eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Awaryjna naprawa dachu dawnego hangaru lotniczego oraz zabezpieczenie dachu dawnego budynku warsztatowego - etap I

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-30

Kraków: Awaryjna naprawa dachu dawnego hangaru lotniczego oraz zabezpieczenie dachu dawnego budynku warsztatowego - etap I
Numer ogłoszenia: 113573 - 2016; data zamieszczenia: 30.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie , ul. Św. Wawrzyńca 15, 31-060 Kraków, woj. małopolskie, tel. 0-12 4211242, faks 0-12 4211242 wew. 30.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: muzeum@mimk.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Awaryjna naprawa dachu dawnego hangaru lotniczego oraz zabezpieczenie dachu dawnego budynku warsztatowego - etap I.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje, roboty budowlane w obiekcie dawnego hangaru lotniczego, a w szczególności: oczyszczenie mechaniczne (piaskowanie) do stopnia czystości Sa 2.5 i zabezpieczenie przed korozją poprzez nałożenie powłoki antykorozyjnej składającej się z dwóch warstw: gruntującej i nawierzchniowej o grubości minimum 120 ?m każda na kratownice główne, odciągi zewnętrzne i inne konstrukcyjne elementy stalowe dachu narażone na warunki atmosferyczne; oczyszczenie, smarowanie i konserwacja łożysk połączeń przegubowo-przesuwnych konstrukcji dachu (wraz z rozkuciem, a po przesmarowaniu odtworzeniem podmurowania łożysk oraz wraz z rozebraniem i odtworzeniem obróbek dekarskich osłony łożysk), oczyszczenie mechaniczne do stopnia czystości Sa 2.5 i zabezpieczenie przed korozją poprzez nałożenie powłoki antykorozyjnej składającej się z dwóch warstw: gruntującej i nawierzchniowej o grubości minimum 120 ?m każda w miejscach uszkodzeń, miejscach objętych korozją płatwi stalowych, podciągów blachownicowych i innych stalowych elementów dachu poniżej warstwy pokrycia dachu oraz przechodzące przez warstwy pokrycia,wymianę pokrycia dachu wraz z elementami konstrukcji pokrycia - na powierzchni ok. 1949 m2, na pokrycie w formie: dwóch warstw papy, warstwy izolacji termicznej, paroizolacji na pełnym deskowaniu gr. 25 mm, mocowanym do krokwi kotwionych do stalowych blachownic przenoszących obciążenie dachu na wiązary głównej konstrukcji nośnej hangaru. Remont pokrycia dachu będzie polegał na zdemontowaniu, wywiezieniu i utylizacji: elementów konstrukcji i pokrycia dachu (papa bitumiczna, deskowanie, łaty/krokwie), obróbek dekarskich, warstwy izolacji termicznej dachu (płyt wiórowo-cementowych, tzw. supremy o grubości do. ok. 4-5 cm) podwieszonej do dachu na powierzchni ok. 900 m2,wykonaniu nowego pokrycia, w tym: warstwy izolacji termicznej z twardej wełny mineralnej dachowej o współczynniku przenikania ciepła U=0,3 ,wykonanie nowego pokrycia dachu dobudówki hangaru od strony wschodniej - na powierzchni ok. 208 m2,wymianę rynien o szerokości 227 mm; głębokości 165 mm i rur spustowych o średnicy 195 mm na nowe, z blachy ocynkowanej oraz pozostałych elementów odwadniających dach zaprojektowanych z blachy stalowej ocynkowanej,wykonanie konserwacji świetlika dachowego, w tym: konstrukcji stalowej, podkonstrukcji stalowej, stalowych i murowanych elementów ścian bocznych świetlika i innych elementów stalowych świetlika dachowego, wymiana, uzupełnienie przeszklenia świetlika dachowego, wykonanie koryt odwadniających i innych elementów dekarskich świetlika dachowego,wykonanie uzupełnień w miejscach ubytków żelbetowego wieńca konstrukcji hangaru w ścianie zachodniej wraz z zabezpieczeniem przed warunkami atmosferycznymi uzupełnianych powierzchni, weryfikację istniejących elementów instalacji odgromowej, zaprojektowanie (opracowanie dokumentacji wykonawczej warsztatowej) nowej instalacji odgromowej dla hangaru wraz z wykonaniem szczegółowej dokumentacji wykonawczej obejmującej: inwentaryzację istniejących obwodów,uziomów, zaznaczenie obwodów/uziomów przeznaczonych do zachowania, do wymiany oraz naniesienie dodatkowych obwodów, uziomów; wykonanie badań sprawności instalacji odgromowej,wyburzenie segmentu ściany wschodniej (wraz z wywiezieniem i utylizacją gruzu) o długości 34,2 m, wysokości 7,3 m , wymurowanej z pustaka żużlowego lub wypełnionej żużlem piecowym i powtórne wymurowanie jako ściany jednowarstwowej, ceramicznej o grubości 300 mm (dokładna grubość ściany wraz z tynkiem na obydwu stronach ściany wynosi 300 mm +- 50 mm), nałożenie tynku na wewnętrzną i zewnętrzną powierzchnie przemurowanej ściany wschodniej, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej poziomej na fundamencie w szerokości wyburzonego segmentu ściany, prace porządkowe w bezpośrednim otoczeniu hangaru, usunięcie, wywiezienie i utylizacja gruzu z bezpośredniego otoczenia hangaru; wycinka samosiewów wrastających w budynek hangaru, jego przybudówki oraz rosnących w bezpośrednim sąsiedztwie hangaru na zasadach wynikających z ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody Dz.U. z 2015 poz. 1651 roboty budowlane w obrębie dawnego budynku warsztatu: zabezpieczenie tymczasowe dachu o powierzchni ok. 316 m2 w baraku warsztatowym tzw. domku lotnika poprzez tymczasowe przykrycie folią gr 0,5 mm oraz podparcie konstrukcji dachu w miejscach odkształcenia dachu,weryfikację istniejących elementów instalacji odgromowej, zaprojektowanie (opracowanie dokumentacji wykonawczej warsztatowej) nowej instalacji odgromowej dawnego budynku warsztatu wraz z wykonaniem szczegółowej dokumentacji wykonawczej obejmującej - inwentaryzację istniejących obwodów,uziomów, zaznaczenie obwodów,uziomów przeznaczonych do zachowania, do wymiany oraz naniesienie dodatkowych obwodów, uziomów; wykonanie badań sprawności instalacji odgromowej..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art.67 ust.1 pkt.6 Ustawy stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające polegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju robot (będzie to między innymi: odtwarzanie pokrycia dachu: papa bitumiczna na deskowaniu pełnym wraz z konstrukcją, wymiana wypełnienia ścian, czyszczenie i konserwacja stalowych, betonowych elementów konstrukcyjnych i inne)

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 92.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający określa wadium na kwotę 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity - Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą oraz musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę na rzecz Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie. 7. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: 17 1020 2892 0000 5902 0591 0403 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale i kopiach, przy czym Zamawiający wymaga, aby oryginał wadium złożyć z oryginałem oferty. Oryginału poręczenia lub gwarancji nie należy spinać z resztą oferty z uwagi na konieczność jego zwrotu po zakończeniu postępowania. 8. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 Ustawy. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5 Ustawy lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 Ustawy co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełniają warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, a w szczególności Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - wykonał dwa zamówienia obejmujące roboty w budynku/obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, w których zakres wchodził remont dachu, przy czym łączna wartość robót dekarskich (z dwóch przedstawionych zamówień) wynosiła co najmniej 400 000 zł netto, W przypadku dokumentu wyrażonego w walucie obcej, do przeliczenia jego wartości Zamawiający zastosuje kurs według Tabeli kursów średnich NBP z daty wszczęcia niniejszego postępowania (tj. daty zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) oświadczenia o spełnieniu opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu (zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 3 do specyfikacji); 2) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (wzór: Załącznik nr 6 do specyfikacji), oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; 3) informacji dotyczącej doświadczenia zawodowego osoby przewidzianej do pełnienia funkcji Kierownika Budowy potwierdzającej posiadanie uprawnień do kierowania robotami w obiektach zabytkowych; 4) oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia budowlane; 5) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca w tym zakresie polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Osoba, która będzie pełnić funkcję Kierownika Budowy musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 poz.290), rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie /Dz. U. z 2014r. poz.1278/ lub uprawnienia budowlane równorzędne wydane przed wejściem w życie w/w rozporządzenia, w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, oraz posiadać co najmniej 2-letnią praktykę na budowie przy zabytkach nieruchomych, bądź uprawnienia do prowadzenia prac w obiektach zabytkowych potwierdzone stosownym zaświadczeniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych z dnia 27 lipca 2011 r. /Dz.U. Nr 165 poz. 987/, 2) Osoba, która będzie pełnić funkcję Kierownika Robót w branży elektrycznej musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane, rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w lub uprawnienia budowlane równorzędne wydane przed wejściem w życie w/w rozporządzenia, w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych bez ograniczeń

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - Przedłużenie okresu udzielonej gwarancji i rękojmi - 15

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia okoliczności niżej wymienionych, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia. 1. Zmiany terminu realizacji zamówienia lub terminów określonych w harmonogramie: 1) Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi a w szczególności: a) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, zgodnie z wymogami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, b) klęski żywiołowe. 2) Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego, a w szczególności: a) wstrzymanie realizacji umowy przez zamawiającego, b) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 3) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, a w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., b) odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej, c) wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadku o którym mowa w art.50 ust.1 pkt.4 ustawy Prawo budowlane, d) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, 4) zmiana na skutek wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust.2 pkt 1 lit a)-b). W przedstawionych przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju. 2. Zmiany sposobu spełnienia świadczenia: 1) Zmiany technologiczne, a w szczególności: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń. Zmiana może być podstawą do zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy wyłącznie w przypadku, gdy wykonawca udowodni iż ceny materiałów lub urządzeń zastępujących wycofane z produkcji są wyższe od zaproponowanych w ofercie o co najmniej 5%; b) pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji zamówienia lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia. Zmiana ta nie może stanowić podstawy do zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy, z zastrzeżeniem zdania następnego. Wartość umowy może ulec podwyższeniu o kwotę stanowiącą równowartość dodatkowych kosztów poniesionych w związku z wprowadzoną zmianą, jeżeli zakładane w okresie amortyzacji oszczędności w kosztach eksploatacji przedmiotu umowy uzyskane na skutek wprowadzenia zmiany przewyższą kwotę tej podwyżki. c) pojawienie się nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji zamówienia lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia. Zmiana ta nie może stanowić podstawy do zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy, z zastrzeżeniem zdania następnego. Wartość umowy może ulec podwyższeniu o kwotę stanowiącą równowartość dodatkowych kosztów poniesionych w związku z wprowadzoną zmianą jeżeli zakładane w okresie amortyzacji oszczędności w kosztach eksploatacji przedmiotu umowy uzyskane na skutek wprowadzenia zmiany przewyższą kwotę tej podwyżki. d) konieczność zrealizowania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia. Zmiana nie może stanowić podstawy do podwyższenia wynagrodzenia wykonawcy. e) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Zmiany mogą być dokonane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania i mogą stanowić podstawę do podwyższenia wynagrodzenia wykonawcy wyłącznie o wartość równą poniesionym z tego tytułu kosztom, f) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych/materiałowych ze względu na kolizje z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, przy czym zmiany te ograniczą się do zmian koniecznych, umożliwiających unikniecie lub usunięcie kolizji. Zmiany mogą być podstawą do zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy. 3. Zmiany organizacji spełnienia świadczenia. a) zmiana zasad dokonywania odbiorów, jeśli nie zmniejszy to zasad bezpieczeństwa i nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania odbiorów, które obciążałyby zamawiającego. 4. Zmiana wartości i zakresu umowy: a) wysokość wynagrodzenia wykonawcy może ulec odpowiedniemu zmniejszeniu, w sytuacji gdy wykonawca po uzgodnieniu z zamawiającym nie wykona którejś z pozycji kosztorysu ofertowego, b) ograniczenie wykonania Przedmiotu Umowy mogą być dokonane w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć, powodujących brak możliwości lub niecelowość wykonania Przedmiotu Umowy w pełnym zakresie przewidzianym w Umowie, Ograniczenie Przedmiotu Umowy będzie dokonane z odpowiednim obniżeniem Wartości Kontraktu o wartość robót które nie będą wykonane wyliczoną na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy c) wysokość wynagrodzenia może ulec odpowiednio obniżeniu lub podwyższeniu w przypadku gdy w wyniku rozliczenia powykonawczego (kosztorys powykonawczy) powstaną różnice pomiędzy ilością robót określonych w przedmiarze robót opracowanym przez Zamawiającego a faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, d) wysokość wynagrodzenia może ulec podwyższeniu w przypadku konieczności wykonania robót - niezbędnych do prawidłowego wykonania Przedmiotu Umowy i wynikających z dokumentacji projektowej będącej zał. nr 8 do SIWZ. Roboty te zostaną wykonane przy zachowaniu tych samych norm, parametrów i standardów oraz skalkulowane na podstawie tej samej wysokości składników cenotwórczych jak w odniesieniu do przedmiotu zamówienia objętego SIWZ w oparciu o ustalenia zawarte w Protokole Konieczności. Wynagrodzenie zostanie podwyższone o wyliczoną wartość tych robót. e) wysokość wynagrodzenia wykonawcy może ulec zmianie w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, f) zmniejszenie zakresu robót dopuszczalne jest w sytuacji ograniczenia lub odmowy dofinansowania dla zamawiającego. W takiej sytuacji zamawiający zapłaci wykonawcy za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy świadczeniami. 5. Pozostałe zmiany: a) zmiana części zmówienia, które wykonawca przewidział do realizacji za pomocą podwykonawców na inne części zamówienia, w tym również części, których wykonawca nie wskazał a złożonej ofercie, b) wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres, c) zmiana podwykonawcy na którego wiedzy i doświadczeniu polegał wykonawca składając ofertę w postępowaniu jest dopuszczalna pod warunkiem że nowy podwykonawca spełni minimalne warunki, które były wymagane w siwz, Powyższe zmiany nie mogą powodować podwyższenia wynagrodzenia. 6.Nie stanowi zmiany w rozumieniu art.144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności : a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wyznaczonych do kontaktu, nr konta bankowego), b) zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, doświadczeniem i kwalifikacjami wymaganymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mimk.com.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, ul. sw. Wawrzyńca 15, 31-060 Kraków.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, ul. sw. Wawrzyńca 15, 31-060 Kraków, budynek B- sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.