eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oświęcim › Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń w Domu Ludowym w Grojcu na potrzeby przedszkola.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-27

Oświęcim: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń w Domu Ludowym w Grojcu na potrzeby przedszkola.
Numer ogłoszenia: 126000 - 2015; data zamieszczenia: 27.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Oświęcim , ul. Zamkowa 12, 32-600 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 033 849500, faks 033 8449510.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.oswiecim-gmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń w Domu Ludowym w Grojcu na potrzeby przedszkola..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy, zmiany sposobu użytkowania pomieszczeń 1-go piętra w budynku przy ul. Głównej 1 w Grojcu na potrzeby nowego oddziału Przedszkola Samorządowego oraz dostosowanie budynku do obowiązujących przepisów w zakresie ochrony przeciwpożarowej, obejmujące wykonanie obudowy i oddymiania klatek schodowych stanowiących drogę ewakuacyjną z przedszkola, wewnętrznej instalacji hydrantowej, oraz podział budynku na strefy pożarowe 2. Obowiązkiem wykonawcy jest złożenie w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Oświęcimiu w imieniu Zamawiającego zawiadomienia o zakończeniu budowy wraz z niezbędnymi odbiorami Powiatowej Straży Pożarnej oraz Sanepidu z uwzględnieniem terminu koniecznego na czynności odbiorowe i ich zakończenie w terminie zakończenia przedmiotu umowy tj. do 28.08.2015r. . 3. W ramach zadania zostaną wykonane roboty, a w szczególności : - przebudowa istniejących pomieszczeń w budynku, - zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń na kondygnacji 1-go piętra na potrzeby Przedszkola, - przebudowa i rozbudowa wewnętrznych instalacji budynku, - dostosowanie budynku do obowiązujących przepisów w zakresie ochrony przeciwpożarowej, obejmujące wykonanie obudowy i oddymiania klatek schodowych stanowiących drogę ewakuacyjną z przedszkola, wewnętrznej instalacji hydrantowej, oraz podział budynku na strefy pożarowe 4. Zakres prac obejmuje: - roboty wyburzeniowe budynku oraz rozbiórkowe, - roboty budowlane związane z przebudową pomieszczeń w obiekcie istniejącym - roboty związane z przebudową instalacji wewnętrznych wod-kan wybranych węzłów sanitarnych oraz dobudowa instalacji p.poż dla Dom Ludowego, - roboty związane z przebudową instalacji elektrycznej - roboty związane z przebudową instalacji centralnego ogrzewania 5. Zamawiający informuje, że prace budowlane muszą odbywać się z uwzględnieniem funkcjonowania Wiejskiego Ośrodka Zdrowia, Sali Widowiskowej oraz Biblioteki Publicznej w trakcie prowadzenia prac. Wykonawca zapewnia dostęp do ww. pomieszczeń. 6. W razie niemożności wykonywania robót z uwzględnieniem funkcjonowania ww. użytkowników Domu Ludowego, Wykonawca zorganizuje roboty po godzinach ich działalności. 7. Zamawiający informuje, że z dniem 01.09.2015r. musi rozpocząć się działalność przedszkola w remontowanych pomieszczeniach. 8. Do obowiązków Wykonawcy będzie prawidłowe oznakowanie i zabezpieczenie prowadzonych robót przed narażeniem zdrowia i życia osób korzystających z pomieszczeń DL w Grojcu. 9. Szczegółowy zakres robót obejmuje dokumentacja budowlano-wykonawcza, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót które mają charakter pomocniczy. Nadrzędnym dokumentem jest projekt budowlano-wykonawczy, następnie specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 10. Wykonawca winien zaplanować prace związane z wymianą stolarki w hollu oraz sali widowiskowej w lipcu 2015 r. w terminach ustalonych z Zamawiającym ze względu na zawarte umowy wynajmu sali - warunek przystąpienia do robót. 11. Wszystkie prace winny być realizowane zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej i przepisami BHP i pod nadzorem osoby do tego uprawnionej, przy użyciu wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. 12. Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt , w tym przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia 13. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji przedmiotu zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia. 14. Spełnienie innych wymagań określonych w projekcie Istotnych Postanowień Umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 15. Zamawiający przyjmuje ryczałtowe rozliczenie wykonania przedmiotu zamówienia/umowy jedną fakturą wystawioną po odbiorze końcowym przeprowadzonym przez Zamawiającego. 16. Zamawiający informuje, że przedmiar robót stanowi jedynie materiał informacyjny i pomocniczy do kalkulacji cenowej. Podstawą dla wykonawcy winna być jego kalkulacja własna wynikająca z rachunku ekonomicznego, wykonanego w oparciu o wiedzę techniczną, projekt budowlany, specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót oraz wizja lokalna. 17. Z uwagi na funkcjonowanie w budynku przedszkola wizję lokalną należy wykonać po uprzednim zgłoszeniu takiego zamiaru Zamawiającemu. 18. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia kosztorysu ofertowego robót oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego robót. 19. Wykonawca winien przedstawić atesty i aprobaty na materiały użyte podczas realizacji przedmiotu umowy. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia robót lub wprowadzenia robót zamiennych na zasadach określonych w projekcie istotnych postanowieniach umowy. 21. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U.2013.poz. 907 z póź. zm.). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w treści oferty, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, bądź przewidują zastosowanie rozwiązań lepszych od wymaganych..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.43.10.00 - Kładzenie płytek 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.42.11.41 - Instalowanie przegród 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 000.00 PLN (słownie: cztery tysiące 00/100 PLN). 2 Wadium należy wnieść w terminie do dnia 10.06.2015 r. do godz. 12:00. 3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Andrychowie, O/Oświęcim 73 8110 1023 2003 0310 7884 0007; Za termin wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę wpływu środków na w/w konto b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać nazwę przedmiotu zamówienia. 5 Wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za wniesione skutecznie wyłącznie wtedy, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 6 Wadium wniesione w innej formie niż pieniądz należy w formie oryginału dołączyć do oferty lecz nie zszywać z nią trwale. 7 W przypadku przesyłania wadium (w formie innej niż w pieniądzu) drogą pocztową lub kurierem Wykonawca odpowiada za właściwy opis koperty zapewniający jej skierowanie do siedziby zamawiającego oraz zachowanie terminu na wniesienie wadium. 8 Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej winno wynikać uprawnienie zamawiającego do zatrzymania wadium na podstawie przesłanek wskazanych treści art. 46 ust. 4a i ust 5 ustawy pzp 9 Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa będąca formą wniesienia wadium musi spełniać następujące wymagania: a: ustalać beneficjenta gwarancji, b: określać kwotę gwarantowaną w złotych polskich - określona w SIWZ c: określać termin ważności gwarancji - określony w SIWZ d: określać przedmiot gwarancji - określony w SIWZ e: być gwarancją nieodwoływaną, bezwarunkową, płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia i wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert wykonali co najmniej jedno zamówienie publiczne z zakresu robót budowlanych o wartości min. 150.000 zł brutto polegających na budowie, rozbudowie lub remoncie budynku Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający przed podpisaniem umowy, zażąda uprawnień niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia i aktualnego zaświadczenia potwierdzającego członkostwo w Izbie Inżynierów Budownictwa dot. kierownika budowy. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wzór formularza oferty 2. Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana terminu realizacji umowy: a) działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót. Siła wyższa to zdarzenia, których strony nie mogły przewidzieć, którym nie mogły zapobiec, ani którym nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwiają Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań; b) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; c) wystąpienia innych okoliczności, które strony wspólnie uznają za powodujące konieczność zmiany terminu relacji umowy lub jej poszczególnych etapów, w szczególności z powodów technologicznych, przyczyn zewnętrznych nie mających charakter siły wyższej, obiektywnych utrudnień dotyczących dostaw materiałów lub urządzeń, itp. przy czym każdorazowo ocena zaistnienia takiego obiektywnego powodu wymaga uzgodnienia Stron; jeżeli Strony nie dojdą do porozumienia uznaje się, że termin pierwotnie ustalony jest obowiązujący. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, tj. roboty zamienne/zmniejszenie zakresu robót, w szczególności: a) Zamawiającemu w toku wykonywania umowy przysługuje prawo wprowadzenia robót i materiałów zamiennych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej na zasadach dwustronnie uzgodnionych. Wykonawca nie może odmówić wykonania robót zamiennych w przypadku, gdy ich wykonanie jest zgodne ze stanem wiedzy technicznej oraz sztuką budowlaną, a dotyczy: - niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; - konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót; - konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. b) Dla dokonania rozliczeń robót i materiałów zamiennych Wykonawca opracuje kosztorysy, sporządzone na podstawie cen jednostkowych wynikających z kosztorysu ofertowego, w przypadku robót dla których brak w kosztorysie cen jednostkowych, wyliczeń należy dokonać na podstawie składników cenotwórczych z kosztorysu ofertowego, a koszt materiałów wg cen średnich wydawnictwa Secocenbud z kwartału wykonania robót zamiennych, ewentualnie materiały nietypowe według faktury ich zakupu zaakceptowanych przez Zamawiającego. c) W trakcie realizacji przedmiotu umowy, Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do zmniejszenia zakresu robót realizowanych poprzez umowne prawo odstąpienia, w sytuacji gdy dany zakres i część umowy nie będzie leżeć w interesie publicznym lub utraci przymiot interesu publicznego;, zostaną zmniejszone środki budżetowe pierwotnie przewidziane na realizację zamówienia, a także w sytuacji gdy z przyczyn obiektywnych, co do których zamawiający nie miał wiedzy na etapie udzielania zamówienia, wykonanie części umowy będzie zbędne. W takich przypadkach umowne odstąpienie następuje na piśmie w terminie 7 dni od daty powiadomienia Wykonawcy o przyczynach jego odstąpienia. W przypadku wykonania odstąpienia, wynagrodzenie Wykonawcy ulega obniżeniu o tę część jaka odpowiada wartości umownej z której odstąpiono. Z tytułu tego odstąpienia Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia kar ani dochodzenia innego odszkodowania.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.oswiecim-gmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Oświęcim ul. Zamkowa 12 32-600 Oświęcim.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.06.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Oświęcim ul. Zamkowa 12 32-600 Oświęcim pok. 10A Dziennik podawczy.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.