eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Wykonanie robót budowlanych dotyczących1. Przebudowy pomieszczeń w skrzydle zachodnim, wejście G - Etap I i II. Przebudowy pomieszczeń w piwnicy skrzydła zachodniego tzw. warsztat. 2. Wymiany instalacji wodnej i kanalizacyjnej w skrzydle wschodnim i piwnicach skrzydła południowego. w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-29

Szczecin: Wykonanie robót budowlanych dotyczących: 1. Przebudowy pomieszczeń w skrzydle zachodnim, wejście G - Etap I i II. Przebudowy pomieszczeń w piwnicy skrzydła zachodniego tzw. warsztat. 2. Wymiany instalacji wodnej i kanalizacyjnej w skrzydle wschodnim i piwnicach skrzydła południowego. w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34
Numer ogłoszenia: 128954 - 2015; data zamieszczenia: 29.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zamek Książąt Pomorskich , ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4338842, faks 091 4347984.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek.szczecin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja Kultury wpisana do Rejestru Samorządu Zachodniopomorskiego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych dotyczących: 1. Przebudowy pomieszczeń w skrzydle zachodnim, wejście G - Etap I i II. Przebudowy pomieszczeń w piwnicy skrzydła zachodniego tzw. warsztat. 2. Wymiany instalacji wodnej i kanalizacyjnej w skrzydle wschodnim i piwnicach skrzydła południowego. w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących: 1) Przebudowy pomieszczeń w skrzydle zachodnim, wejście G - Etap I i II. Przebudowy pomieszczeń w piwnicy skrzydła zachodniego tzw. warsztat. 2) Wymiany instalacji wodnej i kanalizacyjnej w skrzydle wschodnim i piwnicach skrzydła południowego w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach od 7 do 11 SIWZ. 3. Prace związane z wymianą instalacji wodnej i kanalizacyjnej w skrzydle wschodnim i piwnicy skrzydła południowego, zostały zaplanowane w pomieszczeniach które będą przez cały okres realizacji robót użytkowane. W skrzydle wschodnim mieści się siedziba Zamawiającego oraz pomieszczenia takie jak kino i biblioteka, w których organizowane są imprezy kulturalne. Prace na terenie skrzydła należy wykonywać tak, aby zapewniony był stały dostęp użytkowników do bieżącej wody oraz sanitariatów w godzinach funkcjonowania Zamku to jest w dni robocze między godziną 8.00 a 16.00. Wszelkie terminy przerw w dostawie wody należy uzgadniać z Zamawiającym z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych. Prace w przyziemiu skrzydeł wschodniego i południowego ze względu na charakter pomieszczeń galerie wystawowe czynne przez cały okres realizacji robót, należy prowadzić z uwzględnieniem konieczności zapewnienia całkowitego bezpieczeństwa prezentowanych eksponatów. Terminy wykonania prac w Galerii Gotyckiej i Muzeum Zamkowym muszą być realizowane w ścisłym uzgodnieniu z Zamawiającym. Wykonanie robót należy zaplanować w terminie od 8 do 14 lipca 2015 roku (termin w którym w pomieszczeniach nie będą prezentowane wystawy). W przypadku braku możliwości wykonania w wymienionym terminie całego zakresu prac w tych pomieszczeniach należy uzgodnić z Zamawiającym kolejny termin w jakim prace na terenie galerii mogłyby zostać zakończone. W takim wypadku należy dołożyć wszelkich starań aby zakres prac pozostałych do ukończenia był jak najmniejszy, a termin ich wykonania jak najkrótszy z uwagi na konieczność zamknięcia na ten czas wystawy i zabezpieczenia eksponatów. Prace wykonywane w tym okresie nie mogą się wiązać z występowaniem kurzu i innych zanieczyszczeń budowlanych jak również z możliwością zagrożenia pożarowego. Dostęp do galerii oraz sposób wykonywania robót i zabezpieczenia pomieszczeń podlega szczegółowemu uzgodnieniu z Zamawiającym. Pomieszczenia w przyziemiu skrzydła wschodniego położone od strony północnej (tzw. winiarnia i magazyny) są zajmowane przez restaurację Zamkowa. Termin wykonania prac w tych pomieszczeniach należy przedstawić Zamawiającemu z wyprzedzeniem co najmniej dwóch tygodni kalendarzowych w celu uzgodnienia z kierownictwem restauracji. Ponieważ komunikacja do tych pomieszczeń odbywa się poprzez czynne sale restauracyjne należy dołożyć wszelkich starań aby realizacja robót stanowiła możliwie jak najmniejszą uciążliwość dla personelu i gości restauracji. Wykonawca zobligowany jest do takiego planowania, wykonywania prac i uprzątnięcia nieczystości po prowadzonych robotach, aby zapewnić normalne funkcjonowanie obiektu. 4. Zakres zamówienia dla Części I 1) Przebudowa pomieszczeń w skrzydle zachodnim, wejście G - Etap I (parter) a) Zdemontowanie szklanego wiatrołapu. b) Zdemontowanie istniejącej posadzki kamiennej i wykonanie nowej. c) Remont tynków wewnętrznych ścian i stropów. d) Szpachlowanie powierzchni ścian i sufitów i prace malarskie. e) Wymiana stolarki drzwiowej w obszarze objętym projektem. f) Demontaż istniejących mebli wbudowanych. g) Wykonanie nowej zabudowy meblowej portierni-recepcji. h) Montaż kurtyny powietrznej. i) Wykonanie nowej instalacji oświetleniowej i gniazd wtykowych oraz nowej tablicy rozdzielczej. j) Instalacja systemu monitoringu wizyjnego CCTV. k) Instalacja systemu sygnalizacji włamania i napadu SSWiN oraz kontroli dostępu KD. 2)Przebudowa pomieszczeń w skrzydle zachodnim, wejście G - Etap II (klatka schodowa, I i II piętro) a) Wydzielenie klatki schodowej i dostosowanie jej do wymogów ppoż wraz z instalacją klapy dymowej w świetliku dachowym. b) Modernizacja klatki schodowej. c) Przebudowa sekretariatu wraz z przyległymi gabinetami na I piętrze. d) Wymiana stolarki drzwiowej w obszarze objętym projektem. e) Wykonanie nowej instalacji oświetleniowej, gniazd wtykowych oraz niskonapięciowej. f) Instalacja nowych hydrantów przeciwpożarowych na wszystkich kondygnacjach. g) Szpachlowanie powierzchni ścian i sufitów i prace malarskie w obszarze objętym projektem. 3) W zakresie prac remontowych dotyczących wejścia G Etap I i II należy uwzględnić prace przygotowawcze w pomieszczeniach objętych remontem polegające na zabezpieczeniu stolarki okiennej i parapetów przed zniszczeniem i zapyleniem. 4) Zamówienie dotyczące wejścia G Etap I i II obejmuje wykonanie projektu wykonawczego: instalacji hydrantowej, instalacji SSP i instalacji oświetlenia ewakuacyjnego i uzyskanie uzgodnienia pod względem ochrony ppoż. 5) Przebudowa pomieszczeń w piwnicy skrzydła zachodniego, tzw. warsztat Przebudowa pomieszczeń Nr 04, 05, 05a, 06, 07, 07a, 07b w piwnicy skrzydła zachodniego z przeznaczeniem na szatnię oraz zaplecze socjalne i sanitarne dla pracowników Zamku, tj. tzw. warsztat. 5.Zakres zamówienia dla Części II W ramach planowanej inwestycji należy wykonać w szczególności: 1) Wymianę instalacji wody w kanałach pod posadzką w piwnicach skrzydła południowego i wschodniego, 2) Wymianę instalacji wody w kanałach zewnętrznych pod głównym dziedzińcem wzdłuż skrzydła wschodniego, przebiegających pod nawierzchnią z bruku, 3) Zawory odcinające kulowe na instalacji wodnej w miejscach oznaczonych w dokumentacji. 4) Wymianę pionów kanalizacyjnych w skrzydle wschodnim, w tym pion k1 tylko na odcinku od piwnic do poziomu stropu na parterem, a pion k3 nie podlega wymianie gdyż już został wymieniony 5) Wymianę poziomów kanalizacyjnych pod posadzką piwnic. 6. Informacje dodatkowe dla Części I zamówienia 1) Ze względu na zakres robót budowlanych oraz wymagany standard ochrony Zamawiający zakłada całkowity demontaż kamer istniejących i realizację nowego systemu CCTV według projektu nie zaprojektowano podłączenia do nowego systemu kamer istniejących. Niemniej zgodnie z projektem należy przewidzieć możliwość podłączenia kolejnych kamer w jednolitym standardzie. 2) Zapewnienie możliwości rozbudowy systemu w sposób i w wymiarze wskazanym w projekcie jest obligatoryjne. 3) Zamek nie posiada dotychczas zintegrowanego systemu zarządzania poszczególnymi centralami SAP. Projektowaną centralę SAP należy wykonać jako niezależną (zgodnie z opisem), z zapewnieniem możliwości połączenia w sieć w przypadku jej wykonania. Samo połączenie w sieć nie jest jednak przedmiotem zamówienia. 4) Załączone do SIWZ przedmiary robót są dokumentami pomocniczymi i stanowią uzupełnienie SIWZ, dlatego w uzasadnionych przypadkach mogą być modyfikowane w zakresie podstawy wyceny oraz ilości robót, chociażby w związku z uzupełnieniami wynikającymi z ewentualnych pytań lub ze względu na sposób wyceny materiałów i wyrobów wybranych przez danego wykonawcę itp. Niemniej zwraca się uwagę na fakt, iż ww. przedmiary stanowią wspólny punkt odniesienia dla składanych ofert. 5) Ze względu na sposób wykonania biegów schodowych i brak możliwości usunięcia istniejących posadzek i stopni lastrykowych (biegi wylewane, monolityczne), to należy usunąć jedynie elementy cokołowe. Zwraca się uwagę na konieczność wykonania w jednym poziomie (zrównania) posadzek gresowych korytarzy, halli oraz spoczników biegów klatek schodowych na piętrach - obecne połączenia biegów wykończonych lastryko z parkietem drewnianym. 6) Szczegółowy opis opraw oświetleniowych wraz z dokładnymi zdjęciami zaakceptowanej przez Zamawiającego stylistyki ww. opraw znajduje się w opisie technicznym branży architektonicznej, odpowiednio dla: ETAP I: pkt. 4.5.4.2 Oprawy i elementy świecące (s. 20-24 opisu technicznego oraz część graficzna, w szczególności rys. A3); ETAP II: pkt. 4.3.4.2 Oprawy i elementy świecące (s. 36-37 opisu technicznego oraz część graficzna, w szczególności rys. A1-A4). 7) Zgodnie z opisem technicznym branży elektrycznej TG znajduje się w pomieszczeniach piwnicy skrzydła zachodniego, która znajduje się poza zakresem opracowania projektu. Niemniej zgodnie z obliczeniami w projekcie budowlanym branży elektrycznej przyjęto długość przewodu zasilającego do 15m włącznie. 8) Projektowana w ramach przedmiotowej inwestycji stolarka okienna w piwnicy skrzydła zachodniego, tzw. warsztat jest do wykonania jako nowa stolarka okienna drewniana na wymiar. 9) Projektowane jest, zgodnie z informacją ilościową podaną w przedmiarze dla Etapu II (poz. 75), 12 osłon grzejników we wszystkich wnękach podokiennych wyposażonych w grzejniki, w podziale na: 5szt. osłon grzejników z mlecznego szkła bezpiecznego (rys. A2: pom. 1.1 - 2szt., 1.3, 1.4 oraz 1.5 - każde po 1 szt.), osłony kute projektowane są na klatce schodowej w ilości 7 sztuk, tj. w obrębie wnęk okiennych przy spocznikach międzykondygnacyjnych (2 sztuki - rys. A2: pom. 1.6b - 1szt.; rys. A3: pom. 2.1b - 1szt.), na kondygnacji I piętra (rys. A2: pom. 1.6a - 2szt.; rys. A3.: pom. 2.1a - 3szt.). W związku z powyższym, Wykonawca powinien uwzględnić w wycenie robót wykonanie i montaż osłon grzejników z uwzględnieniem różnic pomiędzy udzieloną powyżej odpowiedzią a przedmiarem robót, gdzie błędnie wskazano 12 szt. osłon kutych (poz. 75). Przedstawiony powyżej podział rodzajowy zgodny jest ze wskazaniem w opisie technicznym do projektu budowlanego i zgodnie z zakresem projektu budowlanego. W celu określenia kosztów związanych z ornamentyką osłon kutych (np. rozeta i tralki), należny przyjąć rozwiązania jak w etapie I, gdzie ze względu na różnorodność przyjętych rozwiązań celu jednoznacznego ich określenia projektant wykonał rysunki rozwinięć ścian i mebli. Estetyka kutych osłon ma być tożsama z estetyką osłony grzejnika z etapu I (pomieszczenie 0.1a Klatka schodowa, rysunki A2 i A6 dla etapu I). Etap II stanowi kontynuację (zarówno w kwestii formalnej i merytorycznej, jak i estetycznej) Etapu I, w związku z czym estetyka materiałów, wyrobów i elementów - takich jak balustrady, osłony, oprawy oświetleniowe, płytki podłogowe i cokoły, kolorystyka ścian, stolarka etc., zgodnie z dokumentacją do obydwu etapów musi być jednolita i spójna. Jednocześnie, Zamawiający podaje orientacyjne wymiary (wnęki okienne ze względu na zabytkową substancję budynku różnią się nieznacznie wymiarami zarówno poziomymi jak i wysokością osadzenia parapetów): 119-222cm x 100-110cm. Ponadto zaznacza się, iż ze względu na: zabytkową substancję budynku, planowany zakres robót wykonanie nowych tynków, sposób montażu (niezbędny dystans od podłogi, parapetu i ścian) oraz wymiary elementów montażowych szczególnie w przypadku osłon z mlecznego szkła bezpiecznego, przyjmując wycenę należy uwzględnić odpowiednią tolerancję przyjętych wymiarów oraz wziąć pod uwagę wykonanie poszczególnych osłon na wymiar, który należy ostatecznie zdjąć na miejscu budowy po wykonaniu nowych tynków. 10) Stolarka drzwiowa i okienna w obrębie projektu budowlanego dotyczącego klatki G, wyłączona była z opracowania z uwagi na objęcie jej zakresem innego, niezależnego opracowania. Zamawiający informuje, iż drzwi wejściowe do budynku oznaczone jako D1 według zestawienia stolarki etapu I oraz wszystkie okna Etapu I i II oznaczone w zestawieniach stolarki jako O1 są nowe. 11) Wszystkie wymienione powyżej okna tj. O1 będące przedmiotem robót Etapu I i II oraz drzwi wejściowe D1 będące przedmiotem robót Etapu I objęte są gwarancją dostawcy i wykonawcy tej stolarki. 12) Producent i dostawca zamontowanej stolarki okiennej i drzwiowej dopuszcza ingerencję osób trzecich w elementy konstrukcyjne ram stolarek w celu zamontowania okablowania i siłowników do sterowania stolarki, dla spełnienia funkcji ppoż i kontroli dostępu bez utraty gwarancji na tą stolarkę, pod warunkiem uzgodnienia z nim przed realizacją robót, rodzaju systemu siłowników który będzie zamontowany w stolarce. 13) Zgodnie z projektem stolarkę należy wyposażyć w odpowiednie urządzenia i okablowanie na etapie realizacji odpowiednich systemów, niemniej jednak, w przypadku stolarki włączonej do systemu oddymiania a znajdującej się w ETAPIE I, należy w nim doprowadzić do niej niezbędne okablowanie, tak by nie było konieczne wykonywanie bruzd w ścianach i ponowne tynkowanie i malowanie przy wykonaniu systemu oddymiającego w ETAPIE II. Zamawiający zwraca uwagę na fakt, iż kompleksowe wykonanie systemu SSP i oddymiania klatki schodowej zaprojektowano w ETAPIE II i dopiero po kompleksowym wykonaniu tego etapu, spełnione zostaną wymagania przeciwpożarowe z nim związane. Ponadto Zamawiający pragnie zwrócić uwagę Wykonawcy, na konieczność wykonania i uzgodnienia odpowiednich projektów wykonawczych instalacji zgodnie ze wskazaniem w uzgodnieniu udzielonym przez uprawnionego rzeczoznawcę ds. ochrony przeciwpożarowej (zarówno w dokumentacji ETAPu I, jak i II). 14) Drzwi wejściowe na parterze D1 oraz wszystkie okna O1, nie posiadają zamontowanego okablowania, siłowników sterujących oraz elektrozamków i czujników do sterowania funkcją kontroli dostępu i funkcją ppoż. Automatykę stolarki włączonej do systemu oddymiania, SSP i KD należy wykonać zgodnie z projektem branży architektura oraz instalacje teletechniczne dla ETAPU I i II, gdzie dokładnie podano, która stolarka (drzwi, okna) mają posiadać ww. elementy. Zamawiający pragnie zaznaczyć, iż projekty poszczególnych branż, stosownie do ich kompetencji, stanowią integralną i komplementarną całość. Automatykę drzwi D1 oraz okna O1 na kondygnacji parteru należy wykonać w ramach niniejszej inwestycji. Do systemu oddymiania włączone jest jeszcze jedynie pasmo świetlne szedowe. 15) Zgodnie z projektem budowlanym w ramach niniejszej inwestycji (z uwagi na konieczność spełnienia wymagań przeciwpożarowych przy jednoczesnym wyłączeniu przez Zamawiającego wymiany renowacji stolarki z zakresu niniejszego opracowania), zaprojektowano wykonanie samej automatyki, którą to należy uwzględnić w wycenie. 16) W zakresie wykonawcy jest montaż mechanizmów (napędów), okablowania i automatyki wynikającej z zakresu przedmiotowej dokumentacji projektowej, natomiast sama wymiana stolarki stanowiła zakres innej, odrębnej inwestycji zrealizowanej przez Zamawiającego. 17) Projektowane jest (klatka G) 12 osłon grzejników we wszystkich wnękach podokiennych wyposażonych w grzejniki, w podziale na: 5szt. osłon grzejników z mlecznego szkła bezpiecznego (rys. A2: pom. 1.1 - 2szt., 1.3, 1.4 oraz 1.5 - każde po 1 szt.), osłony kute projektowane są na klatce schodowej w ilości 7 sztuk, tj. w obrębie wnęk okiennych przy spocznikach międzykondygnacyjnych (2 sztuki - rys. A2: pom. 1.6b - 1szt.; rys. A3: pom. 2.1b - 1szt.), na kondygnacji I piętra (rys. A2: pom. 1.6a - 2szt.; rys. A3.: pom. 2.1a - 3szt.). Podaje orientacyjne wymiary (wnęki okienne ze względu na zabytkową substancję budynku różnią się nieznacznie wymiarami zarówno poziomymi jak i wysokością osadzenia parapetów): 119-222cm x 100-110cm. Ponadto zaznacza się, iż szczególnie w przypadku osłon z mlecznego szkła bezpiecznego, przyjmując wycenę należy uwzględnić odpowiednią tolerancję przyjętych wymiarów oraz wziąć pod uwagę wykonanie poszczególnych osłon na wymiar, który należy ostatecznie zdjąć na miejscu budowy po wykonaniu nowych tynków. Ponadto Zamawiający pragnie zaznaczyć, iż Etap II stanowi kontynuację (zarówno w kwestii formalnej i merytorycznej, jak i estetycznej) Etapu I, w związku z czym estetyka materiałów, wyrobów i elementów - takich jak balustrady, osłony, oprawy oświetleniowe, płytki podłogowe i cokoły, kolorystyka ścian, stolarka etc., zgodnie z dokumentacją do obydwu etapów musi być jednolita i spójna. W związku z powyższym, w celu określenia kosztów związanych z ornamentyką osłon kutych (np. rozeta i tralki), należny przyjąć rozwiązania jak w etapie I, gdzie ze względu na różnorodność przyjętych rozwiązań celu jednoznacznego ich określenia projektant wykonał rysunki rozwinięć ścian i mebli. Estetyka kutych osłon ma być tożsama z estetyką osłony grzejnika z etapu I (pomieszczenie 0.1a Klatka schodowa, rysunki A2 i A6 dla etapu I). 18) Wymagania dla świetlika dachowego zostały ujęte w projekcie budowlanym branża architektura dla ETAPu II w części 7. Warunki ochrony przeciwpożarowej (s. 44-46). Zgodnie z projektem świetlik jest standardową systemową stolarką dachową (pasmo świetlne szedowe) z klapami oddymiającymi, w związku z czym posiada wypełnienie z klasyfikacją BROOF(t1). Zamawiający zaznacza, iż ze względu na konieczność projektowania tej stolarki w zgodzie z przepisami przeciwpożarowymi, w ramach projektu zamieszczono obliczenia i zgodnie z art. 29 ust. 3 upzp ze względu na brak możliwości określenia parametrów w inny sposób wskazano nazwę świetlika na podstawie którego przyjęto parametry obliczeniowe. Dopuszcza się zastosowanie innego producenta, jednak w takim przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia niezbędnych obliczeń i wykazania zgodności i spełnienia wymaganych zgodnie z projektem parametrów dla klap oddymiających. 19) Wymiary całego świetlika wynikają z istniejącego pasma świetlnego oraz rozwiązań systemowych wybranego producenta. Dokładne wymiary należy pobrać na miejscu budowy ze względu na założone w projekcie nie ingerowanie w istniejącą konstrukcję dachu i specyfikę sposobu montażu obecnej stolarki, która uniemożliwia pobranie wymiarów niezbędnych do dokładniejszego opisu. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, że orientacyjne wymiary świetlika niezbędne do wyceny wynoszą (wewnątrz budynku, w rzucie poziomym) ok. 1,77x 5,57m, jednak na etapie wykonania (podania wymiarów zamówieniowych dla wybranego producenta), ze względu na utrudnione pomiary, należy je dokładnie sprawdzić na miejscu budowy po dokonaniu niezbędnych prac demontażowych. 7. Informacje dodatkowe dla Części II zamówienia 1) Załączone do SIWZ przedmiary robót są dokumentami pomocniczymi i stanowią uzupełnienie SIWZ, dlatego w uzasadnionych przypadkach mogą być modyfikowane w zakresie podstawy wyceny oraz ilości robót, chociażby w związku z uzupełnieniami wynikającymi z ewentualnych pytań lub ze względu na sposób wyceny materiałów i wyrobów wybranych przez danego wykonawcę itp. Niemniej zwraca się uwagę na fakt, iż ww. przedmiary stanowią wspólny punkt odniesienia dla składanych ofert. 2) Armatura (baterie czerpalne, miski ustępowe, umywalki) nie jest objęta przedmiotem zamówienia i nie ma być wymieniona na nową. 8. Inne informacje 1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączonych projektach budowlanych, oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót - dokumentacji, odpowiednio dla Części I i II zamówienia. Dokumentacja nosi nazwę: a) Część I zamówienia: Przebudowa pomieszczeń w skrzydle zachodnim Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34, wejście G - Etap I. Przebudowa pomieszczeń w skrzydle zachodnim Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34, wejście G - Etap II. Remonty bieżące z elementami przebudowy w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin. Zadanie III - Prace remontowe pomieszczeń w skrzydle zachodnim. Zamówienie obejmuje tylko pomieszczenia Nr 04, 05, 05a, 06, 07, 07a, 07b w piwnicy (tzw. warsztat). b) Część II zamówienia Wymiana instalacji wodnej i kanalizacyjnej. Skrzydło wschodnie i piwnice skrzydła południowego. 2) Wszystkie użyte w projekcie budowlanym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót znaki towarowe, patenty, pochodzenie, normy, aprobaty techniczne, systemy odniesienia (tzw. nazwy własne), oznaczają że Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 3) Ze względu na fakt, iż prace prowadzone będą w obiekcie użytkowanym, a ponadto w obiekcie są prowadzone roboty budowlane związane z następującymi zadaniami: a) Modernizacja skrzydła północnego Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie inwestycja Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie w trakcie realizacji, b) Przebudowa Opery na Zamku inwestycja Opery na Zamku w Szczecinie w trakcie realizacji, to wykonawca robót związanych z przedmiotowym zamówieniem powinien uwzględnić ewentualne utrudnienia związane z prowadzonymi przez innych wykonawców robotami budowlanymi oraz imprezami które będą odbywać się na dziedzińcach Zamku..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy do wysokości 50% zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.44.20.00 - Nakładanie powierzchni kryjących 45.43.20.00 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian 45.45.10.00 - Dekorowanie 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.21.00 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45.31.56.00 - Instalacje niskiego napięcia 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.34.30.00 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.31.22.00 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 1) W przypadku składania oferty na Część I zamówienia - 19 000,00 zł, 2) W przypadku składania oferty na Część II zamówienia - 11 000,00 zł, 3) W przypadku składania oferty na Część I i Część II zamówienia - 30 000,00 zł. w jednej z dopuszczalnych form określonych w Rozdziale IX pkt 2 SIWZ i załączenia potwierdzenia jego wniesienia do Oferty. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, w banku Bank Gospodarstwa Krajowego O Szczecin, ul. Tkacka 4 w Szczecinie nr konta 56-1130-1176-0022-2047-7820-0001 z dopiskiem Wadium w postępowaniu przetargowym nr sprawy: ZP.312.4.2015.DO 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, oryginał dokumentu należy złożyć w sekretariacie Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie na II piętrze, pokój nr 206 ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, w godzinach 8.00 -16.00 zaś kopię dokumentu należy załączyć do oferty. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Zasady zwrotu oraz zatrzymania wadium określone są w art. 46 ust. 1-5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) W art. 46 ust. 4a Prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) W art. 46 ust. 5 Prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie bez konieczności potwierdzenia podpisu złożonego pod żądaniem Zamawiającego. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 9. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Opis warunku: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. W tym celu Wykonawcy zobligowani są wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali: Dla Części I - co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu robót budowlano-remontowych w branży ogólnobudowlanej o wartości min: 500 000,00 zł brutto, z tym że z przedłożonego wykazu robót budowlanych musi wynikać jednoznacznie że wartość wykonanych robót budowlano-remontowych wynosiła min. 500 000,00 zł brutto, Dla Części II - co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu robót budowlanych w branży instalacje sanitarne rozumiane jako instalacje wodne i kanalizacyjne o wartości min: 300 000,00 zł brutto. W przypadku, gdy zakres robót, które wykonał wykonawca jest szerszy niż wskazany powyżej, to w wykazie oprócz całej wartości robót należy wskazać wartość wykonanych robót budowlanych w branży instalacje sanitarne rozumiane jako instalacje wodne i kanalizacyjne. W przypadku składania oferty na Część I i II Wykonawca może wykazać co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu robót budowlano-remontowych, w tym robót budowlanych w branży ogólnobudowlanej o wartości min: 500 000,00 zł brutto i w branży instalacje sanitarne rozumiane jako instalacje wodne i kanalizacyjne o wartości min: 300 000,00 zł brutto, z tym że z przedłożonego wykazu musi wynikać jednoznacznie, że wartość wykonanych robót budowlano-remontowych w branży ogólnobudowlanej wynosiła min. 500 000,00 zł brutto, a wartość wykonanych robót budowlanych w branży instalacje sanitarne rozumiane jako instalacje wodne i kanalizacyjne wynosiła min. 300 000,00 zł brutto. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Opis warunku: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Opis warunku: Ubiegać się o udzielnie zamówienia mogą Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują lub będą dysponować następującymi osobami: Dla Części I zamówienia: a) min. 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej a także spełniającą warunki określone przepisami Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165 z 2011 r. poz. 987). b) min. 1 osobą, która będzie kierowała robotami sanitarnymi, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. c) min. 1 osobą, która będzie kierowała robotami elektrycznymi, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych. Dla Części II zamówienia: a) min. 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej a także spełniającą warunki określone przepisami Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165 z 2011 r. poz. 987). b) min. 1 osobą, która będzie kierowała robotami sanitarnymi, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Zamawiający uzna również wyżej postawiony wymóg za spełniony jeśli jedna osoba będzie posiadać kwalifikacje dla kilku specjalności, pod warunkiem spełnienia łącznie wymagań dotyczących kwalifikacji i doświadczenia dla danych stanowisk. Zamawiający uzna uprawnienia odpowiadające zakresowi przedmiotu zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Opis warunku: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - Termin realizacji zamówienia - 15

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zmiany treści Umowy będą mogły zostać dokonane tylko w przypadku zaistnienia okoliczności, których wystąpienia Strony nie mogły przewidzieć w chwili zawierania Umowy. Okoliczności te nie mogą być wywołane przez którąkolwiek ze Stron, ani nie mogą być przez Strony zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż Umowa nie może być wykonana zgodnie z pierwotną treścią, w szczególności z uwagi na niemożność osiągnięcia celu Umowy lub rażącą stratę, która w przypadku wykonania Umowy groziłaby Stronom bądź jednej ze Stron. 2. Przesłanki do zmiany treści Umowy mogą, między innymi, być wywołane poprzez: 1) zmiany stanu prawnego, w tym w szczególności przepisów podatkowych i z zakresu ochrony środowiska, 2) działanie lub zaniechanie organów władzy publicznej, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dot. realizacji lub finansowania przedmiotu umowy, 3) gwałtowną dekoniunkturę, kryzys gospodarczy lub finansowy w skali ponadpaństwowej, 4) powszechną niedostępność surowców bądź materiałów, 5) brak dostępu do mediów (np. awarie w dostawach energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy) 6) nadzwyczajnie niesprzyjające warunki atmosferyczne i klimatyczne o charakterze wyjątkowym, niezwykłym dla danej pory roku, uniemożliwiające realizację przedmiotu umowy w stopniu większym niż można byłoby to przewidzieć na podstawie racjonalnych przesłanek, 7) klęski żywiołowe i ekologiczne oraz siłę wyższą rozumianą jako zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia (np. zdarzenia losowe, awarie) których przyczyny nie są spowodowane przez żadną ze stron Umowy. 8) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, co było niemożliwe do przewidzenia w chwili zawierania umowy. 9) inne przyczyny obiektywne niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy uniemożliwiające zakończenie robót w terminie. 3. Wszelkie inne niż wymienione w niniejszym paragrafie niekorzystne dla Zamawiającego zmiany umowy, dopuszczalne są tylko, jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków, spełnienie świadczenia przez Wykonawcę groziłoby mu rażącą stratą, co było niemożliwe do przewidzenia przy zawarciu Umowy. 4. W sytuacjach określonych w ust. 2 i 3, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania przedmiotu Umowy, Strony sporządzą Protokół konieczności w którym określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. 5. Niezależnie od postanowień ust.2 i 3 Strony dopuszczają możliwość: 1) zmian polegających na poprawie omyłek pisarskich, 2) zmian redakcyjnych Umowy, 3) zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron, 4) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych, 5) zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność Przedmiotu Umowy. 6. W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjnie dotychczasowe brzmienie Umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania Przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy. 7. Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 oraz art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst. jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) oraz zasad ogólnych ustawy. 8. Wszelkie zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zamek-szczecin.top2.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: na wniosek wykonawcy: Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin pokój 206.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.06.2015 godzina 10:30, miejsce: Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin pokój 206.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt dofinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 Dofinansowano ze środków finansowych budżetu Województwa Zachodniopomorskiego Nazwa projektu: Modernizacja i przebudowa pomieszczeń w skrzydle wschodnim i zachodnim Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.