eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Liszki › Dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół specjalnych w Krakowie, w Radwanowicach i w Skawinie wraz z zapewnieniem opieki podczas przejazdu w okresie od 01.09.2015 r. do 24.06.2016 r.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-28

Liszki: Dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół specjalnych w Krakowie, w Radwanowicach i w Skawinie wraz z zapewnieniem opieki podczas przejazdu w okresie od 01.09.2015 r. do 24.06.2016 r.
Numer ogłoszenia: 112179 - 2015; data zamieszczenia: 28.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Liszki , 32-060 Liszki, woj. małopolskie, tel. 12 280-62-34, faks 12 280-62-52.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.liszki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół specjalnych w Krakowie, w Radwanowicach i w Skawinie wraz z zapewnieniem opieki podczas przejazdu w okresie od 01.09.2015 r. do 24.06.2016 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół specjalnych w Krakowie, w Radwanowicach i w Skawinie wraz z zapewnieniem opieki podczas przejazdu w okresie od dnia 01.09.2015 r. do 24.06.2016 r. Trasy dowozu poszczególnych dzieci oraz przybliżoną odległość miejsca zamieszkania dziecka od szkoły, do której uczęszcza, przedstawia poniższa tabela: 1. Dziecko 20 lat Morawica ZSS nr 4 Kraków, ul. Zakątek 2 13 km, 2. Dziecko 19 lat Mników SOSW nr 4 Kraków, ul. Wietora 7 20 km, 3. Dziecko 13 lat Kryspinów Gimnazjum nr 62 Kraków ul. Dobczycka 20 23 km, 4. Dziecko 14 lat Mników SOSW nr 3 Kraków, ul. Praska 64 15 km, 5. Dziecko 15 lat Czułów Chrześcijańskie Gimnazjum Kraków ul. Reymonta 20 km, 6. Dziecko 16 lat Kryspinów ZSS nr 4 Kraków, ul. Zakątek 2 13 km, 7. Dziecko 13 lat Rączna Szkoła Specjalna Kraków, ul. Zamojskiego 100 19 km 8. Dziecko 17 lat Cholerzyn SOSW nr 3 Kraków, ul. Praska 64 12km, 9. Dziecko 16 lat Rączna SOSW Nr 2 Kraków, ul. Zamojskiego 100 17 km, 10. Dziecko 17 lat Rączna SOSW Kraków, ul. Tyniecka 6 12 km, 11. Dziecko 15 lat Budzyń ZSS nr 4 Kraków, ul. Zakątek 2 13 km, 12. Dziecko 19 lat Kryspinów SOSW Kraków, ul. Tyniecka 6 11 km, 13. Dziecko 20 lat Kaszów SOSW nr 1 Kraków, Szujskiego 2 18 km, 14. Dziecko 8 lat Cholerzyn ZSS nr 4 Kraków, ul. Zakątek 2 13 km, 15. Dziecko 17 lat Jeziorzany Szkoła Integracyjna w Radwanowicach 21 km, 16. Dziecko 22 lat Rączna SOSW nr 1 Kraków, Szujskiego 2 15 km, 17. Dziecko 12 lat Rączna Gimnazjum nr 62 Kraków ul. Dobczycka 20 20 km, 18. Dziecko 20 lat Liszki ZSZ Nr 33 Kraków, ul. Tyniecka 6 12 km, 19. Dziecko 15 lat Kryspinów ZSS nr 4 Kraków, ul. Zakątek 2 12 km, 20. Dziecko 15 lat Cholerzyn SOSW w Skawinie, ul. Zwirki i Wigury 20 km, 21. Dziecko 9 lat Kryspinów SOSW Kraków, ul. Tyniecka 6 11 km, 22. Dziecko 7 lat Ściejowice Przedszkole Kraków ul. Różyckiego 5 21 km, 23. Dziecko 17 lat Chrosna ZSS nr 4 Kraków, ul. Zakątek 2 18 km, 24. Dziecko 18 lat Liszki SOSW Kraków, ul. Praska 64 12 km, 25. Dziecko 20 lat Chrosna SOSW Nr 2 Kraków, ul. Zamojskiego 100 21 km, 2. Należy tak zorganizować dowóz, aby wszędzie tam gdzie jest to możliwe połączyć dowóz poszczególnych dzieci w celu ograniczenia ilości kursów na trasie. Organizacja kursu uzależniona jest od rozkładu zajęć lekcyjnych dowożonych dzieci. 3. Do realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga: a) dowóz uczniów do szkół winien odbywać się co najmniej 4 pojazdami, przynajmniej jeden pojazd wyposażony w windę dla wózków, mającymi zdolność przewozową: liczba przewożonych dzieci plus kierowca i opiekun w każdym pojeździe. Ilość miejsc w pojazdach powinna umożliwiać przyjęcie dodatkowo do przewozu w ciągu roku szkolnego co najmniej dwóch uczniów. b) podstawienia w razie uszkodzenia pojazdu wykonującego przewozy pojazdu zastępczego, c) posiadania przez kierowcę pojazdu wymaganych prawem uprawnień do przewozu osób, d) zapewnienia, w przypadku choroby kierowcy wykonującego przewozy, kierowcy zastępczego, e) uczestniczenia w każdym kursie, oprócz kierowcy, jednego pełnoletniego opiekuna, zdolnego do opieki i pomocy przewożonym dzieciom, f) usługi objęte nin. zamówieniem muszą być realizowane taborem spełniającym warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. nr 32, poz.262 z późn. zm.). Wykonawca winien zapewnić środki transportu przeznaczone do przewozu osób niepełnosprawnych, które posiadają: - aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu drogowego, - tablice Przewóz osób niepełnosprawnych umieszczoną wewnątrz pojazdu przy przedniej i tylnej szybie oraz żółte tablice z symbolem dzieci umieszczone z przodu i tyłu samochodu po lewej stronie, - pasy bezpieczeństwa biodrowo- barkowe, - system łączności, g) punktualności wykonywania przewozów. 4. Opieka nad przewożonymi dziećmi winna odbywać się przez osobę pełnoletnią posiadającą przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy i/lub kurs opiekuna osób niepełnosprawnych. Obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem. Opieka powinna być sprawowana podczas każdego kursu. Dokładny rozkład dowozu i odwozu ustalony zostanie między Wykonawcą, a rodzicami lub opiekunami dzieci, w sposób zapewniający uczniom obecność w placówkach oświatowych w czasie trwania zajęć i przekaże go do wiadomości Zamawiającego. 5. Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności: a) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z miejsc zamieszkania do placówek oświatowych, b) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z placówek oświatowych do miejsc zamieszkania, c) zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się dzieci podczas przejazdu, d) utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami lub opiekunami, z GZEAS w Liszkach i Dyrektorami poszczególnych placówek oświatowych w sprawach dotyczących zmian w organizacji przewozów, e) w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu przewozu dzieci niezwłoczne poinformowanie rodziców lub opiekunów, GZEAS Liszki, oraz Dyrektora odpowiedniej placówki oświatowej, f) dzieci należy zaprowadzić i odebrać od wychowawców. 6. Zamawiający zastrzega, iż liczba uczniów może ulec zmianie..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. Zamówienia uzupełniające będą stanowić nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego i polegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00 - (1) Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 24.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium przetargowego

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie zezwolenie, licencję na wykonywanie transportu drogowego osób,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia - zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał nie mniej niż 2 usługi w zakresie przewozu zorganizowanego osób niepełnosprawnych na kwotę brutto większą lub równą: 50.000,00 zł każda,

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż: a) dysponuje co najmniej 4 pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym przynajmniej jeden pojazd wyposażony w windę dla wózków, mającymi zdolność przewozową: liczba przewożonych dzieci plus kierowca i opiekun w każdym pojeździe, spełniające dodatkowe warunki, o których mowa w pkt. II ust. 3 ppkt. f SIWZ,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie osób posiadających uprawnienia w specjalności: - kierowca - prawo jazdy, świadectwo kwalifikacji zawodowych lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje zgodnie z ustawą z dn. 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz.1414, ze zm.), - opiekun - kurs pierwszej pomocy i/lub kurs opiekuna osób niepełnosprawnych; W przypadku wspólnego ubiegania się przez dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie łączny potencjał kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia - zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum 150 000,00 zł,

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykaz usług potwierdzający wykonanie usług w zakresie przewozu zorganizowanego osób niepełnosprawnych na kwotę brutto większą lub równą: 50.000,00 zł każda,;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Pismo przewodnie - Oferta (zał. nr 1 do SIWZ). 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 3. Oświadczenie o zapewnieniu opieki podczas przewozu (zał. nr 9 do SIWZ). 4. Oświadczenie dot. wyposażenia pojazdów (zał. nr 10 do SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Czas podstawienia pojazdu zastępczego (w min) - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Strony dopuszczają wprowadzenie do treści niniejszej umowy istotnych zmian jej postanowień w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2. Zmiany, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć: a) terminu wykonania przedmiotu zamówienia, b) zakresu usługi, organizacji usługi, c) zmiany liczby dowożonych dzieci, d) wynagrodzenia w przypadku: - ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług, - zwiększenia lub zmniejszenia liczby dowożonych uczniów, - konieczności wykonania zamówień uzupełniających, e) harmonogramu dowozów, f) zmian, do których strony upoważnione są na podstawie ustawy lub niniejszej umowy, 3. W przypadkach wynikających ze zmian organizacyjnych w poszczególnych placówkach oświatowych Zamawiający zastrzega możliwość odstąpienia od realizacji części zamówienia, w szczególności w przypadku likwidacji trasy. W tym przypadku Zamawiający zapłaci za wykonane dotychczas usługi. 4. Zmiany w umowie mogą zostać dokonane wyłącznie za zgodą obu stron w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.liszki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: GZEAS bud. nr 94 Liszki.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.08.2015 godzina 07:45, miejsce: Dziennik Podawczy Urzędu Gminy Liszki, Liszki 230, pok. nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.