eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Książki › Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Książki-Osieczek-Dębowa Łąka

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-02

Książki: Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Książki-Osieczek-Dębowa Łąka
Numer ogłoszenia: 110546 - 2014; data zamieszczenia: 02.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Książki , ul. Bankowa 4, 87-222 Książki, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 6888165, faks 0-56 6888138.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaksiazki.bip.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Książki-Osieczek-Dębowa Łąka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Droga na terenie gm. Książki Wszystkie projektowane elementy są zgodne ustaleniami wynikającymi z rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie - D.U. nr 43 z dnia 14 maja 1999 roku poz. 430. Dla projektowanej przebudowy drogi przyjęto następujące parametry projektowe: - klasa drogi - L - kategoria ruchu - KR1 - prędkość projektowa - 30 km/godz. - szerokości jezdni - od 3,5 do 6,0 m - szerokość chodnika - 2,0 m - szerokość opasek - poboczy umocnionych kruszywem kamiennym - 2x0,75 m Na odcinku od km 5+013 do km 6+167 projektuje się przekrój półuliczny z jednostronnym chodnikiem. Na pozostałych odcinkach - przekrój drogowy. Rozwiązania projektowe w planie sytuacyjnym Projektowany odcinek złożony jest z odcinków prostych połączonych łukami poziomymi i załomami. Zaprojektowano 50 łuków poziomych 20 załomów z dostosowaniem promieni luków do stanu istniejącego. Łuki poziome posiadają promienie od R=15 m do R=500 m. Na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi projektuje się łuki poziome o promieniach R = 6 m i 8 m. Szerokości nawierzchni jezdni: 1. Od km 0+000 do km 2+709 - 5,0 m 2. Od km 2+709 do km 2+730 - zmiana z 5,0 do 3,5 m 3. Od km 2+730 do km 4+973 - 3,5 m z lokalnym przewężeniem do 2,8 m na odcinku od km 3+795 do km 3+805 4. Od km 4+973 do km 5+013 - zmiana z 3,5 m na 6,0 m 5. Od km 5+013 do km 5+167 - 6,0 m 6. Nieciągłość na długości 5 m - jezdnia drogi powiatowej nr 1715C 7. Od km 5+167 do km 6+100 - 5,0 m 8. Od km 6+100 do km 6+118 - zmiana z 5,0 na 4,0 m 9. Od km 6+118 do km 6+128 - 4,0 m 10. Od km 6+128 do km 6+150 - zmiana z 4,0 na 5,0 m 11. Od km 6+150 do km 6+403 - 5,0 m 12. Nieciągłość na długości 4 m - jezdnia drogi powiatowej nr 1424C 13. Od km 6+403 do km 7+796 - 5,0 m Pobocza gruntowe: 1. Szerokości 0,75 m - na odcinkach o szerokości jezdni 5,0 i 6,0 m (odcinkami przewężenia do 0,5 m w miejscach przewężeń pasa drogowego) 2. Szerokości zmiennej 0,3 do 0,75 m na odcinkach o szerokości jezdni 3,5 m w zależności od szerokości pasa drogowego Pobocza - opaski umocnione kruszywem kamiennym łamanym na szerokości 0,75 m - na odcinku o szerokości jezdni 3,5 m. Chodnik: od km 5+050 do km 5+167 po lewej stronie jezdni o szerokości 2,0 m z uwzględnieniem szerokości krawężnika wynoszącej 0,15 m. Zjazdy: szerokość zjazdów do posesji i na pola - 5,0 m. Zatoka autobusowa w km 2+860 - szerokości 3,5 m. Projektowane konstrukcje nawierzchni Nawierzchnie jezdni Od km 0+000 do km 5+013 i od km 6+403 do km 7+796 - czterokrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją asfaltową i grysami kamiennymi o frakcjach 16/25; 12/16; 8/12 i 5/8 mm - 8 cm górna warstwa podbudowy z MNSM 0/31,5 mm - 15 cm dolna warstwa podbudowy z MNSM 0/63 mm - 5 cm warstwa odcinająca z piasku - średnio 5 cm istniejąca nawierzchnia z żużla paleniskowego Na odcinku od km 2+709 do km 5+013 należy wykonać umocnione pobocza - opaski na szerokości 0,75 m o konstrukcji nawierzchni: - 8 cm górna warstwa z MNSM 0/31,5 mm - 15 cm dolna warstwa z MNSM 0/63 mm - 5 cm warstwa odcinająca z piasku Od km 5+013 do km 5+167 - 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego - skropienie emulsją asfaltową - 5 cm warstwa wiążąca nawierzchni z betonu asfaltowego - 8 cm górna warstwa podbudowy z MNSM 0/31,5 mm - 15 cm dolna warstwa podbudowy z MNSM 0/63 mm - 10 cm warstwa odsączająca z piasku Obramowania jezdni: jednostronnie krawężnikiem betonowym 15/30 cm ustawionym na ławie z oporem wykonanej z betonu C 12/15. Na odcinku od przejścia dla pieszych do skrzyżowania - od km 5+155 do km 5+167 krawężnik ustawiony obustronnie z zaniżeniem na przejściu dla pieszych do wysokości 2 cm powyżej poziomu jezdni. Od km 5+167 do km 6+403 - czterokrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją asfaltową i grysami kamiennymi o frakcjach 16/25; 12/16/8/12 i 5/8 mm - 15 cm górna warstwa podbudowy z MNSM 0/31,5 mm - 8 cm istniejąca podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego Poszerzenia istniejącej nawierzchni jezdni - obustronnie na szerokości średnio 1,0 m - 8 cm dolna warstwa podbudowy z MNSM 0/63 mm - 5 cm warstwa odcinająca z piasku Nawierzchnia chodnika - 6 cm kostka betonowa brukowa na podsypce cementowo-piaskowej - 10 cm warstwa odsączająca z piasku Obramowanie - od strony jezdni krawężnikiem betonowym 15/30 cm i od strony posesji obrzeżem betonowym 8/30 cm Nawierzchnia zatoki autobusowej - 8 cm kostka betonowa brukowa na podsypce cementowo-piaskowej - 20 cm podbudowa z betonu C12/15 - 10 cm warstwa odsączająca z piasku Obramowania: krawężnikiem betonowym 15/30 cm i od strony jezdni opornikiem betonowym 12/15 cm ustawionymi na ławie z oporem wykonanej z betonu C 12/15. Peron przy zatoce o konstrukcji i obramowaniu jak na chodniku. Wyspa spowalniająca ruch szerokości 1,5 m na odcinku od km 5+115 do km 5+125 - 8 cm kostka betonowa brukowa na podsypce cementowo-piaskowej - 12 cm podbudowa z betonu C9/12 - 10 cm warstwa odsączająca z piasku Obramowanie krawężnikiem betonowym 15/30 cm ustawionym na ławie betonowej z oporem Zjazdy Na długości chodnika: - 8 cm kostka betonowa brukowa na podsypce cementowo-piaskowej - 12 cm podbudowa z betonu C 9/12 - 10 cm warstwa odsączająca z piasku Obramowanie od strony posesji opornikiem betonowym 12/25 cm. Do posesji i na pola: - 15 cm nawierzchnia z MNSM 0/31,5 mm 2. Droga na terenie Gm. Dębowa Łąka Projektowana przebudowa nawierzchni drogi gminnej dostosowuje jezdnię do bieżących potrzeb obciążeniowo-ruchowych (docelowe obciążenie ruchem lokalnym i rolniczym -równorzędnym z KR1- zgodnie z informacją przekazaną przez UG Dębowa Łąka) i stwarza warunki dla dogodnej komunikacji samochodowej okolicznych mieszkańców i dojazdu do obszarów rolniczych oraz osiedla z zabudową zwartą mieszkaniową i projektowanym boiskiem sportowym ogólnodostępnym dz nr 304 /1, z dojazdem za pośrednictwem zjazdu w km 8+821-sl. Po przebudowie pieszojezdnia w km 7+815-8+602 o szer. 5,0 m ,na długości 787 m ,będzie posiadała konstrukcję : - wyprofilowanie na szer. 4,0m i zagęszczenie ( podłoża) istniejącej nawierzchni żwirowo-tłuczniowej o gr. 10-15 cm z warstwą uzupełniającą typu profilowo-wyrównawczego oraz wzmacniającego z kruszywa łamanego f. 0/31,5mm i śr. gr. w-wy -5 cm, - poszerzenie konstrukcji jezdni obustronne do szer. 5,5m poprzez : a. wykonanie koryta o gł. 20 cm, na poszerzeniu dwustronnym o szer. 50-125cm= śr. 75 cm: b. ułożenie warstwy odcinająco-odsączającej o gr. 5 cm z piasku różnoziarnistego , c. wykonanie dolnej o gr. 15 cm, w-wy podbudowy z mieszanki kruszywa łamanego ze skał nieosadowych stabilizowanego mechanicznie f. 0/63mm lub 0/31,5 mm - górna warstwa podbudowy na szer. 5,5m o gr. łącznej 8 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 mm dopuszczalne kruszywo z gruzu betonowego - nawierzchnia mineralno -bitumiczna na szer. 5,0m , gr. ok.2,5 cm na powierzchni jezdni w technologii 4-krotnego powierzchniowego utrwalenia podbudowy tłuczniowej emulsją asfaltową i kruszywem łamanym (grysami) frakcji od 12/16 do 2/5 mm przy zachowaniu parametrów technologicznych wykonania : - powierzchniowe utrwalenie warstwa klinująca emulsją asfaltową z normą zużycia pozwalającą na półwgłębne spoinowanie podbudowy z kruszywa łąmanego z użyciem kruszywa klinującego frakcji : grys 12/16 mm -normy ustalone wg SST z korektą na etapie wykonawstwa jako dostosowanie do stanu rzeczywistego. - powierzchniowe utrwalenie warstwa pośrednia emulsją asfaltową z użyciem kruszywa klinującego frakcji : grys 6,3/12,8 mm lub 8/12 mm -normy ustalone wg SST z korektą na etapie wykonawstwa jako dostosowanie do stanu rzeczywistego. - powierzchniowe utrwalenie warstwa pośrednia emulsją asfaltową z użyciem kruszywa klinującego frakcji : grys 5/8 mm -normy ustalone wg SST z korektą na etapie wykonawstwa jako dostosowanie do stanu rzeczywistego. - powierzchniowe utrwalenie (warstwa zamykająca ) emulsją asfaltową z użyciem kruszywa klinującego frakcji : grys 2/5 mm -normy ustalone wg SST z korektą na etapie wykonawstwa jako dostosowanie do stanu rzeczywistego w nakładach należy przewidzieć końcowe przemiatanie kruszywa szczotką mechaniczną w okresie do 1 miesiąca od wykonania robót. Wszystkie warstwy powierzchniowego utrwalenia wykonywać w jednym cyklu technologicznym , gdyż tylko wtedy nie będzie żadnych zanieczyszczeń na warstwach pośrednich. Uwaga - grysy używane do powierzchniowego utrwalenia ze skał tzw. twardych nieosadowych t. gabro, granit, melafir w ostateczności bazalt. Po przebudowie drogi , pobocza umocnione obustronne o szer. 2*0,25 m , na całej długości, będą posiadały konstrukcję jak podbudowa w strefie nawierzchni mineralno-bitumicznej . Zjazdy przez pobocze, indywidualne w formie wjazdów do posesji zaprojektowano jako umocnione na szerokości pobocza z 4-krotnym powierzchniowym utrwaleniem grysami jak w obszarze jezdni. Poza poboczem- zjazdy wykonać jako gruntowe zagęszczone i doprofilowane do terenu. Po przebudowie droga w km 8+602-8+991,5 (oś sk-8+995) na dł. 389,5 m, będzie posiadała wyodrębniony ciąg komunikacyjny przeznaczony dla ruchu pojazdów mechanicznych w formie jezdni o szer. 5,0 m z lewostronnym poboczem o szer. 1,0m, posiadającej konstrukcję : - przebudowane obramowanie prawej krawędzi jezdni ,będące obramowaniem ciągu pieszego w formie chodnika przyjezdniowego. Istniejące obramowanie z krawężnika betonowego wystającego 1-3cm ponad krawędź jezdni -rozebrać , materiał z rozbiórki przekazać inwestorowi lub za jego zgodą użyć do recyklingu - w ramach obowiązujących przepisów. Wyrównać krawędź jezdni przez obcięcie i rozbiórkę nawierzchni asfaltowej posiadającej nieregularną krawędź. Wykonać rowek pod ławę betonową obramowania. Wykonać ławę obramowania jezdni jako: ława betonowa gr. 15cm, z oporem , z betonu C12/15. Wbudować krawężnik betonowy o wym. 15*30/100cm obramowujący jezdnię, jako wystający +12cm - w krawędzi chodnika i krawężnik betonowy o wym. 15*22/100cm obramowujący jezdnię jako wystający +4cm - w krawędzi zjazdu. Zaprojektowano przebudowę jezdni w km 8+602 -8+967 bez zmiany geometrii jezdni - jako nadbudowę warstwy wyrównawczo-profilowo-wiążącej z mieszanki mineralno asfaltowej MMA typu otwartego , przy użyciu kruszywa łamanego f. 0/12,8 mm- zużycie 100 kg/m2 o średniej grubości warstwy -4 cm , z tolerancją grubości układanej w-wy 2,5-5,5cm. W km 8+967 -8+991,5 przewidziano przebudowę jezdni z korektą spadków poprzecznych oraz szerokości i geometrii w km 8+976,5-8+991,5; zaprojektowano rozbiórkę istniejącej nawierzchni na powierzchni kolidującej wysokościowo z projektowaną geometrią jezdni, następnie na całej powierzchni jezdni między obramowaniem krawężnik obustronny na ławie betonowej - wzdłuż projektowanego krawężnika przewidziano wykonanie warstwy profilowo wiążącej z mieszanki mineralno asfaltowej MMA typu otwartego , przy użyciu kruszywa łamanego f. 0/12,8 mm- zużycie 80 kg/m2 o średniej grubości warstwy - 3 cm. Na w/w w-wie zaprojektowano wykonanie w-wy wiążącej o parametrach równościowych jak dla w-wy ścieralnej z mieszanki MMA f. 0/8 mm - gr. w-wy 3 cm. Warstwy MMA, układać na skropieniu związania międzywarstwowego -emulsją asfaltową. Całość nawierzchni asfaltowej z MMA na przebudowanym odcinku jezdni wykończyć przez wykonanie - powierzchniowe utrwalenie warstwa zamykająca emulsją asfaltową z użyciem kruszywa klinującego frakcji : grys 2/5 mm -normy ustalone wg SST z korektą na etapie wykonawstwa jako dostosowanie do stanu rzeczywistego w nakładach należy przewidzieć końcowe przemiatanie kruszywa szczotką mechaniczną w okresie do 1 miesiąca od wykonania robót. W km 8+602-8+976,5 będzie posiadała wyodrębniony ciąg komunikacyjny przeznaczony dla ruchu pieszego w formie chodnika prawostronnego o szer. 1,4m, a w km 8+976,5-8+991,5 w formie chodnika dwustronnego o szer. 2,1m, posiadającego konstrukcję : - obramowanie od strony jezdni wg opisu w poz. jezdnia - obramowanie chodnika od strony zewnętrznej na odcinkach nieprzejazdowych : wykonać rowek pod ławę betonową obramowania. Wykonać ławę obramowania jako: ława betonowa gr. 10cm, z oporem , z betonu C12/15. Wbudować obrzeże betonowe o wym. 6*20/100cm . - obramowanie chodnika od strony zewnętrznej na odcinkach przejazdowych zjazdy : wykonać rowek pod ławę betonową obramowania. Wykonać ławę obramowania jako: ława betonowa gr. 10cm, z oporem , z betonu C12/15. Wbudować opornik betonowy o wym. 12*25/100cm . - nawierzchnia chodnika na odcinkach nieprzejazdowych: a .kostka betonowa o gr. 6 cm , na podsypce cementowo-piaskowej , na szer. 80cm- w kolorze szarym, na szer. 40 cm ,od strony krawędzi jezdni -w kolorze czerwonym. b. podbudowa : podbudowa o gr. 8 cm ,z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie + warstwa profilowo-odcinająca o gr. 5 cm z piasku różnoziarnistego. - nawierzchnia chodnika na odcinkach przejazdowych ( zjazdy do granicy działki) a.kostka betonowa o gr. 8 cm , na podsypce cementowo-piaskowej , na szer. 80cm +dojazd do granicy - w kolorze szarym, na szer. 40 cm ,od str. krawędzi jezdni -w kolorze czerwonym. b. podbudowa : podbudowa o gr. 15 cm ,z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie + warstwa profilowo-odcinająca o gr. 5 cm z piasku różnoziarnistego. Istniejąca w pasie drogowym infrastruktura techniczna w formie sieci wodociągowej , kanalizacyjnej i energetycznej nie koliduje z projektowanymi robotami i nie wymaga przebudowy. Istniejąca infrastruktura techniczna -telekomunikacyjna w km 7+980-8+060 wymaga przebudowy - wg oddzielnych warunków technicznych oraz ułożenia rur osłonowych wraz przejściem poprzecznym TT w km 8+129. W terenie zabudowanym w jezdni usytuowane są studnie kanalizacji sanitarnej które po wykonaniu nowej nawierzchni bitumicznej wymagają regulacji wysokościowej - przez podniesienie - 15 szt. pokryw studni. Ponadto z zakresu projektowanych robót i istniejącej infrastruktury drogowej polegającej na oświetleniu pasa drogowego w obszarze zabudowanym przedmiotowej drogi ,wynika konieczność wykonania 1 punku oświetlającego w strefie przejścia dla pieszych w km 8+976, który zaprojektowano jako oświetlenie typu solarnego zintegrowane z oznakowaniem pionowym przejścia dla pieszych. Opis planowanej przebudowy jezdni i poboczy - Rodzaj przedsięwzięcia-remont drogi gminnej klasy L - Długość drogi 1180 mb - Szerokość korony drogi : 6,5m-teren niezabudowany i 8,0m -teren zabudowany . - Szerokość w-wy jezdnej 5,0 m , - pow. jezdni o nawierz. bitumicznej cienkowarstwowej wraz ze zjazdami -4.026,6 m2 - pow. jezdni o nawierzchni bitumicznej MMA wraz ze zjazdami - 2.067,6 m2 - pow. chodnika o nawierzchni z kostki betonowej wraz ze zjazdami -761,0 m2 Stała organizacja ruchu na drodze po przebudowie ulega zmianie polegającej na oznakowaniu zakrętu w terenie niezabudowanym , wprowadzenia oznakowania terenu zabudowanego oraz oznakowania projektowanych przejść dla pieszych znakami pionowymi , poziomymi i barierkami poręczami zabezpieczającymi przed wtargnięciem pieszego na jezdnię w miejscu szczególnie niebezpiecznym. Oznakowanie wg usytuowania znaków na projekcie zagospodarowania pasa drogowego objętego przebudową. Prace budowlane obejmującą wykonanie w/w robót oraz uporządkowanie terenu budowy. Zobowiązuje się Wykonawcę do oznaczenia zrealizowanego zadania czterema tablicami informacyjnymi o parametrach podanych w załączniku nr 12 do SIWZ, o wymiarach 1200mm * 900 mm i zamontowania w miejscach ustalonych z Zamawiającym. Wytyczenie i dokonanie inwentaryzacji geodezyjnej i powykonawczej we własnym zakresie w ramach kosztów zadania. Sporządzenie projektu organizacji ruchu na czas budowy we własnym zakresie w ramach kosztów zadania. 10. Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa, przedmiar robót, kosztorys ofertowy - stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. 11. Załączony do niniejszej SIWZ przedmiar robót kosztorys ofertowy jest podstawą do wyceny przedmiotu umowy. 12. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne materiały wymienione dokumentacji projektowej mogą być zastąpione materiałami równoważnymi. 13. Za materiały równoważne Zamawiający uzna te, które posiadają takie same lub korzystniejsze parametry techniczne jakościowo, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowania rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej. 14.W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych. Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych materiałów wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu materiału oraz załączenia stosowanych dokumentów takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w dokumentacji projektowej. Brak w złożonej ofercie któregokolwiek z wymaganych dokumentów dotyczących materiałów równoważnych lub zastosowania materiałów niezgodnych ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie i specyfikacji technicznej będzie powodowało odrzucenie oferty. Wykonawca może zastosować materiały rownoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych takich samych lub lepszych, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. 15. Uwagi Zamawiającego związane z realizacją robót: -Gminie Książki przyznano środki zewnętrzne -w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój -Gwarancja min. 60 miesięcy.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 20 000 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty tj. do dnia 18 kwietnia 2014 roku godz. 9:00. 3. Wykonawca może wnieść wadium w: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium przelewem na rachunek: 16 9489 0002 2003 0000 0299 0007 (kserokopie dowodu wpłaty - polecenie przelewu należy dołączyć do oferty). Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenie wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4 a) ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie ww. ppkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający uzna za spełniony w przypadku, gdy wykonawca: a. wykaże co najmniej dwie roboty budowlane (wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; o wartości każdej budowy nie mniejszej niż 2.000.000 zł brutto - wg załącznika nr 4. b. Dowodami, o których mowa w lit a) są: 1)poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert; 2) w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Warunek dotyczący, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zostanie przez zamawiającego uznany za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże i przedłoży: a. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 b. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - załącznik nr 6

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, zostanie przez zamawiającego uznany za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże i przedłoży: a. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, na kwotę min. 4.000.000 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę min. 4.000.000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych. Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych materiałów wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu materiałów oraz załączenia stosowanych dokumentów takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta (aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w dokumentacji projektowej). Brak w złożonej ofercie któregokolwiek z wymaganych dokumentów dotyczących materiałów równoważnych lub zastosowania materiałów niezgodnych ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie i kosztorysie nakładczym będzie powodowało odrzucenie oferty. Wykonawca może zastosować materiały rownoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych takich samych lub lepszych, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1, i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załącznik nr 11. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: 1. Zmiany wynagrodzenia umownego: 1) Ustawowe zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), 2) W przypadku konieczności wykonania dodatkowych zamówień nie objętych dokumentacją kosztorysową, a niezbędnych do prawidłowego wykonania zakresu podstawowego, mogą one być wykonane na podstawie odrębnego zamówienia zleconego w oparciu o art. 67 ust.1 pkt.5). Zakres robót dodatkowych zostanie ustalony i zatwierdzony przez Zamawiającego w protokole konieczności, a ich wartość zostanie ustalona w oparciu o kosztorys. Wykonawca do kosztorysu przyjmie czynniki cenotwórcze, ceny materiałów i sprzętu zawarte w ofercie przetargowej, a w przypadku braku cen materiałów i sprzętu w ofercie przetargowej cenę ustali w wielkości nie przekraczającej średnich cen z publikacji SEKOCENBUD z kwartału poprzedzającego okres wyceny. 2. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1) Zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ na realizację zamówienia, 2) Z przyczyn niezależnych lub niemożliwych do przewidzenia przez Wykonawcę - zmiana osób pełniących funkcję kierownika budowy. 3) Na mocy art. 145 ust.1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach., art. 145 ust 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 4) w związku z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi umożliwiającymi prowadzenie robót drogowych potwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego - zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ): www.gminaksiazki.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Książki, ul Bankowa 4 87-222 Książki, pokój nr 26.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.04.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Książki, ul. Bankowa 4, 87-222 Książki pokój nr 2 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Gminie Książki zostały przyznane środki z programu Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2012-2015 Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.