eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › MONITORING SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ KOMPENSACYJNYCH W LATACH 2014-2017 OBEJMUJĄCYCH STAN OCHRONY PRZEDMIOTU KOMPENSACJI (SIEDLISK PRZYRODNICZYCH)STARORZECZA I NATURALNE EUTROFICZNE ZBIORNIKI WODNE ZE ZBIOROWISKAMI Z NYPHEION, POTAMION (KOD 3150) ORAZ ZIOŁOROŚLA NADRZECZNE (KOD 6430) A TAKŻE STAN WÓD PODZIEMNYCH I POWIERZCHNIOWYCH W DOLINIE RZEKI LENIWEJ (GNIŁEJ) OBRY NA ODCINKU POMIĘDZY 22+400 A 27+400 KILOMETREM BIEGU RZEKI

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-11

Zielona Góra: MONITORING SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ KOMPENSACYJNYCH W LATACH 2014-2017 OBEJMUJĄCYCH STAN OCHRONY PRZEDMIOTU KOMPENSACJI (SIEDLISK PRZYRODNICZYCH): STARORZECZA I NATURALNE EUTROFICZNE ZBIORNIKI WODNE ZE ZBIOROWISKAMI Z NYPHEION, POTAMION (KOD 3150) ORAZ ZIOŁOROŚLA NADRZECZNE (KOD 6430) A TAKŻE STAN WÓD PODZIEMNYCH I POWIERZCHNIOWYCH W DOLINIE RZEKI LENIWEJ (GNIŁEJ) OBRY NA ODCINKU POMIĘDZY 22+400 A 27+400 KILOMETREM BIEGU RZEKI
Numer ogłoszenia: 125206 - 2014; data zamieszczenia: 11.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze , ul. Bohaterów Westerplatte 31, 65-950 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3255313, 3271068, 3271069, faks 068 3253468.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zielona-gora.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: MONITORING SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ KOMPENSACYJNYCH W LATACH 2014-2017 OBEJMUJĄCYCH STAN OCHRONY PRZEDMIOTU KOMPENSACJI (SIEDLISK PRZYRODNICZYCH): STARORZECZA I NATURALNE EUTROFICZNE ZBIORNIKI WODNE ZE ZBIOROWISKAMI Z NYPHEION, POTAMION (KOD 3150) ORAZ ZIOŁOROŚLA NADRZECZNE (KOD 6430) A TAKŻE STAN WÓD PODZIEMNYCH I POWIERZCHNIOWYCH W DOLINIE RZEKI LENIWEJ (GNIŁEJ) OBRY NA ODCINKU POMIĘDZY 22+400 A 27+400 KILOMETREM BIEGU RZEKI.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą: MONITORING SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ KOMPENSACYJNYCH W LATACH 2014-2017 OBEJMUJĄCYCH STAN OCHRONY PRZEDMIOTU KOMPENSACJI (SIEDLISK PRZYRODNICZYCH): STARORZECZA I NATURALNE EUTROFICZNE ZBIORNIKI WODNE ZE ZBIOROWISKAMI Z NYPHEION, POTAMION (KOD 3150) ORAZ ZIOŁOROŚLA NADRZECZNE (KOD 6430) A TAKŻE STAN WÓD PODZIEMNYCH I POWIERZCHNIOWYCH W DOLINIE RZEKI LENIWEJ (GNIŁEJ) OBRY NA ODCINKU POMIĘDZY 22+400 A 27+400 KILOMETREM BIEGU RZEKI. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie i opracowanie wyników monitoringu skuteczności działań kompensacyjnych pn.: Renaturalizacja nie mniej niż 5 km skanalizowanej doliny rzecznej Lewej Obry poprzez unaturalnienie jej koryta wraz z odtworzeniem jej meandrów. Monitoring należy prowadzić w latach 2014-2017. Monitoringiem należy objąć dolinę rzeki Leniwej (Gniłej) Obry na odcinku pomiędzy 22+400 a 27+400 kilometrem biegu rzeki w zakresie: 1. Odtworzenia siedlisk przyrodniczych: starorzecza i naturalne eutroficzne zbiorniki wodne ze zbiorowiskami Nympheion Potamion (kod 3150) oraz ziołorośla nadrzeczne (kod 6430); 2. Zmiany stanu wód podziemnych oraz powierzchniowych; 3. Monitoring procesów erozyjnych rzeki. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 121) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.)..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, w zakresie każdej pozycji kosztorysu ofertowego do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.71.15.00 - Monitoring środowiska naturalnego inny niż dotyczący branży budowlanej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.01.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie inwentaryzacje przyrodnicze lub monitoringi przyrodnicze z zakresu siedlisk przyrodniczych w rozumieniu art. 5 ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004r. (Dz. U. 2013.627 j.t.).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymującymi się kwalifikacjami, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osobę, na funkcję wymienioną poniżej, która spełnia następujące wymagania: 1) Specjalista z zakresu siedlisk przyrodniczych lub biologii roślin: a. minimalna liczba osób: 1 b. minimalne kwalifikacje, doświadczenie i wykształcenie: - wykształcenie wyższe: biologia, ochrona przyrody, ochrona środowiska, architektura krajobrazu; - uczestnictwo w przygotowaniu co najmniej dwóch opracowań w zakresie: A) inwentaryzacji przyrodniczej w zakresie siedlisk przyrodniczych* (np. w odniesieniu do inwentaryzacji wzdłuż inwestycji liniowych np: drogi, kolei), B) inwentaryzacji przyrodniczej w zakresie siedlisk przyrodniczych* obszarów Natura 2000 zlecanych przez inne jednostki, C) tworzeniu planów ochrony obszarów chronionych, D) inwentaryzacji przyrodniczej w zakresie siedlisk przyrodniczych* na potrzeby dokumentów planistycznych ** lub - jest autorem lub współautorem co najmniej dwóch publikacji naukowych z dziedziny siedlisk przyrodniczych (fitosocjologii, botaniki, geobotaniki). * w rozumieniu art. 5 ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004r. ** za wystarczające uznaje się uczestnictwo w przygotowaniu dwóch opracowań z tylko jednego z zakresu z określonych w pkt A-D lub po jednym z dowolnych dwóch zakresów określonych w pkt. A-D. 2) Specjalista w zakresie melioracji: a. minimalna liczba osób - 1 b. minimalne kwalifikacje, doświadczenie i wykształcenie: - wykształcenie wyższe techniczne: budownictwo wodne, inżynieria środowiska, hydrogeologia; - właściwe uprawnienia w zakresie melioracji wodnej nadane zgodnie z obowiązującymi przepisami; - w okresie ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert opracował minimum 2 projekty w zakresie melioracji wodnych dla cieków. Nie dopuszcza się również przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej funkcji z wymienionych powyżej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

I. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. ; II. Formularz Oferta III. Formularz cenowy IV. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo -oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. V. Pełnomocnictwo do podpisania oferty -oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. STRONY przewidują możliwość zmiany terminów oraz zakresu robót określonych w Opisie przedmiotu zamówienia wyłącznie z przyczyn niezależnych od WYKONAWCY i mających wpływ na wykonanie przedmiotu Umowy w następujących przypadkach: -warunków atmosferycznych oraz hydrogeologicznych nieodpowiednich na prowadzenie prac będących przedmiotem zamówienia, - wezwania organów administracji publicznej, organizacji ekologicznych i innych podmiotów do uzupełnień oraz zmiany zakresu i terminów działań, - zmiany klimatu oraz zmiany okresu wegetacyjnego wpływających na realizację zadania, - zmiany przepisów prawnych lub ich brak oraz ewentualne trudności w ich interpretacji przez organy administracji publicznej, - powstania nowych obszarów chronionych zgodnie z ustawą o ochronie przyrody. 2. Dopuszcza się zmianę ceny umownej przedmiotu zamówienia w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT. Zmiana taka wymaga aneksu do umowy. 3. Strony przewidują możliwość dokonywania zmian w umowie. Zmiany umowy oprócz przyczyn wskazanych powyżej będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: a) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej; b) zaistnienia po zawarciu umowy przypadku siły wyższej przez, którą, na potrzeby niniejszej umowy rozumieć się będzie zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej, o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, mające wpływ na realizację umowy; c) nastąpienia zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu Stron; d) nastąpienia konieczności wprowadzenia zmian w przebiegu realizacji usługi poprzez: przesunięcie w czasie, uszczegółowienie lub inną zmianę zakresu, które będą spowodowane obiektywnymi czynnikami, których ZAMAWIAJĄCY nie był w stanie przewidzieć, e) w przypadku wydania przez ZAMAWIAJĄCEGO polecenia zmiany, f) w przypadku zmiany przepisów prawa w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług (VAT), g) w przypadku zmiany rachunku bankowego, jakim WYKONAWCA będzie posługiwał się dla potrzeb zapłaty przez ZAMAWIAJĄCEGO wynagrodzenia należnego mu na podstawie umowy. 4. Zmiany umowy będą mogły dotyczyć postanowień kształtujących treści stosunku prawnego nawiązywanego umową, na które dana, zindywidualizowana przyczyna, określona powyżej w pkt. 3 wywarła wpływ. 5. Zmiana adresu nie stanowi zmiany umowy. 6. ZAMAWIAJĄCY ma prawo polecić dokonywanie zmiany w umowie tj. nakazać: a) pominąć lub dodać jakiś element zamówienia, b) zmienić kolejność i termin wykonania elementów zamówienia, a WYKONAWCA powinien wykonać każde z tych poleceń. 7. ZAMAWIAJĄCY zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu usług objętych zamówieniem. 8. Polecenie zmiany, nie unieważnia w jakiejkolwiek mierze umowy, ale skutki zmiany mogą stanowić podstawę do modyfikacji wynagrodzenia i terminu zakończenia usług objętych umową. Zmiany wynikające z poleceń, o których mowa w pkt 3, mogą wymagać sporządzenia aneksu do umowy, natomiast zmiany wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia będą wymagały zawarcia odrębnej umowy. 9. WYKONAWCA powinien przedłożyć do akceptacji ZAMAWIAJĄCEGO, w ciągu 7 dni od otrzymania polecenia zmiany, propozycję zawierającą opis działań i czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, objętych poleceniem zmiany oraz dostosowanie wynagrodzenia i terminu zakończenia usług objętych umową uwzględniając postanowienia pkt. 10 i 11 poniżej. 10. Jeżeli polecenie zmiany, wydane zgodnie z postanowieniami pkt. 3, może stanowić podstawę do skrócenia terminu wykonania lub zmniejszenia wynagrodzenia, w szczególności powodować będzie pominięcie realizacji części przedmiotu umowy, to na wniosek ZAMAWIAJĄCEGO strony umowy ustalą nowe terminy wykonania i zmniejszenie wynagrodzenia. 11. Zmniejszenie wynagrodzenia obliczane będzie proporcjonalnie do ceny elementu objętego poleceniem zmiany określonej w Ofercie oraz odpowiednio wielkości wprowadzonych zmian i udokumentowanego przez WYKONAWCĘ stopnia zaawansowania prac. Wynagrodzenie będzie zmniejszone o całkowitą wartość pominiętego elementu wymienionego w Formularzu cenowym, jeżeli WYKONAWCA nie przystąpił do jego realizacji. 12. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej, w postaci aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gddkia.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 31, 65-950 Zielona Góra, pokój nr 2 (parter)..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.04.2014 godzina 09:30, miejsce: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 31, 65-950 Zielona Góra, pokój nr 2 (parter)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.