eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Roboty remontowo budowlano - instalacyjnewykonanie łazienek dla funkcji mieszkalnej, wykonanie dodatkowych otworów okiennych, wykonanie trzonów wentylacji grawitacyjnej, wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej, w budynku mieszkalnym wielorodzinnym w Rudniku, woj. śląskie, przy ul. Sylwestra 45a, nr inw. 110/121/BM 8R. Postępowanie nrZP-016/II/ 39/2014/RB

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2014-04-14

Opole: Roboty remontowo budowlano - instalacyjne: wykonanie łazienek dla funkcji mieszkalnej, wykonanie dodatkowych otworów okiennych, wykonanie trzonów wentylacji grawitacyjnej, wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej, w budynku mieszkalnym wielorodzinnym w Rudniku, woj. śląskie, przy ul. Sylwestra 45a, nr inw. 110/121/BM 8R. Postępowanie nr: ZP-016/II/ 39/2014/RB
Numer ogłoszenia: 126904 - 2014; data zamieszczenia: 14.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Opolu , ul. 1 Maja 6, 45-068 Opole, woj. opolskie, tel. 077 4000900, faks 077 4000951.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.anr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa osoba prawna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty remontowo budowlano - instalacyjne: wykonanie łazienek dla funkcji mieszkalnej, wykonanie dodatkowych otworów okiennych, wykonanie trzonów wentylacji grawitacyjnej, wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej, w budynku mieszkalnym wielorodzinnym w Rudniku, woj. śląskie, przy ul. Sylwestra 45a, nr inw. 110/121/BM 8R. Postępowanie nr: ZP-016/II/ 39/2014/RB.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Roboty remontowo budowlano - instalacyjne: wykonanie łazienek dla funkcji mieszkalnej, wykonanie dodatkowych otworów okiennych, wykonanie trzonów wentylacji grawitacyjnej, wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej, w budynku mieszkalnym wielorodzinnym w Rudniku, woj. śląskie, przy ul. Sylwestra 45a, nr inw. 110/121/BM 8R. Szczegółowy zakres robót został opisany w: b) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (stwiorb) - załącznik nr 10 do siwz c) przedmiarze robót - załącznik nr 11 do siwz. d) pozostałe informację o przedmiocie umowy zostały zawarte we wzorze umowy - załącznik nr 9 do siwz..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.32.00 - Instalowanie gazomierzy 45.21.13.40 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego 45.21.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.22.35.00 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45.22.32.20 - Roboty zadaszeniowe 45.23.32.53 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.21.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy domów 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 12.381,00 zł 2.Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium - najpóźniej w terminie określonym dla dnia składania ofert. 3. Termin wniesienia oznacza uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. 4. W przypadku wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy ANR OT w Opolu, w BGK Oddział Opole nr 43 1130 1219 0026 3116 1420 0002 z adnotacją: Wadium - remont Rudnik, POSTĘPOWANIE NR ZP-016/II/39 /2014/RB. 5. Wadium wnoszone w innej formie, niż w pieniądzu powinno zawierać bezwzględnie i nieodwołalnie zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji do wypłaty kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku gdy wykonawca wybierze formę wadium w postaci niepieniężnej, zaleca się oryginał dokumentu wadium złożyć w siedzibie Zamawiającego, ul. 1-go Maja 6, w Opolu, pokój nr 33 ANR OT Opole. Kserokopię wniesionego wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy dołączyć do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca wykaże: - minimum 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu termomodernizacji o wartości brutto niemniejszej niż 200.000,00 tys. zł każda, wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; - minimum 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu łazienek o wartości brutto niemniejszej niż 100.000,00 tys. zł każda, wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; Warunek ten zamawiający uzna za spełniony na podstawie wykazu robót - załącznik nr 7 do siwz oraz oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SIWZ).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca wykaże, że dysponuje: - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń (podstawa prawna - art. 14 ustawy z 7 lipca 1994r. - Prawo Budowlane tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. nr 1409, oraz Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji w budownictwie Dz. U. z 2006 nr 83 poz. 578) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (podstawa prawna - art. 14 ustawy z 7 lipca 1994r. - Prawo Budowlane tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. nr 1409, tekst jednolity oraz Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji w budownictwie Dz. U. Nr 83 poz. 578) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (podstawa prawna - art. 14 ustawy z 7 lipca 1994r. - Prawo Budowlane tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. nr 1409, tekst jednolity oraz Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji w budownictwie Dz. U. Nr 83 poz. 578) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Warunek ten zamawiający uzna za spełniony na podstawie oświadczenia - załącznik nr 2 do siwz, wykazu osób - załącznik nr 5 do siwz oraz oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje poza okolicznościami wymienionymi w SIWZ możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2.Dopuszcza się zamianę umownego terminu, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z następujących okoliczności: 1)Wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, które będzie miało istotny wpływ na termin zakończenia zadania; 2)wystąpienie wydarzenia nieprzewidywalnego, losowego, pozostającego poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu; 3)zmian istotnych przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego powodujących konieczność dostosowania przedmiotu zamówienia do zmiany przepisów, które nastąpiły w trakcie realizacji zamówienia; 4)działania organów administracji w szczególności przekroczenia określonych przepisami terminów dla uzyskania wymaganych pozwoleń, uzgodnień, decyzji lub opinii innych organów, niezbędnych do uzyskania koniecznych pozwoleń, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności; 5)aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów, warunków uniemożliwiających prowadzenie robót, bezpieczeństwa pracy, a także zmian wynikających z innych nieprzewidywalnych istotnych okoliczności, których wprowadzenie będzie korzystne dla Zamawiającego; 6)przekroczenia terminu w przekazaniu placu budowy przez Zamawiającego, 7)wstrzymania przez zamawiającego wykonania robót, które nie wynika z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy (nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez Inspektorów nadzoru Inwestorskiego w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez Wykonawcę); 8)okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, tj. warunków atmosferycznych, archeologicznych, geologicznych, hydrogeologicznych, kolizji z sieciami infrastruktury utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy oraz musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego ze strony Zamawiającego. W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, wynikającego z okoliczności wymienionych powyżej, termin może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. 3.Dopuszcza się zmianę sposobu wykonania przedmiotu umowy - zmiany technologiczne: 1)Niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, SIWZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji projektowej lub technicznej, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, 2)Pojawienie się na rynku materiałów, części lub urządzeń nowszej generacji niż wskazanych w ofercie, SIWZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych pozwalających na zmniejszenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, 3)Konieczność zrealizowania roboty przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych niż wskazane w ofercie, SIWZ, STWiORB w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 4)Zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt. 1 ustawy Prawo budowlane w zakresie zmian rozwiązań projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, 5)Zmiany, które zostały dokonane podczas wykonywania robót i nie powodują odstąpienia w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapis art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane. 4.Dopuszcza się zamianę osób odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia z zastrzeżeniem, że wprowadzona zmiana nie może skutkować zmianą wykonawcy zamówienia: 1)zmiana osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami o których mowa w SIWZ, ustawie Prawo budowlane lub innych przepisach powszechnie obowiązujących, 2)zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego na skutek zdarzeń losowych, zmian kadrowo-personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska. Zmiana kluczowego personelu Wykonawcy może nastąpić wyłącznie pod warunkiem okazania uprawnień co najmniej równoważnych, 3)wprowadzenie dodatkowego personelu Wykonawcy lub podwykonawcy z przyczyn o obiektywnym charakterze, zaakceptowanych przez Zamawiającego pod warunkiem spełnienia warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ, 4)zmiana koordynatora lub osób odpowiedzialnych za nadzór nad prawidłowym wykonywaniem zamówienia po stronie Zamawiającego. 5.Dopuszcza się zmianę wynagrodzenia wykonawcy w sytuacji gdy: 1)zajdzie konieczność, w trakcie wykonywania robót budowlanych, wykonania prac w ilości przekraczającej wielkość przyjętą w zestawieniu planowanych prac (przedmiarze robót); wartość tych robót zostanie obliczona na podstawie cen jednostkowych zawartych w kosztorysie ofertowym, przy rozliczeniu końcowym umowy; w przypadku, gdy wartość prac ilościowo wykraczających poza ilość opisaną w zestawieniu planowanych prac (przedmiarze robót) będzie w rozliczeniu końcowym powodowała zwiększenie wynagrodzenia umownego, wówczas zmiana ta zostanie wprowadzona aneksem do umowy. W takim przypadku rozliczenie robót nastąpi na postawie potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru i zamawiającego obmiarów powykonawczych oraz sporządzonych na ich podstawie sprawdzonych i zatwierdzonych kosztorysów powykonawczych. 2)wystąpi konieczność wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych lub konieczność wykonania robót budowlanych, które zostały pominięte w zestawieniu planowanych prac (przedmiarze robót), a których wykonanie jest konieczne do zrealizowania i oddania do użytkowania przedmiotu zamówienia określonego w rozdziale III. Roboty będą mogły zostać wykonane po sporządzeniu przez Kierownika Budowy protokołu konieczności wykonania robót wraz ze wstępną kalkulacją ich wykonania potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru oraz po zatwierdzeniu przez zamawiającego. Rozliczenie robót koniecznych do wykonania nastąpi na podstawie potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru obmiarów powykonawczych oraz sporządzonych na ich podstawie sprawdzonych i zatwierdzonych kosztorysów powykonawczych robót nieujętych w zestawieniu planowanych prac (przedmiarze robót) - przy użyciu średnich składników cenotwórczych (Rb-g, M, S, Kp, Z) z publikatorów SEKOCENBUD z kwartału poprzedzającego datę zawarcia umowy. W przypadku robót, dla których brak nakładów w KNR, będzie zastosowana wycena indywidualna wykonawcy, zatwierdzona przez zamawiającego. Po zatwierdzeniu nowej ceny zostanie ona wprowadzona aneksem do umowy poprzez dopisanie nowej pozycji w kosztorysie. 3)ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy lub ograniczenia przedmiotu zamówienia, o których mowa w ust. 6 pkt.3) i 6) 6.Dopuszcza się zamianę pozostałych zapisów umowy w przypadku wystąpienia następujących okoliczności: 1)zmianę, wprowadzenie dodatkowego albo rezygnację z podwykonawcy. Jeżeli zmiana, wprowadzenie dodatkowego albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2)zmiany przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy; 3)ograniczenia przedmiotu zamówienia, w szczególności w przypadku wystąpienia warunków uniemożliwiających lub znacznie utrudniających prowadzenie robót; 4)wprowadzenie przez Wykonawcę podwykonawcy pomimo deklaracji w ofercie wykonania zamówienia siłami własnymi, 5)ustawowa zmiana stawki podatku VAT, której zastosowania nie będzie skutkowało zmianą wartości brutto umowy, 6)ograniczenie zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami , wykonania przedmiotu umowy określonego w rozdziale III . 7)poprawa jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu prac lub zmiana technologii, w szczególności na skutek wystąpienia warunków geologicznych odmiennych od warunków opisanych w załącznikach do opisu przedmiotu zamówienia. 8)realizacja części przedmiotu zamówienia z przyczyn o obiektywnym charakterze nie jest możliwa do wykonania 9)zmiana treści umowy jest korzystna dla Zamawiającego, 10)siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, 11)zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego, umowy, zmiana adresu, itp.) 12)wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres. 7.Warunkiem dokonania zmian, o których mowa powyżej jest złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zmianę, zawierającego między innymi: 1)opis propozycji zmiany; 2)uzasadnienie zmiany; 3)obliczenie kosztów zmiany, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy 6.Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający dopuszcza zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.anr.gov.pl/web/guest/anr/zamowienia-publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ANR OT w Opolu ul. 1 Maja 6 45-068 Opole..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.04.2014 godzina 10:45, miejsce: ANR OT w Opolu ul. 1 Maja 6 45-068 Opole..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.