eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Oddział Morski IMGW-PIB w GdyniZagospodarowanie terenu zielonego przy Stacji Hydrologiczno-Meteorologicznej w Helu.

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2014-04-07

Warszawa: Oddział Morski IMGW-PIB w Gdyni: Zagospodarowanie terenu zielonego przy Stacji Hydrologiczno-Meteorologicznej w Helu.
Numer ogłoszenia: 117258 - 2014; data zamieszczenia: 07.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5694230, 5694416, 5694263, faks 22 5694415.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.imgw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowy Instytut Badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Oddział Morski IMGW-PIB w Gdyni: Zagospodarowanie terenu zielonego przy Stacji Hydrologiczno-Meteorologicznej w Helu..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są prace związane z zagospodarowaniem terenu zielonego wokół 2 budynków Stacji Hydrologiczno-Meteorologicznej w Helu, ul. Leśna 13. Prace te polegają na przygotowaniu działki pod teren zielony czyli: oczyszczeniu działki z drobnych elementów betonowych oraz zbędnej roślinności, wytyczenie i wykonanie wykopów liniowych pod system nawadniający, instalacja linii kroplującej oraz mikronawadniania donic, wzmocnienie podłoża pod drogę dojazdową z kratki trawnikowej, wykonanie utwardzonych ciągów pieszych z kostki betonowej, montaż gotowych altan drewnianych typu pawilon, wytyczenie i wykonanie rabat wielogatunkowych wraz z posadzeniem krzewów liściastych i iglastych, obsadzenie donic roślinami rabatowymi, wykonanie trawników dywanowych. Szczegółowy zakres robót obejmuje: 1)Przygotowanie działki pod teren zielony: wycinka i karczowanie krzewów, wykoszenie chwastów i samosiewów z terenu, uprzątnięcie terenu z pozostałości organicznych, wykopanie i wywiezienie betonowych elementów znajdujących się na projektowanym obszarze, wytyczenie instalacji nawadniającej oraz wykonanie wykopów liniowych według projektu na głębokość 40x40cm. Wykop należy wypoziomować, wykonanie przepustów pod nawierzchnię, ułożenie rur irygacyjnych według sekcji, zaślepienie końców w celu zabezpieczenia światła rur przed zabrudzeniem gruntem. 2)Wykonanie drogi dojazdowej oraz ciągów pieszych: wytyczenie i wykonanie koryta pod drogę dojazdową (45cm), ciągów komunikacyjnych i nawierzchni wokół budynku B (24cm),wykonanie podbudowy z tłucznia pod drogę dojazdową o grubości 35cm, dla ciągu komunikacyjnego grubość warstwy 15cm z zagęszczeniem, rozłożenie agrowłókniny na warstwie z podbudowy w korytach pod ciągi piesze,ułożenie kraty trawnikowej na podsypce o grubości 5cm wykonanej z piasku i humusu o proporcji 40:60, ułożenie kostki betonowej na podsypce piaskowej o grubości 3cm,ułożenie i umocowanie w gruncie obrzeży trawnikowych z PCV (przy świeżo usypanym i niedostatecznie zagęszczonym podłożu, zaleca się zakotwić gwoździe w ławie z chudego betonu, kraty trawnikowe wypełnić należy ziemią urodzajną, ziemię z wykopu rozplantować na terenie działki. 3) Montaż drewnianych altan z gotowych elementów: wytyczenie i umocowanie obrzeży trawnikowych w gruncie, wykonanie orki glebogryzarką pod nasadzenia, wykonanie orki pługiem na terenie przeznaczonym pod trawnik, rozścielenie agrowłókniny w miejscach pod rabaty, rozłożenie głazów rzecznych według kompozycji, rozłożenie roślin na agrowłókninie według projektu, przesadzenie krzewów istniejących według projektu, posadzenie krzewów liściastych i iglastych w kolejności od największych do najmniejszych, pamiętając o zaprawie dołów ziemią żyzną z torfem i niezwłocznym podlaniu, posadzenie bylin pamiętając o częściowej zaprawie dołów i niezwłocznym podlaniu, donice balkonowe i stojące wypełnić warstwą drenującą, ziemią urodzajną z torfem, do przygotowanych donic posadzić kompozycje kwiatowe według projektu. 4) Podłączenie automatycznego systemu nawadniającego: rozłożenie linii kroplującej zakończonej okularem, do rur irygacyjnych (zasilających) należy podłączyć linię kroplującą za pomocą trójników wciskowych; linię kroplującą należy mocować do gruntu specjalnymi szpilkami, podłączenie systemu mikronawadniania donic ,samowkłuwające łączniki, przewód doprowadzający wodę, trójnik z zakończeniem kolcowym, trzpienie do przewodów, emitery, montaż skrzynki zaworowej według projektu umieszczonej na podłożu żwirowym, montaż elektrozaworów, filtrów regulujących ciśnienie, zaworu kulowego odcinającego dopływ wody, zaworu podłączenia sprężarki, urządzenia automatycznego wyłączania nawadniania podczas deszczu, - podłączyć sterownik nawodnienia, współpracujący z czujnikiem deszczowym (lokalizację uzgodnić z Zamawiającym), należy pamiętać aby wszystkie części systemu były zabezpieczone przed brudem, ponieważ może on spowodować zapchanie się emiterów linii kroplującej, przed zakopaniem rurociągów należy sprawdzić szczelność rurociągów, zawór spustowy należy zamontować jak najdalej źródła wody z instalacji, kable elektryczne należy umieścić w peszlach ochronnych. 5) Prace końcowe: ułożenie warstwy żwiru wraz z otoczakami dekoracyjnymi w miejscach wyznaczonych w projekcie, ułożenie warstwy kory średnio mielonej w wyznaczonych miejscach, umieszczenie w gruncie lamp solarnych (szpikulec do wbicia w gruncie), spulchnienie wierzchniej warstwy gruntu oraz rozplantowanie warstwy ziemi urodzajnej w miejscach zaprojektowanego trawnika, - wyrównanie powierzchni, wysiew nasion trawy, zagrabienie, walcowanie terenu, podlanie, wysiew trawy w kratach trawnikowych, przykrycie nasion cienką warstwą ziemi oraz obfite podlanie. 2.Opis przedmiotu zamówienia określa również dokumentacja stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ, na którą składa się: a)Projekt zagospodarowania terenu przy budynku biurowo-mieszkalnym A b) Projekt zagospodarowania terenu przy budynku delegacyjnym B c) Projekt automatycznego systemu nawadniającego przy budynku biurowo-mieszkalnym A d) Projekt automatycznego systemu nawadniającego przy budynku delegacyjnym B e) Przedmiar o charakterze pomocniczym i orientacyjnym. 3.Jeżeli dokumentacja projektowa wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych, tj. o parametrach równych lub wyższych (tzn. nie gorszych) od wymaganych w dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju usług, stanowiących nie więcej niż 6,5% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników 77.30.00.00 - Usługi ogrodnicze 45.23.21.20 - Roboty nawadniające .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 17.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca, który przystąpi do postępowania o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 3.100 zł. 2.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, a kopię dowodu wpłaty dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wniesione w: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r.,Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 4.W przypadku gdy wadium będzie wnoszone w pieniądzu należy je wnieść na konto Zamawiającego w Banku BZWBK S.A. 94 1090 1014 0000 0001 2047 1950, z dopiskiem w tytule przelewu Wadium Hel- zagospodarowanie. Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. 5.Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 6.Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 8.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9.W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądz, należy wraz z ofertą złożyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. W tym przypadku właściwego dokumentu nie należy łączyć w sposób trwały z ofertą (np. złożyć w oddzielnej kopercie), gdyż Zamawiający jest zobowiązany w odpowiednim terminie do zwrotu oryginału tego dokumentu. Ponadto dokument powinien zawierać takie elementy jak: a.zobowiązanie gwaranta do zapłaty kwoty wadium w przypadku, gdy Wykonawca którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, Wykonawca nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy lub Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o których mowa w art. 26 ust.3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, b. określenie wysokości zobowiązania gwaranta, którego wysokość musi być równa kwocie wadium, c.termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który powinien być nie krótszy niż termin związania ofertą, d.wskazanie, iż beneficjent gwarancji/poręczenia jest Zamawiający, z podaniem jego siedziby, e. oznaczenie, iż zleceniodawca gwarancji/poręczenia jest Wykonawca, z podaniem jego siedziby, f. dokładne przytoczenie nazwy przedmiotu niniejszego postępowania nadane przez Zamawiającego, g. klauzule, że gwarant zapłaci kwotę wynikającą z gwarancji bezwarunkowo i na pierwsze żądanie Zamawiającego oraz że gwarancja jest nie odwoływalna. 10.Z dokumentu poręczenia lub gwarancji powinno jednoznacznie wynikać gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie oraz powinno obejmować cały okres związania z ofertą określony w SIWZ, poczynając od daty składania ofert. Dokument ten powinien również w swej treści zawierać odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.12.Wycofanie oferty przed upływem terminu składania ofert nie powoduje utraty wadium. 13.Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ). Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu i zdolności do wykonania zamówienia zostanie dokonana na podstawie analizy złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń w niniejszym postępowaniu wykazanych w pkt. VI SIWZ zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: - minimum 2 usługi polegające na zagospodarowaniu terenu zielonego wraz z montażem automatycznego systemu nawadniającego każda o powierzchni zagospodarowanego terenu nie mniejszej niż 800 m2 i wartości co najmniej 50.000 brutto, które Wykonawca musi wykazać w wykazie wykonywanych usług (zał. nr 7 do SIWZ). Wykaz powinien zawierać wartość, przedmiot, daty wykonania oraz nazwy podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa mogą być poświadczenia lub oświadczenie Wykonawcy, jeżeli Wykonawca z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ). Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu i zdolności do wykonania zamówienia zostanie dokonana na podstawie analizy złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń w niniejszym postępowaniu wykazanych w pkt. VI SIWZ zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą (kierownikiem prac ogrodniczych) posiadającą wykształcenie średnie, wyższe lub ukończone studia podyplomowe o kierunku lub specjalności ogrodnictwo, kształtowanie terenów zielonych, architektura krajobrazu oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w kierowaniu pracami polegającymi na zagospodarowaniu terenów zielonych. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia co najmniej 100.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą (kierownikiem prac ogrodniczych) posiadającą wykształcenie średnie, wyższe lub ukończone studia podyplomowe o kierunku lub specjalności ogrodnictwo, kształtowanie terenów zielonych, architektura krajobrazu oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w kierowaniu pracami polegającymi na zagospodarowaniu terenów zielonych. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy; 2.Wykonawca polegajacy na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia dokumentu potwierdzającego ustanowienie przez nich pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowaniu w postępowaniu i zawarcia umowy, w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; Kosztorys ofertowy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień przyszłej umowy w stosunku do treści oferty w sytuacji, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności gdy: a. Nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację zamówienia, wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony. b. Zaistnieją zdarzenia siły wyższej, niezależne od stron umowy, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie umowy. Za siłę wyższą uważa się zdarzenia zewnętrzne, których skutków nie da się przewidzieć ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź, zamieszki, wojna. c. Zaistnieją okoliczności powodujące konieczność zmiany podmiotów trzecich na etapie realizacji zamówienia, na zasobach których wykonawca opierał się wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem że nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca. 6. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia a mianowicie: a. zmiany kierownika robót ogrodniczych pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w pkt V ppkt 1.2, b.zmiana osób prowadzących nadzór nad realizacją umowy ze strony Zamawiającego, c. zmiana terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć, zmiana jest korzystna dla Zamawiającego lub uzasadniona jego potrzebami, d. zmiana terminu realizacji umowy spowodowana niskim temperaturami poniżej 0C, trwająca powyżej 3 dni e. wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.imgw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej Państwowy Instytut Badawczy Oddział Morski w Gdyni, ul. Waszyngtona 42, 81-342 Gdynia.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2014 godzina 09:45, miejsce: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej Państwowy Instytut Badawczy Oddział Morski w Gdyni, ul. Waszyngtona 42, 81-342 Gdynia, Sekretariat I p..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.