eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › Rozbudowa, remont i wyposa¿enie budynku Szko³y Podstawowej w Mi³ob±dzu

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych


Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2015-05-22

Tczew: Rozbudowa, remont i wyposa¿enie budynku Szko³y Podstawowej w Mi³ob±dzu
Numer og³oszenia: 122000 - 2015; data zamieszczenia: 22.05.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Tczew , ul. Lecha 12, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. (058) 530 51 32, faks (058) 530 51 30.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.gmina-tczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Rozbudowa, remont i wyposa¿enie budynku Szko³y Podstawowej w Mi³ob±dzu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa, remont i wyposa¿enie budynku Szko³y Podstawowej w Mi³ob±dzu wraz z zagospodarowaniem otoczenia. Budynek szko³y zlokalizowany jest na dzia³kach nr 102/2 oraz 102/5 przy ulicy Szkolnej w centrum wsi Mi³ob±dz. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zosta³ opisany w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych. UWAGA!! Ze wzglêdu na konieczno¶æ funkcjonowania szko³y w czasie roku szkolnego 2015/2016 zadanie nale¿y wykonaæ w 2 etapach. Po¿±dany termin realizacji zadañ 1 etapu - 31.07.2015r. W ramach 1 etapu nale¿y wykonaæ: 1.Przebudowê istniej±cej kot³owni wraz z jej wyposa¿eniem oraz z wykonaniem niezbêdnych instalacji obejmuj±cych teren istniej±cej czê¶ci szko³y, 2.Remont starej/istniej±cej czê¶ci szko³y wraz z rozbudow± budynku Szko³y Podstawowej w Mi³ob±dzu - cz. II - budowa pierwszego piêtra na istniej±cym parterowym skrzydle przy wej¶ciu g³ównym (stan surowy zamkniêty). Prace nale¿y wykonaæ w taki sposób, aby umo¿liwiæ komunikacjê pomiêdzy budynkami poprzez po³±czenie korytarzy nr 2, 20, 21. W zakresie prac 1 etapu nale¿y poprowadziæ roboty przygotowawcze w taki sposób, aby przy wznoszeniu nowego budynku (etap 2) nie ingerowaæ i nie zak³ócaæ pracy szko³y i przedszkola - dotyczy to zarówno prac budowlanych jaki i bran¿owych. Zamówienie bêdzie realizowane zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym robót oraz dostaw sporz±dzonym przez Wykonawcê i przed³o¿onym Zamawiaj±cemu do zatwierdzenia w terminie 7 dni po podpisaniu umowy. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zdawania sal/pomieszczeñ w³±cznie z wyposa¿eniem, zgodnie z zatwierdzonym przez Inwestora harmonogramem robót i dostaw. Wykonawca zobowi±zany jest do zapoznania siê z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbêdne do prawid³owego ich wykonania, zgodnie z technologi± robót okre¶lon± Polsk± Norm± oraz Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. Zaleca siê dokonanie wizji lokalnej terenu, który zostanie objêty umow±. Wykonawca zobowi±zany jest do zawarcia w cenie oferty kosztów zwi±zanych z zabezpieczeniem i wywiezieniem, we wskazane przez Zamawiaj±cego miejsce, sprzêtu i wyposa¿enie z czê¶ci istniej±cej szko³y (odleg³o¶æ nie wiêksza ni¿ 10 km). Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuk± budowlan±, obowi±zuj±cymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uci±¿liwo¶ci prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje tak¿e wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadaj±cych wymagane przygotowanie zawodowe do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Wykonawca zapewnienia materia³y, sprzêt i urz±dzenia niezbêdne do wykonania przedmiotu umowy, posiadaj±ce aktualne atesty i certyfikaty pozwalaj±ce na ich stosowanie. Transport materia³ów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urz±dzeñ obci±¿aj± Wykonawcê. Wykonawca zabezpiecza teren robót maj±c w szczególno¶ci na wzglêdzie mienie Zamawiaj±cego i w³asne. Wykonawca zobowi±zany jest na w³asny koszt zabezpieczyæ zdemontowane urz±dzenia, sprzêt oraz materia³y. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialno¶æ za bezpieczeñstwo swoich pracowników oraz innych osób znajduj±cych siê w obrêbie przekazanego placu budowy z tytu³u prowadzonych robót. Wykonawca zobowi±zany jest do ubezpieczenia siê od OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej. Wykonawca zapewnia we w³asnym zakresie wywóz i utylizacjê odpadów budowlanych (¶mieci, gruz i inne), co musi zostaæ potwierdzone w dokumentacji odbiorowej. Wykonawca przed przyst±pieniem do wykonywania robót stanowi±cych przedmiot zamówienia zainstaluje liczniki zu¿ycia wody i liczniki zu¿ycia energii (je¿eli bêdzie to konieczne). Rozliczenie Wykonawcy z tytu³u zu¿ycia wody i energii nast±pi po odbiorze robót na podstawie wskazañ zainstalowanych liczników. Podpisanie przez strony bez zastrze¿eñ Koñcowego Protoko³u Odbioru uwa¿a siê za termin wykonania robót. Je¿eli w trakcie odbioru zostan± ujawnione wady przedmiotu odbioru lub jego niekompletno¶æ, strony wpisz± je do Koñcowego Protoko³u Odbioru i wyznacz± termin do ich usuniêcia. W takiej sytuacji za dzieñ koñcowego odbioru przyjmuje siê dzieñ, w którym strony podpisa³y Protokó³ Odbioru Usuniêcia Wad. Po zakoñczeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiaj±cego Wykonawca zobowi±zany jest do uporz±dkowania terenu budowy wraz z terenem przyleg³ym i doprowadzenia ich do stanu, jaki by³ przed rozpoczêciem robót, istniej±c± zieleñ przydro¿n± nale¿y odtworzyæ. Na dzieñ zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru koñcowego przedmiotu umowy, Wykonawca przeka¿e Zamawiaj±cemu w szczególno¶ci ni¿ej wymienione dokumenty: a) o¶wiadczenie kierownika budowy o zgodno¶ci wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacja techniczn±, warunkami pozwolenia na budowê, przepisami i normami, b) o¶wiadczenie o doprowadzeniu do nale¿ytego stanu technicznego terenu budowy i terenów przyleg³ych, c) inwentaryzacjê geodezyjn± powykonawcz± wykonanych robót w ilo¶ci 2 egz. z³o¿on± do Powiatowego Zasobu Geodezyjno-Kartograficznego w Tczewie, d) gwarancje i atesty producentów na wbudowane materia³y i zamontowane urz±dzenia, e) orygina³ Dziennika Budowy, f) protoko³y badañ i sprawozdañ (np. badania instalacji elektrycznej, odbioru kominów dymnych i wentylacyjnych, natê¿enia ¶wiat³a itp.), g) w przypadku wyst±pienia zmian nieistotnych w projekcie lub w warunkach pozwolenia na budowê rysunki wchodz±ce w sk³ad zatwierdzonego projektu z naniesionymi zmianami potwierdzone przez projektanta i inspektora nadzoru inwestorskiego, h) ¶wiadectwo charakterystyki energetycznej budynku, i) plan bezpieczeñstwa po¿arowego. Po stronie Wykonawcy le¿y obowi±zek za³o¿enia ksi±¿ki obiektu budowlanego przez osoby posiadaj±ce uprawnienia budowlane w stopniu wystarczaj±cym na prawid³owe wykonanie zadania. Zgodnie z Ustaw± prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r. (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zmianami) i Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie ksi±¿ki obiektu budowlanego (tekst jednolity Dz. U. z 2003r. nr 120 poz. 1134). Wykonawca nie pó¼niej ni¿ w dniu odbioru koñcowego przed³o¿y Zamawiaj±cemu w/w ksi±¿kê. Po wykonaniu przez Wykonawcê robót przewidzianych niniejsz± SIWZ Zamawiaj±cy dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie nale¿ytego wykonania tych robót, tzn. zgodnie z SIWZ, projektem budowlanym oraz Specyfikacj± Techniczn± Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Je¿eli gdziekolwiek w SIWZ, przedmiot zamówienia publicznego okre¶lony zosta³ przez wskazanie znaków towarowych, to nale¿y to odczytywaæ w nastêpuj±cy sposób: wszystkie materia³y i urz±dzenia niezbêdne do wykonania zadania dostarcza Wykonawca. Podane w opisach nazwy w³asne nie maj± na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówieñ publicznych a maj± jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwañ jako¶ciowych i technologicznych Zamawiaj±cego. Materia³y i urz±dzenia u¿yte do wykonania przedmiotu zamówienia musz± posiadaæ cechy jako¶ciowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zosta³y okre¶lone w dokumentacji projektowej i STWiORB oraz musz± posiadaæ stosowne atesty i certyfikaty. W przypadku u¿ycia w dokumentacji projektowej oraz w STWiORB nazw w³asnych lub typów materia³ów Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie materia³ów równowa¿nych, pod warunkiem spe³nienia tego samego poziomu technologicznego i wydajno¶ciowego. Wykonawca zobowi±zany jest do skalkulowania ceny za przedmiot zamówienia z nale¿yt± staranno¶ci± w oparciu o dokumentacjê projektow±, STWiORB. Przedmiar robót stanowi materia³ pomocniczy przy kalkulowaniu ceny. Wykonawca zobowi±zany jest udzieliæ gwarancji na swoje roboty na okres nie mniejszy ni¿ 36 miesiêcy od dnia odbioru inwestycji przez Zamawiaj±cego, a tak¿e na zamontowane urz±dzenia zgodnie z gwarancj± udzielon± przez producenta. Wykonawca zobowi±zany jest uj±æ w swej wycenie wszelkie koszty zwi±zane ze sporz±dzeniem i wykonaniem dokumentacji powykonawczej w 2 egz. (np. pomiar powykonawczy, atesty, aprobaty, itp). W przypadku zatrudnienia podwykonawców Wykonawca bêdzie ponosi³ pe³n± odpowiedzialno¶æ wobec Zamawiaj±cego i osób trzecich za dzia³ania i zaniechania podwykonawców, jak równie¿ za jako¶æ wykonanych przez nich robót zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziale 25 niniejszej SIWZ. Poniewa¿ obowi±zuj±cym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie rycza³towe, kosztorys ofertowy jest jedynie dokumentem, który bêdzie wykorzystywany do obliczenia nale¿nego wynagrodzenia Wykonawcy przy p³atno¶ciach czê¶ciowych oraz w przypadku odst±pienia od umowy zgodnie z zapisami umowy. Kosztorys ofertowy nie bêdzie mia³ zastosowania na etapie oceny ofert..

II.1.5) przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
  • Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zamówieñ uzupe³niaj±cych opisanych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, stanowi±cych nie wiêcej ni¿ 50% warto¶ci zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.42.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych zwi±zanych ze szkolnictwem 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.23.32.26 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 31.07.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy wniesienia wadium. Oferta w okresie zwi±zania ofert± musi byæ zabezpieczona w wadium w wysoko¶ci 210.000,00 z³, które nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 1. Wadium mo¿e byæ wniesione w: a) pieni±dzu, b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porêczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. 2007 Nr 42, poz. 275, ze zm.). W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu nale¿y je wp³aciæ przelewem na konto (rachunek) Urzêdu Gminy w Tczewie (Bank Spó³dzielczy w Tczewie nr rachunku 02 8345 0006 0000 0390 2000 0004) 2. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium: 1) je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej, 2) je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 3. Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie uznany termin uznania rachunku Urzêdu Gminy w Tczewie (wed³ug potwierdzenia wp³ywu ¶rodków na rachunek okre¶lony w ust.1 niniejszej SIWZ). Wadium w formie innej ni¿ pieniê¿na nale¿y sk³adaæ jako: kopiê potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em oraz oryginalny dokument wraz z ofert± (po¿±dane jest, aby orygina³ by³ umieszczony w osobnej kopercie). W przypadku wniesienia wadium w innej formie ni¿ pieniê¿na dokument wniesienia wadium powinien wskazywaæ przypadki, w których Zamawiaj±cy ma prawo zatrzymaæ wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. Zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz instytucji wydaj±cych np. porêczenia, oryginalny dokument zostanie Wykonawcy zwrócony. Z ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza siê Wykonawców, którzy nie wnie¶li wadium, w tym równie¿ na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±, lub nie zgodzili siê na przed³u¿enie okresu zwi±zania ofert±. Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieni±dzu przez Wykonawcê, którego oferta zosta³a uznana za najkorzystniejsz±, za zgod± Wykonawcy zaliczone jest przez Zamawiaj±cego na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 1 art. 46 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. Wykonawcy wnosz± wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy informuje, i¿ niniejsze zamówienie nie wymaga posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji. Zamawiaj±cy nie precyzuje w powy¿szym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nienie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny. Ocena spe³nienia powy¿szego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie z³o¿onej oferty wg formu³y spe³nia - nie spe³nia.

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna w/w warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada wiedzê i do¶wiadczenie, a w szczególno¶ci, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ min. dwa zadania (polegaj±ce na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie), o podobnej z³o¿ono¶ci i charakterze o warto¶ci z podatkiem VAT, nie mniejszej ni¿ 3 000 000,00 z³ ka¿da (s³ownie: trzy miliony z³otych 00/100). Ocena spe³nienia powy¿szego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie z³o¿onej oferty wg formu³y spe³nia - nie spe³nia.

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie precyzuje w powy¿szym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nienie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny. Ocena spe³nienia powy¿szego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie z³o¿onej oferty wg formu³y spe³nia - nie spe³nia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna w/w warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje osob± zdoln± do wykonania zamówienia, a w szczególno¶ci, ¿e dysponuje osob±, która bêdzie uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi (w stopniu wystarczaj±cym do wykonania zamówienia), w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej. Ocena spe³nienia powy¿szego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie z³o¿onej oferty wg formu³y spe³nia - nie spe³nia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna w/w warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci w wysoko¶ci, co najmniej 2 000 000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony z³otych 00/100). Ocena spe³nienia powy¿szego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie z³o¿onej oferty wg formu³y spe³nia - nie spe³nia

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
  • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Stosownie do tre¶ci § 4 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mog± byæ sk³adane, je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powy¿ej w: 1) Rozdz. 6 ust. 2 pkt b SIWZ, sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione (nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert) w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci; 2. Stosownie do tre¶ci § 4 ust. 3 powo³anego powy¿ej rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów, je¿eli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w Rozdz. 6 ust. 2 pkt b SIWZ zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania. 3. W przypadku z³o¿enia przez Wykonawców dokumentów zawieraj±cych dane w innych walutach ni¿ okre¶lono w niniejszej SIWZ (rozdzia³ 5 i 6), Zamawiaj±cy jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie ¶redni kurs NBP z dnia ukazania siê og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Ten sam kurs Zamawiaj±cy przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. 4. Dokumenty i o¶wiadczenia opisane w niniejszej SIWZ winny byæ podpisane przez osoby uprawnione. Pe³nomocnictwo, tj. dokument stwierdzaj±cy ustanowienie pe³nomocnictwa do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy powinno byæ do³±czone do oferty, o ile sposób reprezentacji nie wynika z innych dokumentów, np. z odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub za¶wiadczenia o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, za³±czonych do oferty oraz powinno odpowiadaæ w zakresie formy przepisom Kodeksu Cywilnego (orygina³ lub uwierzytelniony odpis). 5. W przypadku Wykonawców bêd±cych osobami fizycznymi zaleca siê za³±czenie do oferty aktualnego za¶wiadczenia o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej. 6. Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie (w formie orygina³u) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja jako¶ci - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Umowa mo¿e byæ zmieniona w stosunku do z³o¿onej oferty i na ni¿ej wymienionych warunkach: 1. w stosunku do terminu realizacji umowy: 1) konieczno¶ci zlecenia prac dodatkowych w trybie zgodnym z przepisami Ustawy; 2) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ, ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia lub SIWZ; 3) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucaj±; 2. w stosunku do osób: 1) zmiany osób reprezentuj±cych w przypadku zmian organizacyjnych; 2) zmiany osób realizuj±cych zadania pod warunkiem, ¿e osoby te bêd± spe³nia³y wymagania okre¶lone w SIWZ; 3. inne: 1) w przypadku zmiany urzêdowej stawki VAT; 2) zmiana harmonogramu rzeczowo- terminowo - finansowego w przypadku przyspieszenia realizacji prac lub jego opó¼nienia lub zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zmiany bêd±cej nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiaj±cego; b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego; c) wykonanie przez Zamawiaj±cego robót budowlanych lub dostaw bez realizacji których Wykonawca nie mo¿e w sposób nale¿yty wykonywaæ przedmiotu umowy, z przekroczeniem terminów wskazanych dla wykonania tych robót lub dostaw w Warunkach Szczególnych umowy. 3) w ka¿dym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego (np. gdy obni¿y to koszty inwestycji albo skróci czas realizacji); 4) zmiany nazwy zadania; III. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: 1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególno¶ci: a) klêski ¿ywio³owe; b) warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci temperatury powietrza poni¿ej 0oC, wiatr uniemo¿liwiaj±cy pracê maszyn budowlanych, gwa³towne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wy³adowaniami atmosferycznymi c) niewypa³y i niewybuchy; d) wykopaliska archeologiczne; e) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, g³azy narzutowe itp.); f) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególno¶ci istnienie podziemnych sieci, instalacji, urz±dzeñ lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ¶ciany itp.) 2) zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiaj±cego; b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego; c) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; 3) zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci: a) przekroczenie zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.; b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ na skutek b³êdów w dokumentacji projektowej 4) inne przyczyny zewnêtrzne niezale¿ne od Zamawiaj±cego oraz wykonawcy skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac w szczególno¶ci: a) brak mo¿liwo¶ci dojazdu oraz transportu materia³ów na teren budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych b) protesty mieszkañców c) przerwa w dostawie energii elektrycznej, wody, gazu, d) przerwy (urlopy) w produkcji materia³ów opisanych w dokumentacji projektowej, 5) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przed³u¿enia terminu realizacji umowy, mimo i¿ opó¼nienie w jej wykonaniu bêdzie nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiada Wykonawca (W takim przypadku wysoko¶æ wynagrodzenia Wykonawcy mo¿e zostaæ obni¿ona o kwotê nie wiêksz± ni¿ równowarto¶æ po³owy kar umownych, które Wykonawca by³by zobowi±zany zap³aciæ Zamawiaj±cemu za takie opó¼nienie, lecz ni¿sz± ni¿ kwota tych kar), je¿eli: a) Wykonawca powiadomi Zamawiaj±cego najpó¼niej na 10 dni przed up³ywem terminu wykonania umowy, o niemo¿liwo¶ci ukoñczenia jej wykonywania w tym terminie; b) Wykonawca zaproponuje nowy termin zakoñczenia wykonywania umowy; c) Wykonawca zaproponuje Zamawiaj±cemu zrekompensowanie powsta³ego opó¼nienia, w tym przez przed³u¿enie okresu gwarancji. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w pkt 1) - 4) termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci. 2. Zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia 1) zmiany technologiczne, w szczególno¶ci: a) niedostêpno¶æ na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ; b) pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c) pojawienie siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalaj±cej na zaoszczêdzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; d) konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/ technologicznych lub materia³owych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, e) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, g³azy narzutowe itp.) skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych; f) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególno¶ci istnienie podziemnych sieci, instalacji, urz±dzeñ, nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ¶ciany szczelne itp.) skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych lub materia³owych; g) konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa. 3. Zmiany osobowe 1) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane; 2) zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy na innego dysponuj±cego co najmniej porównywalnym do¶wiadczeniem, potencja³em technicznym i osobowym; 3) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie wykonawcy, o ile pos³u¿enie siê podwykonawc± doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia nale¿nego wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwi±zañ technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. 4. Pozosta³e zmiany 1) si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; 2) zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT; Je¶li zmiana stawki VAT bêdzie powodowaæ zwiêkszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zwiêkszenia wynagrodzenia o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku zap³aconego przez wykonawcê. 3) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotycz±cych realizacji projektu; 4) rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami. 5) zmiany uzasadnione okoliczno¶ciami o których mowa w art. 357.1 KC z uwzglêdnieniem faktu, ¿e za ra¿±c± zostanie uznana strata w wysoko¶ci, o której mowa w art. 397 ksh. IV. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody. V. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych: 1. skorzystanie z klauzul waloryzacyjnych przewidzianych w umowie na warunkach w niej okre¶lonych; 2. zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzaj±cych uregulowanie p³atno¶ci wobec podwykonawców); 3. zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami; 4. udzielenie zamówieñ dodatkowych okre¶lonych w przepisach o zamówieniach publicznych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-tczew.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy w Tczewie ul.Lecha 12, 83-110 Tczew.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 15.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzêdu Gminy w Tczewie, ul. Lecha 12,.

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.