eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Płock › Serwis systemów alarmowych oraz telewizji przemysłowej w budynkach Oddziałów ZUS w Elblągu, Olsztynie i Płocku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-25

Płock: Serwis systemów alarmowych oraz telewizji przemysłowej w budynkach Oddziałów ZUS w Elblągu, Olsztynie i Płocku
Numer ogłoszenia: 123872 - 2015; data zamieszczenia: 25.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Płocku , ul. Jachowicza 1, 09-402 Płock, woj. mazowieckie, tel. 24 2625271, faks 24 2625660.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Serwis systemów alarmowych oraz telewizji przemysłowej w budynkach Oddziałów ZUS w Elblągu, Olsztynie i Płocku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest serwis systemów alarmowych oraz telewizji przemysłowej w budynkach Oddziałów ZUS w Elblągu, Olsztynie i Płocku. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, według wyboru Wykonawcy, na dowolne części zamówienia: 1) Część nr 1: serwis systemów alarmowych oraz telewizji przemysłowej w budynkach Oddziału ZUS w Elblągu; 2) Część nr 2: serwis systemów sygnalizacji włamania i napadu oraz systemu kontroli dostępu w budynkach Oddziału ZUS w Olsztynie; 3) Część nr 3: serwis systemów telewizji przemysłowej w budynkach Oddziału ZUS w Olsztynie; 4) Część nr 4: serwis systemów sygnalizacji włamania oraz telewizji przemysłowej w budynkach Oddziału ZUS w Płocku.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przewiduje się możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego: a) w części nr 2 zamówienia: Przedmiotem zamówienia uzupełniającego będzie serwis systemów sygnalizacji włamania i napadu w budynku Oddziału ZUS w Olsztynie, ul. 1 Maja 10 oraz w budynku Biura Terenowego ZUS w Nidzicy. Przewidywany termin wykonania zamówienia uzupełniającego: od dnia 01.06.2016 r. do dnia 31.03.2018 r. Wartość zamówienia uzupełniającego bez podatku od towarów i usług VAT nie przekroczy 8.000,00 zł. b) w części nr 3 zamówienia: Przedmiotem zamówienia uzupełniającego będzie serwis systemów telewizji przemysłowej w budynku Oddziału ZUS w Olsztynie, ul. 1 Maja 10 oraz w budynku Biura Terenowego ZUS w Nidzicy. Przewidywany termin wykonania zamówienia uzupełniającego: od dnia 01.06.2016 r. do dnia 31.03.2018 r. Wartość zamówienia uzupełniającego bez podatku od towarów i usług VAT nie przekroczy 10.601,62 zł.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.70.00.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 1) 2000,00 zł. (dwa tysiące złotych) - jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 1 zamówienia; 2) 2000,00 zł. (dwa tysiące złotych) - jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 2 zamówienia; 3) 2000,00 zł. (dwa tysiące złotych) - jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 3 zamówienia; 4) 1000,00 zł. (jeden tysiąc złotych) - jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 4 zamówienia

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Dotyczy części nr 1: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał albo wykonuje co najmniej jedną usługę serwisową trwającą przez okres minimum 12 kolejnych miesięcy, polegającą na konserwacji i/lub naprawach systemów alarmowych antywłamaniowych i telewizji przemysłowej o rocznej wartości umowy nie mniejszej niż 20 000 zł brutto. 2) Dotyczy części nr 2: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał albo wykonuje co najmniej jedną usługę serwisową trwającą przez okres minimum 12 kolejnych miesięcy, polegającą na konserwacji i/lub naprawach systemów alarmowych antywłamaniowych o rocznej wartości umowy nie mniejszej niż 20 000 zł brutto. 3) Dotyczy części nr 3: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał albo wykonuje co najmniej jedną usługę serwisową trwającą przez okres minimum 12 kolejnych miesięcy, polegającą na konserwacji i/lub naprawach systemów telewizji przemysłowej o rocznej wartości umowy nie mniejszej niż 20 000 zł brutto. 4) Dotyczy części nr 4: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał albo wykonuje co najmniej dwie usługi serwisowe polegające na konserwacji i/lub naprawach systemów alarmowych antywłamaniowych i telewizji przemysłowej, każda o wartości nie mniejszej niż 20 000 zł brutto. 5) W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. wspólników spółki cywilnej, uczestników konsorcjum), warunek udziału w postępowaniu dotyczący wiedzy i doświadczenia muszą spełnić łącznie wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wpisaną na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego oraz posiadającą świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją (na stanowisku eksploatacji) w zakresie: obsługi, konserwacji, remontów, montażu i kontrolno - pomiarowym urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV. 2) W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. wspólników spółki cywilnej, uczestników konsorcjum), warunek udziału w postępowaniu dotyczący potencjału kadrowego muszą spełnić łącznie wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż: a) 80.000,00 zł. - jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 1 zamówienia; b) 100.000,00 zł. - jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 2 zamówienia; c) 100.000,00 zł. - jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 3 zamówienia; d) 50.000,00 zł. - jeżeli Wykonawca składa ofertę na wykonanie części nr 4 zamówienia. 2) W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. wspólników spółki cywilnej, uczestników konsorcjum), warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej muszą spełnić łącznie wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Dokumenty dotyczące zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu oraz charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4.3.1) ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Terminy określone w sekcji III.4.3.1) ogłoszenia stosuje się odpowiednio.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 0.95
  • 2 - Okres gwarancji na wymienione części - 0.05

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec zmianie w przypadku zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług, 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2. W przypadku zmiany przepisów, o których mowa w ust. 1, skutkujących zmianą kosztów wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, każda ze Stron umowy, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających te zmiany, może wystąpić do drugiej Strony o przeprowadzenie negocjacji w sprawie dokonania odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia. 3. Podstawą do przeprowadzenia negocjacji będzie przedstawiana każdorazowo Zamawiającemu kalkulacja kosztów Wykonawcy, uwzględniająca wpływ wejścia w życie przepisów dokonujących te zmiany na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia stosownej kalkulacji na pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od otrzymania żądania. 4. Z zastrzeżeniem wynikającym z postanowień art. 144 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 5. Nie wymagają zmiany umowy zmiany dotyczące: 1) adresów, numerów telefonów, faksów, adresów poczty elektronicznej, przywołanych w umowie, 2) osób występujących po stronie Zamawiającego, Odbiorcy i Wykonawcy, 3) numeru rachunku bankowego, na który będzie przekazywane wynagrodzenie Wykonawcy, 4) zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Każda ze Stron lub Odbiorca może jednostronnie dokonać zmian, o których mowa w punkcie poprzedzającym pkt 1-3, w zakresie dotyczącym tego podmiotu, powiadamiając o tym pisemnie odpowiednio drugą Stronę. 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości cesji wierzytelności wynikających z umowy. 8. Z wnioskiem o zmianę postanowień umowy może wystąpić Wykonawca i Zamawiający.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zus.pl/zampub
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Płocku, al. Jachowicza 1, III piętro, pokój 403, Centrum Zamówień Publicznych. Uzyskanie SIWZ jest nieodpłatne.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.06.2015 godzina 12:00, miejsce: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Płocku, al. Jachowicza 1, III piętro, pokój 403, Centrum Zamówień Publicznych.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 03.07.2015.

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Znak sprawy nadany przez Zamawiającego: 280000/271/18/2015-CZP. 2. Dotyczy sekcji II.2) ogłoszenia: Wykonawca jest zobowiązany do wykonania zamówienia od dnia zawarcia umowy do dnia 31.03.2018 r. 3. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) wymagane w sekcji III.4.1) ogłoszenia oświadczenia i dokumenty składają wspólnie wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, b) wymagane w sekcji III.4.2 (odpowiednio od podmiotów zagranicznych w sekcji III.4.3.1) oraz w sekcji III.4.4 oświadczenia i dokumenty muszą zostać złożone oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. Miejsce i termin otwarcia ofert: a) Miejsce otwarcia ofert: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Płocku al. Jachowicza 1, I piętro, sala konferencyjna b) Termin otwarcia ofert: 04.06.2015 r. o godz. 12.30 5. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, jest zobowiązany do wniesienia przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 5% całkowitej ceny brutto podanej w ofercie. 6. Osoba wyznaczona do porozumiewania się z Wykonawcami w godzinach od 8:00 do 15:00: Krzysztof Zbrzeźny Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Płocku, al. Jachowicza 1, Centrum Zamówień Publicznych, III piętro, pokój 403; tel. (24) 262-52-71 wew. 25-05, fax (24) 262-56-60, e-mail: krzysztof.zbrzezny@zus.pl.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.