eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Błonie › Budowa silosu na kiszonki 4-komorowego i zbiornika szczelnego na odcieki z kiszonki oraz budowa przyłącza kanalizacji soków kiszonkowych dlaSilos przejazdowy na kiszonki.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-11

Błonie: Budowa silosu na kiszonki 4-komorowego i zbiornika szczelnego na odcieki z kiszonki oraz budowa przyłącza kanalizacji soków kiszonkowych dla: Silos przejazdowy na kiszonki.
Numer ogłoszenia: 117572 - 2016; data zamieszczenia: 11.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Radzików , Radzików, 05-870 Błonie, woj. mazowieckie, tel. 22 7253715, faks 22 7253715.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdhar.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowy Instytut Badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa silosu na kiszonki 4-komorowego i zbiornika szczelnego na odcieki z kiszonki oraz budowa przyłącza kanalizacji soków kiszonkowych dla: Silos przejazdowy na kiszonki..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: § 1. Nazwa oraz adres Zamawiającego: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Radzików, 05-870 Błonie. § 2. Tryb udzielenia zamówienia Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami. § 3. Opis przedmiotu zamówienia: 1.Informacja ogólna: Zamawiający zamierza wybudować poziomy silos przejazdowy 4-komorowy wykonany w technologii monolitycznej o wymiarach: szer. użytkowa 12m, długość 51,0 m, wysokość zmienna - na długości 5,0m wysokość od 1,5m do 3,0m w części środkowej 3,0m, szerokość całkowita silosu - 49,25m. na działce 5/3 i 5/7 należących do Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowego Zakładu Doświadczalnego w Radzikowie; obręb IHAR Radzików, gmina Błonie, woj. mazowieckie. Do odprowadzania nadmiaru soków kiszonkowych powstających w procesie kiszenia zielonek wilgotnych służyć będą rowki w komorach silosów i studzienki. Rowek ściekowy o szer. 25cm. wykonany ma być na środku komory silosowej na całej długości ze spadkiem w kierunku studzienki na końcu komory. Wszystkie studzienki połączone są ze sobą oraz z podziemnym zbiornikiem o V = 32,2m3, do którego spływać będzie nadmiar soków powstających podczas kiszenia. Roboty budowlane nie mogą zakłócać (czynnej) prawidłowego funkcjonowania Fermy Bydła w sposób uniemożliwiający ludziom oraz maszynom codziennych prac przy obsłudze zwierząt. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z opracowaną i zgłoszoną do realizacji dokumentacją projektową, która obejmuje m. in. budowę silosu 4-komorowego na kiszonki, zbiornika szczelnego na odcieki z kiszonki oraz przyłącza kanalizacji soków kiszonkowych. Prace polegające na budowie silosu oraz wytyczeniu trasy przyłączy kanalizacji soków kiszonkowych należy wykonać zgodnie z projektem technicznym poprzez specjalistyczne służby geodezyjne zachowując zgodność rzędnych terenu z danymi podanymi w projekcie (pomiary sytuacyjno-wysokościowe). 2. Charakterystyka inwestycji: 2.0 Ogólna charakterystyka inwestycji, Wykonanie prac budowlanych polegających na budowie silosu na kiszonki 4-komorowego, zbiornika szczelnego na odcieki z kiszonki oraz przyłącza kanalizacji soków kiszonkowych zlokalizowanych na ternie Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin w Radzikowie koło Warszawy. Zaprojektowano: - budowa silosu na kiszonki 4-komorowego, - wbudowanie zbiornika podziemnego o V = 32,2m3 na soki kiszonkowe, - wybudowanie przyłącza kanalizacji soków kiszonkowych, 2.1 Silos przejazdowy 4-komorowy Projektowany poziomy silos przejazdowy 4-komorowy wykonany w technologii monolitycznej. Wymiary komór: - szerokość użytkowa komory 12,0m, - długość - 51,0m, - wysokość zmienna - na długości 5,0m wysokość od 1,5m do 3,0m, w części środkowej 3,0m, -szerokość całkowita silosu - 49,25m a) Parametry powierzchniowe - Pow. zabudowy całego silosu - 2511,75m2 - Pow. komór łącznie - 2444,0m2 - w tym pow. pojedynczej komory - 612,00m2 b) Szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne. - posadowienie silosu - głębokość posadowienia silosu zmienna z uwagi na spadek terenu min. 0,8m, max 1,08m. - posadowienie fundamentu na gruncie rodzimym na pyłach piaszczystych twardoplastycznych o IL=0,15 na podkładzie z chudego betonu B10 gr. 10cm, - grunt zasypowy - piasek gruby i średni oraz żwir o frakcji fi32, zagęszczony mechanicznie do Iss=0,98. - konstrukcja silosu - stopa fundamentowa i ściana monolityczna zaprojektowana, jako mur oporowy kątowy, zbrojenie nośne ze stali AIIIN RB500, zbrojenie montażowe A0 StOS, beton C20.25 (B-25) o wodoszczelności W6, - stopa fundamentowa o szerokości 200cm i wysokości 40cm, zbrojona prętami nośnymi podłużnymi fi 12 i rozdzielczymi fi 6, dodatkowo w podstawie stopy kotwione pręty startery: do ścian silosu, - Ściana oporowa o gr. 25cm, wysokość ściany ponad poziom płyty dennej min 1,5m, max 3,0m, zbrojenie ściany w postaci obustronnych siatek z pręta, 12 co 20cm, pręty rozdzielcze, 6 co 25cm, otulina prętów zbrojenia - 50mm, - płyta denna - betonowa o grubości 15cm z betonu B20, zbrojona dodatkowo siatką z drutu fi 6 o oczkach 20x20cm, otulina prętów - 50mm, płyta zdylatowana w pola o wymiarach 6x5m z uszczelnieniem dylatacji kwasoodporną żywicą, płyta denna ułożona na warstwie foli polietylenowej (zakłady folii klejone) oraz na warstwie piasków grubych, średnich i żwiru o frakcji fi 32, zagęszczonej mechanicznie do Is=0,98. - odpływ soków kiszonkowych do kanalika ściekowego poprzez odpowiednie wyprofilowanie płyty o spadkach określonych na rysunku rzutu poziomego, na styku płyty dennej i ściany wykonać tzw. odbój z betonu B20 o pochyleniu 1:1, - izolacja i zabezpieczenie przed agresywnym działaniem kwasów - ściany wewnętrzne oddzielające komory silosu, płyta denna i wnętrze kanalika smarowane dwukrotnie roztworem ochronnym na bazie bitumicznej, ściany i fundament poniżej poziomu terenu smarowane dwukrotnie roztworem asfaltowym, - dylatacja -ściany komór silosu zdylatowane od korony ściany do poziomu posadowienia w miejscach zmiany wysokości ściany, szczelina dylatacyjna o szerokości 2cm, wypełnienie szczeliny dylatacyjnej kwasoodporną żywicą, - kanalik ściekowy - każda komora wyposażona w kanalik ściekowy wykonany w płycie dennej o szerokości dna 25cm ze spadkiem 0,5%, odprowadzenie soków kiszonkowych układem sieci kanalizacyjnej poprzez studzienki pośrednie do szczelnego zbiornika, - ruszt do przykrycia kanalika ściekowego - konstrukcja rusztu drewniana ażurowa z desek sosnowych o wymiarach 38x140mm, c) Wymagania konstrukcyjne. - szalowanie ścian - szalunki stalowe przed montażem zagruntowane środkami antyadhezyjnymi, - podkładki dystansowe do zbrojenia - wykonać ze szczelnej zaprawy cementowej lub drobnoziarnistego szczelnego betonu, nie zaleca się stosować podkładek ze stali z uwagi na szybką ich korozję, - zagęszczanie betonu - mechaniczne po wyrównaniu szablonem beton należy zatrzeć, a osiadłe mleczko na górnej powierzchni należy usunąć szczotką, - betonowanie - nie należy przystępować do betonowania gdy temperatura będzie niższa niż 4oC z tendencją spadkową, - pielęgnacja betonu - dla uniknięcia rys skurczowych beton należy przez okres 14 dni utrzymywać w stanie wilgotnym lub należy zastosować odpowiednie domieszki do betonu, - grunt rodzimy pod płytą denna winien być wyrównany i zagęszczony wibratorami powierzchniowymi lub wibro-ubijakami, aby woda nie gromadziła się w zagłębieniach, powodując z upływem czasu różnice osiadań, - kiszonka może być składowana po upływie co najmniej 28dni od chwili ułożenia betonu, d) Wymagania użytkowe Z uwagi na agresywne działanie kwasów powstających podczas procesu kiszenia dokładnie zagęszczać beton podczas prac betoniarskich w celu uzyskania szczelności i stosować się zaleceń laboratorium opracowującego recepturę betonu, -powłoki ochronne należy nanosić po ich uprzednim gruntownym czyszczeniu według zaleceń producenta powłoki, - powłoka ochronna powinna być odporna na działanie następujących kwasów: 1,5-3% kwasu mlekowego, 1% kwasu masłowego, 1-2% kwasu mrówkowego oraz wpływu temperatury w zakresie od 20-40oC, parametry powłoki: zdolność do przekrywania rys o szerokości 0,2mm (elastyczność powłoki), odporność na ścinanie w płaszczyźnie powłoki i ścian, wytrzymałość na przyleganie 60N.cm2 (odrywanie), odporność na starzenie, ograniczona przepuszczalność gazów D=1x10-4 m3.m2h, nieszkodliwość dla zwierząt, dodatkowe wymagania: łatwość czyszczenia, układania i naprawy, - dokonywać okresowych przeglądów powłok ochronnych i odnawiać je zgodnie z zaleceniami producenta powłoki, - systematycznie czyścić kanały odprowadzające soki kiszonkowe, - dokonywać przeglądów rusztu drewnianego, w przypadku degradacji drewna należy uszkodzony element wymienić na nowo, - wymagania w zakresie składowania kiszonki: materiał składowany należy gęsto upakować, w procesie składowania konieczne jest je pokrycie, 2.2 Zbiornik podziemny V = 32,2m3 na soki kiszonkowe. a) Ogólna charakterystyka. Zbiornik na nieczystości płynne wykonany w technologii uprzemysłowionej, jako gotowy prefabrykat do wbudowania. Zbiornik służy do gromadzenia nieczystości ciekłych - soków kiszonkowych z silosu. b) Opis konstrukcyjny. Zbiornik wykonany w technologii uprzemysłowionej. Wodoszczelność betonu W8 Konstrukcja zbiornika - zamknięta przestrzennie bryła w kształcie owalnym walcowym, z betonu wysokowartościowego C45, zbrojona siatką z prętów stalowych. Długość zewnętrzna - 550cm, Średnica zewnętrzna - 250cm, Wysokość H=300cm, Kanał rewizyjny - średnica wewnętrzna netto - 80cm, płyta denna - żelbetowa, zbrojona siatkami stalowymi, z betonu C45, gr. płyty 16cm, ściany zbiornika - żelbetowe, zbrojone siatkami, z betonu C45, gr. ścian 16cm, płyta górna - żelbetowa, zbrojona siatkami stalowymi, z betonu C45, gr. płyty 16cm, zbiornik zaizolować od strony zewnętrznej poprzez smarowanie powłoką bitumiczną, od wewnątrz zbiornik zabezpieczony powłoką żywiczną odporną na działanie szkodliwego wpływu soków kiszonkowych, właz- żeliwny typu lekkiego. Zbiornik posadowiony na terenach zielonych poza nawierzchniami utwardzonymi. c) Charakterystyka ekologiczna. Projektowany zbiornik nie stanowi zagrożenia dla środowiska naturalnego. Zbiornik posiada Aprobatę Techniczną Instytutu Ochrony Środowiska nr AT.2007-08-0221.A1. Zbiornik systematycznie opróżniać, a soki wywozić na własne pola uprawne. 2.3 Przyłącze kanalizacji soków kiszonkowych. Do odprowadzenia nadmiaru soków kiszonkowych powstających w procesie kiszenia zielonek wilgotnych służyć mają rowki w komorach silosów i studzienki. Przewiduje się rowek ściekowy szerokości 25 cm wykonany na środku komory silosowej na całej długości ze spadkiem w kierunku studzienki na końcu komory. Wszystkie studzienki połączone są ze sobą oraz z podziemnym zbiornikiem, do którego spływać będzie nadmiar soków powstających podczas kiszenia. Zalecana pojemność zbiorników na soki kiszonkowe wynosi około 2,5 % zakiszanej masy zielonki. W opisywanym przypadku proponuje się przyjąć 1 zbiornik na soki kiszonkowe o V= 31.2m3. Kanalizację soków kiszonkowych zaprojektowano z rur PVC-U klasy S ( SDR = 34) o średnicy Dz. = 200 x 5,9 i Dz. = 160 x 4,7 mm ułożone na zagęszczonej podsypce do Js = 95 % z piasku grubości = 0,15m z uformowaniem podłoża do kąta 90 stopni. Rurociąg obsypać piaskiem średnio lub gruboziarnistym zagęszczonym do Js, = 98 % co zapobiegnie deformacji rur ze względu na naciski statyczne i dynamiczne. Wysokość obsypki powinna wynosić 0,30 m ponad wierzch rury. Na trasie kanału zaprojektowano studzienki rewizyjne z kręgów żelbetowych z felcem o średnicy Dn = 1000mm z włazami żeliwnymi typu ciężkiego zatrzaskowe. 3. Wykonawca jest zobowiązany do: 3.1.Wykonania przedmiotu zamówienia według projektów, wytycznych zawartych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zastosowane materiały muszą być identyczne lub równoważne ze wskazanymi w dokumentacji projektowej będącej załącznikiem do SIWZ, z zastrzeżeniem, że proponowane materiały równoważne muszą zostać przedstawione na etapie składania ofert wraz z dokumentami potwierdzającymi ich równoważność i muszą uzyskać akceptację Inspektora Nadzoru. 3.2. Zachowania dbałości o stan techniczny strefy przyulicznej, utrzymanie czystości i porządku na terenie budowy. Wszelkie prace ziemne wykonywać z zachowaniem ostrożności aby nie uszkodzić jakichkolwiek kabli, przewodów i innych urządzeń podziemnych. Wykonawca musi bezwzględnie przestrzegać obowiązujące przepisy w zakresie bhp i p. poż. oraz opracować dla realizowanej budowy PLAN BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY ZDROWIA. Teren robót musi być w sposób widoczny i prawidłowy oznaczony oraz oświetlony. 3.3.Wykonawca (Kierownik Budowy) zobowiązany jest do prowadzenia Dziennika budowy. Zapisy ww. dokumencie muszą być czytelne, dokładne, dokonane w dniu wykonania robót oraz potwierdzone przez Inspektora Nadzoru. 4. Wykonania zadania zgodnie z opracowanym projektem budowlanym i jego załącznikami. 5. Przygotowania pełnej dokumentacji powykonawczej robót obejmującej m.in.: a. odzwierciedlenie wprowadzonych zmian do projektu, jeżeli takie będą występować, b. wykonanie (zlecenie) inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, c. załączenie do protokołu odbioru - przedłożenie Inwestorowi: wymaganych certyfikatów, atestów zastosowanych materiałów, świadectw (higieniczno - sanitarnych) o dopuszczeniu materiałów i urządzeń do stosowania w realizowanych warunkach, d. załączenie do końcowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia, protokołów z przeprowadzonych prób i badań na poszczególnych etapach robót wymaganych przez nadzór Inwestorski. e. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót zgodnie z opracowaniem zawartym w dokumentacji projektowej. Ewentualne rozbieżności w trakcie realizacji należy pisemnie uzgodnić z projektantem, inspektorem nadzoru i Zamawiającym. Na okoliczność przekazania obiektu Zamawiający powoła Komisję i zostanie spisany protokół odbioru. 6. Zamawiający wymaga udzielenia min. 36 miesięcznej gwarancji na roboty budowlane. Licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru przedmiotu zamówienia. 7. Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek zapoznania się z terenem objętym inwestycją. Zamawiający umożliwi Wykonawcy zapoznanie się z terenem i istniejącą zabudową. Termin wizji lokalnej należy uzgodnić telefonicznie z osobą wyznaczoną do kontaktów. Wizyty mogą się odbywać w dni robocze od godz. 8:00 do 14:00, od dnia ogłoszenia przetargu do dnia 31.05.2016 r. włącznie. Kod CPV: 45231300-8, 45213240-7,.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.21.32.40-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 50.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: § 8. Wymagania dotyczące wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z póź. zm). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BGŻ SA IO. Warszawa nr 31203000451110000000315670 z dopiskiem: wadium IHAR - PIBZD.PNRB 03.2016 5. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne wyłącznie z chwilą uznania tego rachunku bankowego przed upływem terminu składania ofert, gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. Wykonawca, który złoży ofertę i dokona wpłaty wadium wnoszonego w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, a uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) nastąpi po upływie terminu składania ofert, podlega wykluczeniu z postępowania w związku z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, a oferta takiego Wykonawcy zostanie uznana za odrzuconą w związku z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • § 5. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; - Zamawiający nie określił wymagań w tym zakresie. Zamawiający za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia Wykonawcy (zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. Dz. U z 2010 r, Nr 113, poz. 759, ze zm.) - załącznik nr 2 część A do SIWZ 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, co najmniej: - 2 zamówienia obejmujące wykonanie robót w zakresie budowy silosów przejazdowych komorowych lub podobnych obiektów budowlanych na kwotę nie mniejszą niż 600.000 zł każde; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują: - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane, konstrukcyjne, kanalizacyjne z min. 5 letnim doświadczeniem zawodowym, jako kierownik budowy oraz będącym członkiem właściwej izby inżynierów budownictwa; - odpowiednią ilością osób (pracowników fizycznych) zdolnych do wykonania zamówienia w ilości nie mniejszej niż 5, z których co najmniej 1 osoba posiada uprawnienia do obsługi - sprzętu - koparek samojezdnych, itp. 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej; - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych); - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy udokumentują dysponowanie kwotą, co najmniej 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych); 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 3. W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4. W przypadku udziału w postępowaniu Wykonawców występujących wspólnie, Zamawiający dopuszcza możliwość łącznego spełniania i dokumentowania warunków o których mowa w ust. 1 pkt 3 - 4. Pozostałe warunki każdy z Wykonawców musi spełnić i udokumentować samodzielnie. 5. Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 6. Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w art. 23 ust.1 p.z.p. została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 7. Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p. zachodzące choćby względem pojedynczego Wykonawcy dyskwalifikują całą grupę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń lub dokumentów o których mowa w § 6

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Analiza przedłożonych dokumentów, oświadczeń i referencji załączonych do oferty

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Porównywanie ofert, informacji i dokumentów załączonych do ofert.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena realizacji podobnych zamówień oraz porównanie dotychczasowych ofert.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena przeprowadzona zostanie na podstawie złożonych oświadczeń, informacji i dokumentów wymaganych od Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Zamawiający żąda od Wykonawcy załączenia do oferty wszystkich wymaganych dokumentów, oświadczeń i informacji określonych w ogłoszeniu i SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy może wystąpić w przypadku koniecznym, niezależnym od Zamawiającego i w zakresie wskazanym w SWIZ oraz obowiązujących przepisach.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdhar.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: IHAR-PIBZD Radzików, 05-870 Błonie, po uprzednim przesłaniu wniosku z podanym adresem, nr telefonu i nr faksu.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.06.2016 godzina 10:00, miejsce: IHAR-PIB ZD Radzików, Sekretariat I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 15 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.