eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gostynin › Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno-usługowego wielorodzinnego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-07-25

Ogłoszenie nr 111794 - 2017 z dnia 2017-07-25 r.

Gostynin: Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno-usługowego wielorodzinnego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 43225-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak
Numer ogłoszenia: 45721-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia: tak
Numer ogłoszenia: 69396-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Gostynina, krajowy numer identyfikacyjny 61101543100000, ul. ul. Rynek 26, 09500 Gostynin, państwo Polska, woj. mazowieckie, tel. 242 360 737, faks 242 360 712, e-mail zp@gostynin.pl
Adres strony internetowej (URL): gostynin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno-usługowego wielorodzinnego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.1.5.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Roboty budowlane polegające na termomodernizacji i częściowym remoncie budynku mieszkalno-usługowego wielorodzinnego przy ul. 3 Maja 14 w Gostyninie. Zakres robót obejmuje w szczególności: 1)przebudowę klatek schodowych; 2) przebudowę ścian wewnętrznych i działowych; 3) remont stropów drewnianych; 4)przebudowę kominów; 5) wykonanie nowej instalacji co i cwu; 6) wykonanie nowej instalacji kanalizacji sanitarnej; 70wykonanie przyłącza wodociągowego; 8) wykonanie kanalizacji sanitarnej


II.4) Główny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:45300000-0

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
30.10.2017

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno-usługowego wielorodzinnego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 19/04/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Henryk Pakulski Zakład Wielobranowy Produkcyjno-Handlowo-Usługowy, , Legarda 44, 09-500, Gostynin, kraj/woj. mazowieckie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 884881.26 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE

Informacje dodatkowe:



SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/07/2017


V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp: niemożliwe do przewidzenia roboty dodatkowe, zmiana terminu umowy oraz zmiana wynagrodzenia


V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie realizacji zadania pn. Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno-usługowego wielorodzinnego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie stwierdzono konieczność zwiększenia zakresu robót budowlanych. Po wykonaniu odkrywek elementów wzmocnienia więźby dachowej i stropów drewnianych, których nie można było wcześniej odsłonić, okazało się, że ze względu na zły stan poddasza remontowanego budynku zachodzi konieczność wykonania robót dodatkowych - które nie są objęte umową, a których wykonanie jest niezbędne w celu realizacji całości zadania - polegających w szczególności na wymianie elementów konstrukcyjnych więźby dachowej, wzmocnieniu drewnianych stropów, wymianie przysklepienia, wykonaniu obudowy konstrukcji stalowych. Powyższą okoliczność potwierdził Projektant, który oświadczył, że na etapie realizacji projektu budowlanego, pomimo zachowania należytej staranności w ocenie stanu technicznego budynku, niemożliwe była ustalenie faktycznego stopnia zużycia elementów konstrukcji dachu. Dopiero po przeprowadzeniu robót rozbiórkowych przez Wykonawcę okazało się, że zaprojektowane roboty nie są odpowiednie do zastanego stanu budynku i konieczne jest wprowadzenie zmian. Potwierdzone to zostało również w protokole konieczności z dnia 20 czerwca 2017 r. Wartość robót dodatkowych wyceniona została na kwotę 87.704,94 zł netto, tj. 94.721,33 zł brutto. Na wniosek Burmistrza Miasta Gostynina w dniu 6 lipca 2017 r. uchwałą Nr 306/LVII/2017 zmieniającą Uchwałę Budżetową Miasta Gostynina na rok 2017 zwiększono o brakującą kwotę 78.000 zł wartość przedsięwzięcia pn. Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno-usługowego wielorodzinnego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie. Zgodnie z zapisami art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. W przedmiotowym stanie faktycznym spełnione zostały kumulatywnie wszystkie przesłanki wymienione w treści powyższego przepisu. Zmiany wprowadzane niniejszym aneksem wynikają z konieczności zwiększenia zakresu robót budowlanych świadczonych przez Wykonawcę w ramach prowadzonych robót budowlanych. Z uwagi na nieujęcie w pierwotnej dokumentacji projektowej ujawnionych robót, zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy - Henryka Pakulskiego prowadzącego działalność gospodarczą pn. Zakład Wielobranżowy Produkcyjno-Handlowo-Usługowy, oraz stały się niezbędne dla zakończenia zadania. Z przyczyn technicznych nie można dokonać zmiany Wykonawcy - ze względu na niewielką powierzchnię wewnątrz budynku, podzielonego dodatkowo na małe pomieszczenia, wprowadzenie innego Wykonawcy (wraz z całym zapleczem techniczno - budowlanym w postaci niezbędnych maszyn i urządzeń) i równoległe wykonywanie robót przez dwie ekipy budowlane jest niemożliwe do zrealizowania. Co istotne - powierzenie wykonania robót innemu Wykonawcy wymagałoby przerwania robót przez dotychczasowego Wykonawcę, sporządzenia inwentaryzacji, a następnie zachowania procedur przetargowych. Nie tylko zwiększyłoby to koszty, ale również przedłużyłoby termin oddania budynku do użytkowania i wprowadzenia do niego przekwaterowanych lokatorów o co najmniej 3-4 miesiące. Wartość zmian nie przekracza 50% wartości określonej pierwotnie w umowie.


V.4) INFORMACJE DODATKOWE:


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.