eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kołbaskowo › Zaprojektowanie i wykonanie budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Przecław - Kołbaskowo - Rosówek

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-10

Kołbaskowo: Zaprojektowanie i wykonanie budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Przecław - Kołbaskowo - Rosówek
Numer ogłoszenia: 123806 - 2014; data zamieszczenia: 10.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kołbaskowo , Kołbaskowo 106, 72-001 Kołbaskowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3119521, faks 091 3119510 w. 22.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kolbaskowo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Przecław - Kołbaskowo - Rosówek.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Zaprojektowanie i wykonanie budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Przecław - Kołbaskowo - Rosówek. Kod CPV 31000000-6 Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie 31527200-8 Oświetlenie zewnętrzne; 45000000-7 Roboty budowlane 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne; 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu; 45233161-5 Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych; 45233162-5 Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych; 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni; 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych; 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych; 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71320000-2 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania; 71323100-9 Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną; 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie na podstawie Programu funkcjonalno-użytkowego i Szczegółowego opisu materiałowo - technicznego koncepcji programowo - przestrzennej. 2) Wykonanie dokumentacji projektowej na podstawie zatwierdzonej przez Zamawiającego koncepcji programowo - przestrzennej, obejmującej projekty budowlane we wszystkich wymaganych branżach oraz projekty wykonawcze we wszystkich wymaganych branżach. 3) Wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. 4) Uzyskanie wymaganych opinii, sprawdzeń, uzgodnień i zatwierdzeń dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa, w tym uzgodnienia z zamawiającym, ochroną środowiska i innych wymaganych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. 5) Uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. 6) Zapewnienie nadzoru autorskiego autora projektu w zakresie, o którym mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U z 2013 poz. 1409 z późn. zm.). 7) Wykonanie robót budowlanych polegających na wybudowaniu obiektów zgodnie z dokumentacją projektową. 8) Wykonanie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia. 9) Wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej, pozwalającej na uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 10) Uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Uwaga: Szczegółowy opis materiałowo - techniczny stanowiący Załącznik nr 11 do siwz jest doprecyzowaniem i uszczegółowieniem opisu przedmiotu zamówienia określonego w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 10 do siwz. 3. Opracowanie dokumentacji projektowej (w ilości 6 egz. w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie edytowalnym typu doc., dwg., PDF lub równoważne), z tym że rysunki techniczne w formacie dwg, niezbędnej dla uzyskania pozwolenia na budowę oraz pozostałych dokumentów Wykonawcy niezbędnych dla wykonania robót, w tym: a) zaprojektowanie ciągu pieszo - rowerowego; b) zaprojektowanie oświetlenia w zakresie likwidacji kolizji, c) zaprojektowanie miejsc odpoczynku (postoju) wraz z elementami małej architektury (np. ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery, nasadzenia zieleni); d) uwzględnienie w projekcie odwodnienia ciągu pieszo rowerowego oraz miejsc odpoczynku; Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania usług projektowych oraz robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno - budowlanymi, dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych. 4. Zasadnicze roboty budowlane, w tym: a) wykonanie ciągu pieszo - rowerowego; b) wykonanie oświetlenia w zakresie likwidacji kolizji; c) wykonanie miejsc odpoczynku (postoju) wraz z elementami małej architektury (np. ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery, nasadzenia zieleni); d) odwodnienie ciągu pieszo rowerowego oraz miejsc odpoczynku; e) usunięcia ewentualnych kolizji z urządzeniami obcymi; 5. Wykonawca opracuje dokumentację projektową oraz wykona ciąg rowerowo-pieszy obejmujący następujący przebieg: a) odcinek o nawierzchni bitumicznej w formie drogi pieszo-rowerowej o szer. 3,0 m, z wyodrębnionym pasem ruchu pieszych o szer. 1,0 m od miejscowości Przecław (od skrzyżowania drogi krajowej nr 13 z drogą Kurów-Przecław) do miejscowości Kołbaskowo (do wiaduktu drogi krajowej nr 13 nad autostradą A-6); b) oznakowany przebieg szlaku na odcinku od autostrady A-6 do południowego krańca zabudowy w miejscowości Kołbaskowo, c) odcinek o nawierzchni bitumicznej w formie drogi pieszo-rowerowej o szer. 3,0 m, z wyodrębnionym pasem ruchu pieszych o szer. 1,0 m, od miejscowości Kołbaskowo (od drogi gruntowej w kierunku cmentarza) do miejscowości Rosówek (zakończenie obejmujące główny wjazd na Tor motocrossowy w Rosówku i połączenie z zaprojektowaną drogą rowerową Rosówek Neu Rosow). UWAGA: W uzasadnionych przypadkach, podyktowanych szczególnym ukształtowaniem terenu lub organizacją ruchu, szerokość drogi pieszo-rowerowej może być mniejsza niż określona w lit. a i c pkt 5. 6. Przedmiot zamówienia został opisany w niżej wymienionych opracowaniach stanowiących załączniki do siwz: a) Program Funkcjonalno - Użytkowy - stanowiący załącznik nr 10 do siwz; b) Szczegółowy opis materiałowo techniczny - stanowiący załącznik nr 11 do siwz, c) Warunki wykonania i odbioru Dokumentacji Technicznej oraz robót budowlanych - stanowiące załącznik nr 13 do siwz; 7. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania koncepcji rozwiązania projektowego ciągu pieszo rowerowego wraz z miejscami odpoczynku i przedłożenia jej Zamawiającemu w terminie 21 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający w ciągu 14 dni od dnia otrzymania koncepcji, zaakceptuje ją bądź zgłosi ewentualne uwagi. Po zaakceptowaniu koncepcji przez Zamawiającego, Wykonawca przystąpi do opracowania dokumentacji projektowej (projekt budowlany z elementami wykonawczymi) na przedmiotowe zadanie. 8. Wykonawca musi uzyskać wszelkie niezbędne warunki techniczne, przyłączeniowe, opinie i zezwolenia oraz pozwolenie na budowę w ciągu 3 miesięcy od zaakceptowania przez Zamawiającego koncepcji rozwiązania projektowego ciągu pieszo rowerowego wraz z miejscami odpoczynku, uzyskać pozwolenie wodno-prawne w wymaganym zakresie, decyzje zezwalającą na usunięcie drzew, zatwierdzenie stałej i tymczasowej organizacji ruchu. Wykonawca musi wykonać wtórnik geodezyjny w zakresie niezbędnym do przedłożenia opracowania dokumentacji budowlanej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów. Wszystkie koszty związane z wykonaniem Dokumentacji Projektowej Wykonawca winien ująć w cenę oferty. 9. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek uzyskania w imieniu Zamawiającego decyzji pozwalającej na prowadzenie robót w pasie drogowym należącym do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o/Szczecin. 10. Uzyskanie wszystkich wymaganych uzgodnień i decyzji związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy Robót. 11. Obsługa geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy Robót. 12. Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być ujęty w cenę oferty. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ruchu publicznego na terenie budowy, w okresie trwania realizacji kontraktu, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane prowadzone w obrębie terenów zabudowanych były wykonywane w sposób powodujący jak najmniejsze utrudnienia w funkcjonowaniu ruchu drogowego i pieszego, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. W celu bezkolizyjnego korzystania przez mieszkańców z wjazdów i dojść do swoich posesji, Wykonawca na minimum 2 dni przed rozpoczęciem robót, doręczy pismo zawiadamiające poszczególnych mieszkańców oraz Gminę Kołbaskowo (forma pisemna) o terminie i zakresie robót wykonywanych w tym czasie. Wjazdy drogowe na posesje nie mogą być wyłączone na czas dłuższy niż 7 dni. Wymaga się aby Wykonawca, na ciągach jezdnych i pieszych, układał robocze pomosty lub stosował metody wykonania pozwalające na przepuszczanie ruchu. Wszelkie spory mogące wyniknąć z powstałej sytuacji będą rozstrzygane na indywidualnych spotkaniach, przy udziale przedstawicieli - Gminy Kołbaskowo, Inspektora nadzoru, Wykonawcy i mieszkańców posesji. 13. Wykonawca będzie prowadził roboty zgodnie z opracowaną przez siebie i zatwierdzoną przez Starostę Powiatu oraz Zamawiającego, organizacją ruchu na czas budowy. Do nieprzewidzianych, a wynikających z wprowadzonego sposobu przebudowy potrzeb, Wykonawca wykona i będzie aktualizował organizację ruchu na własny koszt, który należy ująć w wycenę oferty. 14. Koszty związane z zajęciem pasa drogowego winny być ujęte przez Wykonawcę w cenę oferty. 15. Materiały z rozbiórki typu POL-BRUK, kostki granitowe itp. Wykonawca na własny koszt podda odzyskowi (ułoży na paletach i przetransportuje oraz rozładuje w miejscu wskazanym przez Zamawiającego), pozostałe materiały rozbiórkowe nieprzydatne Zamawiającemu Wykonawca podda utylizacji na własny koszt. 16. Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca wyłoniony w drodze postępowania zobowiązany będzie dostarczyć w/w dokumenty przy odbiorze końcowym zadania. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 17. Użyte w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego przedmiotu zamówienia oraz rozwiązania równoważne, odnoszące się do zaprezentowanej w SIWZ stylistyki opisanych elementów realizujących przedmiot zamówienia. Wykonawca powołując się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane objęte ofertą spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 18. Odtworzenie dróg, chodników, podjazdów, terenów zielonych, nie związanych z realizacją zadania, a zniszczonych w trakcie trwania robót i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.00.00.00 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie 31.52.72.00 - Oświetlenie zewnętrzne 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.23.31.61 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych 45.23.31.62 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71.32.31.00 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.02.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) w terminie do dnia 25.04.2014 r. do godziny 10:45. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu - przelewem na konto 95124039271111000040991928 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Urzędu Gminy, pok. nr 12 godz. 8.30 - 14.00. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta odrzucona. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, 2) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7 ppkt 2. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 14. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną najważniejszą robotę budowlaną polegającą na zaprojektowaniu i budowie lub przebudowie obiektu liniowego (droga lub ścieżka rowerowa - o nawierzchni bitumicznej i długości co najmniej 2000,00 mb). albo b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną najważniejszą robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie obiektu liniowego (droga lub ścieżka rowerowa - o nawierzchni bitumicznej i długości co najmniej 2000,00 mb). oraz c) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną główną usługę polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej dla zadania polegającego na budowie lub przebudowie obiektu liniowego (droga lub ścieżka rowerowa - o nawierzchni bitumicznej i długości co najmniej 2000,00 mb);

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: a) co najmniej jedną osobą wskazaną do pełnienia funkcji Kierownika Budowy posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej; oraz co najmniej 36 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy, w tym przy min. 1 inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie obiektu liniowego (droga lub ścieżka rowerowa - o nawierzchni bitumicznej i długości co najmniej 2000,00 mb); b) co najmniej jedną osobą wskazaną do pełnienia funkcji Projektanta posiadającą: uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej; oraz doświadczenie zawodowe polegające na wykonaniu min. 1 projektu budowy lub przebudowy obiektu liniowego (droga lub ścieżka rowerowa - o nawierzchni bitumicznej i długości co najmniej 2000,00 mb); Zamawiający informuje, że przez doświadczenie zawodowe rozumie pełnienie wymaganych funkcji po dniu uzyskaniu uprawnień budowlanych. Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk wymienionych w lit. a - b tylko pod warunkiem spełnienia łącznie wymagań dotyczących kwalifikacji i doświadczenia dla danych stanowisk. Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości minimum 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych); b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000 zł (słownie: jeden milion złotych). W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tą wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    opis rozwiązań równoważnych - w sytuacji o której mowa w rozdziale XV pkt. 17 siwz

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty wymagane przez zamawiającego: 1) oferta cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2  siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz) 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4) Wykaz cen zgodnie z załącznikiem nr 12 do siwz. w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 2. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: 2.1. Zmiana terminu zakończenia robót, spowodowana klęskami żywiołowymi, warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych lub warunkami geologicznymi, wystąpieniem wykopalisk i odkryć archeologicznych lub historycznych, niewybuchów lub niewypałów. 2.2. Zmiana terminu zakończenia robót spowodowana koniecznością wykonania robót dodatkowych. 2.3. Zmiana dotycząca zakresu robót wynikającego z nieprzewidzianych kolizji z robotami prowadzonymi przez inne podmioty; w takim przypadku zmiany zostaną ograniczone do zmian powodujących usunięcie kolizji poprzez zmianę sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń; zmiany te mogą determinować zmianę terminu zakończenia robót. 2.4. Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień. 2.5. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych ust. 2 pkt. 2.1 - 2.3 niniejszego paragrafu termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 2.6. W przypadku sytuacji opisanej w ust. 2 pkt. 2.4 niniejszego paragrafu Zamawiający dokona przedłużenia terminu realizacji zadania pod warunkiem przedłożenia przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających stan faktyczny zaistniałej sytuacji. 2.7. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. 3. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: 3.1. Zmiany osobowe Zmiana potencjału osobowego wskazanego na etapie przetargu może nastąpić wyłącznie po akceptacji Zamawiającego na wniosek Wykonawcy, po pisemnym uzasadnieniu i przedstawieniu dokumentów potwierdzających, że osoba ta spełnia wymagania przetargowe. Zmiana ta wymaga obustronnego podpisania aneksu do umowy. 4. Pozostałe zmiany 4.1. zmiana obowiązującej stawki VAT: a) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, b) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę. 5. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Wymienione powyższe możliwości wprowadzenia zmian są uprawnieniem a nie obowiązkiem Zamawiającego. 6. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.): a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami, c) udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kolbaskowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.kolbaskowo.pl Urząd Gminy Kołbaskowo 72-001 Kołbaskowo 106 pok. nr 19.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.04.2014 godzina 10:45, miejsce: Urząd Gminy Kołbaskowo 72-001 Kołbaskowo 106 pok. nr 19.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Planowana inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 - oś Priorytetowa 6: Rozwój Funkcji Metropolitalnych, Działanie 6.3 ścieżki rowerowe na obszarze metropolitalnym.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.