eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stanin › Poprawa sieci dróg gminnych poprzez budowę i przebudowę wybranych odcinków dróg gminnych w miejscowościach Tuchowicz, Józefów, Jeleniec, Celiny Włościańskie i Borowina (Budowa i przebudowa dróg w miejscowości Tuchowicz).

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-27

Stanin: Poprawa sieci dróg gminnych poprzez budowę i przebudowę wybranych odcinków dróg gminnych w miejscowościach Tuchowicz, Józefów, Jeleniec, Celiny Włościańskie i Borowina (Budowa i przebudowa dróg w miejscowości Tuchowicz).
Numer ogłoszenia: 127557 - 2015; data zamieszczenia: 27.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Stanin , 62/5, 21-422 Stanin, woj. lubelskie, tel. 025 7961551, faks 025 7981118.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa sieci dróg gminnych poprzez budowę i przebudowę wybranych odcinków dróg gminnych w miejscowościach Tuchowicz, Józefów, Jeleniec, Celiny Włościańskie i Borowina (Budowa i przebudowa dróg w miejscowości Tuchowicz)..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zadania jest Poprawa sieci dróg gminnych poprzez budowę i przebudowę wybranych odcinków dróg gminnych w miejscowościach Tuchowicz, Józefów, Jeleniec, Celiny Włościańskie i Borowina: CZĘŚĆ 1 Przebudowa drogi gminnej nr 002779L Tuchowicz - dr gminna 002645L (Próchnica) CZĘŚĆ 2 Przebudowa drogi gminnej nr 002645L Tuchowicz - Próchnica - Okop CZĘŚĆ 3 Budowa drogi gminnej nr 002645L Tuchowicz - Próchnica - Okop CZĘŚĆ 4 Wprowadzenie stałej organizacji ruchu na drogach gminnych 002644L, 002645L, 002779L..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.23.30.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium dla przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części wynosi: Część 1 - 12 000,00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy złotych). Część 2 - 8 000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych). Część 3 - 13 000,00 PLN (słownie: czternaście tysięcy złotych). Część 4 - brak wadium. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 11 września 2015r. do godz. 11:00.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować wykonanie w okresie ostatnich 5 /pięciu/ lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 robót budowlanych, o wartości nie mniejszej niż 600 000,00 PLN brutto, odpowiadającej swoim rodzajem i zakresem robocie stanowiącej przedmiot zamówienia (za roboty odpowiadające rodzajem w stosunku do przedmiotu zamówienia Zamawiający uzna wykonanie robót drogowych, polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji dróg) wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty budowlane w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej. W/w osoba powinna posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (po uzyskaniu uprawnień budowlanych) w pełnieniu funkcji kierownika robót budowlanych w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Unii Europejskiej. Powyższy warunek należy traktować jako minimalne wymaganie Zamawiającego i nie wyczerpuje całości personelu niezbędnego do rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, określa wzór umowy, będący załącznikiem do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://ugstanin.bip.lubelskie.pl/index.php?id=71
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Stanin Stanin 62, 21-422 Stanin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.09.2015 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Stanin Stanin 62, 21-422 Stanin I piętro, pokój nr 5, /kancelaria/.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej nr 002779L Tuchowicz - dr gminna 002645L (Próchnica).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowywany odcinek drogi rozpoczyna sie w miejscowości Tuchowicz od skrzyżowania z drogą gminną 002645L, a kończy się w miejscu gdzie rozpoczyna się istniejąca nawierzchnia asfaltowa. Dla przebudowywanego odcinka przyjęto następujące parametry - długość 1,111 km, szerokość jezdni 4,5 m, liczba pasów ruchu - 2. Przebudowa będzie obejmować następujący zakres robot: - roboty przygotowawcze, w tym roboty pomiarowe, ścinanie drzew o śr. do 50 cm piłą mechaniczną oraz mechaniczne karczowanie pni z odwozem karpiny i gałęzi; - podbudowę, w tym wykonanie koryta na poszerzeniu jezdni wraz z zagęszczeniem, przy głębokości koryta 26 cm, warstwa odsączająca na całej szerokości drogi, wykonywana i zagęszczana mechanicznie, grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm, warstwa podbudowy z kruszyw łamanych 0-31,5 mm, stabilizowana mechanicznie, gr. 16 cm, wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową w ilości wg tabeli wyrównania; - nawierzchnia, w tym mechaniczne skropienie warstwy podbudowy tłuczniowej emulsją asfaltową, zużycie emulsji 0,6 kg/m2, wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej, gr. 4 cm po zagęszczeniu; - roboty wykończeniowe, w tym uzupełnienie, plantowanie i zagęszczenie poboczy; - wykonanie oznakowania drogi;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Wydłużenie okresu gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej nr 002645L Tuchowicz - Próchnica - Okop.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowywany odcinek drogi rozpoczyna się w miejscowości Tuchowicz od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1346L Tuchowicz - Wólka Zastawska, a kończy się na skrzyżowaniu z drogą gminną nr 002779L. Dla przebudowywanego odcinka przyjęto następujące parametry - długość 0,887 km, szerokość jezdni 4,5 m, liczba pasów ruchu - 2. Przebudowa będzie obejmować następujący zakres robót: - roboty przygotowawcze, w tym roboty pomiarowe; - podbudowę, w tym profilowanie i zagęszczanie podłoża wykonywane mechanicznie na gruncie kat. II-IV pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, warstwa odsączająca na całej szerokości drogi, wykonywana i zagęszczana mechanicznie, grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm, warstwa podbudowy z kruszyw łamanych 0-31,5 mm, stabilizowana mechanicznie, gr. 16 cm; - nawierzchnia, w tym wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową układarką mechaniczną lub ręcznie z dostawą do miejsca wbudowania, mechaniczne skropienie warstwy wyrównawczej, wzmacniającej emulsję asfaltową, zużycie emulsji 0,5 kg/m2, wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej, gr. 4 cm po zagęszczeniu; - roboty wykończeniowe, w tym uzupełnienie, plantowanie i zagęszczenie poboczy; - wykonanie oznakowania drogi;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Wydłużenie okresu gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Budowa drogi gminnej nr 002645L Tuchowicz - Próchnica - Okop.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowany odcinek drogi rozpoczyna sie w miejscowości Tuchowicz od skrzyżowania z drogą gminną 002779L, a kończy się na skrzyżowaniu z drogą gminną nr 002644L. Dla budowanego odcinka przyjęto następujące parametry - długość 0,873 km, szerokość jezdni 4,5 m, liczba pasów ruchu - 2. Budowa będzie obejmować następujący zakres robót: - roboty przygotowawcze, w tym roboty pomiarowe; - podbudowę, w tym profilowanie i zagęszczanie podłoża wykonywane mechanicznie na gruncie kat. II-IV pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, warstwa odsączająca na całej szerokości drogi, wykonywana i zagęszczana mechanicznie, grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm, warstwa podbudowy z kruszyw łamanych 0-31,5 mm, stabilizowana mechanicznie, gr. 16 cm; - nawierzchnia, w tym mechaniczne skropienie warstwy podbudowy tłuczniowej emulsją asfaltową, zużycie emulsji 0,6 kg/m2, wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej układarką mechaniczną, gr. 4 cm po zagęszczeniu, wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej, gr. 4 cm po zagęszczeniu; - roboty wykończeniowe, w tym uzupełnienie, plantowanie i zagęszczenie poboczy; - wykonanie oznakowania drogi;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Wydłużenie okresu gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wprowadzenie stałej organizacji ruchu na drogach gminnych nr 002644L, 002645L, 002779L..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dla przedmiotowych odcinków wykonane zostanie oznakowanie pionowe - znaki o wielkości - małe w technologii - malowane, w następującej ilości: - typ A - szt. 13; A-7 - 3 szt.; A-1 - 2 szt.; A-2 - 3 szt.; A-4 - 1 szt.; A-6b - 2 szt. A-6c - 2 szt.; - typ B - szt. 6; B-33 -30- - 4 szt.; B-33 -40- - 2 szt.; - typ D - szt. 2; D-42 - 1 szt.; D-43 - 1 szt.; - typ U - szt. 12; U-9a - 2 szt.; U-9b - 2 szt.; U-3b - 4 szt.; U-3c - 2 szt.; U-3d - 2 szt.;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9, 45.23.32.90-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Wydłużenie okresu gwarancji - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.