eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubartów › Przebudowa drogi w m. Rokitno, gm. Lubartów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-31

Lubartów: Przebudowa drogi w m. Rokitno, gm. Lubartów
Numer ogłoszenia: 114951 - 2015; data zamieszczenia: 31.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lubartów , ul. Lubelska 18A, 21-100 Lubartów, woj. lubelskie, tel. 081 8553586, faks 081 8545901.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-lubartow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi w m. Rokitno, gm. Lubartów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1). Przebudowę odcinka drogi wewnętrznej w m. Rokitno, gm. Lubartów od km 0+000 do km 0+121 oraz od km 0+303,33 do km 0+311,01 Zakres robót obejmuje: - rozbiórkę istniejącej nawierzchni z kruszywa i gruzu, - wykopanie i wyprofilowanie koryta pod konstrukcję jezdni na głębokość 30-50cm, - wykonanie konstrukcji jezdni, - wykonanie opaski gruntowej, - wykonanie robót porządkowych. 1.Ogólna charakterystyka Zaprojektowano jezdnię o nawierzchni twardej o szerokości 3 m, wykonaną z betonowej kostki brukowej. Jezdnię ograniczono z obu stron opornikiem betonowym 12x25 cm. Projektowana oś drogi pokrywa się z istniejącą drogą gruntową, załamania wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach umożliwiających sprawne pokonywanie trasy. Niweleta drogi została zaprojektowana w sposób opisowy, po istniejącym terenie, nie zmieniający kierunku spływu wód powierzchniowych. Z uwagi na konieczność dowiązania się do istniejącej drogi gruntowej zlokalizowanej na działce prywatnej, początek robót rozpoczyna się od km 0+004,70 a koniec robót w km 0+121,30 (dowiązanie do istniejącej nawierzchni z kostki). Ponadto zaprojektowano przebudowę drogi gruntowej na odcinku od km 0+303,33 do km 0+311,01 stanowiącą dojazd do posesji. 2. Konstrukcja nawierzchni - 8 cm warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej, - 3 cm warstwa podsypki cementowo-piaskowej 1:4, - 30 cm warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 2).Rozbudowę oświetlenia przy drodze wewnętrznej w m. Rokitno, gm. Lubartów Zakres robót Wykonanie oświetlenia drogi gminnej lokalnej - postawienie 6 latarni oświetleniowych wolnostojących i podłączenie ich do istniejącego podwieszonego obwodu oświetleniowego w miejscowości Rokitno, 1.Układ zasilania. Należy wybudować linię kablową oświetleniową kablem typu YAKY4x35mm2 o łącznej długości, L = 193m/rów157mb. wraz z ustawieniem 6-ciu słupów oświetleniowych S-60, wzdłuż drogi dz. 720. w miejscowości Rokitno, gm. Lubartów. Zastosować oprawy typu LED szeroko strumieniowe o mocy 40W - szt.6, np. OPTST02-40W, temperatura barwowa 4000-4500 K. Oprawy w słupach zabezpieczyć wyłącznikiem nadmiarowo-prądowym S301B-6A. Miejsce przyłączenia -słup nr 33 linii napowietrznej, zasilanej ze stacji transformatorowej 15/0,4kV RO0058 Rokitno 1 2. Budowa linii kablowej oświetlenia drogowego. Przejście poprzeczne kabli oświetleniowych nad siecią kanalizacyjną i siecią telefoniczną wykonać w osłonie rur KR75Arot o łącznej długości, l = 5mb. Przejście poprzeczne kabla oświetleniowego nad przepustem wodnym wykonać w osłonie rury DVK75 Arot o łącznej długości, l = 4mb. Miejsca ułożenia rur oraz ich typy pokazano na planie wykonawczym trasy linii kablowej oświetleniowej RYS. Nr 1/2. Wloty rur osłonowych powinny być uszczelnione zgodnie z zaleceniem producentów osprzętu kablowego lub uszczelniaczami typu: / Olkit /, taśmy uszczelniające, rury termokurczliwe odporne na warunki środowiskowe. Skrzyżowanie kabla energetycznego oświetleniowego z podziemną siecią telefoniczną wykonać i zabezpieczyć zgodnie z normą ZN-96 TP S.A. - 004 t.j. kabel energetyczny osłonić rurą KR75 Arot, l=1mb. a istniejący kabel telefoniczny osłonić rurą dwudzielną A58PS, l=1mb. Zabezpieczenie kabla telefonicznego podlega odbiorowi przed zasypaniem przez pracownika TP S.A. Pion TOK Lublin, tel. 81- 718 11 32. Wszystkie końcówki kabla YAKY4x35mm2 zabezpieczyć głowiczkami termokurczliwymi SKE-4F16-35. Od słupa nr 33 do słupa nr L6 rów kablowy należy wykopać do głębokości 1,0m. Na dnie rowu kablowego należy ułożyć płaskownik ocynkowany FeZn25x4mm2 uziemiający słupy, a następnie przysypać go 20cm warstwą rodzimego gruntu. Następnie dno rowu wyrównać i ubić. Po nasypaniu na dno wykopu 10 cm warstwy piasku przystąpić do układania kabla na głębokości 0,7m, linią falistą z 3% zapasem kabla do ewentualnych przesunięć gruntu. Odległości kabla od urządzeń podziemnych zachować zgodnie z pkt.3.1.6 PN-76/E-05125 Na kablu założyć trwałe opaski kablowe informacyjne w odstępach, co 10mb.oraz przy wejściu kabla do słupa oświetleniowego i na słup linii napowietrznej. Opaski informacyjne należy umieścić także po obu stronach przepustów. Opisy urządzeń energetycznych wykonać zgodnie z wytycznymi wykonywania opisów i oznaczeń elementów sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A. wzór nr 6c. Szczegółowe określenie rodzaju, lokalizacji i ilości robót zawarte jest w projektach budowlano-wykonawczych, przedmiarach robót, ST, dostępnych na stronie internetowej zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 7 do SIWZ na stronie Zamawiającego: http://uglubartow.bip.lubelskie.pl w katalogu zamówienia publiczne.; gdzie zawarte są minimalne parametry i wymagania techniczne oraz funkcjonalne dotyczące przedmiotu zamówienia. Dokumentacja techniczna w wersji papierowej znajduje się ponadto do wglądu w siedzibie Zamawiającego. Przedmiot zamówienia należy wykonać na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym: załącznik nr 4 do SIWZ dostępnej są na stronie internetowej zamawiającego. Przedmiar robót został dołączony do SIWZ pomocniczo i nie może stanowić jedynej podstawy wyceny oferty, co oznacza, że przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca nie może powoływać się na braki (ilościowe, rodzajowe) w przedmiarze robót i na tej podstawie żądać dodatkowej zapłaty za roboty konieczne do wykonania, których nie przewidywał przedmiar robót. Wszystkie nazwy producentów i nazwy własne urządzeń i materiałów użyte w dokumentacji przetargowej służą jedynie do określenia parametrów technicznych tych urządzeń i materiałów, co oznacza, że zamawiający dopuszcza materiały i urządzenia równoważne. Wszędzie tam, gdzie w przedmiocie zamówienia występuje konkretna norma, aprobata, specyfikacja techniczna i techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 50.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się kwotę wadium w postępowaniu na: Przebudowę drogi w m. Rokitno, gm. Lubartów w wysokości: 2 000,00 zł ( słownie : dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 28.08.2015 r. do godz. 10.00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) UWAGA! Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy p.z.p, tzn. przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2002 Nr 72 poz. 665 j. t.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione w terminie jeżeli wpłynie na konto Gminy Lubartów przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego w w Banku Polska Kasa Opieki S.A. 95 1240 2409 1111 0010 2025 9043 Dowód wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach , dokumenty te należy dołączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 5. Szczegółowe informacje na temat form wnoszenia wadium, przypadków zatrzymania wadium, terminu zwrotu wadium zawarto w art.45-46 ustawy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie lub że będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo Zamówień Publicznych, poprzez wykazanie wykonania w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: min. 2 robót budowlanych w zakresie budowy, przebudowy lub remontu (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2013, poz. 1409 z późn. zm.) dróg wraz z oświetleniem drogowym o wartości minimum 90 000,00 zł brutto każda robota. W przypadku gdy rozliczenia za wykonane zadania przedstawione przez Wykonawcę na potwierdzenie ww. warunku dokonane zostały w innej walucie niż w złotych polskich, przeliczenie wartości zadań dokonane zostanie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w tabeli A kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych . Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższego warunku na zasadzie: spełnia - nie spełnia, w oparciu o: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu-zgodnie z pkt. 6.1.1. SIWZ, wykaz robót budowlanych wraz z dowodami o których mowa w paragrafie 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) - zgodnie z pkt. 6.1.2. SIWZ, pisemnego zobowiązania innego podmiotu lub inny dowód - zgodnie z pkt 6.7 SIWZ (jeżeli dotyczy)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie osobą/ami, która/e będzie/będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą/ymi wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: a) drogowej - min. 1 osoba; b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - min. 1 osoba. Uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.), albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie należy umieścić co najmniej najważniejsze roboty budowlane oraz złożyć dotyczące ich dowody. Za najważniejsze roboty uznaje się roboty niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt III.3.2) Wiedza i doświadczenie Ogłoszenia o zamówieniu oraz pkt 5.1.1.2. siwz; Zamawiający nie wymaga wykazania robót niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- pełnomocnictwo w przypadku wykonawców występujących wspólnie, - zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy p.z.p. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie ( w oryginale) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, - w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółki cywilne, itp.) każdy z wykonawców z osobna musi przedstawić dokumenty z pkt III.4.2) i III.4.4

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się zmiany umowy w następujących przypadkach : 1. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wszelkie istotne zmiany niniejszej umowy dopuszczalne są wyłącznie w przypadkach i na warunkach określonych w SWIZ, stanowiącej integralną część niniejszej umowy. 2. Strony określają katalog możliwych zmian: a) wprowadzenie podwykonawcy, b) zmiana osób wskazanych do wykonania zamówienia, pod warunkiem, że nowa osoba spełnia warunek określony w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu dotyczący kwalifikacji i uprawnień osoby zmienianej oraz zmiana inspektorów nadzoru, c) ujawnienie niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie z dokumentacją przetargową, d) zmiana stawki podatku VAT, e) zmiana terminu wykonania umowy, wg szczegółowych zasad, wskazanych ust. 4. f) zmiana w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy, na szczegółowych zasadach wskazanych w ust. 5. 3. Strona która występuje z propozycją zmiany umowy w oparciu o przedstawiony w ust. 2 katalog zmian zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia pisemnego wniosku o dokonanie takiej zmiany. 4. Zmiana terminu wykonania umowy może nastąpić jedynie o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót. Zmiana terminu może zostać dokonana w następujących sytuacjach: a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji technicznej lub projektowej robót w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót, b) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. Wykonawca ma obowiązek wykazać powyższe okoliczności i potwierdzić je wpisem do Dziennika Budowy. c) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, d) gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, e) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, f) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, g) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. 5. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy jedynie w następujących sytuacjach: a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji technicznej lub projektowej robót, a wynikających ze stwierdzonych przez obie strony wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, b) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji technicznej lub projektowej robót zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 ustawy Prawo Budowlane

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://uglubartow.bip.lubelskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Lubartów ul. Lubelska 18 A 21-100 Lubartów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.08.2015 godzina 10:00, miejsce: Gmina Lubartów ul. Lubelska 18 A 21-100 Lubartów- biuro podawcze parter.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.