w wyniku realizacji poszczególnych instalacji na innym miejscu (dach budynku mieszkalnego, dach budynku gospodarczego lub na gruncie) niż planowano w PFU, czego nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy; c)gdy zostanie stwierdzony brak możliwości montażu ogniw lub pomp ciepła na wskazanej w PFU nieruchomości a zaprojektowana dla nowej lokalizacji instalacja ma inną moc. W takim przypadku przyjęta zostanie cena ryczałtowa określona w Formularzu ofertowym dla instalacji takiej samej lub zbliżonej mocy jak instalacja wykonywana jako zamienna d)gdy zostanie zmniejszony zakres przedmiotu zmówienia, 3)Zmianie może ulec lokalizacja inwestycji oraz zakres rzeczowy określony w umowie i dokumentacji technicznej a)W przypadku rezygnacji właścicieli nieruchomości wskazanych w Programie Funkcjonalno- Użytkowym z udziału w projekcie, w ich miejsce zostaną dołączone inne nieruchomości z terenu Gminy Lubochnia znajdujące się na liście rezerwowej lub zostanie zmniejszony zakres przedmiotu zmówienia, b)W przypadku, gdy wystąpi konieczność dokonania zmian rzeczowych, których nie udało się przewidzieć na etapie projektowania, 4)Dopuszcza się zmiany w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego w uzasadnionych przypadkach możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót, niż określone w formularzu oferty. 5)Dopuszcza się zmiany na skutek zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy. 3.Jeżeli w ramach wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia Wykonawca korzysta z zasobów podmiotu trzeciego, który bierze udział w realizacji części zamówienia jako podwykonawca - Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4.Strona występująca o zmianę umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia którejkolwiek z przesłanek ww. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lubochnia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Lubochnia, Lubochnia Dworska, ul. Tomaszowska 9, 97-217 Lubochnia, pokój nr 9.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Lubochnia, Lubochnia Dworska, ul. Tomaszowska 9, 97-217 Lubochnia, sekretariat Urzędu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie objęte niniejszym postępowaniem współfinansowane będzie po uzyskaniu dotacji przyznawanych na operacje dotyczące budowy mikroinstalacji prosumenckich wykorzystujących odnawialne źródła energii, służących do wytwarzania energii, w szczególności energii elektrycznej lub cieplnej z przeznaczeniem na potrzeby własne, w ramach działania 321: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.