eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kościerzyna › Przebudowa nawierzchni dróg gminnych w miejscowościachŁubiana ul. Rzemieślnicza, Sarnowy, Kościerzyna Wybudowanie ul. Kalinowa, Wąglikowice ul. Kościerska (chodnik), Rotenbark, Skorzewo, Niedamowo, gm. Kościerzyna.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-07

Kościerzyna: Przebudowa nawierzchni dróg gminnych w miejscowościach: Łubiana ul. Rzemieślnicza, Sarnowy, Kościerzyna Wybudowanie ul. Kalinowa, Wąglikowice ul. Kościerska (chodnik), Rotenbark, Skorzewo, Niedamowo, gm. Kościerzyna.
Numer ogłoszenia: 125179 - 2016; data zamieszczenia: 07.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Komunalny Gminy Kościerzyna , Stare Nadleśnictwo 5, 83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie, tel. 058 6866342, faks 058 6866960.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa nawierzchni dróg gminnych w miejscowościach: Łubiana ul. Rzemieślnicza, Sarnowy, Kościerzyna Wybudowanie ul. Kalinowa, Wąglikowice ul. Kościerska (chodnik), Rotenbark, Skorzewo, Niedamowo, gm. Kościerzyna..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przebudowę odcinka drogi gminnej 187067G - ul. Rzemieślniczej w miejscowości Łubiana. W pasie drogi gminnej zaprojektowano przebudowę istniejącego odcinka drogi gminnej na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego. Szerokość projektowanej jezdni wynosi 5,0 m. Promienie skrętu pokazano w części rysunkowej. Niweletę jezdni dostosowano do istniejącego terenu, zjazdów na posesje oraz do potrzeb odwodnienia. Niweletę jezdni założono w teoretycznej osi i pokazano w części rysunkowej. Szerokość jezdni: 5,00 m, powierzchnia 714,65 m2 Spadek poprzeczny: jednostronny i daszkowy o wartości od 2 % Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni: 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 5 cm po warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej kruszywem C90/3, Obramowanie jezdni zaprojektowano odcinkowo z krawężnika betonowego 15x30x100 ułożonego na ławie betonowej oporem z betonu C-12/15, opornika betonowego 12x25x100 cm na skrzyżowaniu. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia. 2. Przebudowę odcinka drogi gminnej w miejscowości Sarnowy. W pasie drogi gminnej zaprojektowano przebudowę istniejącego odcinka drogi gminnej na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego. Szerokość projektowanej jezdni wynosi 4,5 m. Promienie skrętu pokazano w części rysunkowej. Niweletę jezdni dostosowano do istniejącego terenu, zjazdów na posesje oraz do potrzeb odwodnienia. Niweletę jezdni założono w teoretycznej osi i pokazano w części rysunkowej. Szerokość jezdni: 5,00 m, powierzchnia 533,50 m2 Spadek poprzeczny: jednostronny o wartości od 2 % 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 5 cm po warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej kruszywem C90/3 Obramowanie jezdni zaprojektowano z krawężnika betonowego 15x30x100 ułożonego na ławie betonowej oporem z betonu C-12/15. Ustawienie krawężników na ławach betonowych wykonuje się na podsypce cementowo - piaskowej. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia. 3. Przebudowę nawierzchni drógi gruntowej - ul. Kalinowa wraz z odwodnieniem w miejscowości Kościerzyna Wybudowanie. W pasie drogi gminnej zaprojektowano przebudowę nawierzchni istniejącej drogi. Szerokość jezdni: 5,00 m, Powierzchnia 2615 m2 - beton asfaltowy, 149,00 m2 - płyty drogowe typu YOMB, Spadek poprzeczny: jednostronny o wartości 1-2%. Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni: 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 4 cm po warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 15 cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem . Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni zjazdów: 8 cm kostka betonowa 3 cm podsypka piaskowo - cementowa 1:4 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie Odwodnienie drogi wojewódzkiej funkcjonuje jako powierzchniowe z odprowadzeniem wód opadowych na istniejące skarpy trawiaste. Odwodnienie jezdni ulicy Kalinowej zaplanowano powierzchniowe z odprowadzeniem do wpustów odwodnieniowych oraz komór drenażowych zlokalizowanych pod jezdnią. Projekt odwodnienia stanowi odrębne opracowanie branżowe. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia. 4. Przebudowa chodnika w pasie drogowym drogi powiatowej Kościerzyna - Wdzydze nr 2403G w miejscowości Wąglikowice. W pasie drogi powiatowej zaprojektowano przebudowę istniejącego odcinka drogi polegająca na przebudowie chodnika oraz zjazdów na posesje o nawierzchni z kostki betonowej oraz na budowie miejsc parkingowych i chodnika w obrębie remizy strażackiej i sklepu spożywczego. Chodnik wraz ze zjazdami znajduje się po lewej stronie drogi w bezpośrednim sąsiedztwie jezdni. W obrębie sklepu spożywczego zaprojektowano zatokę parkingową wraz z chodnikiem. W obrębie remizy strażackiej zaprojektowano miejsca parkingowe prostopadle do jezdni drogi oraz chodnik. W ramach realizacji inwestycji zaprojektowano przebudowę zjazdów na posesje. Chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowopiaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem 704 m2, Zjazdy z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm na podsypce cementowopiaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem 525,50 m2. Szerokość chodnika: 1,50 m Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni chodnika: 6 cm kostka betonowa 3 cm podsypka piaskowo - cementowa 10 cm warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni zjazdów: 8 cm kostka betonowa 3 cm podsypka piaskowo - cementowa 25 cm warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia. 5. Przebudowa nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Rotembark. W pasie drogi gminnej zaplanowano wymianę nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z betonowych płyt prefabrykowanych typu YOMB. Szerokość projektowanej drogi wynosi 5,5 m w tym jezdnia o szerokości 4,0 m i obustronne pobocza o szerokości 0,75 m. Dla kategorii ruchu KR1, na podłożu G1 przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni drogi gminnej: 12,5 cm płyta batonowa typu YOMB, 10 cm warstwa podsypki piaskowej. Jezdnia ograniczona z jednej lub obu stron poboczami gruntowymi z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie gr.10 cm. Szerokość poboczy wynosi od 0,5 m do 75 cm., spadek poprzeczny wynosi 6% Na odcinku od km 0+020 do km 0+060 zaprojektowano umocnienie skarpy z betonowych płyt ażurowych typu MEBA o wymiarach 60x40x10 cm na podsypce piaskowej w wypełnieniem otworów humusem i obsianiem nasionami traw. Powierzchnia 360 m2. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia. 6. Przebudowa odcinka drogi gminnej w miejscowości Skorzewo. W pasie drogi gminnej zaplanowano wymianę nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie oraz na nawierzchnię z betonowych płyt prefabrykowanych typu YOMB o powierzchni 463 m2. Szerokość projektowanej drogi wynosi 3,0 m. Pobocza należy wykonać z gruntu rodzimego. Niweletę projektowanej przebudowy dostosowano do potrzeb odwodnienia. Dla kategorii ruchu KR1, na podłożu G1 przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni drogi gminnej: 10 cm warstwa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - na odcinku od km 0+000,00 do km 0+192,71 oraz od km 0+346,71 do km 0+698,59, 12,5 cm płyta batonowa typu YOMB na podsypce piaskowej gr. 10 cm na odcinku od km 0+192,71 do km 0+346,71.Jezdnia ograniczona z obu stron poboczami gruntowymi Szerokość poboczy wynosi 75 cm, spadek poprzeczny wynosi 6%. Dzięki ukształtowanym spadkom poprzecznym jezdni, jak również spadkowi podłużnemu wg niwelety woda deszczowa zostanie odprowadzona powierzchniowo z odprowadzeniem na przyległe skarpy trawiaste. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia. 7. Przebudowa odcinka drogi gminnej 187007G w miejscowości Niedamowo. W pasie drogi gminnej zaprojektowano przebudowę istniejącego odcinka drogi gruntowej o długości 600 mb. na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego. Szerokość projektowanej jezdni wynosi 5,0 m. Niweletę jezdni dostosowano do istniejącego terenu oraz do potrzeb odwodnienia. w części rysunkowej. Szerokość jezdni: 5,00 m, powierzchnia 2658,15 m2. Szerokość poboczy z kruszywa: 0,75 m Nawierzchnia jezdni: beton asfaltowy Spadek poprzeczny: jednostronny i daszkowy o wartości 2% Konstrukcję nawierzchni przyjęto zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 4 cm po warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie Jezdnia ograniczona z obu stron poboczami gruntowymi z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm. Szerokość poboczy wynosi 0,75 m., spadek poprzeczny wynosi 6%. Dzięki ukształtowanym spadkom poprzecznym jezdni, jak również spadkowi podłużnemu wg niwelety woda deszczowa zostanie odprowadzona powierzchniowo z odprowadzeniem na przyległe skarpy i do rowów trawiastych. Wody opadowe nie będą oddziaływały na tereny sąsiednie. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości Część 1: 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych) Część 2: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) Część 3: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych) Część 4: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) Część 5: 600,00 zł.(słownie: sześćset złotych) Część 6: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) Część 7: 3 500 (słownie: trzy tysiące pięćset złotych ) Wadium należy wnieść w nieprzekraczalnym terminie do 22.07.2016 r. do godz. 10:00 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.),. 20.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Kościerzynie 74 8328 0007 2001 0007 5688 0003 z dopiskiem wadium w przetargu ZP.271.07.2016.MS;

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnianiu warunków - wypełnione i podpisane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, polegające na budowie lub przebudowie nawierzchni dróg o łącznej wartości nie mniejszej niż: Część 1 zamówienia - 80000,00 zł brutto. Część 2 zamówienia - 60000,00 zł brutto. Część 3 zamówienia - 400000,00 zł brutto. Część 4 zamówienia - 200000,00 zł brutto. Część 5 zamówienia - 30000,00 zł brutto. Część 6 zamówienia - 60000,00 zł brutto. Część 7 zamówienia - 200000,00 zł brutto. Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca składa wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnianiu warunków - wypełnione i podpisane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia, wśród osób wykonujących zamówienie dysponuje, bądź będzie dysponował do pełnienia funkcji kierownika budowy - minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w zakresie budowy dróg lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnianiu warunków - wypełnione i podpisane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Na podstawie § 1 ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadania wymaganej wiedzy i doświadczenia załączył do oferty wykaz wykonanych robót budowlanych oraz dowody, o których mowa wyżej, jedynie w takim zakresie, jaki jest niezbędny do potwierdzenia wykazania spełniania przez Wykonawcę zastrzeżonego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku, gdy Wykonawca przy wykonywaniu zamówienia polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do SIWZ 2. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (j.t.Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) przewidział możliwość dokonania zmiany umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności pod następującymi warunkami: 1) zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, w przypadku: a) wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno - projektowej, co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy; b) przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; c) zlecenia przez Zamawiającego robót dodatkowych lub zamiennych, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy; d) pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy; e) zaszła konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód, pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów; f) prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy. 2) zmiana nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych innych danych identyfikacyjnych; 3) zmiana podwykonawcy pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego; 4) zmiana w zakresie wprowadzenia zapisu - informacji o przyznanym lub możliwym dofinansowaniu ze źródeł zewnętrznych; 5) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy; 6) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 7) ustalenie innych warunków lub terminów płatności, 8) zmiany kolejności wykonania części zamówienia bądź rezygnacji z wykonania części zamówienia, 9) wykonanie robót budowlanych zamiennych, w przypadku uzasadnionego wniosku jednej ze Stron i po zaakceptowaniu przez drugą Stronę 10) zmiany terminów płatności w wyniku podpisania aneksu do umowy o dofinansowanie zadania, zmieniającego zasady i terminy jego realizacji; 11) zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, w tym np. podatku VAT; 12) wystąpienia udokumentowanej zmiany warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, 13) wystąpienie różnego rodzaju klęsk żywiołowych, epidemii, operacji wojennych, strajku generalnego. 3. Zmiany, o których mowa w pkt. 17.2 dokonywane będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez jedną ze Stron i po akceptacji przez drugą Stronę. 4. Wszelkie zmiany oraz uzupełnienia umowy, z zastrzeżeniem § 6 ust. 11 umowy, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.koscierzyna.pl/ZKGK-zamówienia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Komunalny Gminy Kościerzyna - w sekretariacie (pok. Nr 3), Stare Nadleśnictwo 5, 83-400 Kościerzyna,.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Zakład Komunalny Gminy Kościerzyna - w sekretariacie (pok. Nr 3), Stare Nadleśnictwo 5, 83-400 Kościerzyna,.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przebudowa odcinka drogi gminnej 187067G - ul. Rzemieślniczej w miejscowości Łubiana..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W pasie drogi gminnej zaprojektowano przebudowę istniejącego odcinka drogi gminnej na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego. Szerokość projektowanej jezdni wynosi 5,0 m. Promienie skrętu pokazano w części rysunkowej. Niweletę jezdni dostosowano do istniejącego terenu, zjazdów na posesje oraz do potrzeb odwodnienia. Niweletę jezdni założono w teoretycznej osi i pokazano w części rysunkowej. Szerokość jezdni: 5,00 m, powierzchnia 714,65 m2 Spadek poprzeczny: jednostronny i daszkowy o wartości od 2 % Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni: 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 5 cm po warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej kruszywem C90/3, Obramowanie jezdni zaprojektowano odcinkowo z krawężnika betonowego 15x30x100 ułożonego na ławie betonowej oporem z betonu C-12/15, opornika betonowego 12x25x100 cm na skrzyżowaniu. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa odcinka drogi gminnej w miejscowości Sarnowy..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W pasie drogi gminnej zaprojektowano przebudowę istniejącego odcinka drogi gminnej na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego. Szerokość projektowanej jezdni wynosi 4,5 m. Promienie skrętu pokazano w części rysunkowej. Niweletę jezdni dostosowano do istniejącego terenu, zjazdów na posesje oraz do potrzeb odwodnienia. Niweletę jezdni założono w teoretycznej osi i pokazano w części rysunkowej. Szerokość jezdni: 5,00 m, powierzchnia 533,50 m2 Spadek poprzeczny: jednostronny o wartości od 2 % 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 5 cm po warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej kruszywem C90/3 Obramowanie jezdni zaprojektowano z krawężnika betonowego 15x30x100 ułożonego na ławie betonowej oporem z betonu C-12/15. Ustawienie krawężników na ławach betonowych wykonuje się na podsypce cementowo - piaskowej. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przebudowa nawierzchni drógi gruntowej - ul. Kalinowa wraz z odwodnieniem w miejscowości Kościerzyna Wybudowanie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W pasie drogi gminnej zaprojektowano przebudowę nawierzchni istniejącej drogi. Szerokość jezdni: 5,00 m, Powierzchnia 2615 m2 - beton asfaltowy, 149,00 m2 - płyty drogowe typu YOMB, Spadek poprzeczny: jednostronny o wartości 1-2%. Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni: 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 4 cm po warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 15 cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem . Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni zjazdów: 8 cm kostka betonowa 3 cm podsypka piaskowo - cementowa 1:4 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie Odwodnienie drogi wojewódzkiej funkcjonuje jako powierzchniowe z odprowadzeniem wód opadowych na istniejące skarpy trawiaste. Odwodnienie jezdni ulicy Kalinowej zaplanowano powierzchniowe z odprowadzeniem do wpustów odwodnieniowych oraz komór drenażowych zlokalizowanych pod jezdnią. Projekt odwodnienia stanowi odrębne opracowanie branżowe. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przebudowa chodnika w pasie drogowym drogi powiatowej Kościerzyna - Wdzydze nr 2403G w miejscowości Wąglikowice..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W pasie drogi powiatowej zaprojektowano przebudowę istniejącego odcinka drogi polegająca na przebudowie chodnika oraz zjazdów na posesje o nawierzchni z kostki betonowej oraz na budowie miejsc parkingowych i chodnika w obrębie remizy strażackiej i sklepu spożywczego. Chodnik wraz ze zjazdami znajduje się po lewej stronie drogi w bezpośrednim sąsiedztwie jezdni. W obrębie sklepu spożywczego zaprojektowano zatokę parkingową wraz z chodnikiem. W obrębie remizy strażackiej zaprojektowano miejsca parkingowe prostopadle do jezdni drogi oraz chodnik. W ramach realizacji inwestycji zaprojektowano przebudowę zjazdów na posesje. Chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowopiaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem 704 m2, Zjazdy z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm na podsypce cementowopiaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem 525,50 m2. Szerokość chodnika: 1,50 m Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni chodnika: 6 cm kostka betonowa 3 cm podsypka piaskowo - cementowa 10 cm warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni zjazdów: 8 cm kostka betonowa 3 cm podsypka piaskowo - cementowa 25 cm warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Przebudowa nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Rotembark.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W pasie drogi gminnej zaplanowano wymianę nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z betonowych płyt prefabrykowanych typu YOMB. Szerokość projektowanej drogi wynosi 5,5 m w tym jezdnia o szerokości 4,0 m i obustronne pobocza o szerokości 0,75 m. Dla kategorii ruchu KR1, na podłożu G1 przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni drogi gminnej: 12,5 cm płyta batonowa typu YOMB, 10 cm warstwa podsypki piaskowej. Jezdnia ograniczona z jednej lub obu stron poboczami gruntowymi z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie gr.10 cm. Szerokość poboczy wynosi od 0,5 m do 75 cm., spadek poprzeczny wynosi 6% Na odcinku od km 0+020 do km 0+060 zaprojektowano umocnienie skarpy z betonowych płyt ażurowych typu MEBA o wymiarach 60x40x10 cm na podsypce piaskowej w wypełnieniem otworów humusem i obsianiem nasionami traw. Powierzchnia 360 m2. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Przebudowa odcinka drogi gminnej w miejscowości Skorzewo..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W pasie drogi gminnej zaplanowano wymianę nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie oraz na nawierzchnię z betonowych płyt prefabrykowanych typu YOMB o powierzchni 463 m2. Szerokość projektowanej drogi wynosi 3,0 m. Pobocza należy wykonać z gruntu rodzimego. Niweletę projektowanej przebudowy dostosowano do potrzeb odwodnienia. Dla kategorii ruchu KR1, na podłożu G1 przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni drogi gminnej: 10 cm warstwa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - na odcinku od km 0+000,00 do km 0+192,71 oraz od km 0+346,71 do km 0+698,59, 12,5 cm płyta batonowa typu YOMB na podsypce piaskowej gr. 10 cm na odcinku od km 0+192,71 do km 0+346,71.Jezdnia ograniczona z obu stron poboczami gruntowymi Szerokość poboczy wynosi 75 cm, spadek poprzeczny wynosi 6%. Dzięki ukształtowanym spadkom poprzecznym jezdni, jak również spadkowi podłużnemu wg niwelety woda deszczowa zostanie odprowadzona powierzchniowo z odprowadzeniem na przyległe skarpy trawiaste. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Przebudowa odcinka drogi gminnej 187007G w miejscowości Niedamowo..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W pasie drogi gminnej zaprojektowano przebudowę istniejącego odcinka drogi gruntowej o długości 600 mb. na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego. Szerokość projektowanej jezdni wynosi 5,0 m. Niweletę jezdni dostosowano do istniejącego terenu oraz do potrzeb odwodnienia. w części rysunkowej. Szerokość jezdni: 5,00 m, powierzchnia 2658,15 m2. Szerokość poboczy z kruszywa: 0,75 m Nawierzchnia jezdni: beton asfaltowy Spadek poprzeczny: jednostronny i daszkowy o wartości 2% Konstrukcję nawierzchni przyjęto zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 4 cm po warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie Jezdnia ograniczona z obu stron poboczami gruntowymi z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm. Szerokość poboczy wynosi 0,75 m., spadek poprzeczny wynosi 6%. Dzięki ukształtowanym spadkom poprzecznym jezdni, jak również spadkowi podłużnemu wg niwelety woda deszczowa zostanie odprowadzona powierzchniowo z odprowadzeniem na przyległe skarpy i do rowów trawiastych. Wody opadowe nie będą oddziaływały na tereny sąsiednie. Wywóz i zagospodarowanie nadmiaru gruntu w gestii wykonawcy. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy przygotowania kosztu oferty, lecz narzędzie pomocnicze do jej sporządzenia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.