eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pionki › Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych obejmujących zadanie:Budowa Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego dla osób starszych i niepełnosprawnych w Pionkach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-08

Pionki: Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych obejmujących zadanie:Budowa Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego dla osób starszych i niepełnosprawnych w Pionkach
Numer ogłoszenia: 119300 - 2014; data zamieszczenia: 08.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej , ul. Sienkiewicza 29, 26-670 Pionki, woj. mazowieckie, tel. 48 6121866, faks 48 6121381.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzzozpionki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych obejmujących zadanie:Budowa Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego dla osób starszych i niepełnosprawnych w Pionkach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje realizację usługi sprawowania nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych obejmujących zadanie: Budowa Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego dla osób starszych i niepełnosprawnych w Pionkach. Wykonawca przyjmuje do wykonania sprawowanie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane - tekst jednolity: Dz. U. z 2013r., poz.1409. Zakres czynności obejmuje pełnobranżowy nadzór inwestorski nad realizacją wskazanej wyżej inwestycji i uwzględnia obowiązki na etapie prowadzenia robót budowlanych, obowiązki związane z odbiorem obiektu lub robót i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie oraz obowiązki związane z rozliczeniem robót budowlanych. Szczegółowy zakres obowiązków wykonywanych w ramach sprawowania nadzoru inwestorskiego określa załącznik nr 2 do SIWZ - wzór umowy z uwzględnieniem zał. nr 1 do umowy - zakres obowiązków wykonawcy - dostępne na stronie internetowej zamawiającego. W przypadku jednoczesnego działania na budowie kilku inspektorów nadzoru wykonawca zobowiązuje się wyznaczyć jednego spośród nich, do zadań którego będzie należało skoordynowanie działań pozostałych inspektorów. Przedmiot inwestycji, przy wykonaniu której wykonawca będzie pełnił nadzór inwestorski: budowa budynku i zagospodarowanie przynależnego mu terenu dla zadania: Budowa Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego dla osób starszych i niepełnosprawnych w Pionkach. Adres inwestycji: ul.15-go Stycznia 1, 26-670 Pionki /gmina Pionki, powiat radomski, województwo mazowieckie/ - działka nr ewid. 419/2. Dane liczbowe budynku: powierzchnia zabudowy: 1331,1m2, powierzchnia całkowita: 2418,9m2, powierzchnia użytkowa: 2221,4m2, kubatura: 8530m3, liczba kondygnacji nadziemnych użytkowych: 2, liczba kondygnacji podziemnych -częściowe podpiwniczenie służące celom technicznym: 1; bilans terenu: powierzchnia działki: 1.7837ha, dojazd i dojścia piesze: 2135m2, zieleń ozdobna: 3613m2. Zakres robót budowlanych: roboty rozbiórkowe i przygotowawcze w tym: wycinka drzew z karczowaniem korzeni i ich usunięcie z terenu budowy, rozebranie istniejącego ogrodzenia i nawierzchni asfaltowej wraz z podbudową, wywóz gruzu z rozbiórek; roboty ziemne z uwzględnieniem ukształtowania terenu dla właściwego poziomu posadowienia fundamentów; betonowanie, przygotowanie i montaż zbrojenia; izolacje przeciwwilgociowe; roboty murarskie; warstwy podposadzkowe, roboty tynkarskie, okładziny z płyt gipsowo-kartonowych, sufity podwieszane, wykonanie i montaż stolarki drzwiowej i okiennej; obsadzenie podokienników wewnętrznych i zewnętrznych; wszelkie roboty ciesielskie, wykonanie pokryć dachowych wraz z montażem akcesoriów dachu; obróbki blacharskie; pokrywanie podłóg, ścian, schodów, parapetów zewnętrznych; roboty malarskie; ocieplanie zewnętrznych ścian budynku; dostawa i montaż dźwigu osobowego oraz windy towarowej; roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych; montaż kompletów wypoczynkowych /ławy + stolik/ na zewnątrz budynku i stojaka na rowery; roboty w zakresie kształtowania dróg, ustawienia krawężników i obrzeży chodnikowych, wykonania nawierzchni z kostki brukowej, wykonania nasypów; roboty w zakresie instalacji elektrycznych i teletechnicznych; sieć oświetlenia zewnętrznego -wraz z przygotowaniem podłoża i robotami towarzyszącymi; roboty związane z montażem urządzenia samoczynnego załączania rezerwy; roboty instalacyjne w zakresie instalacji wodno-kanalizacyjnej; montaż urządzeń sanitarnych z uwzględnieniem udogodnień dla osób niepełnosprawnych; montaż grzejników; roboty w zakresie wykonania przyłącza wody oraz kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przyłącza sieci cieplnej dla celów zasilania w ciepło instalacji centralnego ogrzewania; obsługa geodezyjna budowy; przygotowanie dokumentów dot. wystąpienia do właścicieli mediów o aktualne warunki dostawy; uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. Opis przedmiotu zamówienia według CPV- art. 30 ust.7 Pzp (nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień): 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Pzp oraz nie podlegający wykluczeniu z postępowania. Warunel szczegółowy: dot. uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: - zamawiający nie określa warunków szczegółowych w tym zakresie, ocena dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek szczegółowy: należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - minimum jednej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika robót w branży konstrukcyjno-budowlanej przy realizacji zamówienia polegającego na budowie lub rozbudowie obiektu użyteczności publicznej o wartości robót budowlanych nie niższej niż 2 mln złotych, - minimum jednej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika robót w branży instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, przy realizacji zamówienia polegającego na budowie lub rozbudowie obiektu użyteczności publicznej o wartości robót budowlanych nie niższej niż 2 mln złotych - minimum jednej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych przy realizacji zamówienia polegającego na budowie lub rozbudowie obiektu użyteczności publicznej o wartości robót budowlanych nie niższej niż 2 mln złotych. Jeżeli wykonawca zrealizował usługę w zakresie powyżej wskazanych funkcji w zakresie pełnobranżowym, tj. łącznie w branży konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, za spełnienie warunku uważać się będzie wykazanie jednej wykonanej usługi w pełnym zakresie. Wskazując na kierownika budowy zamawiający ma na uwadze osobę, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń. Ocena dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wykazu wykonanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie określa warunków szczegółowych w tym zakresie, ocena dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadanie uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie wskazanym przez zamawiającego, a więc uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi. Ocena dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenia wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie określa warunków szczegółowych w tym zakresie, ocena dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji wykonawca musi udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. Wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów - Dz. U. Nr 50, poz. 331 ze zm., składający odrębne oferty obowiązani są wykazać, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w niniejszym postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez zamawiającego w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonych wraz z ofertą dokumentów i oświadczeń na zasadzie klasyfikacji: spełnia/ nie spełnia. Warunek graniczny: spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    nie dotyczy, zamawiający nie wymaga w tym zakresie dokumentów

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz oferty, 2. Pełnomocnictwo do podpisania oferty /oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza/ - tylko w sytuacji, gdy dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę podpisane będą przez osobę inną niż uprawnioną do reprezentacji zgodnie z treścią odpisu właściwego rejestru

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wybory oferty. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: W zakresie określonym wzorem umowy, tj. zmiany terminów w przypadku zwłoki w realizacji poszczególnych etapów inwestycji, dla której sprawowany będzie nadzór inwestorski

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spzzozpionki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba zamawiającego, pok. Sekcji Zamówień Publicznych, zasady udostępnienia w informacjach dodatkowych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2014 godzina 09:15, miejsce: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Pionkach, ul.Sienkiewicza 29, 26-670 Pionki, budynek Dyrekcji SPZZOZ w Pionkach, piętro I, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Informacje dodatkowe: Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami w imieniu zamawiającego jest: Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych - Emilia Lenartowicz-Gębka, tel./faks: 48 612 18 66 wew.110, e-mail: przetargi@spzzozpionki.pl Numer referencyjny nadany postępowaniu: SZP - 8 / 2014 Sposób uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia: do 17-04-2014r., do godz. 09:15, odbiór osobisty lub za pobraniem pocztowym (na podstawie wniosku wykonawcy o przekazanie specyfikacji): płatne 603,90zł, specyfikację udostępnia się także nieodpłatnie na stronie internetowej zamawiającego www.spzzozpionki.pl / menu: Przetargi/ podmenu: Nadzór inwestorski. Zamówienie w przedmiocie sprawowania nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych obejmujących zadanie: Budowa Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego dla osób starszych i niepełnosprawnych w Pionkach jest dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu VII -Tworzenie i poprawa warunków dla rozwoju kapitału ludzkiego, Działanie 7.3 Infrastruktura służąca pomocy społecznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 /nazwa projektu objętego dofinansowaniem: Budowa zakładu opiekuńczo-leczniczego dla osób starszych i niepełnosprawnych w Pionkach - umowa nr RPMA.07.03.00-14-022/09-00/ oraz ze środków pochodzących z dotacji Starostwa Powiatowego w Radomiu. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: NIE DOTYCZY - nie zamierza się Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: NIE DOTYCZY - nie zamierza się Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej: NIE DOTYCZY - nie przewiduje się Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art.67 ust.1 pkt 6 i 7 lub art.134 ust. 6 pkt 3 i 4: NIE DOTYCZY - nie przewiduje się. Informacje dodatkowe dot. oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - w przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane jest wspólnie przez wykonawców. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art.22 ust.1 Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b Pzp, zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących: zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Uwaga: Wykonawca zobowiązany jest w tych okolicznościach udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu dokumenty potwierdzające zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich. Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej w zakresie zobowiązania podmiotów trzecich za wystarczające uważać się będzie złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść odpowiedniego oświadczenia woli. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać w szczególności: kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy oraz powinna zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia lub jego braku. Informacje dodatkowe dot. wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 Pzp: W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia składane jest przez każdego z wykonawców występujących wspólnie. W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.