eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Digitalizacja zbiorów Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. dr. W. Bełzy w Bydgoszczy, w ramach Wieloletniego Programu Rządowego Kultura +, Priorytet - Digitalizacja, zadanie pn.Wykorzystać szansę. Digitalizacja zbiorów WiMBP w Bydgoszczy

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-25

Bydgoszcz: Digitalizacja zbiorów Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. dr. W. Bełzy w Bydgoszczy, w ramach Wieloletniego Programu Rządowego Kultura +, Priorytet - Digitalizacja, zadanie pn.: Wykorzystać szansę. Digitalizacja zbiorów WiMBP w Bydgoszczy
Numer ogłoszenia: 123616 - 2015; data zamieszczenia: 25.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. W. Bełzy w Bydgoszczy , ul. Długa 39, 85-034 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3238008, faks 052 3287390.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.biblioteka.lo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Digitalizacja zbiorów Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. dr. W. Bełzy w Bydgoszczy, w ramach Wieloletniego Programu Rządowego Kultura +, Priorytet - Digitalizacja, zadanie pn.: Wykorzystać szansę. Digitalizacja zbiorów WiMBP w Bydgoszczy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa digitalizacji 102 publikacji zwartych - inkunabułów o łącznej ilości stron 60.004 oraz digitalizacji publikacji ciągłej - czasopisma Ostdeutsche Presse o łącznej ilości stron 64.493 polegająca na: a) Wykonaniu na sprzęcie Wykonawcy 60.004 plików skanów publikacji zwartych inkunabułów w formacie TIFF w siedzibie Zamawiającego. Wymagania jakościowe dotyczące plików TIFF zostały zawarte w załączniku nr 1 do siwz b) Wykonaniu na sprzęcie Wykonawcy 64.493 plików skanów publikacji ciągłej czasopisma Ostdeutsche Presse w formacie TIFF w siedzibie Wykonawcy. Wymagania jakościowe dotyczące plików TIFF zostały zawarte w załączniku nr 1 do siwz. c) Konwersji wykonanych plików TIFF do plików prezentacyjnych w formacie DjVu. Wymagania jakościowe dotyczące sposobu konwersji do formatu prezentacyjnego oraz wykonania plików DjVu zostały zawarte w załączniku nr 2 do siwz d) Konwersji wykonanych plików TIFF do plików prezentacyjnych w formacie PDF. Wymagania jakościowe dotyczące sposobu konwersji do formatu prezentacyjnego oraz wykonania plików PDF zostały zawarte w załączniku nr 3 do siwz e) Konwersji wykonanych plików TIFF do plików prezentacyjnych w formacie JPG. Wymagania jakościowe dotyczące sposobu konwersji do formatu prezentacyjnego oraz wykonania plików JPG zostały zawarte w załączniku nr 4 do siwz f) Wykonaniu zestawów metadanych deskryptywnych opisujących każdą zdigitalizowaną publikację zwartą oraz odpowiadających im kompletów metadanych strukturalnych, administracyjno-technicznych i konserwatorskich opisujących pliki każdej strony każdej zdigitalizowanej publikacji. Wykonane metadane zostaną osadzone w plikach prezentacyjnych, które wyszczególniono w punktach c),d) i e) oraz w plikach macierzystych, które wyszczególniono w punkcie a) jako metadane wewnętrzne jak i zapisane w postaci tekstowych plików xml zgodnych z wymogami standardów METS, MARCXML, MODS, DCMES, PREMIS i MIX. Wymagania jakościowe dotyczące sposobu wykonania metadanych zawarte są w załączniku nr 5 do siwz. g) Wykonaniu pliku zestawienia zbiorczego w formacie arkusza kalkulacyjnego. Sposób wykonania pliku zestawienia zbiorczego opisany jest w załączniku nr 6 do siwz. h) Wykonany przedmiot zamówienia zapisany zostanie przez Wykonawcę na nośnikach udostępnionych przez Zamawiającego. i) Szczegółowy opis obiektów bibliotecznych przeznaczonych do zdigitalizowania oraz stan ich zachowania zawiera załącznik nr 7 do siwz. j) Sposób zapisu wykonanych plików oraz pożądana struktura katalogów zawarte są w załączniku nr 8 do siwz. k) Harmonogram prac przedstawiono w załączniku nr 9 do siwz..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 15 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.99.91.00 - Usługi skanowania 71.35.41.00 - Usługi odwzorowania cyfrowego 79.55.20.00 - Usługi przetwarzania tekstu 72.25.20.00 - Usługi komputerowe w zakresie archiwizowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 04.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Celem spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca udokumentuje wykonanie lub wykonywanie - w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w okresie jej prowadzenia uszczegółowienie: a) Co najmniej 2 usług skanowania oryginałów papierowych obiektów bibliotecznych do kolekcji plików macierzystych w formacie TIFF, o łącznej ilości - co najmniej 100.000 (sto tysięcy) stron obiektów bibliotecznych, b) Co najmniej 2 usług konwersji plików macierzystych do formatu prezentacyjnego (DjVu, pdf, jpg,) o łącznej ilości - co najmniej 100.000 (sto tysięcy) zdigitalizowanych stron c) Co najmniej 2 usług wykonania metadanych dla zwartych publikacji cyfrowych w zakresie odpowiadającym co najmniej wymogom niniejszego postępowania przetargowego (załącznik nr 5), o łącznej ilości - co najmniej 100.000 (sto tysięcy) stron. Wymóg niniejszy dotyczy zarówno metadanych wewnętrznych jak i metadanych zewnętrznych METS. d) Do dokumentów potwierdzających spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 2), Wykonawca dołączy na nośniku CD lub DVD komplet plików dowolnych pięciu obiektów bibliotecznych, spośród których przynajmniej dwa zostały wydane przed rokiem 1600. Przedłożony komplet plików dotyczyć będzie zrealizowanych przez Wykonawcę usług, dla których przedłożył dokumenty wykazujące spełnienie warunków opisanych w punktach a), b) oraz c). Przez komplet plików obiektu cyfrowego rozumieć należy wszystkie pliki TIFF obiektu cyfrowego wraz z osadzonymi w nich metadanymi wewnętrznymi, wszystkie pliki prezentacyjne wraz z osadzonymi w nich metadanymi wewnętrznymi oraz wszystkie pliki metadanych zewnętrznych METS (w tym MODS, DCMES, MIX oraz PREMIS). Jeżeli pliki te dotyczyć będą publikacji o znaczącej liczbie stron, w odniesieniu do dołączonych plików TIFF, wystarczającą ilością może być załączenie 25 plików TIFF pierwszych stron takiej publikacji. Wykonawca dołączy takie pliki, których właściwości odpowiadają wymogom niniejszego przedmiotu zamówienia, a opisanymi w załącznikach nr 1, 5 oraz 2 lub 3 lub 4. Przedłożone pliki pięciu obiektów cyfrowych posłużą Zamawiającemu jako podstawa porównawcza jakości plików wykonywanych podczas realizacji zamówienia dotyczącego niniejszego postępowania przetargowego. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych dokumentów.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponowanie odpowiednim skanerem / skanerami o następujących minimalnych parametrach technicznych: 1. Możliwość bezdotykowego skanowania obiektów o różnych formatach (do A2 włącznie); 2. Bezpiecznym oświetleniem diodowym pozbawionym promieniowania cieplnego, UV i IR, zapewniającym jednolite oświetlenie skanowanych obiektów, w tym również krawędzi; 3. Naświetlanie z indywidualnie dobranym minimalnym czasem, uaktualniane tylko podczas procesu skanowania; 4. Tryb skanowania zapewniające uzyskiwanie kopii cyfrowych w kolorze o głębi cyfrowej min 24; 5. Rozdzielczość optyczna skanera/ skanerów do książek i druków do 600 dpi włącznie; 6. Oprogramowanie wypłaszczające z funkcją zapisu metadanych, pozwalające m.in. na wyeliminowanie zniekształceń stron w okolicach grzbietu woluminu. 7. Dysponowanie licencjonowanym, legalnym oprogramowaniem gwarantującym realizację wszystkich etapów digitalizacji, Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych dokumentów.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: minimum 2 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają minimum 3-letnie doświadczenie w zakresie digitalizacji zbiorów bibliotecznych i archiwalnych: 1. Skanowania i obróbki plików - co najmniej 1 osoby; 2. Praktyki w katalogowaniu zbiorów cyfrowych oraz opracowywaniu metadanych, w tym zgodnie z wymogami standardu Dublin Core oraz METS - co najmniej 1 osoba. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych dokumentów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin wykonania zamówienia - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje zmiany postanowień warunków umownych, niezależnie od podstaw do zmian przewidzianych w innych postanowieniach niniejszej umowy, z następujących powodów: 2. Zmiany osobowe: Zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w SIWZ. Wykonawca może dokonać zmiany osób przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią zgodą zamawiającego w przypadkach: a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób, b) nie wywiązywania się osób z obowiązków wynikających z umowy, c) rezygnacji tych osób z wykonywania swoich obowiązków. W przypadku braku możliwości świadczenia funkcji przez osobę wskazaną w wykazie, z przyczyn losowych, których nie można było przewidzieć, Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia osoby na zastępstwo, przy czym osoba ta musi mieć kwalifikacje nie niższe niż wymienione. Zmiana osoby wymaga każdorazowo akceptacji Zamawiającego. 3. Wszelkie zmiany zostaną wprowadzone na poniższych zasadach: 1) zmiany w umowie mogą być dokonywane jedynie za zgodą obu stron; 2) zmiany w umowie mogą być dokonane jedynie na piśmie w formie aneksów pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.biblioteka.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. dr. W. Bełzy w Bydgoszczy Długa 39, 85-034 Bydgoszcz sekretariat I p.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. dr. W. Bełzy w Bydgoszczy Długa 39, 85-034 Bydgoszcz sekretariat I p.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.